Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Разбирам какво казваш и имаш право, макар че има не толкова черно–бели ситуации. Затова се старая поне аз да съм толерантен. Най-малко няма как да си сигурен, че човекът не се е объркал или не познава района.

 

Spoiler

И между другото ситуацията, в която бях освирен, беше точно двулентов път, който става на една лента (между две кръстовища). По пътя още недалеч от първото кръстовище се е образувала една колона коли в едната лента, а другата – празна. И с цел да не помагам на опашката да стигне първото кръстовище, влязох във свободната лента. След това бързо се почувствах голяма „звезда“ от полученото внимание.

 

Когато е по-натоварено движението продължавам да го правя. Но по-често и други водачи правят същото.

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Pavel_Pavlov написа:

Но по-често и други водачи правят същото.

Ще почнат да се учат и тук,как се кара по цяла Европа!По лошото е че липсват хубави пътища и маркировки.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато познавам района, никога не се правя на тарикат, защото минаването от свободна (но непотребна) в заетата (но правилна) лента, също прави тапа и изнервя останалите, а и така минава по-бързо 1, обаче останалият трафик се забавя.

Обаче примерно в София има кръстовища с 2 ленти за наляво и 1 направо, а тапата е дълга, светофарите далеч (не се виждат стрелките им), а маркировка няма или е покрита от предните коли. Ако пък пред мен има високо и непрогледно МПС, решението за лента е съвсем "висящо". Районът ми е непознат и когато съм за направо, стратегически стоя в средната лента, обаче се случва да не предвидя организацията на кръстовището и се налага да ме пускат. Неудобно е, но чест прави че столичани го вършат, макар и със снизхождение, виждайки рег. № на комбито. Все пак общият фон е толерантен, но винаги правят впечатление апашите и арогантните, както и тези които едвам се справят, но и те шофират някак. Големият град е по-стресиращ и обитателите му априори са по-нервни, но все пак са хора и дано по-рядко "излизат от кожата си".

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има малко разлика между това дали пътят е извънградски двулентов със стеснение и дали е в градски условия. В единия случай скоростта е значително по-висока и навременното престрояване помага за запазване на скоростта, вместо да чакаш до последно и в този момент случайно да се окажеш успоредно с кола от другата лента. Тогава неизбежно натискаш спирачки, другият пък за да те пусне - натиска ги и той, тия зад него - и те, и така назад става леле-мале. 

 

В градски условия, където светофарите са наблизо един до друг, разбира се че е по-добре да се ползват всички възможни ленти до последно, за да не се задръства пътят назад. 

 

* Ред: В показаното гиф-че по-горе, се вижда как в стеснението влизат коли ту от едната, ту от другата лента, но се вижда и как колите приближават последователно към стеснението, а не са успоредно две коли една до друга. В този случай няма голямо значение дали са от 1, 2, или 3 ленти, след като има достатъчно място да се съберат помежду си. Ако обаче се приближаваха успоредно, по двойки, тогава ще стане видно, че ползването до последно на лентата е огромна пречка, защото вместо всички да преминават без спиране и с по-висока скорост, ще се започне едно безкрайно спиране и на двете ленти. Това не би се случило, ако тези от затворената лента се бяха престроили 500 - 1000 метра по-рано, още с първата сигнализация за стеснение *

 

Но пък мога да дам за пример колелото на Сточна гара, идвайки по Данаил Николаев. Откакто наслагаха камери и вече бус -лентата е свободна, трафикът в района значително се облекчи, защото за един цикъл на светофара не преминават допълнителни коли, които преди това като преминаваха, задръстваха самото кръгово, защото бяха точно от "тарикатите" - използват забранена лента, а после искат да се върнат в разрешената и образуват задръстване. Откакто тези коли ги няма и си чакат чинно в задръстването с всички останали - преминаването е много по-лесно, защото не ти се налага да се оглеждаш на 18 посоки дали някой тарикат няма да се пръкне отнякъде и да те натиска да го пуснеш. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

Има малко разлика между това дали пътят е извънградски двулентов със стеснение и дали е в градски условия. В единия случай скоростта е значително по-висока и навременното престрояване помага за запазване на скоростта, вместо да чакаш до последно и в този момент случайно да се окажеш успоредно с кола от другата лента. Тогава неизбежно натискаш спирачки, другият пък за да те пусне - натиска ги и той, тия зад него - и те, и така назад става леле-мале. 

...

Казваш "извънградски двулентов със стеснение".

После казваш "запазване на скоростта".

 

Дай сега малко да помислим.

Кога извънградският двулентов път става еднолентов?

Аз виждам два случая:

Първият е този унагледен в немския клип и в моята снимка. Това е, когато има участък в ремонт и затварят едната лента.

Вторият е, когато самият път става от двулентов в еднолентов. 

 

Сега, И В ДВАТА случая няма как скоростта преди и след стеснението да е еднаква, видно от знаците в клипа.

Едно такова стеснение неминуемо е свързано с ограничаване на скоростта и при голям трафик води до "тапа". Тук вече се намесва т.нар. "правило на ципа", обяснено в немския клип. Ползват се двете ленти до последно и колите влизат в стеснението една по една - една от ляво, една от дясно. В момента, в който от едната страна се опитат да влязат две коли работата на ципа се нарушава и той блокира. Започва се псуване, свирки и т.н. естествени човешки реакции.

 

Принципа на ципа (тук около мен) се прилага и, когато към главния път се включва второстепенен, и колите по главния път се движат бавно, т.е. има някакво задръстване на главния път.

 

После - намаляване на броя ленти и запазване на скоростта след стеснението.

Това е възможно само, когато лентите след стеснението са повече от една. Тук вече няма ограничаване на скоростта с пътни знаци. В този случай идва на ход по-ранното престрояване. Колкото по-късно се престроиш, толкова по-голяма е вероятността ти, или този до теб да натиснете спирачката. И все пак всичко зависи от културата на участиците в движението, и правилната преценка на пътната обстановка в момента.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При "ефекта на ципа" скоростта от 2 в 1 лента може да се запази, но това е само теоретично. Все ще се намери някой зле преценил спирането си (ако друг го "засече" на малка дистанция). Но ако всеки спазва толеранс и не прави резки движения, "ципът" би работил, и работи, когато участъкът е кратък и има видимост, непредизвикваща стрес у водачите.

Когато обаче 2-те ленти се движат бавно и "ципът" е невъзможен (физически и ментално), естествено скоростта пада и стават тапи. Няма как да изливаш еднакво количество вода от бирена бутилка спрямо бутилка за мляко или боза. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам предвид това: въпреки стеснението, при достатъчно ранно престрояване всички могат да преминат с разрешената скорост, та дори и с по-висока, но не в последния момент да коват спирачките. При ненавременно престрояване, а чакане до край (докато има лента), при престрояването в последния момент скоростта пада до под разрешената и често - със спиране . Многократно съм пътувал по нашите магистрали с участъци във вечен ремонт и винаги ми е правило впечатление точно това - когато всички се престрояват рано, преминаването е безпроблемно и бързо и обикновено е с по-висока скорост от тази на ограничението (+10, +15 км/ч). Получава се малко по-дълга опашка в едната лента, но цялата лента се движи с 60 или 80. За такова "запазване" става въпрос. Обаче дори само един да не се престрои по-рано, а да кара до последно в лентата си с висока скорост - като стигне до стеснението, той не може да мине с 60, а намалява още. Така всеки следващ намалява и ето ти тапа. Така вместо цялото движение да е предварително подготвено, събрано в една лента и движещо се с 60 - изведнъж става тапата, защото преди това не са спазили указателните табели за престрояване и скорост. Всъщност пак иде реч за "ципа", но на много по-голямо разстояние и по-висока скорост. Важно е само скоростта да е еднаква на всички. Един да има, който се движи с по-висока скорост и чака до последно - тапата и спирането са неизбежни.

 

Имаше един интересен експеримент, но не мога да намеря клипа: 10-на коли се движат в кръгово, като на всички е казано да се движат с 30 км/ч и да не променят скоростта си. Изчислено е, че така всички ще могат да се движат на дистанция 10 метра, примерно. Тръгват и точно след 2 кръгчета някой не спазва и забързва, приближава се до предния и натиска спирачки. Скоростта му пада под 30, от там - задния също намалява и назад по веригата вече всичко пропада и спира. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук колегата ogi28b го е написал много правилно, за това се слага знак забранено изпреварването и спазване на по голяма дистанция за избягване на рязко намаляване на скоростта 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София проблема идва от различният принцип на маркировката и светофарите.

Ако има три ленти, лявата за наляво, средната за напред, а дясната за на дясно,

познайте къде е опашката.

Левият зелен сигнал, винаги трябва да е едновременно с този направо, така се избягва запушването на лявата.

Няма желание за премахване на левия завой, а се слагат светофар до светофар.

Който ги произвежда,  печели от светофари през 50метра!

Липсват кръгови на много места. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пътя сме като тук. Всеки си има мнение и всеки е прав за себе си, вкючително и тези дето не знаят кой е с предимство ако главния път е на завой, но псуват този дето е с предимство. И за мен не е нормално ако лявата лента е само за ляв завой, да се ползва когато е празна от такива пътуващи на право. Това не е облекчение на трафика, а минаване пред будалите, които си чакат реда в средната. 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мисля, че някой говореше да се нарушава правилника. В един момент ставаше дума дали да се ползва лентата преди да е обявена за „наляво“ със знак иил маркировка, ако е свободна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, ogi28b написа:

Многократно съм пътувал по нашите магистрали с участъци във вечен ремонт и винаги ми е правило впечатление точно това - когато всички се престрояват рано, преминаването е безпроблемно и бързо и обикновено е с по-висока скорост от тази на ограничението (+10, +15 км/ч).

Според мен това е някаква заблуда.

Ако караш 10км. с 60км/ч не си по бърз в сравнение с това да намалиш еднократно до 40км/ч и после да продължиш със 130-140км/ч. Това, че си постоянно в движение, не означава че като цяло ще преминеш дадена отсечка по-бързо.

И още веднъж, ако всички спазват ограничението на скоростта, а не с +10, +15 км/ч, и "правилото на ципа", то тогава преминаването през такъв участък е бърз и безпроблемен. Проблемите се появяват тогава, когато някой не спазва правилата - скорост, дистанция, престрояване и т.н. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм малко във чужбина магистрали със ограничение 130 там всички спазват 130 супер спокойно каране аз такъв кеф от каране на магистрала не бях видял. Aко изпревариш някой тир или бус няма да гледаш през 1секунда както тука дали има някой зад тебе със 170-180 или някой да ти мига и свири да натискаш да изпревариш. A за София или другите по големи градове, няма кво да говорим, кара се на една боя навсякъде. A aко караш 30-40мин и не видиш някой блъснат се чудиш кво става все едно няма трафик. Докато няма сериозни глоби ще е така.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.02.2020 г. at 10:19, DTEC написа:

Според мен това е някаква заблуда.

Ако караш 10км. с 60км/ч не си по бърз в сравнение с това да намалиш еднократно до 40км/ч и после да продължиш със 130-140км/ч. Това, че си постоянно в движение, не означава че като цяло ще преминеш дадена отсечка по-бързо.

И още веднъж, ако всички спазват ограничението на скоростта, а не с +10, +15 км/ч, и "правилото на ципа", то тогава преминаването през такъв участък е бърз и безпроблемен. Проблемите се появяват тогава, когато някой не спазва правилата - скорост, дистанция, престрояване и т.н. 

Изглежда, че нещо не се справям с писането и моля да ме извините, че не сте ме разбрали. Съвсем накратко ще пробвам за последно:

 

Винаги се преминава много по-бързо и по-лесно ако се престроиш преди участъка на стеснението и в началото му поддържаш разрешената скорост. Много по-бавно е преминаването и почти винаги е придружено с "тапа", ако се движиш до последно в лентата,  понеже я има, а точно в началото на стеснението решиш да се престроиш където трябва, защото ако тогава си успоредно с някой - трябва да спреш за да го чакаш, или да намалиш до по-ниска от неговата скорост, а така следващият също трябва да намали до по-ниска скорост, за да ти позволи да се вмъкнеш. Така вместо всички да се движат с 60 на входа на стеснението, заради един, който е карал със 70 в другата лента, следващите трябва да намалят до 50. Надявам се вече да е ясно. 

 

В посочения пример защо намаляваш еднократно до 40, а после продължаваш със 130? Къде изчезнаха 10-те км участък с разрешени 60?

 

Ред.: Да добавя, нали за това говорим в крайна сметка, че проблемите идват от неспазването - че при наличие на знаци за престрояване, край на лента, ограничение на скоростта и др., все има някой, който не ги спазва и кара до последно в лентата. В момента, в който иска да се върне в разрешената - става проблем за цялото движение, защото скоростта пада много повече. 

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж отново видеото на ADAC и какво се получава при предварително престрояване и по-точно как се образува задръстване в лентата, по която продължава движението.

 

Обикновено 2км преди участък със стесняване на магистрала се поставя ограничение на скоростта от 120км/ч, което до самото стеснение през определени интервали се свежда до 60км/ч. На 800м преди стеснението обикновено се поставя знак за самото стеснение, забранено изпреварване и ограничение на скоростта до 80км/ч. Ако всички спазват правилата, то те имат достатъчно време да се наредят както на gif-чето и преминаването е безпроблемно.

В Германия си има специалисти, които изчисляват и определят през какво разстояние да се поставят знаците. Даже има и система, която автоматично определя ограничението на скоростта на дигитални табла в зависимост от натоварването на движението. Примерно описание на такава система на немски, но мисля че картинките са ясни -

https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fbast.opus.hbz-nrw.de%2Fopus45-bast%2Ffrontdoor%2Fdeliver%2Findex%2FdocId%2F1889%2Ffile%2FV302_barrierefreies_ELBA_PDF.pdf&fname=V302_barrierefreies_ELBA_PDF.pdf&pdf=true

 

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, DTEC написа:

Ако всички спазват правилата, то те имат достатъчно време да се наредят както на gif-чето и преминаването е безпроблемно.

 

А, точно за това иде реч. Ама Ганьо е "абав да тингс". Затова виси по задръствания и псува. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно платно за на ляво, дясно и направо.

Този който завива на ляво и е пръв, обикновенно блокира всички зад него.

Никакъв усет да се изнесе леко в ляво, да освободи колите зад него.

Не свиря принципно, но за такива не спирам клаксона!

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А би било редно да помислиш и за спокойствието на останалите участници и неучастници в движението.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интернет са най-добрите шофьори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама бебето не спи в количката в интернет, за да е на тихо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Pavel_Pavlov написа:

А би било редно да помислиш и за спокойствието на останалите участници и неучастници в движението.

Вярно е, но как по друг начин да го светна, че не е само той на пътя, да направи место!

 

Или другият вариант, завива на дясно, 50 метра преди кръстовището намаля до 10км/ч.

Завива като обикаля, като че ли кара камион и е сам на пътя. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не винаги има място. Да, кофти е първият да не продължава направо, а завивайки да чака пешеходци, но "се ля ви". Гъч и трафик + теснотия си е. Ако не си пазим нервите, става още по-зле.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и коментарът ми беше по-насочен към израза „за такива не спирам клаксона!“. Звучи различно от например да докоснеш клаксона. Онзи ден имах случай на може би 10 секунден клаксон в сравнително натоварено кръстовище с много хора наоколо, който се сещаш как се прие от всички участващи и неучастващи в движението. Причината беше, че някой засякъл друг – съответно раздразнение, а не предупреждение за птп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клаксонът си е излишен.

Има 2 вида водачи. Първите не биха причинили неудобство другиму, поради принципа за реципрочност (освен ако не спасяват нечий заблеян живот).

Вторите са безпардонни и след клаксона отвръщат със среден пръст, жестове и мимики или направо "слизат на бой".

Обикновено или няма нужда, или няма смисъл да се подсеща и превъзпитава някой. Това се вгражда в личността поне 10 години преди шофьорския курс.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, darius написа:

Вярно е, но как по друг начин да го светна, че не е само той на пътя, да направи место!

 

Или другият вариант, завива на дясно, 50 метра преди кръстовището намаля до 10км/ч.

Завива като обикаля, като че ли кара камион и е сам на пътя. 

Аз разбирам прекрасно колегата какво има предвид, защото всеки ден минавам през две кръстовища с подобно устройство. На курсовете уж ги учат да се изнесат максимално напред и по посока на завоя, ама има такива, които пък сантиметър не помръдват от стоп-линията. Заради тях после втората и третата кола винаги преминават на червено, защото вече са изнервени, че някой ги е забавил. 

 

А минаването на червено си е национален спорт вече. Даже в момента сигурно тече първенството за "топ-камикадзе". Днес сутринта на един специално му броих колко време след светване на червеното ще премине през кръстовището, по метода: "хиляда и едно, хиляда и две, хиляда и три, хил..." - това са над 3 секунди! Представете си го, свети червено, минават 3 секунди и в този момент той премина линията на светофара! Карахме и двамата с 55 км/ч, когато започна да мига зеленото (мига 3 сек., след това свети жълто още 2 секунди). Аз намалих и спрях, а той ускори, за да мине 3 секунди след червеното.

 

Можете ли да сметнете на какво разстояние беше тоя човек от светофара, когато стана ясно, че ще светва друг цвят? Не знам къде е милицията. Наркотици в Слатина ли лови, комарджии в Дубай ли търси, но на пътя - няма никой. Пазете се, момчета, че си е брало лайката! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, ogi28b написа:

А минаването на червено си е национален спорт вече.

 

Наистина доста често се случва вече.

Рядко шофирам, но когато го правя успяват поне 2-3 пъти да ме изправят на нокти. Предимно шофьори на немски автомобили, стереотип или не - това е истината.

Наскоро бяхме във Франция, излезеш ли от България си почти изцяло по магистрали, а шофирането е едно такова спокойно преживяване ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми харесва така да качвам клипове, но някои си го просят. :D 

 

https://www.youtube.com/watch?v=uUovnN8iGY0

 

https://www.youtube.com/watch?v=gfdWepLB9j0

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видеоматериал от такива камери приема ли се вече като доказателство за нарушение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не им е изгодно да ги приемат, защото ще трябва да променят някои закони, а това ще се отрази и на много други места, не само за шофирането.

 

Трябва да дават отстъпка от ГО на коли с монтирана камера, които са допринесли за изясняване на ПТП. Както например онази кола, която засне блъснатия тротинеткаджия на бул. В. Левски в София преди 3-4 месеца. Ако не беше този запис, човекът с Голфа сигурно щеше доста да си го отнесе. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера карах вечерта по магистрала Тракия!

 

Извадиха ми очите, тирове със шест светлини и безброй лед светулки!

Масово криви фарове!

Новите лед светлини са ужасно силни! Особенно на Мoдерните SUV.

Ползвам жълти очила и зад сенника се крия при заслепяване!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всички шофьори са настроени за бой при инцидент,знаете ли ,че при всеки втори автомобил оставен  в нашия сервиз за ремонт , откриваме бухалки ,боксове или други средства за бой .Това е по наша статистика на открити средства за нанасяне на телесни повреди по брой автомобили ,пък те са много .

  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мина си на червено, а?

А да питам, защо аджаба, като има 3 ленти в посока, защо най-дясната не е за надясно и да свети зелено, при зелено на перпендикулярния поток, който в 2 ленти завива наляво? Няма конфликт на траектории. И защо знакът е за напред и надясно, а маркировката в лентата е само за направо? Ако трафикът в пиков час е само за направо и са нужни 3 ленти, може да има отделна дясна секция на светофара, а за напред да си свети червено в дясната лента, заедно с другите 2. така поне ще има шанс за по-малка тапа в нея, ако първите коли са за надясно.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото педерасови-калинки са навсякъде в администрацията и службите!!!! Ако дойде някой немски специалист, ще се хване за главата и обеси, след една обиколка на Софето... 🙄🤐🤮

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малинов е чудесен пример за булевард, който докато беше с по 2 ленти в посока, трафикът беше много по-добре отколкото след разширението (сегашната ситуация).

В конкретния случай може би причината е, че след 50 метра има друг светофар, на който има лента само за наляво с отделна секция на светофара.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, абсолютно си прав.

В Щатите има правило, което позволява завой надясно на червено.

Сега като си припомних и се зачетох видях, че този принцип го има и другаде. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Turn_on_red

Важното в случая е да е описано в закона. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това преди 5 години се умуваше, но като стигна до гласуване, деПУУУтатите не го приеха. Миналата година пак се обсъждаше...

Има го в много държави, но наща е една такава - никаква.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, Knoxville написа:

Малинов е чудесен пример за булевард, който докато беше с по 2 ленти в посока, трафикът беше много по-добре отколкото след разширението (сегашната ситуация).

В конкретния случай може би причината е, че след 50 метра има друг светофар, на който има лента само за наляво с отделна секция на светофара.

Наблюдавам, почнали са да регулират светофарите.

Левите секции винаги трябва да се пускат с тези направо, а не след това.

Като ги пуснат заедно се избягва задръстването в лявата лента.

 

А за светофарите през 50 метра, ще питам кой ги произвежда, та ги садят като гъби.

Кръговото е по-скъпо, но го правиш веднъж!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.02.2020 г. at 12:25, dindin написа:

Цецо, абсолютно си прав.

В Щатите има правило, което позволява завой надясно на червено.

Сега като си припомних и се зачетох видях, че този принцип го има и другаде. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Turn_on_red

Важното в случая е да е описано в закона. 

То и тук го имаше преди (навремето бяха почнали да слагат - за малко обаче, едни зелени стрелки за дясната секция) но постепенно ги премахнаха.

Обаче, знам че в София има поне 1 постоянно работещ/светещ светофар, позволяващ постоянно завой на дясно, без значение от светлината на  другите светофари на кръстовището.

Да ви кажа, върши доста добра работа - никога там не става задръстване и не се чака, за десния завой.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София на бул. България, ако се движите от НДК към Бояна, на кръстовището с Гешов - има зелена стрелка за надясно, която светва веднага със светването на червено за движение направо и остава светеща докато тези на тези от Гешов, идващи от Красна поляна, им е зелено за преминаване. 

 

ТУК

 

---

 

Същата организация има на "Евлоги и Христо Георгиеви" на кръстовището с "Христо Смирненски" - ТУК

 

Това донякъде е и предпоставка за изнервяне на обстановката, защото ако една и съща лента едновременно е разрешена за направо и надясно, и има такава стрелка, разрешаваща само десния завой, представете си какво ще стане, ако първа кола е за направо и спре, а зад него няколко "батки" искат да завиват надясно. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...