Jump to content
Bizzito

Верига CR-V III 2009 дизел

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

 

Пак съм аз. Така ще е докато отстраним всички проблеми.

 

След смяна на първото масло след покупката се промени звука на двигателя. Чувам го да работи по-леко. Не знам как да го опиша точно, мисля че е защото сложих по-хубаво масло Yacco 0w30 (беше карана с кастрол 5w40(30)). 

 

НО, започнах сякаш да чувам звук на верига. Или поне така си мисля. Стържене на 1 и 2 предавки, както и на празен ход. Като стържене и виене едновременно. Не е много силно, но все пак като е "нова" колата съм наострил пеленгаторите.

По-силно и отчетливо се чува когато е студен мотора. Като загрее почти мога да кажа че изчезва или е много слабо.

 

Та основно въпроса ми е тези дизели имат ли характерен шум на студен мотор, тъй като няма как да направим диагностика по описание? Какви са характерните шумове на "тръгваща верига"? Четох тук че може и друго да излезе.

 

Сменен е комплект верига преди 65 000 км, но кой, с какво и как е сменял не знам.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верига мисля на загрял мотор на обороти на място се слухти. Не търси стържене а по скоро репетитивно румолене. Леко чаткане. При дизела може малко по-трудно са се чуе, че там има повече шум ама при бензина се чува ясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, проблемът е, че не знам как работи този мотор и какви шумове има колата по принцип. Чувал съм че е шумен по принцип заради веригата.

 

Днес го чувам по друг начин. Нещо като виене при ускорение на 1-2-3. Не знам как да го опиша. Като набиране на обороти на електромоторче.

 

Така или иначе ще се ходи на майстор да види, но ще е чак другата седмица. Затова приемам мнения, все пак трябва и да се спи :)

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

пробвай да направиш едно видео за да чуем този звук (трудно се хваща)

Ако е тръгнала верига - и на празен ход се чува почти еднакво и на студен и топъл двигател (звука е монотонен, средночестотен нищо общо с електромотор) , но съм чел по руски форуми че има случаи когато не се чува а директно се къса.

Има още една верига която е закачена на маслената помпа но тя е много малка и предполагам че едва ли ще издава звук ако е за смяна.

Ако успееш да хванеш шума и го постнеш, ще има повече яснота, но си мисля че шума няма да идва от веригата, а от някоя дюза.

Дюзите при по високи обороти (над 1800) издават такъв звук (като на електромотор) при обороти 1400-1800 е друг а при 900 оборота (чаткащ). Казваш че имаш виещ звук - може да вие турбо.

Редактирано от Радо82
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качва се колата на подемник или на канал и отдолу, където е веригата, се пипа с ръка да се усети за вибрации или пък се слуша със стетоскоп (докторски слушалки).

Тогава ще знаеш със сигурност.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махате пистовият ремък и след това палите и слушате. Ако говорите за виене като зъболекарска машинка, имайте предвид, че някой от хората /вкл. и аз/ след смяната на вериргите се появи това виене. Малката верига също шуми като се разтегне. В раздела за акорд 7 генерация много сме ги обсъждали тези вериги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В близо 70-80 %, при сменени вериги при този двигател, на колегите им се появява това виене.

Обаче от какво се получава, или каква е причината - досега няма еднозначен отговор.

Както каза колегата над мен, многократно е дискутирана тази закономерност - обаче..... 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

Сменен е комплект верига преди 65 000 км, но кой, с какво и как е сменял не знам.

Сменя се агренажен комплект,той е от много части колко точно може да каже колегата Emicha,там също са включени и зъбните колела.

Това е котато се купи кола с сменен комплект може да е сменил 3 части от този кимплект и да остават още 5примерно.

Търси по VIN номер тук има подробни схеми

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

 

Ако побързаш ще имаш и оригинални части  от тук

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност май по-добре да не гадаем. В понеделник съм на майстор, че днес по едно време взе да лопа яко и да се тресе. Така за известно време ми го направи няколко пъти и после изчезна от самосебе си. Надявам се да е тампон на двигателя и да е било в някакъв резонанс. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жалост, винаги има и "къса клечка" - но дано не си я изтеглил.

Ако не е тайна, кой ти е майстора/ сервиза където я правиш - като естествено може и да не го споделяш.

Но тук има доста колеги, доволни от определени сервизи, занимаващи се с Хонди, (виж в съответния раздел), та ако не си много доволен от сегашния,  или по някаква причина стигнеш до "задънена улица", може да пробваш с някой от тях.

От тампон едва ли ще се "лопа яко" и после да се оправи. От тампон на двигателя, може да се получават неприятни вибрации, които да се предават по купето, но да "лопа" едва ли. 

Маслото на двигателя си сменил, а на скоростите и дифа, съответно горивния и въздушен филтър? 

Въпросното "лопане", може да е от много неща, но от разстояние без да се чуе или усети, едва ли някой ще познае.

Може само да се гадае - я за вериги, я за маховик, я за някоя дюза, пък може и нещо елементарно да е - дано .

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, че днес няма и помен. 

Ходя при един от хондовските майстори във Варна вече 8 години.

Само че в момента е отпуск и ще ходя при друг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега ти преди да купиш колата води ли я при приятел на преглед. Това след смяна на масло и да се разлопа говори че са ти намазали ските - отивай връщай я на автоджамбазина, ако се опъва КЗП

Ако е фирма (те са в сивата икономика) има интерес да не почнат да го проверяват

Редактирано от Радо82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Водих я в сервиз за преглед и диагностика. Всичко уж е ок. От човек е и колата е карана всекидневно и е обслужвана и поддържана редовно. Не изключвам и варианта да е предстоял скъп ремонт и да са ми намазали ските (с някоя хубава добавка). По-важно да разбера дали всичко е ок и колата просто си ги има тия шумове или ако трябва нещо да се оправя да се оправя. Както казах в една друга моя тема, подготвен съм за изненади.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано я е гледал и я ремонтираш при MIYAMOTO ( сервиза му е до Метро).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така, хванах я какво прави. 

При загрял двигател като я форсираш на свободна до 1500 оборота и като започнат да падат в диапазона от 1000 до 850 се чува това хлопане (чаткане). А като си сложа крака на педала на съединителя, без да го натискам, само с обран луфт, се усеща ритане.

Като се нормализират оборотите на 850 всичко спира. Не се проявява и при никакви други обстоятества. Спиране, тръгване, смяна на скорости и т.н.

Доколкото разбирам от коли си мисля, че мога да очаквам утре да ме изненадат с демпфер на съединителя или демпферна шайба.

Кое от двете има такива симптоми?

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше такава закономерност, но като я форсирах между 1300/2000 оборота .

Като пусках газта, при намаляване на оборотите, лекото чукане се чуваше най-отчетливо, около 1500/1700 оборота. Ритането на педала също.

Е смених комплект съединител, лагер и маховик  (който в последствие се оказа разбит) и този шум изчезна. 

 

Демпферната шайба може също да е - тя поне се вижда и не е необходимо голямо разглобяване за да се види.

По спомен, или при 3-та генерация, или при Акорда с този двигател, имаше някаква сервизна акция за подмяна на тази шайба, та виж и провери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, Bizzito написа:

Така, хванах я какво прави. 

При загрял двигател като я форсираш на свободна до 1500 оборота и като започнат да падат в диапазона от 1000 до 850 се чува това хлопане (чаткане). А като си сложа крака на педала на съединителя, без да го натискам, само с обран луфт, се усеща ритане.

Като се нормализират оборотите на 850 всичко спира. Не се проявява и при никакви други обстоятества. Спиране, тръгване, смяна на скорости и т.н.

Доколкото разбирам от коли си мисля, че мога да очаквам утре да ме изненадат с демпфер на съединителя или демпферна шайба.

Кое от двете има такива симптоми?

Не е от нея за съжаление.

Ако не смениш демферният маховик,от вибрациите  може да разбиеш кутията.Сменяй комплект,за да не сменяш два пъти.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Митко Йотов написа:

Не е от нея за съжаление.

Ако не смениш демферният маховик,от вибрациите  може да разбиеш кутията.Сменяй комплект,за да не сменяш два пъти.

 

Значи според теб е демпфер на съединителя?

Аз също мисля, че това ще излезе. Добре, че съм подготвен психически и финансово.

По тези симптоми според теб това начален стадий ли е?

Защото при огледа и прегледа може пак да го е имало ама кой да се сети че трябва точно в такава ситуация да се провери.

Може ли да е било прикрито с няккаква супер добавка?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демферната шайба не трака.Ккогато тръгне да се разлепва ще ти замирише на гума и ще задими,не можеш я збърка.

 

Не.Не може да се прикрие при оглед стига да знаеш как да го тестваш.Не го прави винаги,но с времето ще почне.

На мен мие направило впечатление,че когато подсиля нафтата с добавка и нафтата и от най добрата октаново тогава детонацията в цилиндрите е по малка и реципрочно вибрациите са по малки и демфера не го усеща.Но изгориш ли тази нафта и сипеш обикновена и се почва.Аз така съм карал повече от два-трейсет хиляди преди да го сменя.Тогава го смених с обикновен маховик но "демферен съиденител" и го направих вечен.Няма разлика.Но не знам при Хонда дали е възможна тази опция.При повечето марки,ДА.

Демфера се съсипва когато си на  обороти и върнеш една предавка за убиване на скороста и оборотите подскочат рязко.

Когато използваш мотора за спирачка помогни му със спирачката,не оставай демфера да понесе сам удара от колелата,отпускай педала меко.Не върти и гуми.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат премина от двумасов (демпферен) на едномасов маховик на Акорд 7, вибрациите в купето се увеличиха а след 11 000 км скъса колянов вал. Това го направи въпреки съвета на няколко човека да НЕ го прави. Е после си сърба попарата сам де. Сега може и да е съвпадение, но по-скоро не е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.05.2019 г. at 14:12, goga написа:

Махате пистовият ремък и след това палите и слушате. Ако говорите за виене като зъболекарска машинка, имайте предвид, че някой от хората /вкл. и аз/ след смяната на вериргите се появи това виене. Малката верига също шуми като се разтегне. В раздела за акорд 7 генерация много сме ги обсъждали тези вериги.

 

На 31.05.2019 г. at 15:30, Emicha написа:

В близо 70-80 %, при сменени вериги при този двигател, на колегите им се появява това виене.

Обаче от какво се получава, или каква е причината - досега няма еднозначен отговор.

Както каза колегата над мен, многократно е дискутирана тази закономерност - обаче..... 

 

 

Малко обновяване. 

Махнахме пистовия ремък и виенето остана, най-вероятно е веригата. Както казах сменяна е преди 60 хиляди (пише комплект), но кой как и какво е сложил не знам. Та, има ли смисъл да я сменям пак, щом виенето може да остане? Засега няма чаткате и стържене, както ми го описвате.

.......................

Относно тропането понякога на загрял двигател, вече го установихме, че демпфера е в начален стадий, двама майстори казаха, че може да кара още много, но съм го планувал скоро да го сменя.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно виенето е точно заради сменените вериги. Ако наисрина е смен целият комплект няма смисъл да ги сменяш. Качи едно видео. Ето при мен какво се чува:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
 
 
 
преди 8 минути, goga написа:

Вероятно виенето е точно заради сменените вериги. Ако наисрина е смен целият комплект няма смисъл да ги сменяш. Качи едно видео. Ето при мен какво се чува:

 

 

Абсолютно същото!!! 

И какво тва не може да се оправи така ли?

Не зависи ли от марката, цената на веригата, както и от майстора. Майсторми е сигурен.

Ти каква марка си сложил спомняш ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не се нае да каже какво включва този цял комплект.

Май е доста ръзтегливо понятие  като веригата и може да е от 5 до 10 части.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих ОЕМ вериги. Както е писал Емича не е ясно от къде идва шума, едни го имат други не. Един колега в акорд раздела беше писал, че е сложил други /не ОЕМ/ вериги и няма този шум. Пак в раздела за акорд го има пъния комплект - две вериги, два обтегача и пет ли колко бяха не помня, водача. Комлекта е около 1000-1100лв. По важно е ако можеш да разбереш дали наистина са сменени при тебе и дали е целия комплект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една тема:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Доколкото знам комплекта включва и зъбните  колела. 

Като този от темата 

KomplektVeriga.PNG.ea3ff313e35b63adf744f6e7194.thumb.png.4ceed5c8ff96a79d5cc39257003ae1f1.png

 Това исках да се изясни или сменяш всичко и си ок,или сменяш половината неща и се надяваш да ти се размине. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В темата има колега сменил и зъбните колела и пак виене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дееба, няколко човека я слушаха и няма тракане, веригата е сменена и на лепенката пише комплект. Какво да правя при положение, че дори и с ОЕМ пак няма гаранция. Дразни ме този шум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз продължавам да мисля че с веригата нямаш проблем 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пуснах едно информативно запитване до хонда за ОЕМ части.

Комплект агренажна верига - около 1000 лв.

Комплект агренажна и малка верига - около 1600 лв.

Би трябвало това да е пълния комплект, но интересно, че не са включени зъбни колела. Или това са пиньоните?

 

 

Image 1.jpg

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@goga Ето го и моя звук. Мисля, че е същия.

 

Видео:

 

https://1drv.ms/v/s!Aj6p8PQOUustskwLWGU3rQlMXCAl

 

 

ПС: долових нов звук (от многото), като свирене с уста от ляво (място на водача) , но по-дебело, като звук.

Направо почва да ми кипва. 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо се чува, но според мен не е от веригите.

Едвам долавям някакво металическо причукване, което ми наподобява на шум от ролката на алтернатора, но не е сигурно. Насила долавям и леко присвирване /като от турбо/ но може да не е - много слаб и лош е записа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 13 минути, Emicha написа:

Лошо се чува, но според мен не е от веригите.

Едвам долавям някакво металическо причукване, което ми наподобява на шум от ролката на алтернатора, но не е сигурно. Насила долавям и леко присвирване /като от турбо/ но може да не е - много слаб и лош е записа. 

 

Не е от алтернатора. Пробвахме със свален пистов ремък и шума си го има.

Ще направя ново видео на отворен капак и ще запиша шума и отвън.

Шумовете са много и рзлични. Дано може да се различат.

Направо ще ги запаля от сервиза дето казаха, че колата е 6!!!!

Не ходете в САС Инженеринг (Бош сервиз), под КАТ Варна.

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

аз чувам свирене от турбото, на записа, и колата ти е ок, Верига НЕ СЕ ЧУВА, стига й търси кусури, и за последен път ти казвам отиде на някоя диагностика и виж отклоненията на дюзите.

 

ето как се чува верига - 

 

 

Редактирано от Радо82
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Радо82 Е да, няма такива хъркания чак.

 

За дюзите уж казаха, че са перфектни, съдейки по някакви коефициенти от рода на 

 

-0.7

0.5

0.5

-0.7

 

Съответно за цилиндрите 1-4.

Но не знам колко е меродавен тоя тести тези данни. 

Като цяло колата си върви и то доста добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво масло и сипахте?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, zograffa написа:

Какво масло и сипахте?

 

Yacco 0w30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да видях извинявай за тъпия въпрос.Относно свиренето с уста,пробвай да намалиш докрай вентилатора в купето и виж дали ще остане.При мен имаше подобен шум оказа се от него,свалих го и го почистих и сега спи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Радо82 Колега, днес слушах и карах Сивик със същия двигател. Освен, че малко му трака веригата няма никой от моите странични шумове. А те са три. Виене, свирене и металически звук. Турбото отделно си го чувам и го различавам от тези три. Там мисля, че нямам проблем, освен че свиренето се чува от ляво. Казаха ми да проверя някой маркуч на турбото.

 

Видео 1: 

 

https://1drv.ms/v/s!Aj6p8PQOUustslGxzdXCME5Ej25k?e=OGPFov

 

Видео 2:

 

https://1drv.ms/v/s!Aj6p8PQOUustslCgq2ekcx6OjIzi?e=GsNVyO

 

Разбира се не е това, което се чува релано, но нещо се чува.

 

Поздрави

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...