Jump to content
Diego_mmm

Хонда Акорд фейс дизел N22A1пали и след 1-2 секунди изгасва.

Recommended Posts

Здравейте,

Имам голям проблем с моята Хонда Акорд 2006 фейс дизел.

Когато колата не е карана 2-3 часа при първото палене запалва инслед 2-3 секунди нормална работа -оборотите са ок ,няма нищо странно просто изгасва.на втория опит винаги запалва ,но трябва да въртя стартера около 15-20 секунди и след това пали.няма значение дали е студено или топло времето,просто трябва колата да не е карана 2,3,4 часа.ако е карана и я запаля след 1 час примерно пали и не гасне.до сега съм сменил ,горивна рейка и гнп-горивната помпа и дюзите са тествани и работят нормално.освен това дори и когато пали има леко забавяне ,нужни са й 2-3 секунди ,не от раз.ще съм благодарен за отговорите.утре ще я закачам на диагностика да видим какво ще стане:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздух в горивната система или проблеми с резервоара(боклуци на изхода или лоша вентилация).Какво налягане държи на горивото на стартер и след като запали?

Редактирано от KrIv
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Симптомите са, за проблем с налягането на горивото ( клапана в мехчето не държи и горивото се отича в резервоара), или имаш проблем с клапана на рейла,като колегата от тази тема :

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващите неща ,които ще правим е да се проверят всички уплътнения и да сменим клапана на мехчето.и на мене ми изглежда като проблем с налягането ,за това ще питам майстора като сменяхме рейла дали сме го сменили с клапана ,макар че няма логика да е било без ,но знае ли човек.в неделя ще й правя диагностика иначе вчера я закачихме с един приятел ,който му е хоби само ,не майстор и това ,което ме учуди е ,че на дюза 1 данните бяха 0.0 mg ,а останалите показваха -1,6 за отрицателните и 0.5 за положителната и като се подаде газ стойностите се променяха само на първа оставаше на нула.това нормално ли е и възможно ли е ако наистина този клапан на рейла е дефектен и тъй като първа дюза в най-вляво точно до него за това да е 0 стойността.а за стойностите на налягане преди и след старта не видях ,но в неделя ще питам като правим диагностиката.иначе като запали всичко освен данните за дюза 1 изглежда да е ок ,магистралното налягане е 30 ,колкото трябва да бъде ,за това и аз си мисля ,че трябва да е някой клапан за налягането ,който не работи ,както трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Diego_mmm написа:

,магистралното налягане е 30 ,колкото трябва да бъде 

Изпуснал си една нула, нали? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че не ,по спомен вчера като го засичахме със софтуера-любителски ,даваше ,че трябва да е 30 по стойност и при мене се менеше между 29,30,30,31.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би говорим за различни неща. Аз ще уточня за мен: разбрах, че говориш за налягането в рейката. Ако имаш предвид друго - моля да ме извиниш за това, че не съм те разбрал! Не си посочил и мерни единици. 

 

Налягането в рейката при палене трябва да е над 150 бара, това е прагова стойност (както реална, така и измерена) за разрешение за впръскване след синхронизирането. При работа на празен ход налягането трябва да е 300 бара. Налягането на входа на помпата за високо налягане трябва да е 2.5 - 3.0 бара, при нормално работеща подкачваща помпа. Тази стойност не е критична, затова даже не знам дали се измерва, например при филтъра или на входа на ГНП. Но налягането в рейката е една от най-важните стойности и точното ѝ измерване е много важно. Ако при теб измерва 30 бара и действително е 30 бара - има проблем, би трябвало контролната лампа за повреда да светне веднага. Ако измерването е 30 бара, но действителното налягане е 300, по-скоро измерващият сензор не е наред или веригата му, но пак лампата би трябвало да светне. За момента не се сещам някъде по веригата да има целево и текущо налягане от 30 бара

 

Виж този примерен клип, в него измерват налягане на някакво Волво:

 

https://www.youtube.com/watch?v=56MpQpl7tbo

 

Не го гледах подробно и не знам какъв е този двигател, но например Бош също задава 300 бара на празен ход за своите комън-рейл-двигатели. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МожеАми най-вероятно говорим за различни неща ,защото доколкото си спомням майстора ,който работи по колата е тествал дюзите с епруветки за връщащото гориво и ми каза ,че налягането е 350 бара мисля и тогава компютъра подава ток на дюзите и те впръскват гориво .чух се и пак с него преди малко и рейла,който тествахме е бил с клапана за налягането не без него,така че надали е от рейла.а за стойности и мерни единици не съм сигурен ,защото наистина не разбирам и за това се консултирам:)на диагностиката се водеше магистрално налягане .

Много се надявам да е това мехче,тъй като и то имало клапан в него .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 MPa = 300 bar. Различните диагностики използват различни мерни единици. Хонда Акорд дизел няма подкачаща помпа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да докажеш твърдението си, което е в изречението с удивителен знак?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм сигурен ,но майсторът ,който ми прави колата ми каза първия път ,че няма помпа в резервоара ако за това става въпрос и всичко става  с вакуум,защото аз също го питах да не е някоя помпа в резервоара .в понеделник ще му карам ,разбрахме се да се проверят всички уплътнения и да сменим това мехче с клапана и след това ако не е наред ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, ogi28b написа:

Можеш ли да докажеш твърдението си, което е в изречението с удивителен знак?

Има достатъчно инфо за моделите на хонда с дизелов мотор до 2009,където любопитните могат да се убедят сами. И именно това е една от недомислиците.

Редактирано от KrIv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Diego_mmm написа:

......разбрахме се да се проверят всички уплътнения и да сменим това мехче с клапана и след това ако не е наред ....

 Това и ти можеш да го направиш.

След като не си палил колата няколко часа, просто го стисни с два пръста и ако е кораво и не можеш да го сплескаш, значи си е наред.  Ако се сплеска повече от половината, значи не ти държи налягането в системата.

Преди да запалиш, го напомпай няколко пъти докато се втвърди и ако запали от раз, задържи и не изгасне, проблема ти е от него и е супер елементарен. Е имаше и някаква драма с калпави нафтови филтри, та не е лошо и него да го погледнеш, дали той не изпуска нещо. Колегите с Акорд, слагат филтър БОШ и си решават проблема (ако е от него).

 

И към колегата  KrIv , относно това:

Цитат

.... Хонда Акорд дизел няма подкачаща помпа!....

....И именно това е една от недомислиците.

Не смятам, че е недомислица - напротив най-елементарното, евтино и практично решение (ново мехче с клапан струва 10 лв.) а не като подкачващата помпа в резервоара. При моделите на Хонда, в които подкачването е решено с такива помпи,  Хонда обикновено я продава в комплект с кошницата за 1800 лв. , и върши абсолютно същата работа , като мехчето. В кошницата самата помпа е Бош, но дори да я търсиш и при тях, по партиден или сериен номер, я нямат и не се продава отделно - тарикатско нали. Иначе подобни  помпи са около 300 лв. .

Не ме питай от къде знам това.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага ще го тествам ,би ли казал къде се намира това мехче и как точно да го напомпам ако не е твърдо ?мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При СРВ- то с този двигател е точно пред нафтовия филтър, предполагам че и при Акорда трябва да е около филтъра. Гумено черно, с големината и формата на лимон:).

Ей такова:

res_c14c518e0b7cb06ec2023bb8977874c3_full.thumb.jpg.94310bee44d2e62978f438ac0f721665.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради липсата на подкачащата помпа идва и този проблем който се дискутира в темата. Липсата и обуславя по-тридното транспортиране и доставка на готивото до ГНП-то и от там други проблеми свързани с липсата на мощност и еластичност на мотора. За модела с евро 3 именно това е причината за проблемите с по евтините автърмаркет горивни филтри при които колата прекъсва след малко по рязко намачкване. След фейса отново го има в определени аналогични условия. Имам 4 хонди(2 акорда-преди и след фейса,FRV и CRV) с този мотор и на четирите съм монтирал външни помпи за по 150 лв. бройката заедно със система за изравняване на налягането на излишното гориво от италиански комънрейли. Единият акорд дори е модифициран над 200 к.с. и проблеми с прекъсване и липса на гориво няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, KrIv написа:

Има достатъчно инфо за моделите на хонда с дизелов мотор до 2009,където любопитните могат да се убедят сами. И именно това е една от недомислиците.

Друго имах  предвид, не да ме пратиш сам да си търся. Извинявай, че не се изразих добре. Но мерси за насоката все пак, намерих каквото ми е нужно. 

 

@Diego_mmm, моля, не обръщай внимание на написаното от мен за каквото и да е, свързано с подкачваща помпа. Дори не съм допускал, че може да липсва в този автомобил, приел съм за даденост, че е там. Иначе помпата за ръчно качване се намира под дясната чистачка надолу в двигателния отсек.  Хоризонтално разположена е, ще пробвам да я снимам след малко. Колегите добре са те насочили как изглежда, няма начин да я сбъркаш с нещо друго. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкачващата помпа, играе ролята да напълни гориво във филтъра и да го достави до ГНП-то, като ако има някакъв въздух в системата го изгонва и това го прави с около 3 бара.

За каква липса на мощност и еластичност говориш - свързана с най- обикновена подкачваща помпа?

То ако ГНП-то не може да си "смукне" тези 3 бара - какво налягане очакваме да даде, после

Едно е предимството, не подкачваш от мехчето, за обезвъздушаване при смяна на филтъра, ама аз съм "мерси" от нея:).

А и тези проблеми с филтъра , за които споменаваш, ги имаше само при Акорда, щото примерно при СРВ-то е с друг филтър и не съм чул за нито един такъв случай.

Абе няма значение, въпрос на предпочитание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,сутринта напомпах мехчето и колата не изгасна,довечера и утре пак ще я тествам ,за да съм сигурен,мерси за съвета ,дано да е това.ходих при друг майстор и след като му обясних всичко каза ,че сто процента дърпа въздух от някъде или ,че е горивния филтър.в понеделник я карам ,до тогава ще тествам и мехчето всеки път като не съм я карал известно време и вече се надявам да е това.какво мислите вие и трудно ли се проверява горивния път ,уплътненията и маркучетата?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизела трудно се проверява.Тази круша и при други марки създава проблеми по някога.Да не качвам линкове защото са от други форуми.Бистрили сме го там проблема.В тази круша има възвратен клапан една каучукова мембрана,ако има боклук при нея и не може да уплътни хубаво налягането изчезва.на моят маркуч от крушата до филтъра беше прозрачен и ясно се виждаше какво става.Такава круша можеш да вземеш и от друга марка.Френските са хубави и не са скъпи,само щуцерите да ти отговарят.При монтажа спазвай посоката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.04.2019 г. at 17:45, Emicha написа:

 .... Колегите с Акорд, слагат филтър БОШ и си решават проблема (ако е от него)...

 

 

Това за което говориш е в сила само за модела преди фейслифта (2003-2005). 

 От 2006г. филтърната система е променена и от Хонда залагат на марката Denso, но и с другите марки филтри вече няма проблеми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВесКо ,  прав си че по-масово проблемите с филтрите, бяха при Акордите преди фейса.

Но имаше и единични на такива с фейса, като единия беше попаднал на някакво менте, а другия за който се сещам, мисля беше нещо с лоша сглобка и от там му смучеше въздух. Затова и му подхвърлих да огледа около филтъра и да вземе евентуално Бош.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,през уикенда я палих всеки път като първо напопвах мехчето и колата не изгасна нито веднъж.прави ми впечатление ,че когато задницата е по -ниско колата пали малко по-трудно ,а когато предницата е по-ниско пали веднага .днес ще я карам в сервиза и ще видим....

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.вчера си взех колата ,сменихме горивния филтър и някакъв датчик за нивото на водата в горивния филтър мисля ,който беше с гумено уплътнение ,което не уплътняваше хубаво.днес и вчера запали ,без да изгасне ,а дано най-накрая да е това :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...