Jump to content
Pampov

Летни гуми-мнения

Recommended Posts

Мина времето на зимните,да споделим мнения за летните.Моите имат доста грайфер,но една от тях е видимо по-износена от другите,и реших да купувам нови(или поне две).Някой ако е доволен от някоя марка да сподели.Ориентирал съм се към средния клас,не мисля за евтини гуми.Размера е 225/50/17.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не разбирам хем са добре имат грайфер а едната зле , установи причината следващата която сложиш пак ще стане така.Искаш да купиш две ами вземи същата марка .Ако ще взимаш 4бр тогава може нещо да ти се предложи. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4ти сезон карам с Continental Sport Contact 5. Премиум гума (както и премиум цена), но съм много доволен. Доста стабилни и безшумни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как точно определяте какви гуми да си вземете?

Направих един елементарен филтър с една сравнително евтина гума и тази препоръчана от колегата. Линк

Защо да дам 70лв повече на гума, след като по показатели евтината е по-добра?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, h5rov написа:

Как точно определяте какви гуми да си вземете?

Направих един елементарен филтър с една сравнително евтина гума и тази препоръчана от колегата. Линк

Защо да дам 70лв повече на гума, след като по показатели евтината е по-добра?

 

Защото,показателите на ефтината най-вероятно не са верни и са само на хартия.

До колкото знам,няма регулатор следящ за достоверността на тези показатели.

Относно марковите (и по-скъпите),там вече хората си пазят името и е по вероятно показателите да са близки до истината.

 

В крайна сметка всеки сам решава.От друга гледна точка,примерно винаги може да надялкаш някоя гума по нашите скапани пътища и да изгориш със солидна сума,ако си с маркови гуми,докато с по-евтините главоболието при евентуален такъв инцидент ще е по-малко.

 

Аз взех тези (среден клас),купих ги от този сайт:

https://www.tyreleader.co.uk/car-tyres/nexen/n-fera-su1/225-45-zr18-95y-768878

 

Купувал съм ги и преди и са ОК

 

Гумите от линка ,който си дал за сравнение са с размери 225/45/17. На акорд 8, 2.4 (за 2L не знам) размера e 225/50/17

Редактирано от BOKLUK_CHOVEK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали на Фулдата показателите ще са нереални (или колегата говореше по принцип), но по-премиум марките влагат повече освен да надуват показателите. Например като гумата старее, характеристиките ѝ не се влошават колкото на евтина гума. Например малките резки на зимните гуми стигат по-дълбоко. Или, както гледах за едни Мишелинки преди време, проектират профила на водоотводния канал така, че с износването на грайфера на гумата да се отваря по-широко в точката на контакт с пътя, за да пропуска повече вода и да компенсира намаляващата дълбочина. Съответно характеристиките за сцепление на мокро и аквапланинг не страдат толкова със стареенето. Т.е. профилът на канала е нещо такова /__\ вместо такова |__| или такова \__/ както най-често се среща.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FULDA е хубава гума,даже много хубава.Нищо лошо не мога да кажа за нея.

В момента се карат Фулда,Континентал и Мишлен,ми не виждам някаква разлика,че да бие на очи.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде късно се сетих да допълня и не мога да едитна последния си пост. Друго, за което не виждам да се говори толкова често, е, че цената сама по себе си не е толкова значим фактор колкото цена на километър. Мишелин например са скъпи, но и гумите им (които съм гледал) се износват бавно според по-авторитетни тестове. Дори два пъти по-бавно от някои от нетолокова по-евтините конкуренти. А да направиш гума с голямо сцепление, която се износва бавно си е трудно – оттам и цената.

 

Иначе човек ако почне да гледа много в показателите и тестовете може да започне да отдава доста значение на твърде малки разлики, които не би могъл да различи наживо.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да се случи хем с голямо сцепление, хем бавно да се износва. Специално Michelin energy saver са едно пластмасово дърво.

 

  • Хаха 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах, баланс е – двете са обратнопропорционални, но точно в материала на гумата се крие разликата между първите и последните. Например т.нар. silica, които се втвърдяват при висока скорост (магистрална) и омекват при по-ниска (като по-стандартното ускорение, спиране, странично ускорение в завой).

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, jijane написа:

Няма как да се случи хем с голямо сцепление, хем бавно да се износва. 

Подкрепям и като пример давам "efficient grip"на "good year",мн.добро сцепление и бързо износване.

Модел с добри шумови показатели и сцепление.:thumbs1:

Не напразно тази шарка на протектора,стои повече от 5г. непроменена.;)

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, BOKLUK_CHOVEK написа:

 

Гумите от линка ,който си дал за сравнение са с размери 225/45/17. На акорд 8, 2.4 (за 2L не знам) размера e 225/50/17

Да,размера е 225/50/17,а не на 45.И случайно се загледах сега,че на 45 са доста по-евтини гумите спрямо тези на 50.Разликата е 60-70 лв,а винаги съм си мислел,че ниския профил е по-скъп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто 225х45х17 е доста по-масов размер и го произвеждат всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примера ми беше с този размер защото гледах за мен (7ма). По какъв начин правим избора, критерии, съответно показателите не зависят от размера. За това и попитах Вие на каква база избирате.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно показателите, тестовете в интернет винаги се правят на чисто нови гуми.

На моята кола имам 2 Hankook Ventus Prime 3 (на 2 сезона) и 2 Dunlop Sport BlueResponse (на 4 сезона). И четирите са 205/55/16 91V.

Като сложа Hankook отпред и Dunlop отзад колата по-често включва ABS при рязко натискане на спирачки и предните гуми превъртат при по-голям наклон дори да не натискам много газта, на около 1500 оборота го прави това на сух асфалт.

Ако Dunlop е отпред и Hankook е отзад - тогава няма грижи.

С две думи показателите са за нови гуми, но след като мине определено време - тогава се вижда защо едни марки са по-скъпи от други и защо ги наричат премиум. Просто премиум марките запазват по-голямо време свойставата си.

 

Аз взех преди 2 години тези Hankook, защото гледах показателите и си мислех, че са по-евтини, защото марката не е толкова известна като Dunlop, но сега виждам, че има причина. И четирите гуми са купени чисто нови и са съхранявани при еднакви условия през зимата.

 

Моят съвет е да се дадат малко повече пари за гуми, защото сигурността е преди всичко

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко има значение и най-вече реалното шофиране. Предния Акорд карах с Конти спорт контакт 2, но се поизносиха и си викам - дай 4 нови гуми и взех Ханкоок. Стандартни размери и на 2та модела - каквото пишеше на Контито, това и на Ханкоока. Ми, колата рязко и негативно промени поведението си и нещата не се оправиха дори след износването на повърхностния слои на гумите. Направо не можех да я позная и спря да ме кефи - само заради едни гуми - тфу. Проблема не беше в сцеплението или поведението на сухо и мокро, нито в шума. По тези критерии си бяха добри за цената си, но страниците им бяха по-меки и колата загуби филигранната си управляемост. Можех карайки със 100км/ч да връткам волана ляво - дясно с по 10-тина градуса, без тя да променя траекторията си - държеше я въздушното обтичане, а гумите се гънеха като балони. Еми след половин година я продадох, а новият и собственик не го дразнеше тоя ефект, но тои слизаше от ЦР-В 1-ва генерация и явно бе доволен.

Комбито преобух с почти некарани (още им стояха "мустачките")  Гудиърки ултра грип, перформанс и са доста добри, но поне 1,5мм от тях липсва, та този 4-ти сезон сигурно ще им е последен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎08‎.‎4‎.‎2019‎ at 13:35, Pampov написа:

Мина времето на зимните,да споделим мнения за летните.Моите имат доста грайфер,но една от тях е видимо по-износена от другите,и реших да купувам нови(или поне две).Някой ако е доволен от някоя марка да сподели.Ориентирал съм се към средния клас,не мисля за евтини гуми.Размера е 225/50/17.

Моята Хонда а с размер 215/60/16 и това е написано на табелката на прага от към страната на шофьора. Не знам, по-точно знам, че не е ОК да се слагат някакви други размери.

P.S. Забравих да спомена, че колата ми е дизел.

Редактирано от inzomnya

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.04.2019 г. at 10:09, entem написа:

Относно показателите, тестовете в интернет винаги се правят на чисто нови гуми.

На моята кола имам 2 Hankook Ventus Prime 3 (на 2 сезона) и 2 Dunlop Sport BlueResponse (на 4 сезона). И четирите са 205/55/16 91V.

Като сложа Hankook отпред и Dunlop отзад колата по-често включва ABS при рязко натискане на спирачки и предните гуми превъртат при по-голям наклон дори да не натискам много газта, на около 1500 оборота го прави това на сух асфалт.

Ако Dunlop е отпред и Hankook е отзад - тогава няма грижи.

С две думи показателите са за нови гуми, но след като мине определено време - тогава се вижда защо едни марки са по-скъпи от други и защо ги наричат премиум. Просто премиум марките запазват по-голямо време свойставата си.

 

Аз взех преди 2 години тези Hankook, защото гледах показателите и си мислех, че са по-евтини, защото марката не е толкова известна като Dunlop, но сега виждам, че има причина. И четирите гуми са купени чисто нови и са съхранявани при еднакви условия през зимата.

 

Моят съвет е да се дадат малко повече пари за гуми, защото сигурността е преди всичко

 

И аз да нахваля Dunlop-a, Bluresponse в частност. 4-та година съм с тях, никакви ядове. Моите са произведени в Словения (заводите на "Сава") и в началото като ги купувах честно казано си имах страхове и предубеждения. За грипа и изтриването им, изчел съм много мнения, почти всички се оплакват от това, че след 10-15 000 км губят по 2-3 мм от грипа, което при мен не се случи, моите са на 15 000 км и от 8 мм първоначално в момента са на 7 мм. 

Колега, независимо коя марка избереш, купи си премиум бранд - Дънлоп, Континентал, Мишлен, ГудИър, Бриджстоун. Останалото е повече или по-малко компромис, не че няма качествена Фулда или Ханкуук например. Защото с гумите компромис не трябва да се прави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя Hankook Ventus Prime 3 XL бучи между 50 и 55км/ч. Иначе ми изпадна на доста добра цена, по-евтино и от всички сайтове за онлайн продажби и затова не съжалявам много. Иначе следващите ми гуми мисля да са Nexen. И летни и зимни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С гумите трябва много четене на реални тестове и то при различни условия. Има летни - скъпи и маркови гуми, които в нормални температури работят според данните, но малцина ги тестват при гранични температури, примерно на 10 до 6 градуса, когато трябва да се сменят със зимни. Да, но такива са температурите и лятоска (нощем или рано сутрин) и някои "премиуми" увеличават спирачният си път с 30% (около 8 метра).

https://www.zr.ru/content/articles/911617-chernaya-dyuzhina/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, inzomnya написа:

Моята Хонда а с размер 215/60/16 и това е написано на табелката на прага от към страната на шофьора. Не знам, по-точно знам, че не е ОК да се слагат някакви други размери.

P.S. Забравих да спомена, че колата ми е дизел.

И на моята табела пише така,но е с 17-ки.Така я взех,а после си купих джанти за зимни гуми на 16 цола.

 

Преди 1 час, Cyreon написа:

 

И аз да нахваля Dunlop-a, Bluresponse в частност. 4-та година съм с тях, никакви ядове. Моите са произведени в Словения (заводите на "Сава") и в началото като ги купувах честно казано си имах страхове и предубеждения. За грипа и изтриването им, изчел съм много мнения, почти всички се оплакват от това, че след 10-15 000 км губят по 2-3 мм от грипа, което при мен не се случи, моите са на 15 000 км и от 8 мм първоначално в момента са на 7 мм. 

Колега, независимо коя марка избереш, купи си премиум бранд - Дънлоп, Континентал, Мишлен, ГудИър, Бриджстоун. Останалото е повече или по-малко компромис, не че няма качествена Фулда или Ханкуук например. Защото с гумите компромис не трябва да се прави.

На предишната ми кола бях с този  Dunlop.Наистина е много добра гума,но 17-ката е около 230 лв.Като се замисля рядко развивам скорост над 140 км/ч и затова съм се загледал NEXEN N`FERA SU1.Ще споделя какво съм взел и как се държи.Благодаря на всички за мненията,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Dunlop независимо зимни или летни, за мен лично са гумите с най-добро съотношение цена - качество. На колата на жена ми ги карам вече четири години (winter sport 5, blueresponce), купувани чисто нови и съм повече от доволен. На Харвито съм със Bridgestone Blizzak, които взех само защото бяха на джантите, които много ми харесаха и ми бяха бонус. Имаха около 6мм. грайфер и бяха съхранявани много добре, въпреки че са с дот 2009 две зими се държат супер и съм много доволен. На Прелюда днес взех чисто нови Fulda EcoControl HP, за които има много добри отзиви, но сам ще мога да кажа след поне един месец и 1000 км.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забележете една малка подробност в тестовете, която при внимателно четене  в оригинал се набива на очи.Представянето на една гума в различни размери и скоростни индекси е различно, а в някои случаи фрапантно различно.Имах навремето кахъри с една Йокохама и с един Мишелин Примаси.Само при смяна на скоростния индекс усещането се смени коренно. С две думи като избирате гуми не се хвърляйте в края на азбуката,а избирайте спрямо препоръката на Хонда.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Markony Уместно ли е тук да попитам нещо за скоростния индекс?

 

Разбирам, че на практика това в основно показва свойствата на гумата да се охлажда и по-висок скоростен индекс означава гума, която загрява по-бавно и се охлажда по-бързо. Съответно може да понесе по-висока скорост и продължително натоварване тъй като може да отдава топлината по-ефективно.

 

Моите спекулации са, че тъй като по-нисък ск. индекс ще загрява по-бързо, то той на практика ще има по-добро сцепление на студено и в градски условия с нормално каране. Доколко е вярно това? За магистрално каране, до 140, би трябвало H, T, V и нагоре да са съвсем безопасни за поддържане на скорост и бих очаквал по-висок индекс да е по-добър в едно аварийно спиране? Или това би оказало ефект само при две-три спирания недълго едно след друго?

 

И другото, което се чудя е дали има отношение в бързината на износване на гумата и в каква посока? Дали по-високия индекс е от „по-твърд“ материал и би се износвал по-бавно от „по-мекия“ (правя аналогия с гумите на Ф1 въпреки че не съм твърде запознат), или загрявайки по-бавно ще се износват повече докато са студени… или просто няма отношение?

 

Разсъждавам, защото за моя Акорд 7 комби автомат Хонда препоръчват V, който е рейтнат до едни скорости, които нито имам намерение да доближавам, нито мисля, че дори са възможни. А не се намира лесно информация по темата в нета.

 

Ако модераторите решат, могат да преместят поста ми в нова тема (или аз мога да го направя).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махни от уравнението изстиването на гумата.То е константа при различен скоростен индекс.

Хонда казва при еди си колко килограма на ос,съответния размер се препоръчва еди си какъв скоростен индекс.Естествено се взима под внимание и какъв точно е модела ,защото една джипка не можеш да я караш с голяма скорост,но пък тя много бързо загрява гумите.С всичко гореизложено си прав, само че производителите на гуми не казват по какъв начин на един и същи размер реализират различен скоростен индекс.Това ,което знаем е ,че ползват различно отношение пепел/каучук/рециклирани гуми.

Аналогията ти с Ф1 е добра,но там не ползват рециклирана гума, а само каучук и пепел.

С две думи не зная как скоростния индекс се отразява на износването, но е логично ти да си прав.

По-добро сцепление>По бързо загряване>Повече износване

 

Аз преди време имах за приоритет шума на гумата ,а след един инцидент в Хърватска сега при избора си наблягам най-вече на поведение на мокро и аквапланинг.Това си е лично и не е препоръка!

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм много доволен от TOYO - както зимни, така и летни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Индексите за товароносимост, мах. скорост и износоустойчивост не са вързани един за друг и има специални серии (в повечето цолажи) при които средно приетите стойности за ширпотреба продукти се разминават. Но принципно - високоскоростният и ниският за износване правят гумата максимално "яката работа". Тея гуми за наще коли не са добра идея. Ценово са скъпи и бързо свършват, а температурно са опасни, но второто зависи и от "задкормилното устройство". Лятоска, денем гранично възможната скорост в последния завой преди пристигане е непостижима в същия завой на другата сутрин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо тук всички те уважаваме затова вземи си редактирай последния пост. Колеги вземете в предвид съвета на Markony 

Преди 11 часа, Markony написа:

при избора си наблягам най-вече на поведение на мокро и аквапланинг.Това си е лично и не е препоръка!

Това е най важното. А що се отнася до топло и сухо най добре е износена премиум гума на малко години, но няма такива нови. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква интересна дискусия!

Карам отдавна с Бриджстоун. Първо Туранза, после Потенца.

Доволен съм от ER 300, RE 002, RE -070 . Потенца  Т005 е много добра в момента.

Имах и Мишелин(незнам к'во си), но предпочитам Потенца.

 

Имах случей, Пампорово - Пловдив с кораба Стрийм, 2.0л.

Бях с  нова Потенца RE 002 и един мерцедес Е55 на правите ме правеше смешен.

НО, в завоите около Чепеларе до Асеновград му се качвах на задния капак.

На правата след Асеновград за Пловдив, човека отвори прозореца и показа 👍, няколко пъти!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, vespa написа:

Цецо тук всички те уважаваме затова вземи си редактирай последния пост.

 

 

???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, ceco_accord написа:

Индексите за товароносимост, мах. скорост и износоустойчивост не са вързани един за друг 

Не са вързани от v, w на горе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е. От тези скоростни индекси нагоре, гумите не са шир потреба, а дори и при посочените от теб v и w има разминаване. Може да видиш енергоспестяващите (при еднакви други размери и букви) с какъв индекс за износване са.

Предният ми пост е за да предизвикам търсещите да гледат не само цифрите за своя размер и буквите в евро етикетите (които се обнародват в нета), а и да търсят допълнително инфо за конкретната версия по сайтовете на производителите или различните тестове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи всички караме по твоята логика с шир потреба. Разликата между H и V в една и съща каркаса е само една подсилваща лента за по малко усукване в завои.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да обясня: Терминът "ширпотреба" е придобил гражданственост като символ на негативно отношение на потребителя към обикновен и масов продукт, но това е субективно и малко по български. Истината е че означава "продукт за широко потребление", което не го определя като лош или некачествен, а като масов. Да, гумите с които караме 99% от хората в този форум са такива, понеже автомобилите ни са в тази категория като продукт, а не като популярност. Колцина карат NSX, S2000 или някоя турбо тунинг "бегачка" на 300 + коня? Всички останали сме за стандартен тип гуми, а това че някой си е сложил на Акорда 18" гуми с Y скоростен индекс не значи че е постъпил правилно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По нагоре в темата бях написал, че M+S се класифицира като всесезонни гуми, но поста беше премахнат (има колеги, които на бялото ще кажат, че е черно). Това са гуми лятото за черни пътища а за зимата градски, селски и планински пътища по който се предвижваме винаги на ниска скорост. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като чета,всички сте перфекционисти и се подготвяте като за формула 1:afro:.Аз карам с 19-КИ и ми дреме за стандарта описан на вратата на Акорда.Само да вметна,че за миналото лято съм срязал три гуми по прекрасните БГ пътища :angry: .Каквата и марка да са ,всичко при удар в прилична дупка става за боклука .А и колата е дизел,ако има значение:cool:

п.с.Чакам 8-ми сезон на “Игра на тронове” и критики по повод поста ми:cool:

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти дремеше малко повече за стандарта описан на вратата на акорда, днес щеше да си с 3 гуми напред! 

И поста ти не е за критика, а за сатира :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така,прав си

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Етикета с гумите е информативно препоръчителен. Според производителя с въпросните цифри и букви се постига оптимален баланс между различни критерии, някои от които са противоречиви един на друг.

Никой не е казал че не може да се сложат по-ниско профилни гуми. Просто те разместват приоритетите и този който слага такива, е добре да си дава сметка за промените. Сигурен съм че визията е само първоначалният повод, а промените в пътното поведение са търсен ефект за сметка на други фактори. Кой до къде ще се "качи" по цолажа и ще "слезе" по профила и офсета е въпрос на личен избор, но гумите са първият елемент от окачването.

Да, нещата са коментирани и преди, но пак "задълбахме" по въпроса. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.04.2019 г. at 8:00, policeman написа:

Точно така,прав си

Да черпя едни пуканки с черен Бушмилс?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...