Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

преди 11 минути, darius написа:

Пича с мръсна газ се завря в мен! Иска си предимството, а беше спрял.

Бързал е ,да не да свърши агнешкото:D,а то наистина се бе изпарило,заедно с етикета по витрините:no:!И тия,дето си изкарват колите два пъти годишно и те бяха в лентите за движение!!!!Избягвам клаксона,но го ползвах по принуда,заради застрашаващи ме опасни маневри на задна:ranting:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, darius said:

Карам след бус, той влиза в лявата лента, заобикаляйки друг бус на аварийки, прибира се и срещу мен спряла Тойотка!

Пича с мръсна газ се завря в мен! Иска си предимството, а беше спрял.

Т.е. ти си карал плътно зад заобикалящия, без видимост, той се е прибрал и ти не е имало къде да отидеш и си се нахендрил лице в лице с Тойотата? Или нещо не разбирам? Човекът не казваш да е бил спрял в нарушение? Звучи като да си сбъркал ти.

 

ПП: Аа, той рязко се е засилил и те е „запушил“. Май разбрах.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бе ужасно. В края на новият участък на Хемус (посока Варна) тапата от 2 ленти коли чакащи за предимство в кръговото след Ябланица, бе 5 км. Отне ни над час. Лошото продължи още десетки километри. Тоя път бе виновен един с А 3-ка, който задържаше колоната от Хемус, карайки извънградско със 60.

Всички обяче пъплехме чинно и никой освен мотористите не изпреварваше. То нямаше и смисъл, щото плътността и дължината на колоната сигурно се е виждала от космоса - като китайската стена. Маршрутът Монтана - В. Търново (250 км) обикновенно ми отнема 165 мин. (с почивката за тоалетна), а днес се влачих 270 мин. Дано не е така и на връщане. Твърде много коли има в тАа дръжава, или празници.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

И двете - и двете бе Цецо и малоумни шАфьори също.... 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе окултурили са се - има надежда. За тоя час дето отвисях на Хемус, само дузина келеши минаха напред по аварийната лента. Имайки предвид останалата бройка чакащи, тея бяха около 1% от тях, така че си е постижение за БГ манталитета ни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колите не са много.

Пътищата са малко.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#ceco_accord

Тук в Германия, от лятото ни чака променен закон... Здраво,, евракис" за преминаване през авариен коридор на,, аутобана"... Все повече полицията обръща внимание на клипове от социалните медии, където при катастрофи, много хитри се възползват от направената пролука за специализираната помощ или минават по аварийната... Точки и книжката за месец е,, weg" и т. н 👍

Има надежда на фона на Корона-Диктатурата на Баба Меркел😱🤢🤬😭

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и тук има глоби, ама "органите" не са където трябва, а дебнат с триногите от храстите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако органите беха у ред сега да съм пенсиониран орган и да си обикалям Европа с моторхоума.

 

На органа мястото му е на стола пред монитора, а не в храстите.

Камери трябват, камери, и компютърна национална база данни на коли, и шофьори.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да омахат безсмислените скоростни ограничения. Автопаркът отдавна не е от соц времената. Нормалният трафик се движи интензивно и си следи за обстановката.

Мнимата превенция е безрезултатна - трябва безкомпромистно  работеща наказателна система за джигитите и нещата ще влязат в релси, а за който не иска - "глух коловоз" и сеч, до нулиране на банковата сметка.

Все пак общата картина показва че тея са малцинство и е нелепо болшинството чрез рестрикции да не може да ги дисциплинира. Всичко в крайна сметка е въпрос на култура и емпатия към околните, а който ги няма, няма и място в социума.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прибирам се днес следобед и ме среща комшията, па вика - Ти вчера беше много спокоен!

- Кога това?

- Когато онази те блъсна.

- Аа, това бе само външно, отвътре ми извираше Везувий.

 

Та рекох да драсна някой нощен ред за случката.

По същество:

Прибирам се за малко до нас - жената на работа, но поръчала диванче за стаята на синковеца, обаче куриерите нямало да го качат, та да го прибера в гаража.

Спирам на главната квартална улица с ляв мигач, изчаквайки насрещно движещите се, за да завия към блока - на 70 метра от къщи съм.

Чакам някакви секунди и дочувам свирене на гуми. Помислям си че това пак е онзи квартален джигит, но осъзнавам че е свирене, а не свистене. Почвам да се оглеждам, но чак накрая се сещам да погледна в огледалото. Е ТАЯ СЕКУНДА МИ ИЗЕДЕ ГЛАВАТА! Изотзадзе иде 1 Корола Версо и скоростта и е непреодолима за оставащото разстояние. Аз съм на D и на спирачка, пред мен няма никой, пускам я и давам газ, нооо - Късно е чадо, МАНДАЛОТО ЛОПНА. :(

Десети от секундата буквално не стигнаха на Ледженда да надскочи от 0 нейната скорост, но поне не бях на спирачка, та да се товари трансмисията и окачването от удара. Отнесе го задната броня. Чу се само един глух звук, все едно съм ударил с 1 ръка празен леген - каква ирония, нали Королата точно Леген удари. Представям си картинката преди да съм я видял и си викам наум - добре че не чух да се сипят стъкла от стоповете.  Пускам аварийките, потните си жлези по тялото и слизам с боен вик - КВОНАПРАЙБЕНЕГЛЕДАШЛИНАПРЕД!!! С 3 скока подминавам точката на колизия и стигам до врата на Тойотата.

Прозорецът свален, няма отворени бекове, вътре тишина и само 1 пълничко и пребледняло девойче, вкопчило се във волана и вече с треперещ крак от натискане на спирачния педал. Моторът не работи, но и от колата нищо не тече - просто я е угасила на скорост.

Тя мълчи. Такова обстоятелственно мълчание отдавна не бях чувал. После ме поглежда и вулканът в мен утихва. Няма смисъл да я питам дали е добре - ако се преструва на съкрушена - взела е Оскар веднага.  Давам и няколко секунди (за мен цяла вечност).

- Можеш ли да преместиш колата встрени? 

Кимва и се заема да си спомня кое как, маневрира, а за отивам да направя същото. Пътем виждам че всичко ми е здраво с изключение на 1 странна цепка на бронята. На нейната предна има същата перфорация, но и тя видимо е здрава, както и фаровете не се клатят.

Връщам се при девойчето и почваме...

- Много се извинявам, не ви видях, бях се загледала в Аудито.

20 метра по-назад, пред кварталния магазин има една А 3-ка, която се е изтъркулила по наклончето и с предните гуми е на платното. И някой друг го е напекло, та не е дръпнал ръчната, или поне не е боднал на скорост, слизайки да си пазарува. Аз го видях, ама не го удостоих с повече от необходимото внимание, но за нея е било интересно. Тя продължава...

- Виновна съм аз, ще викаме ли КАТ?

- Нека звънна 1 телефон.

Обаждам се на моя застраховател, обяснявам че няма големи щети и колите са в движение. Казват ми че "органът" е безсмислен и само ще и пишат акт за неспазване на дистанция (решавам да и го спестя), и е достатъчно да си оформим двустранният протокол. А ВЪН Е ЖЕГА. Решавам да идем направо в офиса им и да пишем на климатик. Оказва се че и тя има гражданска там. 

Качвам я в моята потърпевша, пускам климата на мин. и и давам вода. Гледам капки от кафето ми зад скоростния лост и подглавника ми прибран до откат от удара, значи не е бил лек. :( Ослушвам се - колата се движи нормално.

- Лелее, тук е като в космически кораб!

- Ее, и тях ги удрят по космодрумите.

В нарушение на правилата звъня пътем на моя майстор. -

Батка, съсипаха ти творението (скоро я бе пастирал), щеш ли да отскочиш, да фрълиш 1 око?

Пристигаме. Обясняваме. Дават и да пише и чертае. Подписва се - ВИНОВНА. Аз съм съгласен. Снимат ми щетата.  Пристига мочя човек.

- Споко, не е много, имаш късмет че е жега и пластмасите са като пластелин. Щипките са ОК. Дай на задна да чуем сензорите на парктроника? 

- Кога ще я правим?

- Като те знам, докарай ми я щом свършиш тук и искай втори оглед при мен като сваля бронята.

Не запомних името на девойчето. Само разбрах че може да ми е дъщеря и това е първото и ПТП. Закарах я обратно при колата и, а тя още дузина  пъти ми се извини. Викам си - какъв късмет за нея че налетя на мен, комуто явно не бе ден. Звънна и жената - куриерите щели да дойдат по-късно, но тогава синковецът ще си е в къщи - и да са опрАа с дивана и гаража. Язък за колата - изпати си горката - на грешното място в грешен миг ...

Метнах згъваемото си колело в багажника, закарах ранената на доктора, изчаках го да почисти и залепи цепнатината и го оставих да си действа. Каза че няма други щети (и нужда от вещо лице и снимки), а перфорацията била от някаква вертикална шина под бронята, служеща за трета опорна точка на конзолата за теглича. Тоя холандец счетоводител си е поръчал колата с всички възможни екстри - сигурно я е минал фирмен разход. :)

Днес по обед си я взех - не личи, но аз си знам - вече не е девственна - таковали са я отзад.

Дано девойчето не е яло бой - каза че е омъжена. Сега пишейки го ми изплува пак в съзнанието пухкавото и телосложение, и ми хрумва, ами ако е била бременна и просто и е прилошало? Кой кара в тая жега на отворен прозорец, дали климатикът и е бил в ред? А защо Королата пищеше с гуми, няма ли ABS? Човек може да се сети 100 неща пост фактум и да не му достигне 1 секунда.

Моята броня не снимах, черната вертикална перфорация по нейната е от мен, за спомен.

Бъдете здрави и ЧОВЕЦИ, че понякога ни изкарват от кожата разни битовизми!

 

 

 

 

 

 

 

IMG_20210714_142037.jpg

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко проявяваме такава човещина и отношение.. Разбираемо, нов шофьор, млада девойка , невръстна в карането, плюс адска жега и отплесване ,водят до такива неблагоприятни случки. Запазил си спокойствие, въпреки че съм сигурен какво ти е било 2-3 сек. след удара, на твоя лЮбим хавтомобИл :)

Важното че на Леджънда вс му е наред , Без сериозни поражения и и най- вече поправимо. Пак си имал реакция ,да си отплепил крак от спирачката , та дори и си потеглил ,нооо имало да става.

П.с. Пустия диван ти е сбъркал работата. Случвало ми се е нещо където знам че не трябва язе да го правим и се наемам, после бера ядове, най-вече си патя от жената, когато я слушам. 😔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех си че прекалено съм се забавил с реакцията и ме фана яд че бях муден, но днес гледах още личащата следа от спирачния път на девойката.

Има/няма 6 метра (пешеходната пътека е 3метра), при хипотетична скорост от 30 км/ч е под 1 секунда пищене, а си мислех че го чувах поне 3 секунди. В такива моменти времето тече по-бавно, но едва ли бих могъл да съм по-бърз. :)

Както и да е, колата е ОК и добре че никой не е пресичал зад мен, иначе щяха да ни дават по новините. :(

IMG_20210802_085518.jpg

IMG_20210802_085447.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен по подобен начин ме удари преди два месеца един такъв млад екземпляр, само че от мъжки пол. В старанието си да спазвам правилата и да не правя десен завой от BUS лента, а от най-близката до нея, финиширах с поражения по цялата дясна страна - всички детайли за подмяна и боя.

Преди да започна да правя завоя в BUS лентата нямаше МПС, та заходих леко, почти спрях да изчакам пресичащите пешеходци, и в момента, в който можех да потегля, видях в страничното огледало бързо приближаващо МПС. И докато вкарам 1-ва и потегля, се чуха свирещите гуми и удар... Явно момчето беше решило да заобиколи колите, движещи се с по-бавна скорост, от дясната страна през BUS лентата (както той сподели, че е правил многократно), но точно този път не му се получи.

Късмет беше първо, че  не пострадаха хора, второ - бях със старата си кола, която така или иначе отиваше за морга, та загубата не бе голяма.

 

Аз също проявих снизходителност и след като момчето си призна вината, решихме да не викаме КАТ. Което отчитам като пропуск, защото за обещетение разчитах само на неговата застраховка ГО, а неговия застраховател БулИнс реши, че нямало безспорни доказателства за неговата вина. И така изтеглих най-късата клечка. Мисля да заведа съдебен иск срещу тези главанаци, но дали ще има успех, ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов шофьор, а ползва стари номера.

Тарикатите бързо се учат и наистина за него е трябвало КАТ да го одруса за несъобразена скорост + движение в БУС лентата.

Човек като прави добро не знае какво ще му се върне. :(

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема Такава Държава!

 

Четири седмици карах по родните пътища. Карах Пежо 206, рента кар.

Пътища няма. Маркировка - никаква. Табели - тук/там. Ако не знаеш, къде отиваш, без навигация си обречен.

Спазване на ЗДвП - нула.

Безопастност - нула.

Толерантност - нула.

 

Градско - всички бързат. Постоянно имам кола закачена за бронята. Явно е по-важно да виждат, какво имам в багажника а не да гледат обстановката пред мен. Ляв завой от средната лента, която е само за направо - няма проблем. От крайна дясна в крайна лява и обратно - няма проблем. Важно е да си пръв на светофара.

 

Извънградско - обратното. Никой не кара с 90. Щото икономия на гориво. Или се заформя колона, или се започва безумно изпреварване.

 

Магистрала, вой до небесата да стане ограничението 140! Е за чии #¥й, като масово се кара със 90-100. Било с 30-годишен Опел, било с лъскав Голф ГТИ. Щото икономия.  Камионът ограничен на 90, колата го изпреварва със 91. Щото иначе преразход. А оня отзад с черния Жип ще ми извади очите с фарове. Не че има, къде да отиде ако мръдна. Или ще ме изпревари отдясно, за да се навре точно пред мен. А защо да не изпревари и камиона през аварийното?!

 

Отстояване на правата до последната капка кръв!

Включване в магистрала и единствената кола, караща по магистралата да се мръдне в ляво - забрави. Ама аз искам да ускорявам, а той си се е кротнал на 95, на кой му пука, той си е с предимство, аз да му мисля. Ляв мигач да изпреварвам - да бе да! Никой не те пуска, даже дава газ и се лепИ за този пред него! Престрояване - същата история! Принципа на ципа в задръстване - не става, то е за балъците. Тарикатите не си дават предимството.

 

Магистрала, в аварииното, на 100м след края на ускорителната лента - полицейска кола, обърната срещу движението. Вътре двама органа си гледат телефоните. Да ги питаш, как са се озовали там, и как ще си отидат?!

 

Нема Такава Държава!

  • Благодаря 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има - видял си я и има да разправяш.

Тук кипи живот и средно (нормално) положение нема. Или бръзат за оня свет, или карат слоули, като все едно вече са там!

Те тоа е по-голем от мене и ша ма схруска на закуска, ама има и "галфони", де са "пънат"! :)

IMG_20210820_081348.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Цецо, щях да докарам инфаркт на родният ми брат. Вкара си стружка от флекса в окото и аз го извозих от Ихтиман до София. Като погледнА таблото и стружката изпадна - 130км/ч на 4000 оборота. Пежото мъртвак - 1.1 двг, не знам, колко коня. Той кара Голф тди. Има пауър да изрови асфалта, ама вика "аз си карам с 90".

Аз съм свикнал да карам на лимита, 30, 50, 70 мили, това е, карам, с колкото пише на табелата. И всички около мен, било тинейджър, било 70-годишна баба. Няма безумно изпреварване, няма стресови ситуации.

 

Като връщах Пежото на собственика, му викам "Косьо, догодина, ако не ми намериш кола с поне 3.0 двг, ще те пребия с камъни". Косьо е много точен, от години работя с него. Тази година до последно не знаех, дали ще се прибирам. Човекът ми осигури кола от днес за вчера, дето се вика. 

 

п.п. Видях, че си бил на Св.Влас. И аз бях там по това време, ако знаех, можеше да се организираме за по едно фрапе. :)

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ами, догодина пиши овреме. Ако изобщо се навия да бия път до морето, мое а са видиме. Ако не, яла тъдява на "северозапазения" край на дръжАвата.

Ще се видиме, па и чистота и хубос да зърнеш, че по морето е гъз до гъз (телесно) и голф през голф (ментално). :)

Не сите са "галфони" (винаги има изключения), но синковеца се беше фанал да брои Поршетата по шосетата. Над 40-те му омръзна и имаше само 1 нормално (911), другото все СаУВета - за кЪй чеп са им на тея контета? :) Но за 3.0+ си прав, иначе си се у десно - като в Италия.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/2/2021 at 1:09 PM, Terje said:

[…] а неговия застраховател БулИнс реши, че нямало безспорни доказателства за неговата вина.[…]

Как да няма като сте подписали двустранен, в който той се признава за виновен? За пръв път чувам да откажат да изплатят щети. Иначе КАТ мисля, че вече не идват за ПТП-та, в които няма пострадали и спор за това чия е вината.

 

@Krasi-mir, съгласен съм напълно с поведението ивзън града, което си описал, но в града нямам такива лоши впечатления. Карам предимно в София и Пловдив и не са чак толкова много тези, които правят груби нарушения. Но да, за толерантност, съобразителност и подобни има много какво да се желае. За протокола в Пловдив е доста по-зле. Но не знам дали е заради софийската ми регистрация или така си карат :).

 

ПП: Да, при нарушение на правилата обаче би трябвало да дойдат.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен това с изпреварването на магистралата адски много ме дразни. Нито дават мигач, просто излизат зад камиона и ти дори и със 140 да караш пак е скачане на спирачките. Вместо да бутнат една предавка и да минат бързо, те се влачат като сополи. 

 

@ceco_accord тоя Ескалейд ще те схруска да :D Ама 6.2 нали знаеш колко гори :D 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тая тухла 4-ка, минимум 20/100, ама съдейки по мадамата дет беше до него, тоя има пари. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pavel_Pavlov, като се консултирах с адвокати по случая, казаха, че БулИнс използвали този номер, за да не изплащат щети, особено ако колата няма каско, т.е. няма да дължат пари на юридическо лице. А КАТ са длъжни да дойдат, ако двамата участника в ПТП-то не могат да се разберат за вината. Решил съм да си търся правата, независимо дали ще съм на + или -

 

@Krasi-mir, ти за един месец си случил само на идиоти по пътя :). Но е нормално да се шокираш, като идваш от държава, имаща значително по-висока култура на шофиране. Все пак не мисля, че са е чак толкова черна картинката, в последно време значително намаляха такива "екземпляри", но човек винаги трябва да е нащрек и да предвижда какво може да направи този до/пред или зад него

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гони ги "до дупка"!

Аз си оправих колата на другия ден (както си прочел по-горе), а щетата по гражданската ми изплатиха след 3 седмици - без да ги тормозя, по банков път, и платиха повече отколкото ми струваше, но съм в друг Инс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
35 minutes ago, ceco_accord said:

...но съм в друг Инс.

Въпросът е по-скоро момата в кой Инс е :). Това е и проблемът – за избор на застраховател за гражданска, ако няма Каско всеки взема предвид само годишната такса. Всичко отгоре е в полза на този, който ще взима пари при инцидент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заглавие в Новините:

"48-годишен мъж почина след побой за паркомясто в квартал Красна поляна".

 

Тотално объркан живот на поне две семейства ... заради паркомясто!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е заради паркомясто, а заради манталитета ни :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално човека не е починал от побоя, а от инфаркт.

Почувствал е безсилие да се пребори за правдата (своята), а озлоблението в такива моменти е свръх и може да е пагубно.

Всеки сигурно е изпитвал такова в някакви ситуации, но за това е мъдростта житейска - да пази психиката чрез приемане на ситуацията.

Несправящите се с овладяването си, или превъртат, или отмъщават и така върви света - примери много.

Сваляйте напрежението и не трупайте гняв!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/29/2021 at 4:13 PM, Drone said:

Мен това с изпреварването на магистралата адски много ме дразни. Нито дават мигач, просто излизат зад камиона и ти дори и със 140 да караш пак е скачане на спирачките. Вместо да бутнат една предавка и да минат бързо, те се влачат като сополи. 

 

@ceco_accord

 

Това явление с мигача го наблюдавам от доста време, а напоследък ми се струва, че се е превърнало в пандемия. За последният месец  изминах около 5000км из страната и се убеждавам, че този манталитет не е привичка само на Голфарите, а и на ред доста излъскани возила. Нагледах се на изпреварвания, непрекъсната лента, преди завой, и други. 

За мен извода е само един: арогантност на пътя, добре подплатена с много ниска шофьорска култура. 

Отражение на политиката в социалната среда.

Може да стартираме кампания под надслов "подай мигач, спаси живот", или "разделителната линия не е за двама".....интерпретации много.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

България е най-свободната държава на земното кълбо. Всеки прави каквото си иска и никой не му търси сметка. Ситуацията на пътя е отражение на тази "свобода".

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си свободен всъщност означава сам да си слагаш необходимите ограничения, за да си поносим за социума.

Който го може няма нужда от правила, а за който не го прави, правилата са безполезни без строги рестрикции.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, inspektora написа:

Всеки прави каквото си иска и никой не му търси сметка.

 

Затова сме по-ниски от тревата в чужбина ...

Чужденците в България също бързо се научиха каква е хавата тук.

Редактирано от dindin
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мм да класика, купи си рейнджроувър или панамера с десен волан, щото бачка в зачукана Англия и след тва тука се прави на топ гъзар :D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с внезапното излизане на магистралата го има на запад и то в доста по-заплашителни размери от това при нас. В Германия редовно някой неадекватен шофьор е решил, че щом няма кола в лентата от ляво на 50м зад нея, може да се престрои, без изобщо да прецени с каква скорост се движи тази кола и дали изобщо ще може да намали.

Но поддържам и мнението, че никой не е длъжен да изчаква някоя по-бързо движеща се кола в лявата лента, когато разбира се има време безрисково да се престрои в нея, без да създаде опасност за движението. И това е също масова практика на запад. Тук сме значително по-толерантни и често ми се случва колата, движеща се зад някой тир, да намаля, за да ме изчака да мина, въпреки, че има достатъчно време и място да започне маневра за изправарване, принуждавайки ме да намаля своята скорост.

Пътят е за всички по еднакво (разбира се с предимство са тези, които са си платили данъка и винетката :) ).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мигачът не дава предимство, а е само информиращ за намерение.

Нормално е да се заподозре че застигайки камион след който се движи кола, тя да предприеме маневра, за което е длъжна да "смигне". И това не само по аутобаните, където поне няма насрещно. Но и там е кофти, особено ако си "културка" на круиз в лявата лента. 

За шосетата е още по-зле. Застигаш тир, а след него пъплят дузина коли. Не ги ли "почна" веднага, проточва се рабтата. И току някой (до сега приемал ситуацията стоически) се събужда и "са излата" пред мен, та се налага да намалям и да заставам на неговото място, ама и тъй става, само мигач да дава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 minutes ago, ceco_accord said:

Мигачът не дава предимство, а е само информиращ за намерение.

След като законът задължава да се използва мигач при маневра, значи ако не подаваш мигач, индикираш намерение да не изпълняваш маневра. Това е доста съществено и различно от това да не си направил намеренията си явни.

 

Също така дори индикирайки с мигач, че ще се изнасяш в лявата лента за изпреварване, тези които вече изпреварват в същата лента са с предимство спрямо теб. И все пак, както казва Цецо, ако ще ме засичат, е много по-добре да ме предупредят с мигач. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#Terje

Не съм съгласен с теб. Тук, по аутобаните си е доста по-спокойно... Като се прибирам към Родината, и като вляза в Унгария, и се,, започва"... Еле пък, София-Пловдив-Бургас или София-Петрич... Руска рулетка отвсякъде 🤐😊🙈😱🙈 Имам чувството, че шофьора в България се срамува да дава мигач!? 🤐😱 Даже и дядото и синът му, като ги за говоря на тази тема(са уж  Софийска интелигенция) стават агресивни... 🤐🤬💩

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка - 100% си прав.

За съжаление нито може да се разчита на даден мигач, нито на недаден.

Докат софта не се научи да го пуска сам - четейки намеренията на водача, остава си просто форма на комуникация мигача! Някои са добронамерено комуникативни, други - заплеси, а трети социално безпардонни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е @mitaka0007, културата  и най-вече спокойствието в шофирането в Германия е на съвсем друго ниво, просто отбелязах, че там доста по-рядко се зачита това, че движещете се в лявата лента МПС-та с по-висока скорост могат евентуално да застигнат колата, решила да извърши маневра на изпреварване. Тук като че ли колите в дясната лента значително по-често изчакват и по-рядко ми се налага да спирам в такива случай. Дори понякога намалят, въпреки, че аз също съм намалил леко моята скорост, с целта да дам възможност въпросната кола да изпревари.

Факт е, че мигача в България е табу, осоено при престрояване и изпреварване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти е невероятно да не сте изпадали в ситуация, в която вие давате мигач с намерение за маневра, която започвате, а в същият момент някой зад вас безпардонно (без сигнализация) се засилва да превари вас и този пред вас. 

В такава ситуация попаднах веднъж и излязох виновен (дране на брони) понеже нямах очи на г@за си (задна камера), за да го сложа на място "колегата". 

Ето колко лесно може да се превърне всеки от примерен водач в трепач на пътя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...