Jump to content
pencho

Дизел 2.2 или Бензин 2.0 (автоматик)

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Само едно да се добави дизела  в момента е 2.25лв с тея 6л най икономично, а газта е 0.90-0.88 ст при разход на бензина 7л ти изчисли кой е по икономичен на ПАРИ защото всичко опира до там.Многа тънко се избягва този момент на икономия 6л х2.25лв са 13. 50ст,а 7л х0.90ст са 6.30ст Моля преценете кое сега е икономично в лева.

Като за 100км аз с бензина  ще дам 6.30 ст за газ  а супер икономичния дизел ще трябва  двоино да дам.

Да обобщим скъпа поддръжка ,скъпо гориво и къде е икономията само на книга по разход в литри.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде го тоя Акорд 8 или 7-ма генерация, че е по-лек, да харчи 7 газ? Още повече, че твоето ЦРВ ще изхарчи 7 газ само при свободно падане. 

 

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Цитат

Здравей колега 

На въпроса бензин или дизел аз съм за бензина . Имам и дизел но при него си има скъпа поддръжка ( съеденител , DPF , а и в България заради хубавата нафта може би и дюзи). Също така не зависимо от двигателя , година на производство и скоростна кутия всички имат мъничък проблем с рейката. 

До разхода на гориво :

бензин 2.0 156кс ръчка- само градско 9 -9,5  на дълго 7-7,5

дизел   2.2 150кс ръчка  само градско7-7,5 

  на дълго 5,5 -6.

До вървенето при дизела голения въртящ момент си казва думата , но и двата двигатела са си доста добри . Избора е твой. На който и да се спреш няма да сгрешиш... 😉

 

Напълно подкрепям с изключение на твърдението за въртящия момент и ролята му при изпреварване. Дизела може и да има по-висок въртящ момент, но след 2000 об умира, а бензина едва тепърва започва. При дизела настъпваш, подскача, първите метри се втурва напред, и после вече никакъв го няма. А ако автоматика смъкне предавки и качи оборотите ще е умрял още преди да е потеглил. От друга страна при бензина ще ти свали  1 или 2 предавки, зависи колко си настъпал и при каква скорост, ще качи оборотите до идеалните около 5000 и оттам нататък, стой та гледай. Не случайно камионите са на нафта, а състезателните автомобили: на бензин. Ако сравним дизела със силата на тежкоатлет, то бензина ще бъде бързината на спринтьора. Съвсем различни дисциплини, и никой не може да замести другия. Нафтата е добра когато трябва да се теглят тонове товари, бензина е добър в скоростта и ускорението. И звука на бензина е съвсем друга работа, и през зимата не прави проблеми, и с тези зад теб  също няма да прави проблеми ;) (няма да те псуват за миризливия облак дим). И като се има предвид как вървят нещата за нафтата в световен план, е твърде възможно и тук след някоя и друга година да се чудим как да се отървем от автомобил, който ни забраняват да караме  едва ли не навсякъде

Редактирано от V4st*r
цитирам мнението на Accord8
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бтв, трябва да имаш предвид, че съм изпреварвал тирове с кола 1.6, 116 коня /заводски данни естествено, след 20 години са по-малко/, натоварена с багаж, трима души в нея и с включен климатик, същата сега се продава във форума за мое огромно съжаление.... По- нов модел 2.0 , 156 коня и сам шофьор ще те отвее. Да, ще гори с 2 литра повече, но за сметка на това ще направи живота ти по-лесен, защото няма да иска нищо друго освен бензин и прясно масълце. Бензина се самопочиства, пали лесно и на студено, затопля купето по-бързо, и вече е доста по-евтин от нафтата. Сменил съм 3 бензинови коли и според мен тези 2 литра в повече ще ти се отплатят повече от щедро и ще поставят усмивка на лицето ти докато шофираш, не си ли заслужава?

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, jijane said:

Къде го тоя Акорд 8 или 7-ма генерация, че е по-лек, да харчи 7 газ? Още повече, че твоето ЦРВ ще изхарчи 7 газ само при свободно падане. 

 

И 10л газ да харчи пак  сметката е по-евтина,знам че боли че си си купил дизелова печка от която в последствие разбираш че нямаш никаква икономия. Моето CRV  харчи 10 на 100 км газ трябва ли да ти правя сметка колко излизат 10л газ по 0.90 ст и колко са 10 л бензин по 2.15.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно изпреварването – сравнението ти е коректно, но не споменаваш мощността, а тя е много важен фактор. При бензин и дизел с еднаква мощност (при еднакво тегло и останали променливи) няма да усетиш ралика в максималното ускорение (с изключение на по-ниските обороти на 1ва предавка при ускоряване от място, но това е повече характеристика на турбиниран с/у атмосферен двг). Хората понякога не си дават сметка, че мощността е това, което дава ускорението, не въртящият момент. Мощността е мерило за това колко бързо може да се извърши дадена работа (да ускоря от Х до У км/ч). Въртящият момент повече помага за чувството на динамика/лекота на колата – не е нужно да сваляш предавки често и пр. Сори за офф-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, V4st*r написа:

 

...........Дизела може и да има по-висок въртящ момент, но след 2000 об умира..............

Не е така! От 2000 оборота дизела на Хонда тепърва започва да "върви".

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода за гориво и вървежа са само една част от спора. Дизел се взима за да се кара. При нас идват на достолепни километри. Готови на най-скъпите консумативи. Ако се падне маскиран милионник ще има скубане на коси. Не, че при бензина я няма тази опасност, но ремонтите не са толкоз скъпи. Няма турбо, дпф, дюзи, помпи, демферни маховици, все скъпи консумативи. Всеки гледа финансовата страна. Продажбата на дизелови автомобили става все по-трудна. Всеки вложен лев в ремонт е загубен, не предава стойност при продан. Съответно е същото при бензин с газ. Всички искаме да сложим газова, но искаме да купим без.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имах тази дилема пред себе си бих избрал избрал дизел, автомат на възможно малко километри, с нагласата за по - скъпа поддръжка. Газовият инжекцион носи своите негативи, като често регулиране на клапани, което само удължава живота на двигателя, както и резервна гума в и без това малкия багажник. Освен това газта е още една система, която все пак се обслужва. Успех в избора!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм само два дизела- Нисан Съни и Хонда Акорд. На сънито за времето на експлоатация ( над 6 г. и не си знаеше километрите) смених един маншон, а на акорда за над 10 г. е сменена лявата крушка на късите светлини!  Не искам да разпалвам спора дизел срещу бензин и поради тази причина спирам до тук!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, pendoc написа:

Имал съм само два дизела- Нисан Съни и Хонда Акорд. На сънито за времето на експлоатация ( над 6 г. и не си знаеше километрите) смених един маншон, а на акорда за над 10 г. е сменена лявата крушка на късите светлини!  Не искам да разпалвам спора дизел срещу бензин и поради тази причина спирам до тук!

 

Точно тези мнения са най-подвеждащи. Като чуя такова изказване се чудя дали автомобила да съжаля или бъдещия собственик? Баща ми има дизел и не е правил нищо, но минава 2к на година. Аз карам бензин на газ и минавам 30к на година.  Който няма пробег, не први нищо. И аз да спра до тук!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така.  Средно винаги съм карал годишно 10-12 000 км, Но пък с японска бензинка двукратно съм ползвал услугите на репатрак  (умишлено не споменавам производител). Не обобщавам, само споделям факти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз пък по магистралите до сега една японка не съм видял аварирала, все европейски марки чакат спешна помощ. А тук във форума всяка втора тема е с проблем. Объркан съм.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Rakeem, няма причина да се обърквате! Рядкост е японски автомобил да се нуждае от пътна помощ, потвърждават го и класациите за дефекти! Тук все пак е форум, място за споделяния на впечатления, проблеми и т.н. Каквато и хонда да вземете (дизел или бензин), това са много здрави, непретенциозни и с голям ресурс автомобили.

PS. Бензинката спомената по-горе не е Honda!

Редактирано от pendoc
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темите с проблеми не са толкова много, просто повечето се повтарят, тъй като за всеки от новопридобилите, той възниква като нов и в повечето случаи еднократен.

Магистралите и репатраците не са фактор, но е факт че бензинките са по-безпроблемни спрямо дизелите.

Колите се скапват и от стоене. Многото км изчерпват ресурса на консумативите, но продължителният престой разсъхва всичко. Кола на 500000 магистрални километри е в по-добро състояние спрямо такава на 50000 градски километри, особено ако годинките на втората са колкото на първата или повече.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предните коли  не са хонди все френски икономични дизели от икономични по-икономични по 10хил на год.Сега Хонда на газ първата година 40 хил.Няма да правя сметка на пари пак няма да излезе нещо хубово за дизела.Газта и хубавото газово с правилния майстор  само каране  след това .Ако ви притеснява че на 25 хи км сте дали 50лв за регулиране на клапаните.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Доколкото прочетох той ще кара основно извънградско.  Стария ми Акорд на бензин беше 6/100,  много ли е? Сегашния е 3 л,  200 коня (и по-стар модел,  7 ген.) гори около 8/100. Бтв не мисля че 8 ген.  е особено подходящ избор, що се отнася до надеждност,  както и всички останали по-нови модели и на др производители имат повече проблеми. Спец за 8 ген (или 9та, ще излъжа,  не ги помня наизуст) имаше оплаквания за бензин в маслото.  Бих му препоръчал да погледне Сивик хибрид,  возил съм се на такава, имаше страхотна возия по паветата, ел мотора дава моментално ускорение при настъпване и е икономична колкото дизел. Има го и варианта по-стар (и по-надежден)  модел,  и остават с хиляди левове за гориво да кара с години напред.  Но гледайки чернилката която бълват нафтовите,  не знам на лошо гориво ли се дължи,  махнат DPF или и двете, нещата отвън не изглеждат никак добре и съм почти сигурен, че и вътре (в мотора) няма да са розови

Редактирано от V4st*r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че спорите, та да ви дам инфо от 1ва ръка. Акорд 8 дизел, разход: градско около 8/100 (Пловдив), магистрала със 130км/ч. - 5/100. Стойностите са при нормално каране и е възможно да варират. Тъй, като е дизел, колата тръгва много мощно от 2000 оборота и си набира доста прилично до 4500 оборота. Доста е приятна за каране и си има доста мощност, като мисля, че разхода е напълно приличен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата бензин срещу дизел е безкрайна и нюансна.

Сивикът от подписа ми е на 33 години и не си знае километрите. Моторът е часовник, не е отварян и не пуши.

Дайте ми такъв дизел на "Христова възраст"?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ясно, ама този сивик има ли поне нещо ел.,че да се развали? Купе и двигател. Пуст е, като гол охлюв ;) На всеки ни е ясно, че турбинката си има живот и някой ден си иска рециклаж. Или дюзите се задръстват от кофтито гориво. Иначе на двигателя няма какво да му стане ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти ги провери лично и гарантираш че не къдят като нафтови печки? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безпредметно е да се сравняват 'прости' дизели от време оно с днешните, които повече от 200 000 без да се наложи ремонт за 4 цифрена сума не могат да изкарат, да не говорим, че повечето от възлите са с технологично заложен живот, който свърша точно в този пробег, като верига, дпф, дюзи, турбина, егер, маховик, съединител и когато си купиш 10г. дизел на 200 000 няма как да очакваш той да е надежден, дизел си струва ако е на много малко километри или нов в гаранция.  

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Petrun4o написа:

Да де, ясно, ама този сивик има ли поне нещо ел.,че да се развали? Купе и двигател.

Аа, има. Крушките, чистачките, Це Де-то Сони (оригиналното радио касетофонче някой го открадна) и най-важното - компа на мотора (който е под предната пасажерска седалка) и дирижира горивопотока. Двигателчето е пълна инжекция и все още носи купенцето с 200 по магистралата.

Ако ти е любопитно - тук:

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, DTEC написа:

 

https://fakti.bg/avto/70424-milioneri-v-kilometri

 

Автора на темата отдавна е решил какво да вземе даже виждам,че вече го и кара.Да му е честита.

Като гледам в линка по горе само дизели виждам.Да ме прощават колегите с дизел нищо лично.Ей тъй като каже някой,че от Витоша по високо нема и ми иде да го разцелувам.😘

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключително много ви благодаря за информацията!

 

В момента съм на вълна каквото излезе. Ако има читава бензин 2ка или 2.2 дизел ще се купува. Стискайте палци!

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти сигурен ли си че искаш да купиш от Германия? По принцип немците си карат родното производство и тези които избират японски марки са с нагласата да пестят здраво.  Бих ти препоръчал да провериш в Испания (гаранция са без ръжда) Полша или Швейцария. Поляците са големи фенове на Хонда и е възможно дори да продават по-евтино.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Германия, защото имам приятел там, който преди е внасял коли и има представа какво се гледа. Близо е до швейцария, но не гледам там, тъй като с мито и ДДС цените стават прекалено високи.

 

Ще погледна все пак и в други държави, може и да измислим нещо. Благодаря ти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, V4st*r написа:

А ти сигурен ли си че искаш да купиш от Германия? По принцип немците си карат родното производство и тези които избират японски марки са с нагласата да пестят здраво.

Дефакто известна част от немците са толкова разочаровани от "родното" си производство, че започват да купуват японски и корейски марки с огромни темпове.

А пестенето идва от недаването на пари за ремонти, а само за обслужване. Докато до преди 2г можех да получа час за обслужване на моята Хонда за след две седмици, то към днешна дата записванията са за след два месеца. Та така пестят немците - не ремонтират TSI двигатели за 4-5-6 хил. евра, а си купуват напр. Хонда и са доволни, че за 100 000км са правили само годишно обслужване за по 250-300-400 евро.

Но точно тези коли никога не попадат на българския пазар.. причините ги търсете при джамбазите. За роднини съм търсил и внасял коли от Германия - струваха повече от подобни/същите, които можеш да намериш в Дупница/Горубляне и т.н., но и техническото им състояние е било такова, че да не се налагат ремонти до сега. Само стандартни обслужвания.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 06/12/2019 at 21:35, ceco_accord написа:

Аа, има. Крушките, чистачките, Це Де-то Сони (оригиналното радио касетофонче някой го открадна) и най-важното - компа на мотора (който е под предната пасажерска седалка) и дирижира горивопотока. Двигателчето е пълна инжекция и все още носи купенцето с 200 по магистралата.

Ако ти е любопитно - тук:

Изключително култов Сивик в тунинг средите в най-оригиналния за Хонда цвят (първият им болид във F1 е бил бял) . Малко съм млад за да го познавам (дете на 90-те съм)  Дано продължи да се движи още много години!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори в момента може да се възползвате от уникалната възможност да си закупите 10 годишен Акорд 2.4 за скромната сума от 26 000лв от бултрако :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече мнозина са наплашени от евентуалните последващи проблеми с 8-мият дизелов Акорд, но като междинен вариант (относно скъпите консумативи), може да се гледа дизел с автоматик. Така поне ядовете след мотора отпадат.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моят съвет е покарай и двата варианта. Ти сам ще усетиш кой е твоя автомобил. Аз поне така направих. Поддръжка и разходи има винаги. По-големи, по-малки, то си е малко и до късмет.

Доста започвам да се дразня от гръмките изказвания на някои колеги, които обиждат на печки, как водачите на дизелови коли седим и се изяждаме от яд едва ли не, че сме си купили дизели.

Човека ясно обясни, че не може да кара на газ, а не спря да се прави сравнение как минаваш 100км с 3 лева и за милион километри нямало проблем. 10 години съм карал на газ, знам какво е. За тези 10 години мотора е 3 пъти отварян. Не ми излезе много икономията. Да може да не е от газта, може и монтажника да си е оставил ръцете, но искам да попитам, защо тези Ходни не са направени заводски на газ?

И двата варианта имат плюсове и минуси. И двата варианта са инжинерен оргазъм. Автомобили правени да са здрави и да доставят удоволствие.

Ако една кола не ти доставя удоволствие, ако ще на вода да върви, не е твоята кола!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.06.2019 г. at 2:14, BOKLUK_CHOVEK написа:

Вземи си 2.4,всеки път като настъпиш педала,ще се усмихваш.

Ето смесен разход на газ на моята кочинка с каране извън градско до 140-150 макс  ,седан с K24Z3 +добавена шумоизолация,бас каса,половин резервоар с бензин,тоест с допълнителна тежест.Има няма 9лв на 100км.Хайде докарай ги 9лв с дизела,които е и с 50 коня по-малко ;)

IMG_20190606_143414__01__01__01.jpg

 

Дизела дава с около 3лв повече смесено на 100км., но като сила мисля, че е близък до 2.4 бензинката. Мисля, че ще изпълнят километража за еднакво време. Не гледай само конете. От 0-100 бензинката ще го дръпне ама нагоре може да има обрат. 350 нютона е все пак дизела, а 2.4-то е 220нм.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Petrun4o написа:

Не гледай само конете. От 0-100 бензинката ще го дръпне ама нагоре може да има обрат. 350 нютона е все пак дизела, а 2.4-то е 220нм.

Колега не съм бил свидетел на такъв старт,но би трябвало да е обратното.:)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, JHM написа:

Колега не съм бил свидетел на такъв старт,но би трябвало да е обратното.:)

Какъв? Казвам, че дизела е силен, въпреки, че е 150 к.с. Имаш 220нм на бензинката срещу 350нм на дизела. Турбинката си играе роля ;)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мощността е факторът, който се гледа, за максимално ускорение, не въртящият момент. Дефиницията на мощността е бързината, с която двигателя върши работа (например ускорява от Х до У км/ч). Бонусът при турбината е, че ниските и средните обороти имат сравнително повече мощност. Съответно при максимално възможно ускорение единсвено при преминаването през ниски/средни обороти на първа предавка ще има предимство. Ако и нетурбинираният двигател има сила да върти гумите през тези обороти, то това предимство отпада. Големият въртящ момент може да е по-приятен и „динамичен“ при нормално каране, тъй като има повече мощност в по-използваните обороти.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че някои хора се хилят, но ако се разровят в нета ще видят, че на 400м. разликата между бензинката и дизела е 1 секунда в полза на бензинката. И какво, като е 200 коня? Няма нютони ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Извинявам се за навлизането в офф-а, но поинтересувай се малко от теорията. Мощността на двигателя е функция от въртящия момент и оборотите, на които двигателят го прави. Въртящият момент е просто сила × разстояние. Или силата, с която двигателят избутва цилиндъра надолу, умножена по разстоянието до коляновия вал. Малко опростено казано, но достатъчно за илюстрацията. Така… ако сравниш 200 Нм на 2000 оборота и 100Нм на 4000 оборота, ще видиш, че второто е половината въртящ момент, но прилаган два пъти по-бързо. Крайният резултат е същия от гледна точка на мощността, предавана към скоростната кутия. Т.е. въртящият момент без оборотите далеч не ти дава пълната картинка. А ако включиш оборотите в сметката… получаваш мощността.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...