Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Поне не е влязъл срещу знака. Другите са "герои".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На "печелившите" - честито! Отваряйте си очите.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/40778-novite-globi-na-kat-vlizat-v-sila-ot-utre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако дам на друг да кара колата и го снимат с превишена скорост, аз получавам фиша и освен парите ми взимат и контролни точки, правилно ли разбирам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Където е трябвало да вдигат глобите,те са останали същите..:huh:!

Пример за знак стоп,червен сигнал, алкохол и вредни емисии.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с електронния фиш за превишена скорост остава същото. Изпраща се на собственика на колата. Предишната ми кола беше на името на майка ми и тя беше получила веднъж така една глоба. Аз ѝ дадох парите и тя плати глобата, за да не се занимаваме с прехвърляне на мое име. Тогава обаче нямаше отнемане на контролни точки.

 

Не видях да пише нищо за абсурдното правило за наказание на кола управлявана от провинен шофьор. Например ако си дам колата на познат, който не си е платил глобата в рамките на 2 седмици и този човек бъде спрян от полицай за проверка - тогава се свалят номерата на моята кола. В случая го отнасям аз, защото колата ми временно ще бъде без номера.

 

Според мен най-опасни са нарушенията под въздействие на алкохол и наркотици, отнемането на предимство и не напоследно място демонстрирането на добри шофьорски умения.

За първите две неща трябва да се отнема временно колата докато се плати глоба в размер на пазарната стойност на колата в момента на нарушението. Задължително трябва да се проверят доходите на въпросния човек, за да е сигурно, че със собствени средства той ще си плати глобата. Ако няма пари - тогава да отива в затвора и там да си изкара парите. В случай, че колата не е на провинилия се шофьор - директно да се вкарва в затвор и с обществено полезен труд в рамките на затвора да изработи пари колкото стойността на колата, която шофира.

При отнемане на предимство (без значение дали е умишлено или не) - тогава нека има фиксирана глоба от поне 1000лв и да се отнема книжката за поне 2 години.

За всякакви други опасни действия по пътищата (без затворени писти) като например дрифт, умишлено засичане, гонки и т.н. - нека отново се приложат предишните предложения за глоба в размер на стойността на колата или затвор. Това е едно от най-опасните неща и докато не стане беля - много хора не си дават сметка колко е опасно. Тук трябва да се наказват и собствениците на колите, които са ги предоставили на техните си деца, познати, роднини и т.н.

 

Сигурно звуча като някой садист с тези крайни мерки, но не виждам друг начин да се превъзпитат някои наши сънародници. Много ми се иска някой депутат да прочете този мой коментар и някак си да внесе предложение в парламента поне за част от тези наказания

Редактирано от entem
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е как ще повишат контрола? Не вярвам да има вече преносимо оборудване за газ анализ. Превишението на скоростта в малките толеранси е уеднаквено за градско и извън??? Не виждам и алкохол над 1,2 промила? В гумите пак е оставено "или", а ме тревожи и отразителната жилетка за велосипедисти - до сега бе задължителна само по тъмно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За алкохол над 1.2 промила е в НК. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда пишещият статията е правил „резюме“ и е възможно да е изпуснал детайли. Например има „Неправилно престояване - глоба 20 лв.“ и 4 реда под него „Неправилно престояване - глоба 50 лв.“.

 

А това: „Закъснение за технически преглед - глоба до 50 лв.“ ново ли е? Ако не си карам колата една седмица, защо е проблем да я закарам на технически с 1 седмица след като е изтекъл предния? Разбира се, приемайки, че съм я превозил дотам, а не шофирал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срокът за преглед си има дата. То е като с личната карта, задграничния паспорт и шоф. книжка - закъснееш ли - глоба.

Материалът е "копи-пейст" в още няколко издания. Сигурно трябва да се види нейде "обнародван".

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато друг ти кара колата, а на теб ти идва глобата:

 

IMG-6da74e6a834ddee04c1dffc1f61bf55d-V.thumb.jpg.9e0358008baedc291827cdb67b3b45ff.jpg

 

--------------------------------------------

 

Преди 18 часа, ceco_accord написа:

Не вярвам да има вече преносимо оборудване за газ анализ. ... 

 

В София редовно на кръговото на Сточна гара в сутрешния час-пик има по няколко инспектори с преносими станции. Спират няколко коли наведнъж без да подбират, ръчкат им сондите и мерят нещо там. Редовно - считай поне веднъж на 3 месеца, което си е направо често за такъв вид проверка. Ще взема да ги снимам някой ден. Виждал съм ги и на кръговото на 4-ти км, но само веднъж. Изглеждат като да са сериозни - преграждат най-дясната лента с едни конуси, едни червени ленти... все едно атентат ще осуетяват. Спират цялото движение и вкарват няколко коли "в бокса", мерят ги, кой в ред, кой - не, пускат ги по живо, по здраво и вкарват следващите. Нямам представа какво се случва с прегрешилите. 

 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом пускат всички, сигурно само тренират, или събират статистика. Ще я предадат в някоя комисия, тя ще си чеше главите няколко месеца, ще раздели данните на броя коли и ще кажа - "аа, добре сме - нема страшно".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или "Ааа, мръсен е въздухът, Данче, вдигай данъците!"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
58 minutes ago, ceco_accord said:

Щом пускат всички, сигурно само тренират, или събират статистика.

Като съвсем безпристрастно и случайно подбират колите, които спират, за да имат максимално представителна и безпристрастна извадка.

 

Spoiler

:D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещането ми през последните месеци в София е, че елементарни правила не се спазват.

Предимството на дясно стоящия тотално се пренебрегва,  разминаването в моята лента, винаги ми отнемат  предимство!

Светофарите масово на червено!

Особено нагли са дамите с трибуквените возила, дори от миналия век!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък снощи забелязах нещо необичайно - на едно критично място, където всички си паркират на принципа "щом има и други, хайде и аз". Няма значение, че е на по-малко от 5 метра от 2(не едно, а две!) кръстовища, че е на завой, че е в лента за движение на двупосочна улица, та на това място забелязах да има наложени глоби на неправилно паркирали коли в късните часове на вечерта, около полунощ. 

 

Прилагам линк към мястото, уличката отстрани на площад Гарибалди в София, където "Ангел Кънчев" свършва: 

 

ЛИНК

 

И ето наложената глоба, залепена на шофьорското стъкло на паркиран автомобил, в 22:20 часа:

 

 IMG_20200126_003914.thumb.jpg.3caedac231e99f4137bcf597ca82f5f6.jpg

 

Честно казано - изкефих се, защото по тези улички вечерно време е страшна анархия, всеки паркира както му скимне и тича отпред на "Витошка" да се тагне  от някой от аквариумите там. Завиването е много трудно, често става с качване на задните гуми на тротара, а на места - невъзможно без допълнителна маневра "назад".  Специално пък на това място направо е безумие да си помислиш да паркираш. Присъствал съм на случаи, в които и от двете страни на релсите се натрупват по 4-5 коли и никой на никъде не може да продължи. Следват едни клаксони, едно псуване, едно слизане от коли, заплахи... с две думи - КУЛТУРА В ДЕЙСТВИЕ.

 

Та колеги, паркирайте така че да не пречите, моля ви! "Няма къде" не е оправдание за дебилно паркиране. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да побутна, да ви кажа вчера какво ми се случи: минах през две необичайни задръствания (на необичайни места) и за 20 минути никой на никого не бибитна, никой никого не засече, никой не се буташе нахално, всеки се престрояваше с мигач и изчакване и навсякъде минаваха равномерно - 1 кола от лява лента, 1 от дясна и се редуваха, без значение коя лента е с предимство. А където имаше път с предимство и път без - пак така се редуваха, никой не се буташе нахално от пътя без, както и никой от пътя със не блокираше нарочно другите без, само за да си ползва предимството. Чак не ми се вярваше, че това е възможно. Крайният резултат - минаваше се сравнително бързо и спокойно, въпреки задръстването. Значи може. 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам един много прост опит в подобна ситуация.

Караме по магистрала в Германия без ограничение - около 150-160 км/ч. 

По електронните табели отгоре се появяват ограничения първо 140, после 120, после 100. След това знаци, че движението се стеснява и от 3-те активни ленти трябва да се престроим с дясната активна и в аварийната. Имаше много трафик, а самото стеснение беше след около 2-3 километра, но всеки се престрояваше веднага според указанията.

Резултатът беше безпроблемно преминаване на участъка без забавяне.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По европата е така. Хората имат опит, а и уважение към околните. Ако тук има такава ситуация, повечето ще се пънат в лявата лента, чак до стрелката за стеснението и ще чакат и псуват че не ги пускат тези които са изпреварили преди километър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, ceco_accord написа:

По европата е така. Хората имат опит, а и уважение към околните. Ако тук има такава ситуация, повечето ще се пънат в лявата лента, чак до стрелката за стеснението и ще чакат и псуват че не ги пускат тези които са изпреварили преди километър.

Не навсякъде в Европа е така. В Испания и Франция , повечето биха карали до последно в най левите ленти и после най нагло,биха се прередили. Да не казвам,че ако в дясната лента има камиони,още по нагло го правят.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е - южняци. Написах го "по инерция", понеже повече съм пътувал из цивилизованата Европа.

Ходил съм с кола и до Италия - МАММА МИА!!!

Нема такава простотия. То бива темперамент и страсти, ма ча па толку!

Там ако случайно се подведеш и минеш в дясната лента, после трудно те пускат в лявата. Там всички карат в лявата - кой с каквото има и колкото може. Всеки е ербап и на гол тумбак с чифте пищови. :) Може да е с вехта Панда, ама качи ли се на аутобана е у лево.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо темата е за нашата култура в България. На вън определено сме културни шофьори. За "южняците" не бери грижи, те са в хиляди пъти по културни от вас. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, simo vtecman написа:

Не навсякъде в Европа е така. В Испания и Франция , повечето биха карали до последно в най левите ленти и после най нагло,биха се прередили. Да не казвам,че ако в дясната лента има камиони,още по нагло го правят.

Е те това е проблемът и тук - карат до последно където не трябва и после иска да се престрои където трябва, ама намалява скоростта, за да го пуснат. Съответно който реши да го пусне - намалява и той - повече отколкото е нормално необходимо. И от там назад цялото движение си е... "Червен картон на Марио Метушев и всичко си ЕПМ".

 

Ако си спазват указанията, както за скорост, така и за престрояване - ще има далеч по-малко проблеми. Да не говорим пък и колко ПТП ще се спестят в такива невралгични зони.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, vespa написа:

Цецо темата е за нашата култура в България. На вън определено сме културни шофьори. За "южняците" не бери грижи, те са в хиляди пъти по културни от вас. 

Off Topic

Аа, и ние като излезем от българско ставаме културни. Глей ко стаа от София на път за Гърция - "юруш на маслините", а като минем границата, все едно сме в турско - "яваш, яваш". :)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е така,в родината правим каквото си поискаме,а в чужбина няма по примерни шофьори от нас.

Преди две години, когато си тръгвах за Испания,на пътя София-Калотина, един колега с Хонда акорд 7-ма си правеше по пътя каквото искаше. След като влязох в Сърбия бързо го настигнах, спазваше ограниченията,не изпреварваше неправилно,беше най примерния шофьор, който можете да видите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не че сръбете не хулиганят, а и некои нашенци тамо, но не съм бил я, щото излаам от Връшка Чука, а не от Калотина. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, ceco_accord написа:
  Скрий съдържанието

Аа, и ние като излезем от българско ставаме културни. Глей ко стаа от София на път за Гърция - "юруш на маслините", а като минем границата, все едно сме в турско - "яваш, яваш". :)

 

Off Topic

:offtopic: това със скрития текст е както на дечурлигата им се казва "Не пипай там" и те точно там отиват да пипнат. И това така - пише "скрит текст" и абсолютно всеки го отваря да види какво пише. :D

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, ceco_accord написа:
  Скрий съдържанието

Не че сръбете не хулиганят, а и некои нашенци тамо, но не съм бил я, щото излаам от Връшка Чука, а не от Калотина. :)

 

Не може да си бил ти, защото не караш седан и дизел.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, simo vtecman написа:

В Испания и Франция , повечето биха карали до последно в най левите ленти и после най нагло,биха се прередили.

В интерес на истината според немския закон за движение по пътищата това е правилния начин.

so-funktioniert-das-reissverschlussverfa Richtig = правилно (зелени коли, виж също видеото); Falsch = грешно (червени коли).

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така се прави,кара се до край до стеснението,а не да се тъпчат километър преди него и лентата, която може да поеме коли и облекчи трафика,да стои празна.

Дет се вика,"..кът овце"!

Много точно показано и винаги се дразня, на противното.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Във Англия е същото. Използват се всички ленти до последно.

Merge-in-turn-traffic-signs.thumb.jpg.1bdfc446c13c65fe41cdd33b9bb065a3.jpg

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е правилното е много сложно да се каже. Това за Германия и Англия е така защото имат висока култура на движението и не се изпреварват а потока се движи заедно. Тук в Италия при тази ситуация на мен ми се случва понякога да карам между двете ленти за движение, за да не ме изпреварват от ляво или дясно. 

Правилника гласи : предимство за този който се престоява. 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е сложно, ако всички спазват правилата:

http://www.gerdlamprecht.de/Bilder/reissverschlussGL.gif

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според теб в България знаят кокво е правилното? Колкото знаят за правилото за мигача в кръговото движение. 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лентата си е най обикновенна лента за движение,до мястото с обозначение за стеснение и колега "Vespa" ти нарушаваш правилника,като се движиш в никоя лента.

При евентуален контакт, си потенциалния виновен!

 

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че има малка подробност, на 750м преди стеснението има указателен знак коя лента е затворена и ЗАБРАНЕНО изпреварването. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че внимавайте в Полша--там нарочно ви блокират, за да не стигнете отпред и да направите всичко, както си е правилно!!! Гледайте в YouTube каналите ,, Polskie drogi"  и ,, Stop cham"!😉🤐

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам теория и за разхода на гориво и качеството на горивата, в чужбина си караш нормално, спазваш ограничения или най-много 5-10км/ч над ограничението, идваш тук и караш като Томи Макинен, и после: "Това е от разликата в качеството на горивата, тук ми гори 2 литра повече от в Австрия"

  • Хаха 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.01.2020 г. at 19:06, JHM написа:

Точно така се прави,кара се до край до стеснението,а не да се тъпчат километър преди него и лентата, която може да поеме коли и облекчи трафика,да стои празна.

Дет се вика,"..кът овце"!

Много точно показано и винаги се дразня, на противното.

На светофара на "Тодор Александров" и "Константин Величков" посока Люлин, лявата и дясната лента са празни, средната опашка,  а левият завой е болокиран до "Димитър Петков" колите!

Често никой от средната не минава в ляво, да освободи трафика!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редовно в София се виждат дълги колони от коли в ленти за определена посока докато съседните стоят празни. А ако влезнеш в празната лента, често не те пускат да се вредиш в пълната, за да не си „тарикат“. Рядко го правя, но ми се е случвало да ме освиркват дори за подобна маневра. Дистанция не се спазва и трябва да си много нахален и бърз, за да се вредиш. Очевидно затова и хората се редят отдалеч в съответните ленти…

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...