Jump to content
pencho

Дизел 2.2 или Бензин 2.0 (автоматик)

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

 

Обмислям закупуването на Акорд 8ма генерация, но не мога да реша между 2.0 бензин и 2.2 дизел. Не разбирам много от коли. Знам от слухове, че бензина като цяло е доста по-надежден, но ме притеснява разхода.

 

Карам средно 50км на ден през последните 3 години градско (по-скоро смесено, тъй като живея в края на града).

 

Търсих доста из форума, но повечето карат 2.4 и споделят разхода си извън града, което не помага в случая.

 

Дали бихте могли, тези които карате 2.0, да споделите вашият разход в града. Ако наистина има 2 литра на 100км разлика (около 70лв на месец), няма смисъл да ги гледам изобщо.

 

Отделно, има ли някакви други причини, заради които да си взема бензин, а не дизел?

 

Колата ще я купувам от Германия, гледам да е автоматик.

 

Поздрави

 

 

Редактирано от pencho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега,

 

Добре дошъл.

Според мен, при избора ти на кола, водещо трябва да е състоянието й.

След това идват разходите за гориво и ремонт и обслужване, които са приблизително равни - при мен за 53 хил.км. общите разходи за гориво са почти колкото за ремонти обслужване.

За дизелите на 8-ма генерация съм чувал и чел, че са по-скъпи за поддръжка и съответно икономията, ако има такава, ще се компенсира.

Естествено, че няма как да се направи точна сметка и при всеки е индивидуално. Обсъждано е това и тук във форума. Има разлика от градско до градско - едно е в София, друго е в Търговище.

Аз лично, след като дълги години карах дизел, реших да мина на бензин и да сложа газ. Доволен съм.

В подписа ми има линк към сайт, в който си следиш разходите и там можеш да видиш моята статистика и да сравниш с някой дизел.

 

Успех с покупката и да се похвалиш :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влезни в

AutoData24

Автомобилен Wiki Каталог 

 Сравни си стойностите.Това което искаш колега е невъзможно да стане по простата причина,че всичко е доста относително,и за де не бъде после упрекнат някой колега в лъжливи данни никой няма да си заложи главата на 100%

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви много!

 

Гледам стойностите и бензина излиза с поне 2 литра отгоре. Тъй като не искам да слагам газ, май няма да е добре от гледна точка на икономия.

 

Иначе пак би било в помощ ако някой с 2.0 156 коня си сподели разхода, тъй като подозирам, че ще има разлики между AutoData и разхода в България.

 

Честно да си кажа надявах се някой да каже, че разхода е що годе същия :D

 

@romborak страхотна статистика, благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, pencho said:

Благодаря Ви много!

 

Гледам стойностите и бензина излиза с поне 2 литра отгоре. Тъй като не искам да слагам газ, май няма да е добре от гледна точка на икономия.

 

 

Не смятай в литри а в лв,нама дизеларка която да бие добре газифицирана бензинка по икономия говоря в лева,цената на газта е 92-95ст.

Плюс това цените на дизеловите коли за година паднаха с по 5хил рискуваш да е вечно твоя колата и да я продадеш после на голяма загуба.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@pencho, виждам, че си казал, че не искаш газова, но и пишеш, че не разбираш много от коли и очевидно те интересува разхода, тъй като караш доста градско. Ако не си твърдо убеден за/против газовата, може да питаш или прочетеш повече във форума. Личното ми мнение е че за проблеми с газовите, за които се говори повече, са причина монтажниците и избора на компоненти – поне за нашите коли. Вярно е и това, че с газова транспортът наистина излиза по-евтин от дизел, макар и не с твърде много.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

аз карах дизел, ама 7ма генерация. Сега съм с 2-ка бензин 8ма генерация. И аз като теб газ не искам да слагам..

Да ти кажа чесно - в града разхода се усеща доста. Бензинката каквото и да я правя в града под 8.5л/100км не мога да я сваля..

Извън града разликата е нищожна.. под литър на 100км.. Може да погледнеш данните ми от Carspending..

НО, имай в предвид, че само веднъж ще смениш скъп консуматив по дизела и тази икономия ще се нулира.

Говоря за верига, маховик, турбина и т.н. А и новите са с DPF, който е капризен и не е много удачна само за градско.. Иска си регенерациите..

 

Успех с покупката !

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @pencho имаш ли конкретно набелязани автомобили? Много е трудно да се препоръча на някого нещо, въпреки, че няма да носим ние отговорност след това. Тук спора бензин, газ или дизел е много обширен (както и с маслата). Избягваме да съсипваме темите с тези спорове.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Благодаря за отговорите!

 

Не искам да слагам газ, тъй като на работа имам подземно паркомясто, което не мога да ползвам с кола на газ.

 

Ще търся дизел 2.2, дай боже фейслифта :)

 

Бях набелязал една в Германия, но я купиха преди да отиде моя човек да я види. В момента в мобилето има 0 дизели автоматик с кожа, така че ще чакам. Снощи намерих една страхотна в България - http://www.dasweltauto.noc.bg/honda-accord-22i-dtec-8897/?fbclid=IwAR2Nrbdq78HAxkAwm4IRSFExMoOXPXD4pi8FKIZjJ5ZmMTqDdMUHPBtGgF0, но за жалост са я купили... Надявам се да излезе нещо подобно.

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, pencho написа:

Бях набелязал една в Германия, но я купиха преди да отиде моя човек да я види. В момента в мобилето има 0 дизели автоматик с кожа, така че ще чакам.

Като няма в мобилето, погледни в друг сайт:

https://www.autoscout24.de/angebote/honda-accord-executive-lim-navi-leder-lm-18-zoll-diesel-grau-90b7595a-c42b-436e-9376-26933abf038a?cldtidx=3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам ги всичките. Видях я тази, определено е красавица, но идва прекалено солена :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:

 

Само да питам, извинявайте, дали и при 8 е така като при 7 - на "фейслифта" слагат фарове с бели/безцветни пластмаси на мигачите,, вместо оранжеви? Тази последната май е такава. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на мен ми изглежда като само това да е разликата. Не знам дали ако си вземеш преди фейслифта не можеш да си ги смениш ако те кефят повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има разлики.Мигачите,предна броня,окачването отзад (пружините - возията е по мека),салона е кожа и антарис,софтуера на мотора е подобрен и разхода е с 0.5 по малък.При дизела вече са 170 или 180 коня и още няколко неща които на са маловажни.От AutoBild  препоръчват ако се търси осма серия да се избере фейса.

https://autobild.bg/употребяван-автомобил-honda-accord-cucw-от-16-000-лева/

https://www.ams.bg/upotrebyavani/honda/accord

https://www.auto-press.net/a:Новият_Honda_Accord___с_поне_класа_нагоре_

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, Митко!

 

Еми ще търся фейслифт, надявам се да излезе нещо читаво.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, pencho написа:

Благодаря ти, Митко!

 

Еми ще търся фейслифт, надявам се да излезе нещо читаво.

 Не си слагай ограничител колега,за да не се разминеш с късмета си.Което дойде и както се случат нещата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма, няма, но тайничко ще се надявам.

 

Абе, изчетох тази тема - 

 и мненията за дизела са изключително смесени. Някой казват, че е супер, а други казват, че за нищо на света не трябва да се взима.

 

Разликата в горивото на сегашните цени ми идва около 70-80лв повече за бензина. Това са 800-900лв годишно само в гориво. Мислите ли, че наистина няма да се избие? @Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така мисля!

Повечето колеги с бензини от дизел са слезнали.Нека и те да споделят.Аз не искам да влизам в спор с колегите защото през времето от което съм тук те се оказаха изключително "акуратни" и никога не направиха разлика кой с какъв мотор е.Когато съм имал нужда винаги са били на среща.

Влизаш в темите,четеш и си преценяваш.Каквото и да избереш все ще си уцелил,просто едните имат минуси и плюсове и другите също.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах дизел 3 години. Нямах никакви проблеми с двигателя, филтъра беше изключен софтуерно. Сменях съединител, без маховик - 1000 лева.

 

Много по-важно е дадения екземпляр, от колкото дали е бензин или дизел. Фейса е по-красив според мен, и аз бих взел фейс

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, какво мислите за тази обява - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11551158487355451&slink=b3epye

 

Цената ми се вижда изключително завишена. Аз ли се бъркам или има нещо особено?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами предвид, че питаш за личното ни мнение, аз не бих си взел 7 годишен чипосан, извънгаранционен дизел евро 5 за 25 000лв на 200 000км. За 6-8 бона повече има чисто нови коли с по 5-7 години гаранция с подобен или по-добър разход и евро 6 стандарт, което според мен за в бъдеще ще има все по-голямо значение. 
Предвид бюджета ти, защо не се разходиш по официалните представителства, да направиш по някой тест драйв и да видиш какви оферти ще ти направят. Колеги тук са споделяли, че за тестови бройки на Сивик са сваляли до 8000лв от цената спрямо чисто нов. Този Акорд с 2-3 ремонта, които е напълно възможно да ти се случат е много вероятно да се изкантари като разходи с един чисто нов автомобил, пък бил и той на теория "един клас надолу". Е точно колегата над теб е минал от такъв Акорд на чисто нов Голф, може да му прегледаш отзивите в общия раздел темата за нови автомобили :) Просто малко храна за размисъл, освен ако вече не си го умувал и да си се отказал, но за мен при такава висока граница на бюджета новата кола или такава с остатъчна гаранция има доста по-голям смисъл.

 

ПП: Също така е добре да отчетеш, че при по-изразено градско каране дизела има по-голяма вероятност да ти създаде проблеми с пречистващите му компоненти, визирам ДПФ и катализатор, които не се знае още колко време ще е ок просто да ги махнеш и изключиш софтуерно. Ако номера не мине с почистване(за дпф-а), може чисто информативно да им погледнеш цените на двете за чисто нови :) 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cap_Slow Благодаря ти изключително за изчерпателното мнение!

 

За жалост, бюджета ми не стига до там :(

 

Най-много бих дал до 20000 (с всички разходи) за нещо наистина читаво. Малко отгоре ако е наистина страхотна оферта.

 

Иначе силно се надявам на 16-18 и смятам, че е реалистично за това, което търся.

 

Иначе за линка, който постнах и аз не бих дал 25. Точно цената ме озадачи и викам да ви питам.

 

Ще се поинтересувам още за проблемите с DPF-a. Бях чел, че е 300лв чистенето във Варна и после дълго време нямало проблеми.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, pencho написа:

Най-много бих дал до 20000 (с всички разходи)

За бензин що годе да,но за дизел са много!

Имай предвид,че "всички разходи" може да не включват и непредвидените в последствие,които е възможно да изникнат,дори и от "перфектния екземпляр".

Не го приемай,като нещо страшно,просто е важна правилната сметка,за това какво ти е нужно и какво имаш в "касата".:)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензина е доста надежден,безпроблемен,икономичен за класа си,но пък особено с автоматична трансмисия ще муден.Дизела е много по динамичен,по скъпи евентуални ремонти. Въпрос на вкус е.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви!

 

Замислих се над @Cap_Slow думите и се поразрових малко. Попадна ми тази обява - https://www.cars.bg/offer/c2656207

 

На пръв поглед изглежда доста добре и уж е на 11000. Не знам за гаранция и т.н. Не съм звънял. Вярно, че парите са ми извън бюджета, но все пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега , преди година взех 2,2 дизел ръчка , след като реших проблема с филтъра за твърди частици разходите ми по колата са абсолютно нормални. Наскоро сменях масло , филтри и ролка на пистовия ремък (190 лв ) всичко. Разхода е 6,5- 7 и то с много малко каране извън града. Бензин не съм карал но имам познат с такава 201 к.с автомат и му харчи над 12.Ако не мислиш да слагаш газ дизела е вариант.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, pencho написа:

Благодаря Ви!

 

Замислих се над @Cap_Slow думите и се поразрових малко. Попадна ми тази обява - https://www.cars.bg/offer/c2656207

 

На пръв поглед изглежда доста добре и уж е на 11000. Не знам за гаранция и т.н. Не съм звънял. Вярно, че парите са ми извън бюджета, но все пак.

 

Този модел за съжаление никога не се е продавал в България (май и въобще в Европа не се е продавал), така че шансът за гаранция е нулев.

 

Ако въобще решиш да продължиш с този автомобил, питай го откъде е внос и ако е от щатите да ти даде вин да си провериш какъв ѝ е случая - блъскана ли е или е наводнявана. Може и внос от Япония да е, но предвид ниския пробег си мисля, че ще е някоя блъсната от щатите. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@pencho

 

https://m.cars.bg/c2656207

Тази от линка не става на газ,двигателя е с директно впръскване, имай го в предвид. Мисля ,че всички след акорд 8,не ставаха на газ. Като избирах моята,ги проверявах.

 

@storm222 Аз съм с K24Z3 седан с газ ,но ръчка и ми докарва към 10/100 газ смесено.Засичах го с допълване на бутилката 3-4 пъти.

Редактирано от BOKLUK_CHOVEK
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Cap_Slow, @BOKLUK_CHOVEK Благодаря ви!

 

Ще се обадя да питам за вин. Като цяло не бих дал 29000 за кола, ама пък ако е 2017, не знам. Много се е застояла и ме съмнява. Благодаря ви много за мненията, наистина помагат!

 

@storm222 какви бяха проблемите с DPF-a и какво решение предприе?

Редактирано от pencho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махнах го , то не може да се поправи или изчисти , в един сервиз за половин ден го махнаха дори и мощността на колата е малко на 190 к .с. макар че не ми е било това целта

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/2/2019 at 12:20 AM, Cap_Slow said:

Ами предвид, че питаш за личното ни мнение, аз не бих си взел 7 годишен чипосан, извънгаранционен дизел евро 5 за 25 000лв на 200 000км.

 

А чисто информативно, колко би дал? https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11554043061683339&slink=b5364w Гледам тука тая обява, нищо че е ръчка, ама парите пак ми се виждат абсурдно много, въпреки че си личи, че човека се е грижил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ivailopp Да, за първи път взимам кола на старо. Доста неща не са ми ясни. Изключително съм благодарен на членовете на форума (в това число и на Вас), които си отделят от времето да отговарят на може би дебилните ми въпроси. Карам дизел в момента и единствената причина, поради която бих си взел пак е ниският разход (понеже няма да слагам газ), тъй като бензина идва 70-80лв отгоре на месец като гориво (мислех си, че няма как такава разлика да не се избие в ремонти, но май имало как). Нищо персонално няма, дори различните гледни точки идват доста полезни. Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поинтересувайте се допълнително за газовите уредби, поне  още малко информация да добиете. Не са за отричане, а за предпочитане. Във форума има прекрасно количество информация ,даже насоки за сервизи. Добре работещ газов инжекцион , направен от точния човек е повод за безброй безаварийни километри и щастливи моменти.Хондите всъщност носят добре на газ. Разходите Ви ще са по-надолу от дизел с 10-20 процента, когато пресметнете литри изгоряно гориво х цена на литър гориво. Имам 2 хонди на газ, едната е изминала 200 000 на газ, а другата 150 000 сигурно. Все още вървят и ме слушат. Съвременните уредби имат достатъчно защити , ако имате опасения да не гръмне примерно... :)

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата изрази съображение, че паркира в подземен гараж, в който е забранено влизането с газова уредба (поне разбрах, че има забрана, а не че той има притеснения от това?). Въпреки че изправна съвременна газова не е по никакъв начин опасна, го разбирам, че иска да спазва правилника. Аз лично бих направил компромис с паркомястото или друго, но това е лично предпочитание. Няма лошо в дизелите, стига да си имат нужните чарколяци да спират отровата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, storm222 написа:

Махнах го , то не може да се поправи или изчисти , в един сервиз за половин ден го махнаха дори и мощността на колата е малко на 190 к .с. макар че не ми е било това целта

Не лъжи колегата! DPF-ите се чистят и то на доста прилична цена. Моят го чистих преди 3,5 год. Друг е въпроса дали не е толкова заминал, че да не подлежи на чистене.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, BOKLUK_CHOVEK написа:

Тази от линка не става на газ,двигателя е с директно впръскване

 

Абе доколкото знам си има и такива газови инжекциони от доста време:

http://www.romanoautogasbg.com/gazovi-sistemi/4-tsilindrova-sistema-cng-obdii/

https://landi.bg/газов-инжекцион-fsi-tfsi-tsi-gdi-tce/

 

Сега дали могат да работят точно с този двигател не знам ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.cars.bg/offer/c2981786

 

Някой има ли впечатления за този екземпляр. Вярно, че е ръчка, но изглежда обещаващо и обявената цена е доста нормална (ако ходя да я гледам ще я закарам в Бултрако Пловдив задължително, разбира се)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега 

На въпроса бензин или дизел аз съм за бензина . Имам и дизел но при него си има скъпа поддръжка ( съеденител , DPF , а и в България заради хубавата нафта може би и дюзи). Също така не зависимо от двигателя , година на производство и скоростна кутия всички имат мъничък проблем с рейката. 

До разхода на гориво :

бензин 2.0 156кс ръчка- само градско 9 -9,5  на дълго 7-7,5

дизел   2.2 150кс ръчка  само градско7-7,5 

  на дълго 5,5 -6.

До вървенето при дизела голения въртящ момент си казва думата , но и двата двигатела са си доста добри . Избора е твой. На който и да се спреш няма да сгрешиш... 😉

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...