Jump to content
metodian

Размер на гуми и скоростна кутия

Recommended Posts

Здравейте колеги,нов съм във форума и като такъв не съм много запознат с тази CVT кутия...

Та живея в Малта и преди два месеца купих Хонда Фит(Джаз)2012г.  1.3 автомат JDM..Съвсем случайно попаднах на информация за размер на гуми за тази кола и се оказа че моята е с по-малки гуми(175×65×14,а във въпросния справочник беше изписано същия размер ,но 15 цола )

Ходих при няколко човека които се занимават с гуми и те ми споделиха че е по добре да си остана с тези гуми за да не товаря кутията...

Та дилемата за мен е как точно ще натоваря кутията ако сменя размера на джантите и съответно гумите... и моля предложете ми решение за повдигане на колата тъй като е много ниска според мен...

Благодаря предварително за инфото което ще получа...Успех и безаварийно на всички!!! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат с кутията, но ако ти е ниска, аз бих вдигнал диаметъра на колелото до препоръчаното от Хонда. Относно товаренето: с по-голям диаметър колело колата би имала по-малко въртящ момент на колелата, ако предавателните числа не се променят. CVT кутията предполагам би компенсирала това (зависи как работи компютърът) променяйки предавателните числа и съответно крайният ефект за теб би бил еднакъв като усещане зад волана. За кутията обаче това би означавало по-голяма разлика в двата диаметъра на не-знам-как-се-наричат двата ѝ края, които си сменят диаметъра :D. Това поне важи за по-ниски, градски скорости, когато кутията трябва да „увеличава“ върт.момент от двигателя. По-голямата разлика в диаметрите теоретично би означавало повече натоварване в драда и в ситуации на по-голям товар (по-натиснат педал на газта).

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://kolalok.com/gumi-dzhanti/honda/jazz.html

Да наистина дават само този размер. Ако си искал висока кола защо си избрал Джаз.

Всичко непредвидено от производителя би довело до натоварване на окачване и кутия,последиците за твоя сметка.По принцип се вдигат колите  с подложки на пружината но става въпрос за CRV колко е приложимо за твоята . Незнам в кой справочник си открил за 15 ки  но виж сервизната си книжка  там е вярната информация.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя Джаз излиза с 15ки от завода, топ модела дори е с 16ки.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията.Полезни напътствия..може би ще си направя подложки за пружините мисля че ще стане по добре...

Избрах я защото тук нито пътища да пътуваш нито място да паркираш,а като гледам как са я оформили братята японци място си има колкото искаш...всеки месец пристига по един кораб jdm-ки...тук избора е ограничен а цените са безумни....благодаря отново на всички...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджетния вариант е 4 бр подложки, минуса влошават работата на пружината минимално да.

Скъпия 4 бр пружини по-високи от твоите в момента,но цената е доста над комплекта вложки.

Не може ли да сложиш по високи гуми,но ще постигниш минимален ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема тук в Малта е че всичко което търсиш се намира трудно...Мисля че трудно ще намеря подложки,да не говорим за пружини...А относно работата на пружините при разтояния не повече от 30-40км.и скорост не повече от 80км.мисля че няма да се усети толкова драстично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подложки се правят при стругар но трябва да имаш размерите. Иначе читав майстор може да свърши всичка като ги поръча и ги монтира. 

Това също е вариант виждал съм го на живо от 1 год кара приятел с тах и е доволен.

https://www.olx.bg/ad/tamponi-pruzhini-toyta-rav4-b-type-prodava-em-komplekt-druzhba-CID360-ID7F5oh.html

 

Монтажа го провиш сам.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методи, виж тази таблица:

 

https://www.wheel-size.com

 

Попълни марка, година и модел.

 

Според нея FIT JDM "носи" и на двата размера гуми.

Както виждаш, FIT 1.3 JDM са 3 модификации - DAA-GP1, DBA-GE6 и DBA-GE7. По VIN-а ще разбереш, коя е твоята. Твоя номер на "шаси" би трябвало да е с 11 символа и да започва с една от трите комбинации - GP1, GE6 или GE7. Например GE6-1234567.

 

И аз, като Павел Павлов, не знам, как работи компютъра на CVT. Нямам идея, от къде и какви данни взема, за да променя предавателното число на кутията. 

При степенния автоматик е нежелателно, бих казал даже недопустимо, да се кара с размер гуми различен от предписания от производителя. Тук, обаче, предавателните числа са фиксирани. Както каза Павел, плавно променящите се предавателни числа при CVT може и да компенсират разликата в диаметрите на гумите. Ако това е вярно, не виждам проблем да сложиш по-високи гуми, колкото може да събере калника. Това ще доведе до загуба (или увеличение) на мощност в ниските обороти и съответно промяна на максималната скорост във високите обороти. Говоря общо, защото лееееко съм скаран с точната наука, която се занимава с неща като мощност, въртящ момент, скорост и връзката между тях.

 

п.п. CVT има две раздвижни ремъчни шайби и метало/гумен ремък. При потегляне двете части на входящата шайба са раздалечени и ремъкът ляга на най-малкия диаметър, а на изходящата шайба са приближени и ремъкът ляга на най-големия диаметър. С увеличаване на скоростта раздалечаването се променя, с което се променя диаметъра на контакт на ремъка, съответно предавателното число. Това ме навежда на мисълта, че евентуалния проблем от различния диаметър гуми ще е за двигателя, а не за скоростната кутия. Двигателят ще се тормози или при потегляне, или при висока скорост.

 

edit (провокиран от Carpera):

Имал съм 2бр. CR-V 1 JDM. Някои от частите по JDM-ките се различават от тези по европейките. Търсенето на правилните части може да се окаже като търсенето на полезни изкопаеми. Това в добрата стара Англия. Какво остава за Малта? Купуването на части от разни о-ел-екс-и може да се окаже грешка, ако не си на 200% сигурен, че купуваш правилната част за твоята кола. Знаеш ли, колко главоболия ми струваше сглобяване на правилната полуоска за моята JDM-ка (риторичен въпрос)?! 

 

КАжи сега на Методи, кой читав майстор в Малта ще му поръча и монтира подложки на JDM-ката от OLX?! Или стругар?! Аааа, и да си ги монтира сам. То няма, къде да паркира (видях го на живо), ти го караш да паркира и да разглоби половината кола!

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как е в Малта може би е така зле да.Като визирах читав майстор говорих той същия(майстора) да отиде при стругаря и да му каже как да ги изработи,явно няма да стане.

Все пак това не е някъкав елемент от совалките на НАСА,но за Малта може и да и много слажно.

Може би ако беше отворил обявата щеше да видиш какво да монтира ,сам и това не са подложки за които да разглоби колата.

https://www.olx.bg/ad/tamponi-pruzhini-toyta-rav4-b-type-prodava-em-komplekt-druzhba-CID360-ID7F5oh.html

които се монтират само трябва да се вдигне въпросната страна за да се разтегне пружината.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви ...такива положки които се навиват по спиралата вече съм ползвал и след време те спират да вършат работа защото омекват...преди време съм ползвал транспортна лента за едно ауди и се получи добре...тук ще се помъча да намеря тези които се поставят в долната част  на пружината..същата подложка като оригиналната но с два см.по висока...мисля че ще се получи...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...