Jump to content
lyubok

2.4 автоматик - странно ритане при смяна P-R-D

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Реших да драсна с идеята да разбера дали сте имали следните "проблеми" и дали, в случай че знаете, е нормално следното. Става въпрос за Акорд 2.4 комби, автоматик, 2007 г., 190 хил реални километри и не е на газ. Колата е с теглич и е теглила до последно нещо (леко или тежко, не зная), видимо е по сервизните документи, понеже са работили по кабелите за ремаркето... Споменавам, понеже може и да има значение.

 

1. Когато е "студена" при превключване от P на R има забавяне около секунда и/или леко ритане. Когато я вкарам в работна температура, каране поне 15км, значително намалява времето за превключване и става по-леко ритането, ако въобще се появява.

2. Ако натоваря колата повечко, примерно 150кг в багажника, започва да рита при всяка смяна P-R-D.

 

Благодаря предварително!

Любо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При "студена" кутия има такъв ефект, но при топла, не би трябвало. Автомата не знае колко е натоваран автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени маслото на в автомата ако имаш и филтър и него,знаеш че трябва да се използва само с марката Хонда.

Автомата незнае колко е натоварен автомобила но при товар и той се товари повече.

Гледал ли си цвета на маслото , имало ли е опресняване, кога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да не би да говориш за "изчаткване", а не толкова "ритане", порпинцип като спреш докато си на D за да го няма тва "изчаткване" единственият вариант е да дръпнеш ръчната, след тва да дадеш на N, R, P. Пробвай така, за да видиш дали "ритането", ако говорим за едно и също, ще изчезне.

 

А иначе е нормално да се усеща от P на R и от N на D, лека промяна в оборотите и да се усеща напрежение, че ще тръгне колата, така трябва да е, също така и забавянето, което спомена, е нормално при незагрял автомат. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чатка само когато колата е под наклон. На равно го няма.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен съм забелязал ,че има едно леко кикче , точно преди спиране и съм с около 10-20 км в час и изключва явно първа и леко го усещам , може да е от тампон (съмнявам се) Но , потвърждавам ,че когато е студена има леко лашкане и като загрее изчезва :) Колегата да отиде на " майстор " иначе всичко е гадаене 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като намаляваш и спираш някой път - мини в ръчен режим. При него кутията не включва по-висока предавка, поддържайки обороти, но при спиране си работи като в Д. Така ще видиш как и при какви скорости сваля предавките и кога включва първа.

При отнемане на газта (в ръчен режим и по равно) колата свободно си намалява, а ако не ползваш спирачка, сваля до трета и на нея се движи на минималните обороти на мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.05.2019 г. at 19:20, CARPERA написа:

Смени маслото на в автомата ако имаш и филтър и него,знаеш че трябва да се използва само с марката Хонда.

Автомата незнае колко е натоварен автомобила но при товар и той се товари повече.

Гледал ли си цвета на маслото , имало ли е опресняване, кога.

 

Още преди да я купя го гледах и си беше светло червено. За всеки случай го смених (опресних) заедно с филтъра в Юбико.

 

На 19.05.2019 г. at 19:43, sashua написа:

Да не би да говориш за "изчаткване", а не толкова "ритане", порпинцип като спреш докато си на D за да го няма тва "изчаткване" единственият вариант е да дръпнеш ръчната, след тва да дадеш на N, R, P. Пробвай така, за да видиш дали "ритането", ако говорим за едно и също, ще изчезне.

 

А иначе е нормално да се усеща от P на R и от N на D, лека промяна в оборотите и да се усеща напрежение, че ще тръгне колата, така трябва да е, също така и забавянето, което спомена, е нормално при незагрял автомат. 

 

Да, терминът може да не е коректен, но не е като да подскача колата, въпреки че държа спирачките. По-скоро е осезаемо тупване/ритане, не е само звук. Смяната на оборотите и напрежението не ме притесняват. Иначе врътката с ръчната я правя и няма "изчаткване". Така напрежението остава върху ръчната спирачка, а не върху скоростната кутия. Винаги паркирам по този начин, за всеки случай.

 

Благодаря за отговорите!!! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да направиш още едно опресняване,да попиташ Бултрако нямат ни някъкав софтуерен ъпгрейд за автомата. Друго е почистване на соленоидите при мен са 3ри  на бр,незнам твоите колко са.Ако нищо не помогне следва отваряне на кутията но това е крайна мярка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Освен да направиш още едно опресняване,да попиташ Бултрако нямат ни някъкав софтуерен ъпгрейд за автомата. Друго е почистване на соленоидите при мен са 3ри  на бр,незнам твоите колко са.Ако нищо не помогне следва отваряне на кутията но това е крайна мярка.

Как могат да се почистят соленоидите без отваряне на кутията?Аз не знам за такъв начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Соленоидите при CRV 1 ген са отвън,горния може да се чисти кото не се точи маслото другите два трябва да се източва.

Това са 

 

1420361797_SOLENOIDI3TE.thumb.png.33ee6fa174cba90e71f2e2e9896ca550.png

Сигурен ли си че на твоя автомат са вътре.

Намери схемата в твоето ръководство

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези соленоиди има ли смисъл профилактично да се чистят ?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1215784768_viberimagehfhhf.thumb.jpg.06b511b82a93f3b238b1ca1c05e40306.jpg

Това е горния  соленоид според теб не би ли могъл да се запуши.

Отговорен при мен за придърпвания и кикове е линеарниа дори има спусната сервизна информация от Хонда за почистването му.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако все пак имате соленоиди външни,ето го сервизния бюлетин.

Колега с добър английски може да го преведе,за да стане ясно на всички.

http://ww2.justanswer.com/uploads/HondaJosh/2009-04-18_023457_zzz.pdf

Благодаря на колегата  zzfz98 че го предостави.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще се опитам да преведа важните части:

 

отнася се до:

1996-00 Civic

1997-99 CR-V

 

Симптоми

Трансмисията превключва грубо или може да остане на 1ва предавка. Грубото превключване е по-явно при превключването от 1ва на 2ра и от 2ра на 3та предавка при „лека газ“ (леко натиснат педал). Светлинната сигнализация за грешка (Malfunction Indicator Light, MIL) може да е активна с код за грешка (Diagnostic Trouble Codes, DTC) P0730 или P0715.

 

Вероятни причини

Замърсяване на продълговатия/надлъжен соленоид (на англ. linear solenoid) и прилежащите канали в трансмисията или счупена пружина вътрешна за трансмисията.

 

Засегнати автомобили

1996-99 Civic – всички с автоматична кутия (с изключение на HX със CVT))

2000 Civic:

    4-врати DX, LX – от VIN 1HGEJ6...YL000001 до 1HGEJ6...YL019847

    4-врати DX, LX – от VIN 2HGEJ6...YL500001 до 2HGEJ6...YH539903

.... (другите може да ги видите в бюлетина под параграф "vehicles affected")

1997-99 CR-V – всички

 

Коригиращи действия

Промивка (flush) на трансмисията с оригинално Honda ATF-Z1 (бел. от мен: вече заменено с DW1), след това заменете надлъжния соленоид. Ако сменянето на предавки не се подобри, заменете трансмисията.

 

Номера на частите

Linear Solenoid Assembly (продълговат/надлъжен соленоид): P/N 28250-P4R-315, H/C 5317219

Drain Bold Washer (шайба на болта за източване): P/N 90471-PX4-000, H/C 3300936

 

Процедура за ремонт

1. Повдигнете колата на подемник

2. Източете трансмисията (през пробката). Напълнете отново с оригинално Хонда ATF.

3. Стартирайте двигателя

4. С крак на педала на спирачката, превключете на D4.

5. Отпуснете педала на спирачката. Натиснете педала на газта и ускорете но 50 мили в час (80 км/ч). Потвърдете, че трансмисията превключва през всички предавки от 1ва до 4та включително, както и че хидротрансформаторът (torque converter) е заключил.

6. Натиснете спирачката, за да спрете предните колела.

7. Превключете на задна предавка, след това на неутрална.

8. Повторете процедурата по превключване на предавките (стъпки 4 до 7) още четири пъти.

9. Изключете двигателя

10. Повторете гореописаната процедура по източване, пълнене и преминаване през предавките (стъпки 2 до 9) още два пъти.

11. Източете трансмисията. Сложете болта за източване с новата шайба. Напълнете оригинално Хонда ATF.

12. Откачете електрическия конектор на соленоида (linear solenoid electrical connector). Развийте държащите болтове, след това извадете соленоида.

graph.png

13. Огледайте повърхността на трансмисията, на която стои соленоида. Отстранете всички замърсявания.

14. Монтирайте новия соленоид. Свържете електрическия конектор.

15. Използвайте Хонда PGM Tester, за да изтриете появили се кодове на грешки.

16. Покарайте колата, за да проверите за подобрение в превключването. Ако все още превключва грубо, сменете трансмисията с нова, ревизирана.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този сервизен бюлетин е за съвсем друга секция на форума, никъде не видях засегнатия автомобил.

До тук колегата каза, че е опреснявал маслото. Остава му почистване на соленоидите, или поне тези които е възможно. Прикачил съм снимка на кутията от секция със соленоидите. Препоръчвам да погледне точно според неговия VIN на: http://japancars.ru Home » Catalogs » EPC Honda » TRANSMISSION » ATM-7-10 - SOLENOID

До тук с леките намеси, нататък отива вече на диагностика в специализиран сервиз и каквото "сабя" покаже. Всичко друго е гадаене и налучкване.

ATM-7-10 - SOLENOID.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Важно е че показа че ги има и са отвън на кутията. 

Да хубаво е  това с специализиран  сервиз повечето направо разглобява кутията, не си играят да почистват соленоидите и тем подобни малки неща.

Така както гледам и сам може да се почисти горния, другите трябва да се види.

Когато започна да придърпва при мен в три специализирани сервиза ходих.Познай сумите се въртяха от 800 -1000лв за ремонт никой не ти казва за опресняване и почистване,такива евтини работи ходи си ги прави сам,това и направих☺.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за отговорите. Определено ще трябва да мина на стъпката с почистването на соленоидите, понеже маслото беше прилично чисто и въпреки това го опресних. Въпреки това може и да има налепи по филтрите... знае ли човек как е карана, дори и в Швейцария.

 

Като успея да намеря време за соленоидите със сигурност ще драсна какво съм видял и дали е имало резултат след почистването.

 

Друго, което забелязах е, че докато още е студена, при намаляване плавно на скоростта, точно преди да спра има леко и многократно придърпване. Все едно припомпвам спирачката. След няколко километра каране изчезва.

Редактирано от lyubok

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2019...

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...