Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Не виждам кое е смешното в случая.

 

Явно не съм го обяснил както трябва. Когато тръгнах - нямаше коли и хора на пътя. Тръгнах бавно и най-вероятно тя е мислела, че ще я пусна и за това е тръгнала напред. Все пак колата ми вече беше в кръстовището, а когато тръгнах - никой не чакаше да пресече (макар и неправилно).

Смятам, че е забранено да се разхожда по пътното платно особено на място, което не се води продължение на тротара.

 

В случая се замислих по-скоро дали е правилно да се разправям с такива идиоти. Просто не знам следващия път на какъв мога да попадна. Мислех си, че съм се нагледал на какво ли не обаче явно все още има какво да се случи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да покажеш с гугъл къде се разиграва случката?

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по принцип от разправията на пътя надали ще постигнеш много, независимо кой е от другата страна. Иначе правилникът в твоя случай недвусмислено казва, че пешеходци се пропускат. Естествено, не съм бил там и не знам каква е била случката – може да е хукнала изведнъж от нищото да пресича и да не е имало какво да направиш.

 

А за „смешното“ изказване визирах това

Quote

Просто бях много издразнен заради това, че някаква празноглава кифла започва да удря по нещо, което не може да си позволи да си купи.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е "някаква празноглава кифла", то тея не оцеляват самостоятелни и е по-вероятно да карат нещо което ние не можем да си позволим. По същата задоволена причина и одят денем по улиците, докато ние работим.

Иначе по празниците попътувах из държавата иии - много паплач бре. Всяко се качило на кола, фръга и газ безогледно и чиляк не мое а си гледа кефа по шосето, а все требе да се оглежда за вандале. Добре че Акорда "надскача" повечето други МПС-та, а тези дето го "бият", пропускам - като в оня виц: " ... плувай, плувай лайно такова". :) И аз имах няколко случки (та се сетих за тая тема), но от тогава мина време (а и бързо ми минава ядът), та няма да ви пълня главите с безпардонното поведение на орта. Гледам от забавната страна, понякога симулирам "впрягане", но си пазя ламарините, щото простотията е повсеместна.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pavel_Pavlov, благодаря за уточнението. Аз съм си малко такъв на моменти като стане въпрос за лични вещи, всички са ми криви. Моят коментар не е бил насочен към теб. Надявам се, че не е прозвучало грубо преди малко. Нищо против нямам твоето мнение :)

В случая някак си ми се иска да се изясни тази спорна ситуация, за да не ми се случва в бъдеще. От 10 години имам книжка и всеки ден карам колата поне по 20км, но до сега не ми се е случвало точно това.

Знам, че винаги трябва да се пазят хората дори когато не ходят на правилното място. В случая аз влязох в кръстовището в момент, в който нямаше хора на платното, даже никой не чакаше да пресича.

Единственото, което си мисля в момента е, че може би е трябвало да се огледам отново поне още веднъж по време на тръгването (преди тръгване го направих), защото може би съм я заблудил с ниската скорост и тя заради това да е решила да мине. Не съм видял момента, в който тя е стъпила на платното и ако аз точно тогава съм си продължил движението, а тя се е стреснала - тогава разбирам защо се е ядосала. В случая важи това правило, че трябва да пускам хората по платното или поне да ги пазя най-малкото :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам какво ги учат тези хора, но найстина положението е лошо. Елементарен случай от днес: Пътувам в квартала, Т-образно кръстовище, на което аз съм дясно стоящ. Намалявам и леко влизам и някакъв пичага от ляво се качи на дудука и ме освири здраво. Мина си естествено и така. Малко по натам, спира и му казвам:" Пич, другият път като отвееш някой тук познай кой ще е виновен?", следва , ние не сме на кръстовище, а на пряка.....тоест това не е кръстовище! Равнозначните улици не са кръстовища в никакъв случай!?! Кръстовище е такова с две улици на кръст!!! Беше убеден вътрешно, че е прав, което мен ме озадъчава. Нищо, обясних му, че има Т-образни У-образни и доста видове още и явно го потопих в дълбокото. Донякъде може би стигна до извода, че има някакъв проблем, но поне не почна да поскача и да се прави на бабаит. Не беше да изглежда, че е взел книжка скоро.

Те това е! Пазете се! И най-вече от безсмъртни пешеходци и тия с велосипедите. Тея са най-ненормалните!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, nupi написа:

Беше убеден вътрешно, че е прав, което мен ме озадъчава. Нищо, обясних му, че има Т-образни У-образни и доста видове още и явно го потопих в дълбокото. Донякъде може би стигна до извода, че има някакъв проблем, но поне не почна да поскача и да се прави на бабаит. Не беше да изглежда, че е взел книжка скоро.

 

 

За съжаление огромна част от шофьорите не знаят правилата за движение и точно в такива ситуации, в които е важно да знаеш теорията, си личи колко опасни са те за останалите. Заради тях трябва да си на нокти и да си напрегнат в пъти повече, отколкото ако си бяха взели книжките с учене, а не със зубрене. Хем са много, хем са навсякъде! Особено ако имаш фейсбоклук, там можеш редовно да срещнеш картинки с на пръв поглед елементарни и напълно еднозначни ситуации, които са точно и ясно описани в закона кое е правилно и как се прави. На пръв поглед се сещам за една със светофар и кола, която се движи направо по път без предимство, а срещу нея автобус, завиващ наляво по път с предимство. Светофарът свети зелено във всички посоки и за двамата. Казусът е кой е с предимство. Но под картинките се започват едни луди разсъждения, кой крив, кой прав, псуване, обиди, заплахи... И лошото също е това, че точно хора, които са взели книжки отдавна - изобщо не са наясно с актуалните правила, по които се движат "новите" шофьори, а си карат по техните си стари правила. Мога да посоча няколко такива и тук, но веднага ще рекат, че се заяждам, затова ще си замълча, но те ще се сетят, ако прочетат. Те са точно такива - взели книжки преди много години и най-вероятно се справят добре, защото имат дългогодишен опит. Но не знаят кое е правилно в елементарни ситуации, които са ежедневни и ги има като въпроси на изпитите.

 

Винаги съм бил на мнение, че при всяко подновяване на книжка, задължително трябва да се полага проверочен изпит. Във всички сфери на живота знанията трябва да се опресняват и подновяват, но странно защо при шофирането хората ги учат по някакви правила, после правилата се променят, но никой не учи старите шофьори на новите правила. И ей така ти излиза някой като този на това кръстовище "С ПРЯКА" и ти говори "Аз се движа направо; аз съм на по-широка улица, значи е главна; това не е кръстовище, а е пряка...." и тем подобни глупости, които за млад шофьор са повече от абсурдни.  

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ще е интересно кръстовище. Ако има конфликт на траекториите им, няма как и на двамата едновременно да свети зелено (или поне не би трябвало)! Друг е въпросът че ако са само с по 1 лента за движение в посока нещата са по-комплицирани (ако не се гледат знаците), но нали всеки на зелено си мисли че е с предимство и ... :( Още по-интересно е ако автобусът не е обозначил траекторията си с мигач. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тази, Цецо:

 

tozi-kazus-razdvoi-feisbuk-koi-spored-03

 

@ceco_accord, извинявай, сега видях, че съм обяснил като с две леви ръце, даже и аз не разбрах. 

 

Пример за точно такова кръстовище не мога да дам и не се сещам някога да съм виждал. Но постановката е принципна, има един верен отговор и всички останали отговори и тълкувания са грешни. 

 

Колкото до мигача - и преди е ставало въпрос - мигач нито ти дава, нито ти отнема, нито променя предимството на кръстовище. Той само информира останалите, но не променя предимството. Това мисля, че не подлежи на съмнение. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата, тази също е ситуация, която съм виждал да се тълкува по много начини. И по-конкертно червения или лилавия е с предимство (между тях двамата).

 

received_266481520684674.png

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ogi от твоята катринка червения ли е с предимство.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен, този с триъгълника, трябва да пропусне движещите се по пътя с предимство, а този на стопа освен че трябва да спре (не да пълзи, както 9/10 правят), трябва и да пропусне всички, и чак тогава да прави маневра.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера изпитах истински ужас от един млад шофьор(поне на години).Ситуацията е следната:

Движа се в "глупав" трафик от наредени,като овце само в едната(лява лента)коли,другата дясната свободна.

Решавам да мина в нея и да използвам свободното пространство за движение.

Внезапно,съседната до мен кола от ляво малко по напред,решава да пропусне завиващ от насрещното,за наляво.

Премина с пълна газ,но със сигурност и на задника,защото благодарение на "Контитата" в комбинация със задействан abs,успях на спра на минимално разстояние от него странично и не можа да се превърне в дъга,а аз за части.

Случката става, на брезовска до лукойл в посока към колелото.

Ето примитивна ,начертана с пръст от мен скица на ситуацията:

20200108_224440.thumb.jpg.7134932ed71ffd7a3a5676801a08bca0.jpg

Грешка

1-ва и най груба е че червения идиот изобщо не си направи труда да се изнесе с нужното внимание и оглеждане на ниска скорост,за идващ автомобил,а мина рязко и ме видя,след като вече бях до гредата му.

2-ра:Почти равносилна на първата и бих казал спасяваща животи.Синия,който решава да пропусне червения(тука вече си личи,кой има усет на пътя)е длъжен чисто колегиално да хвърли едно око,на дясното си странично огледало,впредвид потенциално рисковата ситуация.

3-та (по скоро нашенски стил),при налична свободна лента,всички си стоят наредени като оце,само в едната и образуват бавно движеща колона.

4-та моя,че за миг съм забравил,къде се намирам и че има такива елементи.

 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ситуацията на Оги: Движещият се направо минава с предимство защото когато има работещи светофари, знаците за предимство не важат.

 

По моята картинка: след като минат двете коли по пътищата с предимство (зелена -> синя), преминава червения и след него лилавия. Причината е, че по актуалния закон път без предимство със знак с обърнтат триъгълник (левият път от картинката) има същия приоритет като такъв със знак стоп. Разликата е в това, че Стопът те задължава да спреш. И двата пътя (левия и долния) се явяват с равни приоритети, червеният се явява дясностоящ на лилавия и минава преди него.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшна тъпотия, защо ще има два различни знака, след като те ще имат еднакво значение...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може долният път да има ограничена видимост например от сграда близо до пътя. Мисля че има такива кръстовища в София.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ogi28b написа:

Ето тази, Цецо:

 

tozi-kazus-razdvoi-feisbuk-koi-spored-03

 

@ceco_accord, извинявай, сега видях, че съм обяснил като с две леви ръце, даже и аз не разбрах. 

 

Пример за точно такова кръстовище не мога да дам и не се сещам някога да съм виждал. Но постановката е принципна, има един верен отговор и всички останали отговори и тълкувания са грешни. 

 

Колкото до мигача - и преди е ставало въпрос - мигач нито ти дава, нито ти отнема, нито променя предимството на кръстовище. Той само информира останалите, но не променя предимството. Това мисля, че не подлежи на съмнение. 

Аз те разбрах, представих си го и точно затова обърнах внимание на мигача. На теория има само 1 верен отговор, но на практика мигачът на автобуса (който Не дава предимство) предотвратява колизията - сещаш се защо. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pavel_Pavlov, да, точно заради сградата е, ето го и въпросното кръстовище

 

ЛИНК към MAPS

 

Capture.thumb.PNG.2f4459c35c1e62917e500691c7fb2cee.PNG

 

@goga на моята картинка - да, червеният. Има работеща светофарна уредба. Ето го написано в закона:

 

Чл. 7. (1) ...

(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.

 

Тук има явно несъответствие - светофарите дават предимство на лекия автомобил, а знаците - на автобуса. 

 

@crown_bg и двамата трябва да изчакат движещите се по пътя с предимство. Тези от пътя с предимство прилагат между тях си правилото на дяясно-стоящия. Същото правило прилагат после и тези от пътя без предимство. Ето къде е написано:

 

Чл. 50. (1) ...

(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.

 

Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна

 

Знак СТОП се слага на места, където няма видимост към пътя с предимство на определено разстояние преди кръстовището и това може да създаде опасност, ако се премине без спиране. Написано е в Наредбата за сигнализацията на пътищата с пътни знаци:

 

Чл. 53. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) Пътен знак Б2 „Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!" се поставя преди кръстовище на път без предимство.

(2) Пътен знак Б2 се поставя на място, което осигурява на водача на спрялото пътно превозно средство добра видимост към пътя с предимство, без да пречи на преминаващите с предимство пътни превозни средства и пешеходци в следните случаи: 1. (изм. и доп. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) на кръстовище, в което видимостта при приближаване на кръстовището по ал. 2 на предходния член не е осигурена

 

ПРЕДХОДНИЯ ЧЛЕН -> Чл. 52. (Изм. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) Пътен знак Б1 „Пропусни движещите се с предимство" се поставя преди кръстовище на пътя без предимство. (2) (Изм. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) Пътен знак Б1 се поставя, ако е осигурена видимостта при приближаване на кръстовището на 25 m преди него, когато пътят е I, II, III клас или общински, на 15 m, когато улицата е от главната улична мрежа, и 10 m, когато улицата е от второстепенната улична мрежа. Пътният знак Б1 се поставя преди кръстовището на разстояние не по-голямо от 20 m при републиканските и общинските пътища.

 

Пътният знак Б1 и Б2 нямат отношение един към друг, а само към пътя с предимство. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 8 часа, JHM написа:

...

Грешка

1-ва и най груба е че червения идиот изобщо не си направи труда да се изнесе с нужното внимание и оглеждане на ниска скорост,за идващ автомобил,а мина рязко и ме видя,след като вече бях до гредата му.

2-ра:Почти равносилна на първата и бих казал спасяваща животи.Синия,който решава да пропусне червения(тука вече си личи,кой има усет на пътя)е длъжен чисто колегиално да хвърли едно око,на дясното си странично огледало,впредвид потенциално рисковата ситуация.

3-та (по скоро нашенски стил),при налична свободна лента,всички си стоят наредени като оце,само в едната и образуват бавно движеща колона.

4-та моя,че за миг съм забравил,къде се намирам и че има такива елементи.

 

Точно така се кара в Англия.

 

Към т.2:

Завиващият наляво вижда, че му оставям място да се промуши, но стои и чака, докато не му мигна с дългите. Чак тогава тръгва мноооооого бавно.

 

Тук на местата, където обикновено се образуват такива тапи има поставени табели "При задръстване използвай двете ленти".

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, ogi28b написа:

Ето тази, Цецо:

 

tozi-kazus-razdvoi-feisbuk-koi-spored-03

 

 

Пример от Бургас за такова кръстовище. Аз очаквах, след като имам знак за предимство и се движа по главния път, че на тези отсреща, ще им свети червено, но бях неприятно изненадан. Все пак в последния момент успях да спра, но ако се бях ударил, щеше да си е по моя вина.

 

https://www.google.com/maps/@42.4528066,27.4199194,3a,75y,61.97h,87.82t/data=!3m7!1e1!3m5!1szXaLKpOn16IjpFoQ9X9l-A!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DzXaLKpOn16IjpFoQ9X9l-A%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D73.52977%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледа се първо светофара!!! Ако не работи-- се гледат знаците..., 😉

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се че и в "наше село" има подобно кръстовище с Г-образен  главен път. То е доста по-сложно (от горните примери) и слава Богу има светофари, но те са така настроени че няма пресичащи се едновременно траектории. Така е доста безопасно, но в пиковите часове става тапа, която е двулентова и понякога над 100 метра.

Проблем настъпва когато през него минава влакът.  Естествено бариерите са пуснати, макар че 1 път влакът бе отнел предимство на 1 камион (според водача му), който си гледал знаците, светофарите мигали в жълто, а бариерите били повредени. :)

Драмата там наистина е голяма ако светофарите не работят, понеже повечето гости на града са в паника. А това се случва при всеки влак, понеже докато той бива чакан, всички посоки мигат в жълто, колите се натрупват, някои навлизат в кръстовището - чакайки бариерите да се вдигнт, но още мига жълто за всички и после изведнъж се включват съответните зелени и червени вълни. Тогава идват клаксоните, "пцеунето като гад", жестове и мимики, и понякога + криви ламарини (няколко пъти месечно).

Всеки ден минавам от там по 2 пъти и често гледам изпълнения, но още не съм бил потърпевш или причинител. :)

Разгледайте го внимателно в Мапс-а, позиционирайки човечето при навлизане в кръстовището от всички възможни посоки.

Ще ви отнеме време, но е забавно и ще схванете че да имаш предимство е "малка част от играта". :)

 

https://www.google.bg/maps/@43.4028985,23.2289052,3a,76.8y,327.07h,95.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1sbnNvWcnBtKVPyAgg7otUhw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DbnNvWcnBtKVPyAgg7otUhw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D29.740913%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=bg

 

https://www.google.bg/maps/@43.4033395,23.2288669,3a,90y,213.57h,98.38t/data=!3m7!1e1!3m5!1smcAqnwZXgjHzOkodw0Scaw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DmcAqnwZXgjHzOkodw0Scaw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D118.75688%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=bg

 

https://www.google.bg/maps/@43.4034461,23.2287136,3a,75y,209.63h,90.44t/data=!3m7!1e1!3m5!1sbt2R-1SwNelfMGbVeqxgag!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dbt2R-1SwNelfMGbVeqxgag%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D40.25675%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=bg

 

https://www.google.bg/maps/@43.4034334,23.2281364,3a,15y,144.54h,91.02t/data=!3m7!1e1!3m5!1sFBRIcYKBzbzIBrzXq-P3PA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DFBRIcYKBzbzIBrzXq-P3PA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D130.75844%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=bg

 

https://www.google.bg/maps/@43.4030997,23.2281809,3a,38y,56.05h,92.03t/data=!3m7!1e1!3m5!1sXKQyVutm2J90A1uzZNh6sA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DXKQyVutm2J90A1uzZNh6sA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D46.30818%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=bg

 

https://www.google.bg/maps/@43.4029549,23.2285368,3a,75y,43.2h,86.32t/data=!3m7!1e1!3m5!1s6rA9ZlG4uNglFLldarY_Fg!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D6rA9ZlG4uNglFLldarY_Fg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D27.727688%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората просто грешно тълкуват „Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството“. И в известна степен наистина не е достатъчно ясно защото може да навежда на мисълта, че се говори само за забрани / позволени посоки на движение.

 

Ред: „един път влакът беше отнел предмиството на един камион“ :D :D. И аз мразя кат стане така – като карат няколко тона повече от мен и си мислят, че са все с предимство!

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
38 minutes ago, ceco_accord said:

Разгледайте го внимателно в Мапс-а, позиционирайки човечето при навлизане в кръстовището от всички възможни посоки.

Ще ви отнеме време, но е забавно и ще схванете че да имаш предимство е "малка част от играта". :)

 

През Google Street View се вижда, че точно на това комплексно кръстовище, случайно или не, е поставен лозунгът: "Безопасността на движението - дело на всички".

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Тоя лозунг е от десетилетия, но трябва да скучаеш в задръстването, за да го видиш. Иначе си е "напрежение" и нема време за странични занимания. :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това беше първото нещо, което ми направи впечатление, когато за първи път минавах през града :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми за камионджията - ето, и това са се сетили да напишат:

 

Чл. 53. (1) Преди да премине през железопътния прелез, всеки участник в движението е длъжен, независимо от състоянието на бариерите, на светлинната и на звуковата сигнализация, да се убеди, че към прелеза не се приближава релсово превозно средство и че преминаването през прелеза е безопасно.

(2) Водачът на пътно превозно средство не трябва да започва преминаването на железопътния прелез, ако не е предварително убеден, че няма да се наложи спиране върху релсите или на разстояние по-малко от 2 метра от тях, поради техническите особености на превозното средство, условията на движение или други предвидими причини.

 

Този прелез е сигнализиран със знаци и има бариери, и въпреки че е позволено преминаването без спиране, все пак е бил длъжен да се огледа за влак и да спре като го види. Ама ей го на! Скапан влак, така карат тия влакове, като луди. Къде бързат... 

 

Какво излиза - че камионджията не е знаел правилата за движение. Което е масово явление - хората са функционално неграмотни - четат нещо, знаят коя буква как се изговаря, могат да свържат буквите в дума, да уцелят ударението, но не разбират написаното. Ако му се падне такъв въпрос в изпита - ще знае какво да отговори - дали трябва да се огледа или не, дали да спре на 1 метър или на 2 метра. Щото го е назубрил за изпита, без да разбира какво точно значи това. Но като дойде моментът това да се случи - не знае какво да прави, защото не е разбрал въпроса и отговорите, а само ги е назубрил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тоя прелез никой не спира - просто няма място. Всеки разчита че като са вдигнати бариерите - значи влак не се задава. Това е възлово кръстовище в града и ако всеки спира да се огледа, ще стане ЧУДО! Правилникът си е правилник, но "живият живот" е нещо друго - понякога доста разминаващо се с теорията.

Слава Богу има околовръстен път на града и транзит минаващите няма нужда "да се набиват между шамарите", освен ако не съгрешат със стара дейта на навигацията. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джипа мина що годе добре,но таксито е в грубо нарушение,а и хора вози!

Такива засилени,ги гледам на огледалото от далеч,че като нищо спирайки между жълто и червено,могат да ти вкарат багажника в купето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди много години "в една далечна галактика" движещ се пред мен Меган спря на зелено и ме изненада. На метри от кръстовището (с добра видимост наоколо) имаше 4 оставащи секунди (светещи с цифра), движехме се и двамата с еднаква скорост (около 50), нямаше нищо застрашаващо траекторията ни и бе светло и сухо. За съжаление не бях видял че Реното не е "местно" (вероятно бих си имал 1 наум) и бях на около 3 метра след него. Естествено решението му предизвика обаждане до КАТ, опис на щетите и ПТП в досието ми (единственото) - заради "неспазване на дистанция". Теорията на ЗДП си е важна, но си трябва и съобразителност + колегиалност. Интересното бе че водачът не гъкна, разправиите водеше жена му и каза че те така си карали, понеже в София (от където бяха) масово глобявали за минаване на жълто! Какви времена е имало "в тая далечна галактика". :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дистанцията винаги трябва да се спазва! 

На жена ми, която спря на жълто в центъра тук, една й се на тресе отзад( майка с едногодишно дете до нея)... Онази слиза, и започва да крещи- защо спирате така внезапно на жълто..!?!... Идва полицията, и учудено установява, че мърлата винаги е знаела, че на жълто се минавало!!? За дистанция от 2 метра и т. н ... Хмхмх🤔🙄🤦‍♂️.

Ми правила го е години наред, и един ден става,, беля"... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова винаги като спирам малко по-рязко от обичайното намаляне, гледам в огледалото за коли зад мен, които може да не са ме видяли, и съм в готовност да се върна на газта, ако се наложи. Веднъж ми се е налагало.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като съм се абонирал за 2-3 youtube канала със записи от видеорегистратори, искам да ви попитам нещо. Тълкуванията и от двата случая бяха все от Великобритания. 

 

Единия пример е стандартен и за България. Изпреварва си някакъв човек, но явно не се е отместил достатъчно бързо от лентата за изпреварване и в момента, в който се мести от нея някакъв го изпреварва и му прави брутален brake check и се блъскат. Та в клипа пишеше, че след като полицаите изгледали видеото, глобили онзи отпред за опит за застрахователна измама. 

 

Другия клип беше на двупосочен път, този с регистратора си кара най-нормално, друг го изпреварва и още докато му е на десния калник (заради обратното движение) се вижда, че му светят стоповете. Изпреварва го и набива пак спирачки до долу, за да хване някаква отбивка от главния път. Пак този отпред пишеше, че са изкарали виновен. 

 

Та се чудя, предвид нашите закони, имаш ли въобще шанс да бъдеш невинен в такива случки, ако си отзад и сте се блъснали? 

Редактирано от Cap_Slow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се видят тези филмчета!!!  Нещата не са така прости....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, mitaka0007 написа:

Дистанцията винаги трябва да се спазва!

Това е задължително, както и съобразяването и със скоростта, пътните условия и типът преден автомобил - заради теоретично по-късият му спирачен път, ако е некоя "бегачка".

Тази дистанция е времето ви за реакция, а то е около 2 секунди при добрата ви кондиция и ако сте "на щрек".

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Cap_Slow написа:

Та се чудя, предвид нашите закони, имаш ли въобще шанс да бъдеш невинен в такива случки, ако си отзад и сте се блъснали? 

И в 2-та случая виновен е първият (а не връхлетелият го отзад), защото има "засичане". Моят случай не бе такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, ceco_accord написа:

Това е задължително, както и съобразяването и със скоростта, пътните условия и типът преден автомобил - заради теоретично по-късият му спирачен път, ако е некоя "бегачка".

Тази дистанция е времето ви за реакция, а то е около 2 секунди при добрата ви кондиция и ако сте "на щрек".

 

В случая, става въпрос за доста оживено кръстовище... Жена ми вижда в последният момент, че нетърпеливи пешеходци ( тя завива на дясно), вече са стъпили на асфалта--и тя решава да не рискува ( има жълто и тя е първа, може да мине, но не и при такива условия) - набива спирачка!  Първо--пази пешеходците! Второ- от една секунда е на жълто... Ако колата отзад беше спазвала дистанция, нямаше да има инцидент! 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.01.2020 г. at 8:55, Knoxville написа:

:plane:

 

 

Бакшиша показа това, което се случва на всеки един цикъл на тоя светофар - червено, изминала е почти секунда и той чак тогава минава. На клипа часовникът е на 0:07, когато започва мигането на зеленото и 0:14, когато бакшиша навлиза и преминава през кръстовището. 7 секунди не са достатъчни за спиране. Като гледам, се движи с около 35 км/ч (може и повече да са!), това е 10 метра в секунда. Изминал е 70 метра от началото на мигащото зелено! Дано да му направят малуса не 400, а 9 000 % на тоя. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гепих си една снимка от сайта с  новините на новата телевизия. Паркирате си отдясно и нема кво да стане. 

 

530367246_Annotation2020-01-15115558.thumb.png.a6333094ed066de3a8eb2d5dabb3d9e5.png

 

Тоя дето е 5-а кола, как не го е срам?!? 

 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...