Jump to content
Lerus

Проблем с впръскване на гориво при намаляне на скорост

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От скоро съм собственик на Акорд 2.4 автомат 2007 година и мисля, че колата се държи сранно. Ще се опитам максимално добре да опиша ситуацията:

При забавяне на скоростта колата реагира по различен начин в зависимост дали се е движила с автопилот или с постоянно положение на педала на газта.

В случай че се движа да речем със 70 км/ч с автопилот след натискане на бутона за отмяна на автопилота, колата започва да забавя и веднага се спира подаването на гориво в двигателля (0 л/100км) това продъллжава до горе долу 20км/ч, след което възобновява минимално впръскване в двигателя.

В случай че се движа със 70км/ч с постоянно положение на педала нан газта след напълно отпускане на педала отново се спира подаванетто на гориво, след достигане до 37 км/ч се възобновява подаването на гориво на 4л/100км. При този начин на каране дори някой път след отпускането на педала на газта колата възобновява подаването на гориво още на 60км/ч с 6л/100км и се оправя ако лекно чукна педала на газта ( връща се на 0л/100км) до досигане на съответните 37км/ч.

 

Надявам се обяснението ми да е било достатъчно добро. Според вас от къде може да идва този проблем?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ,не е проблем просто така работи системата на инжекциона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То с автомата е малко объркано, защото не се знае как/кога сваля скоростите в кутията.

Не следи скоростта, а оборотите. На ръчната кутия, при отнета газ впръскването се възстановява винаги около 1000-1100об/мин, независимо от скоростта на колата. Това е познатата система за принудителен празен ход (ППХ), позната още от Ладите. (бях си направил такава и на Волгата с ладови части :))

Идеята е когато отнемеш газта на скорост, да спира подаването на гориво за икономия, но при някакви обороти, малко по-високи от пр. ход, да се подаде гориво, за да не изгасне двг...

Също не те интересува колко л/100 показва, защото това силно зависи от скоростта... (когато тръгваш на 1ва, моментния разход може да е 50л/100 и намалява с увеличаване на скоростта. При същата газ, но поддържайки 100км/ч на 5/6та, моментният разход пада на 5 примерно).

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JapCar, колата намаля скоростта еднакво, не би ли трябвало паданбето на обороти да е еднакво без значение дали скоростта (еднаква и в двата случайя) се е поддържала постоянна от крак или автопилот? Ако не са еднакви оборотите при забавяне на колата на празен ход, отново възниква въпроса защо колата се държи по различен начин при намаляне на скоростта (без спирачка) след авопилот и след постоянно положение на педала за газта?

 

Извинявам се ако не вдявам нещо, но според мен не би трябвало да има разлика в начина на забавяне на скоростта :/  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под 50 км/ч . не може да се ползва круиз контрола. Затова има разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 43 минути, aleksandur написа:

Под 50 км/ч . не може да се ползва круиз контрола. Затова има разлика.

Мога да го включа от 40км/ч нагоре. Но не става въпрос до колко може да бъде включен, а след като се изключи ( cancel бутона). Случайя е след спиртане на круиз конрола колата си намаля скороста както описах по-горе ( без да се натиска нито газ нито спирачка).

Редактирано от Lerus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Lerus написа:

JapCar, колата намаля скоростта еднакво, не би ли трябвало паданбето на обороти да е еднакво без значение дали скоростта (еднаква и в двата случайя) се е поддържала постоянна от крак или автопилот? Ако не са еднакви оборотите при забавяне на колата на празен ход, отново възниква въпроса защо колата се държи по различен начин при намаляне на скоростта (без спирачка) след авопилот и след постоянно положение на педала за газта?

Извинявам се ако не вдявам нещо, но според мен не би трябвало да има разлика в начина на забавяне на скоростта :/  

Вероятно всичко е нормално, но ти търсиш обяснение защо има разлика... Аз не знам акк работи тази авт. ск. кутия, с колко скорости е и при 70 км час без/със круиз на коя е (не знам има ли индикация някъде на коя, карал съм автомат CVT с безстепенна кутия).

Ти взимаш за критерии скоростта, а тя може да е при различна предавка вътре в кутията, както е решила електрониката, за това може да са различни оборотите.

За това ти казах вземи за критерий оборотите (не знам да не би автоматите да нямат оборотомер, той не им трябва много? ), електрониката се интересува кога да пусне гориво според тях, не според скоростта...

Идеята е, че една кола с 30км/ч, двг ще е с различни обороти на  2, 3, 4, ....скорост, предполагам разбираш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Колегата говори за аномалия, която и аз не мога да си обясня, но и при мен е факт. Тя не е свързана с круиз контрола, а вероятно с дросела или управлението му. Прави го на случаен принцип. Може да мина 200км и да не го направи, а може и 2км в които да се случи няколко пъти. Случвало се е и извънградски, както и в града.

Колегата цитира данни за моментния разход, понеже само в този режим на борд. компа се вижда че скалата не винаги е нулирана при движение по инерция. Ако не си в този режим, няма как да го забележиш, понеже не се усеща изобщо в поведението на колата.

Автомата си има комп, който управлява този на мотора. При движение без газ - режим моторна спирачка (което при автомата е по-сложен процес), скалата се нулира, понеже гориво не се подава до достигане на 1100 об/мин (независимо от скоростта и предавката). След това се подава минимално гориво, колкото да не угасне мотора и с него колата може да се движи на 1-ва, или 2-ра и 3-та (ако автомата е в ръчен режим). И в автоматичен може да се движи на 3-та без да сваля надолу, ако е празна и по равно. Отнемаш газта, тя се движи намалявайки скорост и предавки и си се търкаля на 3-та, което е много удобно, но види ли съпротивление, сваля 2-ра или дори на 1-ва.Всичко това е нормално и така трябва да е.

  Да уточня пак че ефекта за който иде реч е при отнемане на газта. В стандартния режим скалата на разхода се нулира, а в другия показва 4 или 5 л /100. И в двата случая моторът е над 1100 оборота. Ясно е че е над минималните си обороти и гориво не трябва да се подава, но компа решава друго. От 4 г. имам колата и не съм открил логика или проблем. Просто като ми направи впечатление (не винаги карам на моментен разход по борда), чуквам газта и нещата се нормализират. Някой път не става от веднъж. Не е от зиме / лете, не е от гориво или вятър, не е и с някаква логика - лотария си е. Прави го доста рядко, но все пак ако изобщо има нещо общо, то е че преди това съм карал с еднакво натиснат педал продължително време. Колцата си има мощност и се кара с вързанките на дясната обувка, тоест 1 - 2 см натискане на газта. Има случаи в които при отнемане, разхода не пада до 0, а има и такива в които се нулира, но после отскача на 5-6л, пре ди да е достигнал минималните 1100 об/мин. Това вероятно го решава компа на кутията, по някакви негови съображения. Все пак - тя е автомат и ако винаги при отнемане на газта минава в режим моторна спирачка, колата няма да има движение по инерция. Движението по инерция си се усеща - тавите се отключват, колата се търкаля, а мотора работи на мин. обороти.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, благодаря ти, че успя доста по-добре да обясниш от мен ситуацията. Ще продължавам да се човъркам за начини как може това да се оправи. Отговорът ти е адски полезен. Надявам се и други колеги с подобни явления да могат да го прочетат! :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля.

Автомата е сложен за обяснение, понеже теорията е едно, но практиката е друго. Принципно е адаптивен и въпросният ефект може и с това да е свързан, понеже кутията се напасва към моментният стил на шофиране на водача. Тоест, може да работи в няколко различни алгоритъма, но за това вече е писано доста. Ти си карай и наблюдавай.

Следващото което ще те учуди е режимът в който симулира вариатор. Скоростта плавно се качва, кутията е на 5-та, а оборотите на мотора плавно падат. Примерно в рамките на минута скоростта от 70 става 90, а оборотите от 2200 падат на 1900. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам как е с автомата, не разбрах и кое е странно в поведението на колата, ако не гледаш таблото/разхода...Моите разсъждения бяха теоретични на базата на логиката как работят ръчните коли, очевидно автомата има друго мнение и се омешва логиката на двата компютъра по някакви техни критерии.

Не знам и при вас как показва разхода, има ли L/100km и на място l/h, стълбица ли е или е цифрово?  При мен скалата на моментния разход е обратна стълбица и е в мили/галон, като в ляво е 20m/gal, в дясно 100m/gal... Когато работи на пр.ход е пълна цялата стълбица, няма разход за час, но на други коли които бяха с цифри, под някаква скорост показваше L/h.

От друга страна, това че ви показва 4-6л/100, няма как да се бърка с л/час, защото нормално на пр.ход е около 0.5-0.9л/ч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Следващото което ще те учуди е режимът в който симулира вариатор. Скоростта плавно се качва, кутията е на 5-та, а оборотите на мотора плавно падат. Примерно в рамките на минута скоростта от 70 става 90, а оборотите от 2200 падат на 1900. :)

Е, това няма как да стане на една и съща предавка, освен ако отначало "съединителя" леко приплъзва и после зацепва напълно...може и такъв да  е алгоритъма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Става, прав е Цецо. Надали целта е да имитира вариатор, но в частни случаи изглежда така. Има различни ситуации, при които може да се случи. Например ако при ускорение постепенно намалява натоварването (напр. отпускаш газта / пътят става по-полегат) приплъзването на хидротрансформатора намалява и двете тави постепенно си изравняват скоростите на въртене. Също локъпът не е рязък, а може по-плавно да заключва, което при по-леко натиснат педал на извънградско шофиране изглежда като че оборотите се задържат на място докато скоростта се вдига. Например при плавно ускорение това може да се случи м/у 100 и 120 км/ч когато оборотите стоят на около 2500.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, JapCar написа:

Не знам и при вас как показва разхода, има ли L/100km и на място l/h, стълбица ли е или е цифрово?  При мен скалата на моментния разход е обратна стълбица и е в мили/галон, като в ляво е 20m/gal, в дясно 100m/gal... Когато работи на пр.ход е пълна цялата стълбица, няма разход за час, но на други коли които бяха с цифри, под някаква скорост показваше L/h.

Моментният разход е със скала. Когато колата е на място си е 0, а като пуснеш спирачката и си на скорост, почва да расте веднага, понеже пресмята колко ще изгори при тази скорост и предавка. Като натиснеш газта удря 30-така (края на скалата), а ако дадеш рязко газ, сигурно стига до жабката. :) С моментният разход е така и за това не го държа в този режим - за да не се стресирам като и се радвам на демаража.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...