Jump to content
Nikito82

Почистване и адаптация на дроселова клапа

Recommended Posts

Здравейте колеги, искам да си изчистя дроселовата клапа, но ме притеснява после самата адаптация. Колата ми е от подписа. Някой правил ли е процедурата, без софтуер (хдс) и как точно става? Блаходаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти нямаш адаптация, понеже дросела ти е с жило.До колкото знам електронния дросел се слага на моделите след фейслифта. Имаш само обучаване на празния ход, което е ресет на компа и после държиш 3000 оборота докато перката на радиатора се включи 2 пъти. След това оставяш на празен ход за 10 минути и воала. Не му се плаши. Трябва и да си настроиш жилото , ако случайно загубиш настройката при свалянето му. Ако го разбрицаш, после стягаш докато жилото не стане стегнато , но трябва да "играе"(потъва) с един сантиметър като го натиснеш с пръст.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата за ресет на компа каква е? Ами аз до колкото знам е с електронна газ. Имам жило на педала на газта до една кутийка, мисля че там е тпс сензор. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка , извинявам се, проверих в ръководството и се оказа ,че си с електронен дросел на к24. На тая кутийка е така наречения АPP сензор - Сензор за позиция на педала. А ТПС а е сензор за позиция на дросела и той е на самия дросел. И все пак обучението/адаптацията се прави по същия начин ,който споменах по-горе. Ресет на компютъра се прави с диагностика... мисля,че може и с откачане на минуса на акумулатора, но не съм сигурен ,че ще го ресетнеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи без софтуер няма да успея, по добре да не я пипам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама си е за чистене. Имам виса с нея дали не може да се закачи хондата? С виса си адаптирам моторчето за празен ход на алфата. 

20190501_113930.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не Виса няма за нито един японски автомобил. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Почистих дроселовата клапа, монтирах я, преди това бях откачил акумулатора. Запалих колата всичко точно, загря включи 4 пъти перката, изчаках да спре перката и я изгасих. След това запалих, но оборотите се вдигат и после падат. И така на всяко освобождаване от скорост стигат до 1500об и падат после плавно. Пробвах пак да обуча клапата. Махнах предпазителя на екю и бак ъп изчаках над 10мин запалих пак колата да я обучавам, но уви не се получи, даже светна и чека вече. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Козата си сака пръч. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще рече това  fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, CARPERA написа:

Какво ще рече това  fenabg

Че тряя пипаш там де можеш. И да не пипаш там де незнаеш или не трябва. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E х ами помогни на човека  не е знаел и сега в ужас

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Как да помогна без да знам какво къде и защо е пипал и най малкото коя е грешката. 

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По интернет трудно да помогне. Това да не е 6-та генерация Сивик, че да чакаш да се адаптира празния ход с включване на перки. Апаратура требе за акорда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами и аз му казвах на два пъти да не пипа дросела, ама той - не...

 

П.П. Освен, че "козата си сака пръч", има и една друга много хубава поговорка: " Дори и половин килограм брашно да имаш - дай го на майстор да го омеси!"

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И голяма помощ сега, браво. Дросела беше мръсен и искаше чистене. Не мога да разбера, писъл съм по темата евентуално за помощ, не за упреци... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Nikito82 В тубата дават,че си иска обучение.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да направих го, но... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избери си сега Дупница, Русе или Бултрако...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 7 минути, Nikito82 написа:

Да направих го, но... 

С програма ли? ЕКУТО трябва да го разпознае.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, dandilov написа:

Избери си сега Дупница, Русе или Бултрако...

Добре сега не разбирам защо е нужно. Малко не знаеш какви са обстоятелствата, че да говориш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Митко Йотов написа:

С програма ли? ЕКУТО трябва да го разпознае.

Не без програма ч

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не е станало.То голяма философия да се изчисти един дросел.Закачия да си разпознае Екуто дросела.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами когато си купя хдс, уж имаше тук при нас, звъня днес нямали нсличен и мсй ще трябва през алито

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Nikito82 написа:

И голяма помощ сега, браво. Дросела беше мръсен и искаше чистене. Не мога да разбера, писъл съм по темата евентуално за помощ, не за упреци... 

И каква помощ очакваш, никой тук не знае затова ти се струват упреци. Ако си беше купил спрей за почистване без да размонтираш дросела ефекта е гарантиран, но струва 20, 30 лева. Изпробвано на доста коли от мен. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, vespa написа:

И каква помощ очакваш, никой тук не знае затова ти се струват упреци. Ако си беше купил спрей за почистване без да размонтираш дросела ефекта е гарантиран, но струва 20, 30 лева. Изпробвано на доста коли от мен. 

+1 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Спрея върши работа но с него постигаш минималин ефект,свалянето и кисненето в обезмаслите е по-траен.Да в иска закачане на диагностика.Затова аз се доверих на човек  който го е правил го стотици пъти имащ нужния софтуер.

Просто намери кой да ти закачи колата на софт и да оправи всичко щом вече и чека свети.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.05.2019 г. at 23:55, vespa написа:

И каква помощ очакваш, никой тук не знае затова ти се струват упреци. Ако си беше купил спрей за почистване без да размонтираш дросела ефекта е гарантиран, но струва 20, 30 лева. Изпробвано на доста коли от мен. 

И какво значение има дали я чистиш на място или свалена? На Алфата съм я чистил само на място и си иска адаптиране. След като се махне мръсотията, влиза повече въздух и оборотите стават високи

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпробвано на няколко хонди и други марки без да иска адаптиране. Ако иска не вярвам да е сложно. Едно нещо колкото повече го чоплиш по зле става, така смятам аз. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Nikito82 написа:

И какво значение има дали я чистиш на място или свалена? На Алфата съм я чистил само на място и си иска адаптиране. След като се махне мръсотията, влиза повече въздух и оборотите стават високи

 

Не му изключваш буксата а само акумулатора.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Не знам дали успях да я обуча клапата. Е хдс няма статус дали се обучава или е обучена. Следвах инструкциите за обучение, няколко пъти го правих, на студен двигател, но е по-различно в момента от както преди почистването. Сега на студен двигател пали на към 1700об по оборотомер, в хдс са със 100 надолу, но няколко пъти я чувам докато затворя гаража, как ги вдига със 100 200об и ги сваля после и край. Сега си държи 700-800об. Преди на загрял мотор спирам, гася колата, паля я след 10мин да речем и пали на 700об заковани, а сега пали на 1300 и после ги сваля. Другото което е придърпването, ритането при подаване на газ, това само в началото, т. Е. ако държа с педала на газта едни обороти и искам да ускоря няма приритване, но ако не съм го натиснал и тепърва го натискам приритеа и тогава ускорява, което е много дразнещо в градски извън градски условия. Аз и заради това чистих клапата, но уви. Ако някой може да ме насочи какво да правя.. Ако може с хдс нещо да проверя? 

Имам и следните грешки, които трия, но пак си излизат. 

Колата е ръчка с електронна клапа. 

20190512_172838.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човек, ти да не си си прецакал ТПС-а с това сваляне ...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, dindin написа:

Абе човек, ти да не си си прецакал ТПС-а с това сваляне ...?

Амиии не знам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обучил си я клапата, Споко. Нормално е на студен двигател да палиш и да държи високи обороти около (1500 примерно) , които падат при загряване постепенно. Това си е норма. Възможно е APP сензорът да е тръгнал. За да е абсолютно сигурно се проверява с мултицет тоя сензор... но това според мен си е малко висш пилотаж и си е за механик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А знам, че на студено трябва да пали на 1500, само че тя пали на 1700 и после падат. Същото е при загрял двг, пали на 1300 и после падат. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли идея, дали дроселовата клапа с електрониката за автомати и ръчка са еднакви? Прилагам снимка, изглеждат еднакви, но дали управлението е еднакво? 

IMG-2946dedc034578270e5e9d515c943be3-V.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се за гледах на дясната има някакъв отвор в края, ето и отдолу

IMG-7c4c9c1b71692531244bd391cfb39e1c-V.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви ги умуваш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да купувам друг дросел

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяташ, че се е прецакал, а не е от адаптацията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...