Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

На Евлоги и Христо Георгиеви е точно така, ако не се лъжа. Лоша организация за мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те хората са го измислили. При 2 и 3 ленти в посока, дясната е само за надясно, с категоричен знак за нея и маркировка в лентата със стрелка надясно, и вече при това положение, отделна секция. Друг е въпросът че и тогава ще има тарикати редящи се пред всички и затапващи дясно завиващите. Простакът може да съсипе и стройна организация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Emicha написа:

Обаче, знам че в София има поне 1 постоянно работещ/светещ светофар

 

Така е, поне 1 има :D

https://www.google.bg/maps/@42.682209,23.3356279,3a,75y,15.03h,93.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sh7XVgcwyoP_yzcjQ2AFX9Q!2e0!7i13312!8i6656

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо точно така е.

Светофара за който говоря, е на платно в една посока с три ленти, две за направо и една за надясно. 

Та секцията на светофара , на лентата за надясно, никога не си сменя цвета, а си свети само и постоянно зелено. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, това е 2-я, ама как левашко е поставена секцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този вторият не трябва да е така.Не трябва да свети постоянно дясната секция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, не съм прочел добре. Този от моя линк си свети когато трябва. :D

Демек само когато наистина е ОК да се завие надясно - тогава, когато движението по "Драган Цанков" в посока от стадиона нагоре го спре другия светофар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излизам на кръстовище, нерегулирано, без предимство!

Завивам на дясно  и чакам да ме пуснат!

Във лентата за направо точно пред колата ми, младо момче, чати, в кола с десен волан! 

Завих надясно, престроих се пред него!

Левият му фар осветява целият ми таван, огледалото- слънце, десният долу!

Английска му работа, как е минал технотест и преглед?

В други държави те спират от движение, след първия сигнал!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнителен зелен светофар за надясно, който свети с червен общ светофар (или както в един от примерите червено за направо+надясно) дава право да завиеш надясно само след като пропуснеш всички останали. Ако срещу теб някой завива наляво, трябва да го пропуснеш. Следвайки това правило няма проблем на доста места да свети постоянно допълнително зелено за надясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, оставаше и тези, които програмират светофарите, да знаят точната наредба: 

 

Capture.thumb.PNG.ff3ec5d75e7455b1ef8e404f44eb0d1a.PNG

 

Не, че аз я знаех, но отворих да проверя за това, че трябва да пропуснеш всички останали. Не го знаех, или по-скоро - забравил съм го. Но това за червена и жълта светлина заедно - малко ме изненада. Представих си само как на някое такова кръстовище както свети червено, изведнъж светва жълто и зелено за десен завой. Колко ли нетърпеливци ще се изстрелят направо, виждайки червено+жълто...  

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълтото мисля, че е само илюстративно, за да покаже цветовете на светофара (май?). Няма светофар, който да свети с постоянно червено+жълто само заради допълнителната зелена стрелка. Или нещо не те разбрах?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво да правят чужденците, които не са чели наредбата?

Не знам, как е в Европа, ама тук на острова, ако основния светофар свети червено и отдолу свети зелена стрелка, независимо, в каква посока, си минавам спокойно, без да чакам никого. Щом имам зелена стрелка, това означава, че всички останали светофари така са настроени, че да нямам пресечна точка с другите участници в движението.

 

Другата огромна тъпотия е изчакването на пешеходци.

Извинявам се, ако ставам досаден ... ама тук в Англия пешеходните светофари работят самостоятелно, при поискване. Пристигам на кръстовището пеша и натискам бутончето. След малко всички светофари за автомобили светват червено, целият трафик спира, и мога да пресека, ако искам и по диагонал на кръстовището. Бързо, лесно и без главоболия. Така е, нали?!

 

Докато съм на тази тема - тук в Англия, минаването на жълто (след зеленото) е национален спорт. Няма проблем, дори, когато колата зад мен е "униформена" полицейска. В някои случаи минаваме дори и на откровено червено, зависи, колко е натоварено кръстовището. Това е така, защото зеленото на пресечната улица светва след моето червено.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях с впечатлението, че винаги (поне в Европа) ако има допълнителна секция или знак до светофара, разрешаващ десен завой при червен основен светофар, трябва да дадеш предимство на всички други. Може и да греша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Жълтото мисля, че е само илюстративно, за да покаже цветовете на светофара (май?). Няма светофар, който да свети с постоянно червено+жълто само заради допълнителната зелена стрелка. Или нещо не те разбрах?

 Виж последното изречение в прикачената картинка. 

 

  

Преди 1 час, Krasi-mir написа:

А какво да правят чужденците, които не са чели наредбата?

 

Да са я чели, техен проблем е какво са чели и какво - не. Непознаването на даден закон или наредба не е оправдание за неспазването. Важи правилото "да си чел". Аз ако отида при чужденците и нарушавам техните закони - виновен съм по техните закони. Нищо, че не съм ги чел.

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак е объркващо написан този член 32. Излиза че ако основната секция свети в зелено, зелената стрелка за надясно не трябва да свети. 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На посочените по-горе светофари е така - когато свети основната секция, допълнителната стрелка не свети. На картинката, в основната секция няма стрелки. Като светне зелено там, значи може да продължиш движението си във всички посоки. Нямаш отделен светофар за десния завой, който да ти забранява завиване надясно. На единия от посочените светофари (на бул. България) по-горе в основната секция има стрелки за движение направо и надясно в основната секция, и само за надясно в допълнителната. Само за завиващите наляво има отделен светофар с 3 секции и стрелка. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ogi28b написа:

...

Да са я чели, ...

Напълно сигурен съм, че си наясно, какво исках да кажа, ама ...

 

Постът ми не беше за горките чужденци, незнаещи наредбите.

И да съм споменал някъде за неспазване на Закони и Наредби?!

По-скоро исках да наблегна на това

На 4.02.2020 г. at 13:54, ceco_accord написа:

... Да, кофти е първият да не продължава направо, а завивайки да чака пешеходци, но "се ля ви". ...

И това

На 10.02.2020 г. at 9:47, mitaka0007 написа:

Защото педерасови-калинки са навсякъде в администрацията и службите!!!! Ако дойде някой немски специалист, ще се хване за главата и обеси, след една обиколка на Софето... 🙄🤐🤮

И това

Преди 15 часа, ogi28b написа:

... има такава стрелка, разрешаваща само десния завой, представете си какво ще стане, ако първа кола е за направо и спре, а зад него няколко "батки" искат да завиват надясно. 

И това

Преди 15 часа, Pavel_Pavlov написа:

На Евлоги и Христо Георгиеви е точно така, ако не се лъжа. Лоша организация за мен.

И това

Преди 15 часа, ceco_accord написа:

... Простакът може да съсипе и стройна организация.

И това

Преди 14 часа, Emicha написа:

Дани, това е 2-я, ама как левашко е поставена секцията.

И това

Преди 13 часа, Pavel_Pavlov написа:

Допълнителен зелен светофар за надясно, който свети с червен общ светофар (или както в един от примерите червено за направо+надясно) дава право да завиеш надясно само след като пропуснеш всички останали. Ако срещу теб някой завива наляво, трябва да го пропуснеш. ...

И ... още колко?!

 

Проблемът е в това, че когато някой правоимащ сътвори тъпотия не полага усилия да я поправи. Къде по-лесно е тъпотията да се "облече" в тъпа наредба и да се каже "Има си наредба, да сте я чели". Точка, тази тъпотия вече не е тъпотия. Честито на печелившите, а чужденците да го ... четат.

 

 

И не на последно място

На 4.02.2020 г. at 12:18, ogi28b написа:

... Ганьо е "абав да тингс". Затова виси по задръствания и псува. 

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Krasi-mir написа:

Напълно сигурен съм, че си наясно, какво исках да кажа, ама ...

 

Видимо е, че не съм, за което моля да ме извиниш. Сега пояснено - вече разбрах. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитирам:

Дeпутaтитe нe приeхa прeдлoжeниeтo дa ce дoпуcкa зaвoй нa дяcнo при чeрвeн cвeтoфaр. „Зa” тoзи зaкoнoпрoeкт глacувaхa 16 нaрoдни прeдcтaвитeли, „прoтив” – 31, a 91 ce въздържaхa.

Значи 91 не са схванали казуса, а може и да нямат книжки? Останалите 102-ма не са били на работа! Тоест, от 240, 193-ма не са ни били полезни. 🤐 Но комент.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутрината мъж с бебе на кенгуро, си караше спокойно  с над 60км/ч по "Тодор Александров"!

На обяд в Лозенец, жена със дете/ около 3г/ в скута също караше и държеше телефон в ръка!

Тея хора нямат страх, безсмъртни и с по 10живота, като на електронна игра!

Един вече си уби детето със шейна!

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в правилата, а в първите 7 години!

Може някой и да не е чел, и да не е разбрал, но бидейки внимателен и предпазлив в такива ситуации ще му помогне и на него и на отсрещния - колко често се случва?!?

Бил съм на доста места извън БГ и тук не е най-зле, но много от правилата ни са калпаво дефинирани, а това е така защото хора 'фанати от горЪтЪ ги "рисуват" тия правила.

Просто с всяко поколение ставаме все по-неразсъдни и свикнали друг да бере грижа за последствията създадени от нас.

И нека не се засягат хора моля, винаги е имало и ще има иклзючения.




Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Pavel_Pavlov написа:

Жълтото мисля, че е само илюстративно, за да покаже цветовете на светофара (май?). Няма светофар, който да свети с постоянно червено+жълто само заради допълнителната зелена стрелка. Или нещо не те разбрах?

 Поправка след препратката към последното изречение. Ходих и аз да го чета пак и открих, че са закодирали тайно послание с комбинацията "и/или" :D 

 

Значи може да е червено + стрелка надясно или жълто + стрелка надясно, а може червено и жълто + стрелка надясно. Въобще - всякакви комбинации, та като стигнеш до светофара - да се чудиш работи ли, повреден ли е. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложно и пълно с казуси е движението на участващите в него.

Има 1 лаф: "шофирането е проста работа, но не е за прости хора".

Аз си имам 1 проста максима: "околните не трябва да имат нужда и време за реакция на твоите действия". Винаги помага срещу малоумници и е в помощ на останалите.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не разчитай на предимството си.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след цял ден по задачи имах крайно любопитна случка малко преди да се прибера на ей това място - https://www.google.com/maps/@42.6237099,23.3643364,3a,75y,112h,75.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2gP9k0g5k7pSTKMlxQBtmA!2e0!7i13312!8i6656

Съвсем обичайно място, няма някакъв кой знае какъв казус. Тези, които идват от кръговото на икеа и са в лявата лента и искат да се включат в околовръстното имат и знак без предимство и дори на пътя нарисувано, че са без предимство. Тези (в случая аз), които слизат от околовръстното и искат да се включат към Малинов са с предимство.

 

Тъй като мантинелата там до последно крие идващите коли (ако идваш от околовръстното), не виждах една заиграна мацка с ново ауди. В последния момент я видях в огледалото и рязко кривнах на ляво (не се престроих) и й свирнах с клаксона (под половин секунда свирене, някой да не каже, че с това съм го предизвикал). Тази наби спирачки и вече след като минах пред нея специално пусна волана, за да ми покаже среден пръст и с двете ръце :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те включващите се в околовръстното имат и ограничение 50, а на околовръстното е 80.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там са ме изпреварвали с поне 100+ (идвайки от кръговото на икеа и съм бил в дясната лента, за да се кача към декатлон после, а тези са изхвърчали с такава скорост на околовръстното въпреки знака без предимство и знака 50). Като се замисля, че има и хора, които слизат от околовръстното и хващат малинов също със 100+, не знам как не е станала още някоя свирепа катастрофа там.

Аз откакто го видях това няколко пъти, гледам като се включвам от околовръстното да намаля до 60-70, за да имам време за някаква реакция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях в Пловдив вчера. Браво на управата и тези, които проектират шосетата.

Кръгови, еднакви маркировки на различни кръстовища, зелена вълна и т.н.

Ако продължават така, може и задръстванията да намалеят.

Много са напреднали, за разлика от "умните" в София, които боцкат светофар, след светофар.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това - боцкат "умни" светофари! Светофарът пред мол Сердика е уникално настроен - на Т-образно кръстовище дава зелено на посоката запад -> изток (считано за Т-то), а на всички останали държи червено - пешеходци, коли, трамваи, завиващи, незавиващи.... само една от посоките е зелена и то само за коли. Гениално. Понякога го прави дори по 2 цикъла! Минава първият, светва червено за всички и изведнъж - пак зелено само за една посока. Бутилка ракия за този, който го е настроил. 

 

(Винаги се намира по някой, който бърза най-много и от крайно дясната минава на червено в посока към гара Подуяне)

 

1994643875_Annotation2020-02-20133441.thumb.png.0a012c92ae5f0c5502f8ac88642d8c6c.png

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познай, мол Сердика колко са платили за този калпав светофар, задръстващ целият булевард!

Премахването на левият завой и кръгови ще реши доста задръствания в София!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.cnn.com/2020/02/26/world/expensive-car-drivers-study-scli-scn-intl/index.html

 

По света и у нас дет се вика. 

:)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dindin в България е същото само че летвата за скъпа кола е много ма много ниска и процентно е над 50. Има и точно тук в тази тема такива колеги, писали за културата без да цитирам имена. Давам пример с мен, прибирам се със самолета взимам на баща ми Клиото и някакъв ужас по пътищата. Ако взема на приятел аудио 6 което няма и десет години се кара фантастично в София и Пловдив. Тук в Италия съседа ми има къща за половин милион Евро но кара пежо 206 на 15г. всичко опира до приоритетите в живота. За мен колата е едно парче желязо направено да ни служи, друг го вижда......... (знаете по добре от мен) 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пресен пример от вчера.

Карам си аз 18-тонния камион в една индустриална зона. Във моята лента паркирали коли, много коли, които трябва да заобиколя , карайки в насрещното. Изведнъж от кръстовището пред мен се появява джип, най-обикновен, средно скъп. Аз го виждам, че ще завие срещу мен, значи и той ме вижда. Той обаче не спря да ме изчака преди да е завил срещу мен. Зави, качи целия джип на тротоара и се разминахме. Уточнявам, че тротоара беше със символичен бордюр, не повече от 5см висок. Дотук добре, обаче, веднага след него завива друг джип, Ягуар, на по-малко от 1г., със гъзарски, частен номер. Спря пред мен и започна да ме гледа нагло-страшно. Наложи се да връщам назад 100м, за да не се качва гъзарския джип на тротоара. Първият джип го караше мъж, Ягуара - жена.

 

п.п. Жените шофьори в Англия, не всички, но много от тях, са по-арогантни от мъжете на пътя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, Krasi-mir написа:

п.п. Жените шофьори в Англия, не всички, но много от тях, са по-арогантни от мъжете на пътя.

Искрено ти съчувствам, такива ситуации изключително много ме натоварват.

Всеки ден по улицата до вкъщи съм в същата ситуация. И мога да кажа, че имам сравнително голяма извадка по въпроса.

Само при мен разликата е, че минавам и в двете посоки, веднъж на ден аз съм с предимството и веднъж аз трябва да изчакам.

Та без никакви угризения, мога да заявя, че жените са несравнимо по-нагли и несъобразителни от мъжете, поне по нашата улица - да не правим генерализации. (не смятам себе си за сексист, дори напротив)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моя жалост и аз бих могъл да потвърдя. Дотолкова, че, ако видя скъп сув, който е каран от мъж, е доста по-вероятно да кара културно отколкото, ако същия е каран от жена. Обикновено жените, които виждам в такива ситуации, са по-младички, направени и пр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно от това, жените масово са пълна трагедия при маневриране в тесни пространства и каране назад. Понякога и заради това не отстъпват, без значение дали са с предимство или не. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Cap_Slow написа:

Отделно от това, жените масово са пълна трагедия при маневриране в тесни пространства и каране назад. Понякога и заради това не отстъпват, без значение дали са с предимство или не. 

Не говорим изобщо за това, ако я виждам, че жената не може, ще върна ако трябва назад. 

Говорим за откровено неприкрито наглите.

Говорим, например, за ситуацията където има 10 автомобила от моята страна влизам в насрещната част на платното за да ги заобиколя, срещу мен все още няма никого. Уличката е малка, в жилищен район, има и дупки, разумно през нея се минава с 20км/ч макс.

Докато заобикалям спрелите коли - 10 по ред без място да се прибера (точно там има ресторант, където се получава концентрация на спрели по улицата автомобили) ...отсреща се появява жена. В нейната част на улицата колите се разреждат има няколко (не една) "дупки" в редицата от паркирали коли, където можем да се разминем.

Разбира тя с мръсна газ пропуска местата където можем да се разминем и лети към мен, аз вече почти излизам зад последната от 10те коли, но тя с достатъчно усилия успрява да ме запуши, така че да не мога да изляза. Гледа нагло и се опитва да ми обясни как била с предимство ...

Това с мъже никога не ми се е случвало - отговорно го заявам - включително имаме кисели гъзари с ес-класи, 7-мици, панамери и т.н. - те спират и изчакват на мястото, където можем да се разминем.  

Това ми се е случвало само с жени, предимно жени с джипове.

 

Предполагам за наглостта им имат и мъжете вина, като ги освиркват и овикват при всяка удобна възможност - което вероятно им създава комплекс и ги кара в такива ситуации да са особено дефазивни, не знам ... но това, че са предимно SUV-аджийки ме навежда на мисълта, че не е само това.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма оправия с тея. Като все е "отдолу", или "отпред", гледа на пътя да компенсира, та поне там да е отгоре. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...