Jump to content
Sign in to follow this  
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Posted (edited)

Да си продължа мисълта от предния пост, а и относно шофьорските курсове:

Знам че образованието в наши дни е скапано. От къде ли? Синковеца учи в най-елитната гимназия в наше село. 3-ма от класът му няма да завършат. Ето ви критерий за "естествен" подбор. Момчето е отличник - сред двойкаджии. Ее ...

На "изпращането" кметът държа реч, в която похвали школото че е дало няколко водещи актуални политици и министри. Ето и картинката в държавата! Той дори не подозираше какво казва "между редовете".

Та в тоз контекст:

Момчето е ноемвриец. Записах го на курсовете август. Тогава му взех и Сивика - да тренира real PS маневри на полигон.

До пълнолетие ги мина и взе листовките. Почна да шофира. Избрах му инструктор - топ 3 в наше село. Прибираше се след кормуване доволен от него, което ми наостри вниманието. Поговорих с инструктора. Той ме успокои че синът ми е схватлив и внимателен. Покани ме и да се возя докато шофира. Ми, добре. Сядам, мълча си и внимавам и за двамата. Спираме на червено. Момчето ръга първа и стои на съединител. Тук вече не издържах:

- Тате, кво прАйш бе?". Отговаря ми инструктора:

- Аз така ги уча. Да им е по-лесно и да не се паникьосват на зелено. Смъмрих и двамата. Човекът ми разясни че курсовете са за да вземе книжка и понеже съм платил хилядарка.

На момчето казах - Просто вземи книжка, другото после.

Не знаеше какво е междинна газ и ред други важни тънкости. Караше Голф 5 дизел, щото били лесни за шофиране и въртящият момент спестявал грешки от съединител и ск. лост. Ето го образователното ниво!

Моя милост кара и взе книжка на 16, в ЗиЛ 130, V8, RWD, с пневматични спирачки, без никакви асистенти и системи за сигурност, празен и в сняг и лед. Само за 1 поколение, абсолютна профанизация!

От поне година се вози до мен - отпред и следи обстановката. Това му бе полезно. Все още се учи. Сега той шофира, аз довършвам работата на инструктора - респективно институцията. Да, съгласен съм че млад водач трябва поне известно време да шофира с по-опитен шофьор - придружител. Не че аз съм му най-добрият пример, но поне култура и морал имам. А разликата в навиците и уменията му прогресира, защото в курсовете има много пропуски и недокоснати области.

И да, никакви мощни коли докато младият водач не натрупа стаж, дано и опит.

Съсипаха я тАа държава!

От деца ги правят неволни убийци по пътищата. Защо така?

Защото животът е най-добрият учител? Тоест, като се пребиеш, или убиеш, вече ще знаеш. А другото са косвени жертви. Сигурно за това говорят за "войната по пътищата". А кой е врагът и къде е миротворецът?

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 21 часа, ceco_accord написа:

... Караше Голф 5 дизел, щото били лесни за шофиране и въртящият момент спестявал грешки от съединител и ск. лост. ...

 

Това с миниатюрните дизели за учебни коли е масова практика и на Острова. Поради същите причини - лесно градско, лесно тръгване, лесно паркиране, икономични... Ама след толкова лесно, когато новобранецът излезе сам на терен, с друга кола, никак няма да му е лесно.

 

п.п. Цецо, ако все още не си, нАучи детето да кара назад само на огледала, а не да се върти и да гледа през рамо.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Научил съм го, още преди да вземе книжка, но ударчено бе после, а и  знанието не е умение!

От тогава (задната броня) не е имало демиджи де.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много тъжна случка, за съжаление, освен, че е карал много бързо явно има и куп съвпадения. Телефон в ръцете, тъмнина, фарове, черни дрехи и тн. Двойката как не са го чули или видели, за да могат да реагират. Това е голям осеетен булевард без наклон или завои в този участък (така си го спомням поне). 

Но, в тези случаи, държавата също е виновна. Защото войната по пътищата, не е от вчера. Кипи загинали, мерки никакви. Камери, легнали полицаи, променив закона, бързи коли-млади шофьори, абсолютна кръгла нула направена по въпроса. 

Не може да има една магистрала и то с дупки, по нея участъци със знаци за ремонт и ниска скорост, които стоят д години. И другото първокласни пътища, с куп ограничения, дупки, опасни участъци, където винаги ние сме виновни. А какво се прави да се построи магистрала, а не да се сложи поеедният знак, след него патрул и да те светка че си превишил скоростта. Еми да айде карай от София до Варна спазвайки всеки знак за 60км/ч, щото сме лакоми и парите за път потъват. 

Културното израстване отнема стотици години, не става от днес за утре.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Проблемите са ясни, няма ги личностите които да ги решат, както и общество което да ги роди тез личности.

Всички в тоз форум сме патиланци.

Ее ... ще каже някой - Малки сме.

Айде да заспи, ако около него витае комар!

Друг ще каже - фащам вестника и го убивам. 

Но ако комарите сме много - фаща пъта и бега.

Дела требат, ама секи вика - Де, ела да ма опрАйш.

Емии, опраят ни.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Пресен случай от днес.

Тръгвам сутринта от София за Враца. На магистралата, след разклона за гара "Яна", пред мен и зад мен нямаше никой и минах в лява лента, понеже дясната не става за каране (който е минавал от там, знае за какъв "автомобилен геноцид" иде реч). Карам си със 120 и периодично поглеждам в огледалото за обрато виждане, както си му е редът. Участъкът - прав, поне километър зад мен. Няма никакви МПС-та.

Изведнъж, чувам зверски ръмжащ звук отляво. Имах части от секундата да мерна, с крайчеца на окото си, фар в лявото странично огледало ( а аз съм в лявата лента). Реагирах инстиктивно и импулсивно, и кривнах към дясната лента. Но докато реагирам, от лявата ми страна профуча моторист. Между мен и мантинелата ( пак да кажа, че и двамата сме в лява лента!) Гумите му се движеха по бялата маркировъчна линия на асфалта, откъм мантинелата! Не знам с каква скорост се движеше, за да не го забележа в огледалото за обратно виждане , но се стрелна покрай мен като изтребител на форсаж. А аз карах със 120.

Шофьор съм от 1991г. Такова безобразие не бях виждал и такъв уплах не бях изпитвал до момента!!!

Ами ако се беше "шибнал" в мантинелата, или в колата ми, при разминаването? Как щях да докажа после, че нямам вина?!? Ами ако изпреварвах TIR в този момент, каква мазаница щеше да се получи?!?

 

Защо народът ни толкова изтрещя? Какво се случва с хората? Ако не мозък, то поне инстинкт за самосъхранение не им ли е останал?

 

П.П. Гледах веднъж някакво предаване по телевизията как мотористи се оплакват, че другите водачи на МПС-та не ги пазят на пътя.

Ей "аланкооо", след като ти не се пазиш и не спазваш правила, как другите да те опазим бре?

Edited by dandilov
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той се пази, бъди сигурен, но безспорно няма как да знае как ще реагираш, камо ли да има време за реакция на твоята.

Дрогират се таквиз с адреналин, като видят "пуста писта", а с неговата скорост, ти си бил почти неподвижен обект. Все едно да се движиш със 120 и да заобиколиш трактор с 40. Тез и в града така стремглаво карат. Да не смееш да си отвориш вратата преди 3 пъти да проучиш картинката в огледалата си.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цецо, проблема според мен е многото социални мрежи. Е сега един познат все книжка, негов приятел има варел ауди 1.8Т чипосано, 230-50 коня на колелата. Разбира се с някви галоши е обута тая кола и се правят много рискови изпълнения. До манталитет е според мен. Както има хора, които карат пили, има и такива, които си карат все едно колата им спира, а тя не спира !!! 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
На 20.05.2023 г. at 23:56, dandilov написа:

 

Шофьор съм от 1991г. Такова безобразие не бях виждал и такъв уплах не бях изпитвал до момента!!!

Явно малко караш, за да не ти се е случвало до сега. Тези изпълнения са доста често срещани от "пази мотористите" като се запролети. 

Пълни дебили са повечето и страшно дразнещи с наглостта, с която изискват специално отношение - никой в нормално психично здраве, не се опитва да им навреди, те самите се поставят в опасните ситуации, основно чрез неспазване на закона за движение по пътищата. 

 

Мен другото "любимо" ми е, като карат с 80 между колони от бавно движещи се МПС в задръстване.

На 21.05.2023 г. at 1:38, ceco_accord написа:

Той се пази, бъди сигурен, но безспорно няма как да знае как ще реагираш, камо ли да има време за реакция на твоята.

Що за глупост...кой се пази? Как се пази? Сигурно си е лепнал икона на светец закрилник - това винаги работи, дори и като превишаваш разрешената скорост на магистралата със 100+%

 

 

Edited by chavdu
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има ги всякакви.

Господ да ги пази, както и нас от тях!

Share this post


Link to post
Share on other sites

имах един приятел дето казваше за гламави мотористи (особено тия дето по нощите се форсират) - "абе кат ида и му опъна теля в тъмното шъ види той"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Евала на хондаджийте, доста сигурно не са от форума, но за мен си се доказа това, че марката и колата правят шофьорa и винаги ми е по спокойно пред мен или зад мен aкo видя хонда. Има и изключения, но пак карат дори и бързо във рамките на разумното и със акъл, но основно повечето които карат хонди карат разумно със мигачи и по правилник. Сега при ограничение 50 кара със 55 или 60 но това не е чак такъв проблем особено на някой булеварди който е само за хранилките. Аз мисля, че хора които търсят здрава и не толкова чуплива кола искат да стигнат без проблем от точка А до точка Б без някакво екстремно каране ако пътя не позволява. Това е хонда и всеки със който говоря и не е имал или карал кола от марката казва , знам че са здрави, доволeн ли си и т.н. и това са без рискови шофьори, нищо че хонда се свързва със бърза кола. 

Други марки като , волво , хюндай , нисан , шкода ,мазда, дори такива които са също здрави и надеждни се карат от хора които търсят конфорта и безпроблемното пътуване, но ca малко по скъпи и за поддръжка от масовите шофьори. Проблема е че спортните автомобили , мерцедес , бмв ,и голфаджийте за мен са към тая група, защото много по рядко засичам някой със хонда 200 + коня да я натиска градско, ама голф 1.9 тди 200 коня примерно, опушва на всеки спрял светофар, иска да кара 20 годишна кола да и обръща километражa, но не си дава сметка че тая кола спирачната и система не и е за тия километри. Но това е политиката на тия фирми и това продава , примерно много от младите взимат курсовете и бмв или мерцедеси по 160-170 + коня или голф дори да нямат пари, пак са по често към тези марки, но по евтините и търсят бързо каране така е модерно да била поне 150 коня и така.

 

Иначе скоро имах 2 случaя който пак ми затвърждават, че марката определя манталитета и какво може да се очаква. Излизам от улица за 3 лентов път задължително на дясно, естествено отдясно е със паркирали коли и трябва да се престроя преди кръговото за крайна лява лента ще въртя. Засичам мерцедес, не точно засичане той ме застига аз съм дал мигач преди това и съм във средна лента и карам малко пред него със мигач и със внимание, той кара бавно и почти да го изпреваря той е със предимство ест, защото мислех, че ме пуска почна  дa натиска и да блъска и псува. 

Също от днеска  непозната марка кола, само че аз съм на главен път, преди започване на мантинела от черен път отбивка човека излиза и дава мигач,намалям и той ме изчаква и кара пред мен и той със внимание не тръгва, накрая малко преди мантинелата разбра, че го пускам и излезна даде аварийни за това че съм го пуснал. Tук е ползата от къси, дълги, но някой път това поне аз го разбирам като изчакай минавам, също така и пускам те минавай, та за това според сигуацията и пак човек може да се обърка. 

Смисъл цялата глупост която изписах, не е само дали е скъпа или евтина колата , просто си има определeни марки коли които превличат комплексарите. Да вземат да ги забранят тия марки.  Да вземат да ги забранят и на нови шофьори до 80-90 коня коли, първите поне 3 години и ако нямаш нарушения тогава 100 + коня. Ако имаш нарушения първия път за 6 месеца без книжка, при повторно за 2г след това без и така. Ама не им е това целта , ние тука сме дарители , колкото повече млади шофьори, толкова повече пари за катаджийте.  

Edited by Fen8
  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Къде си виждал хонда 200+ коня :lol: 

 

Има хора и хора! Масово народа бърза за никъде или отвъдното. единствения плюс на по-мощната и комфортна кола е, че е по-лесно изпреварването и не усещаш умората на дълъг път. Има един проблем обаче, не се усеща скоростта и понякога се плащат честитки от камери :) 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Говоря принципно, явно не ме разбра какво исках да кажа. Друг ни е проблема , явно манталите ние такъв , кара скъпа кола и си мисли, че е със предимство пред останалите. От преди малко колона и лява лента свободна , но вървим бавно имаше аварийна кола, няколко човека си караха във платното но и доста тръгнаха да изпреварват и да се навират и вече който ги пусне, ама аз такива не ги пропускам. Не всички са така но повече, няма да казвам че пак бяха коли по 50-60к лева че и повече. Имат пари и карат да са живи и здрави, ама това не им дава право да си прилагат тяхни закони по пътищата масово срещано.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пред сумите ти липсва 1 цифра и тя рядко е 1-ца.

И въобще не е въпрос на пари. Просто някои "гребат от живота с пълни шепи" и мислят че това е щастието (а може и такова да е тяхното - горко им), но има и други, дето със скъпите си коли "на мравката път правят". Е - тези са интересните и смислени люде.

И не - не ни е такъв манталитета. Просто на арогантното поведение се обръща внимание. Но и да имаш "първите 7 години", пак живота може да те прецака и да станеш гамен. :( А да се върнеш от там в нормален човек отнема години и не всеки е готов адекватно да "инвестира" нематериално в себе си.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наскоро ми се случи нещо невъобразимо и бих казал еманация на дебилността по пътищата.

На пътя Бургас-Несебър бях задминат, без да преувеличавам, с над 300км/ч, от предполагаемо синьо порше, казвам предполагаемо, тъй като мина с такава скорост, че дори се стреснах и докато се осъзная какво се е случило беше вече в маранята.

Този безумец можеше да убие всеки един, който е решил да мине в лява лента, без никакъв шанс да го забележи и предположи с каква скорост се движи.

Не знам колко сбъркани, объркани и заплетени трябва да си ти мозъчните гънки, че дори да ти хрумне подобно безумие. 

Edited by Rakeem
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ааа...тези бързите ползват всяка лента,няма да те чакат да се прибираш от ляво в дясно.

Жълто ферари,ни минаваше на слалом, с подобна скорост:plane:.Ама нали са ми слабост,та само отворих прозорците да му чуя гласа:worthy::thumbs1:!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...