Jump to content
IBM

Смяна на масло с вакуум изсмукване

Recommended Posts

Колеги, от скоро съм собственик на Акорд 7 (к20). Моля да ми препоръчате място в София (по-добре южната и източна част), където могат да ми източат старото масло с вакуумно изсмукване (в смисъл да могат да го източат до капка), след това да сложат новото масло. Искам да отбележа, че аз ще си нося маслата. Искам да премина на по-хубаво масло, тъй като предният собтвеник е наказвал автомобила с 10-40 мотул. Ходих да уговарям на 2 места, но и на двете ми казват, че работят само с тяхни масла, което естествено не ме устройва. 

Редактирано от botevist1912
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуумно изсмукване ползат там ,където ги мързи да свалят подкартерни кори и развиват пробката :).Картерът на автомобила ти е проектиран така, че няма проблем за пълното му изпразване на самотек и не виждам защо ти е това вакуумно източване.Просто изчакайте по-дълго време за да изтече напълно на гравитачен принцип старото масло.Гарантирам - няма да имаш проблем след това при наливане на ново масло, ако то е предписаното за твоя двигател.

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://grabo.bg/places/avtoserviz-autodrive-4617

Иначе тук ми сменяха за последно с вакуумно изсмукване маслото на старата кола, точно поради това ,че ги беше страх да свалят кората отдолу :).Носих собствено масло и филтри.

Извинявам се, гледам че си Ботевист и си от Пловдив :)и затова ти давам контактите на този сервиз в Пловдив.За София - не мога да помогна, там не съм наясно със сервизите, но навсякъде предпочитат да работят с техни масла, защото почелят повече от търговската отстъпка за маслата, отколкото от самата смяна.

 

 

Редактирано от katri71
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, botevist1912 написа:

Ходих да уговарям на 2 места, но и на двете ми казват, че работят само с тяхни масла, което естествено не ме устройва. 

Ето това е главна причина да ги "отсвириш" и да запретнеш ръкави и сам да си го смениш,едно болтче е отдолу и развиване и навиване на масленият филтър, което става и отгоре през коша. Не ти трябват никакви вакуми!:thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още повече ,че от Хонда инженерите са мислили и за да развиеш пробката за източване на маслото не се налага да сваляш кората.Всичко става за минути.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купуваш си ето тази помпа https://www.emag.bg/rychna-pompa-za-transfer-na-technosti-voda-masla-dizel-pompene-na-gumi-flexzon-po0004/pd/DS635YBBM/ и си сменяш маслото навсякъде чрез изсмукване, ако ти се дават повече пари има и електрически, става и със спринцовка с по-голям обем.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходя при един пич в Дружба, който кара Акорд 7ма. Изсмуква с вакум маслото, но след това отваря и картера да доизтече. 

 

Мога да ти дам координати на ЛС, да не става реклама :) За не го не е проблем да ти сипе твоето масло. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да има вкуум, защото чувам няколко пъти, че след източване на маслото през пробката остава някакво количество 100-200  гр., което остава в картера. Бих искал да го източат през пробката и след това ако може от долу да измучат остатъка (може да има и някакви утайки, знам ли) за да мога да си сложа изцяло новото масло. Благодаря за коментарите!

Редактирано от botevist1912
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един който е чел тъпотийте с маслата. Ти сериозен ли си? 

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разнежиха се тея коли напоследък, та за това им трябват вакуум помпи за ДВГ-то и машинно сменяне на олиото в автоматика. :)

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че остава малко в картера,остава,но повече остава горе в двигателя при кобилиците  и вала.а от там източване само чрез махане на капака и още процедури.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ceco_accord написа:

Разнежиха се тея коли напоследък, та за това им трябват вакуум помпи за ДВГ-то и машинно сменяне на олиото в автоматика. :)

 

 

Ей мойта направо е като кралица вече 5 години, щото преди това не са й сменяли маслото никога :D:D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, fenabg написа:

Още един който е чел тъпотийте с маслата. Ти сериозен ли си? 

Щом съм пуснал тема, сигурно съм сериозен, ако нещо греша, което явно е така, при желание можеш да ми го кажеш.  От пробката изтича ли на 100 % маслото? Ако остава някакво количество най-долу, възможно ли е това масло при смесване с другото да го прецаква по бързо? Или питаш дали съм сериозен за смяната от 10-40 на 0-30?

Просто купих колата наскоро и това реших да го направя един вид като профилактика.  

Уточнявам, че никъде не съм се правил на разбирач!

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теория си прав, но на практика 3-4% от старото масло няма да прецакат новото, ако го сменяш навреме и не е станало на катран.

Повечето не допускаме това, но ако предният собственик е бил мърляч и маслото е черно и гъсто, с първата твоя смяна - може да се заиграеш, но пак ще остане тук/таме "лъжица катран в кацата с меда".

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, botevist1912 написа:

Просто купих колата наскоро и това реших да го направя един вид като профилактика. 

Много добре си решил!Същите тези "стари кучета"тук във форума, където те питат дали си сериозен,на моменти се правят на велики и е редно да не им обръщаш внимание. Повечето отговори,вече си ги получил горе.Може повече да не си мътиш главата с четене на препоръки от сорта "ти сериозен ли си",а да направиш това,което си намислил.:thumbs1:

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@botevist1912

 

Колега, може да пробваш с промивно масло. Със сигурност ще почисти по-добре, отколкото гимнастиката с вакуумно изпомпване.

 

image;s=800x600

 

--- 

 

Един виц - Ако в каца мед сипеш лъжичка ла*на, ще имаш каца ла*на. Ако в каца с ла*на сипеш лъжичка мед - пак ще имаш каца с ла*на. 

 

При маслото не е точно така, но това, че при източване на масло през картера, нагоре остават 3-5 % от старото, е предвидено от производителя. Този остатък  няма да увреди новото масло. Не е като да оставиш 50 % старо и 50 % ново, тогава би било като във вица - все едно ще имаш 100 % старо. Има хора, които мислят, че като доливат по литър на 2000 км, за 10'000 са го сменили цялото и никога не сменят, а само доливат. Това вече е несериозно. 

 

Също така, далеч по-добре за мотора ти би било вместо на 10 000 и 12 месеца, да го сменяш на 5000 и 6 месеца. Това ще е значително по-полезно за голям период от време, вместо изсмукване с вакуум. 

 

Ето ти пример: вземи бирена бутилка, излей бирата, и налей чиста вода. Пий глътка и ще усетиш колко остатъчен вкус на бира има. След това излей и отново напълни вода (така все едно си минал през една процедура на изплакване с промивно масло). Пий глътка и сравни остатъчния вкус на бира с предишния. След това вземи бирена бутилка и изсмучи бирата със спринцовка. Налей вода и отпий глътка. Изводите можеш да направиш сам. 

 

Успех. 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ogi28b написа:

@botevist1912

 

Колега, може да пробваш с промивно масло. Със сигурност ще почисти по-добре, отколкото гимнастиката с вакуумно изпомпване.

 

image;s=800x600

 

--- 

 

Един виц - Ако в каца мед сипеш лъжичка ла*на, ще имаш каца ла*на. Ако в каца с ла*на сипеш лъжичка мед - пак ще имаш каца с ла*на. 

 

При маслото не е точно така, но това, че при източване на масло през картера, нагоре остават 3-5 % от старото, е предвидено от производителя. Този остатък  няма да увреди новото масло. Не е като да оставиш 50 % старо и 50 % ново, тогава би било като във вица - все едно ще имаш 100 % старо. Има хора, които мислят, че като доливат по литър на 2000 км, за 10'000 са го сменили цялото и никога не сменят, а само доливат. Това вече е несериозно. 

 

Също така, далеч по-добре за мотора ти би било вместо на 10 000 и 12 месеца, да го сменяш на 5000 и 6 месеца. Това ще е значително по-полезно за голям период от време, вместо изсмукване с вакуум. 

 

Ето ти пример: вземи бирена бутилка, излей бирата, и налей чиста вода. Пий глътка и ще усетиш колко остатъчен вкус на бира има. След това излей и отново напълни вода (така все едно си минал през една процедура на изплакване с промивно масло). Пий глътка и сравни остатъчния вкус на бира с предишния. След това вземи бирена бутилка и изсмучи бирата със спринцовка. Налей вода и отпий глътка. Изводите можеш да направиш сам. 

 

Успех. 

Това с промивното масло съм го запланувал по съвет на един колега от форума, но не съм писъл за него, за да не създавам предпоставки за хейт. :) 

Ето, вижда се, че дори когато питането ми е "несериозно" човек винаги може да научи нещо ново. Та, източвам през пробката, сипвам промивното масло, паля да поработи известно време и след това го премахвам заедно с филтъра. Въпроса ми сега пък е дали, ако остане някакво количество от това промивно масло, смесено с новото няма да е проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия приста въобще си ги избий от ъкъла да ги сипваш в двигателя! Ако искаш да промиваш си взимаш добавката на амсойл и след това слагаш тяхно масло. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или правиш няколко къси смени с нелошо и по-евтино масло.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих направил същото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Тия приста въобще си ги избий от ъкъла да ги сипваш в двигателя! Ако искаш да промиваш си взимаш добавката на амсойл и след това слагаш тяхно масло. 

Какъв е твоят негативен опит с точно с това промивно масло, за да съветваш колегата да си го избие от акъла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

Какъв е твоят негативен опит с точно с това промивно масло, за да съветваш колегата да си го избие от акъла?

Продуктите на Приста са руска рулетка, качеството също е под въпрос, наслушал съм се на достатъчно негативни отзиви, че да си позволя да имам какъвто и да е опит, особено на фона на морето от доказано качествени продукти в този сегмент.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не хвали продуктите наПриста дори мисля че това промивно масло е спряно от производство поради предполагам слабия интерес.

Може би колегата не иска да сипва някъкви 200мл в вече мръсното масло и да очаква ефект,а иска да сложи 4 л чисто такова.

По просто казано в съд 1л с мътна течност ако насипеш 20мл чиста същия ли ще е ефекта ако насипеш 1 л чиста течност.

Мисля че  метода с промивното масло,от 200мл добавка ще е по ефикасен.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баба ви едно време се с вакум си сменяше маслото. И да смучете и да не почти половин литър остава в мотора. Очаквам скоро да ги раглабяте за смяна на масло. Хора земете се на сериозно моля ви се. 

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова е хубаво да си сменяш маслото сам.

Не една цигара време, ами един час го оставям да се точи от пробката. :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Rakeem написа:

Продуктите на Приста са руска рулетка, качеството също е под въпрос, наслушал съм се на достатъчно негативни отзиви, че да си позволя да имам какъвто и да е опит, особено на фона на морето от доказано качествени продукти в този сегмент.

 

Коментарът ти е в стил "Чух една жена на пазара да казва, че...", или накратко "ЕЖК". Все едно от всички препарати, които сами по себе си са сода-каустик или с истинското им име - натриева основа, като "Каналин", "Туб-О-Фло", "Мр. Пропър", брат му и други подобни, да кажеш "Оо, мани го тоя "Каналин"! Друго си е "Туб-О-Фло". 

 

В случай, че си ме разбрал погрешно, искам да кажа, че не препоръчвам и не налагам мнение да се ползва точно това промивно масло на Приста, а го показах само като пример, че има такова нещо. Ти го отхвърляш без да можеш да аргументираш отговора си. Това едва ли е в помощ на автора. 

 

Аз пък попаднах на тема в друг автофорум, в която коментарите са на хора, които лично са опитали с промивно масло:

 

ЛИНК

 

Това е първата тема, която Гугъл върна, като написах "промивно масло отзиви", а не е целенасочена тема само с положителни коментари. Надявам се авторът да има полза от нея. Разбира се, добавката на АМСОЙЛ и всяка друга подобна вероятно ще свършат същата работа, но нямам опит с тях. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 hours ago, fenabg said:

Очаквам скоро да ги раглабяте за смяна на масло.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dandilov написа:

Ванка,

При мен общият обем е 3,3л. Несливаемият остатък в картера е 0,3л., което е 9 - 10%. Даже да чакам 5 часа, няма как да се самоизточи. Горе, при кобилиците и там остават 0,2л., но не мога да ги източа. Kакто казваш, при мен остават общо 0,5л. старо масло, което прави около 15% от общият обем.

Какво се случва, когато налея при тези 15% изгоряла, окислена и силно киселинна гняс, новото чисто масло?

И особено, ако новото масло е с по-нисък TBN, например 8 mg KOH/g?

На прости "бакалски" сметки, ако с TBN = 8 ще имам ресурс на маслото 8000км, то след наливането му в 15% стара гняс, TBN ще падне веднага на 6 (примерно), което автоматично намалява ресурса на 6000км. Ами ако маслото е ACEA C3, с TBN = 6 mg KOH/g?

Да, след тия 6 хил. км., маслото пак ще маже, но ще цапа. А аз искам да маже и да мие. ;)

За това предпочитам да изтегля колкото може повече от старото масло, преди да налея новото.

Пъро се извинявам за цитата. Второ Дани познаваме се и с цялото ми уважение цялото това писание е пълна глупост.! Ще ти кажа защо. Говориш в проценти ето ти още един 98% от колите в тая държава а и вдруги смяната на маслото им се извършва по обичайния начин. А той е без спринцовка и маркуче без врели некипели. Сега ме анатемосайте но пак ви казвам на всички маслени специалисти, обърквате хората, в много неща. Как може един 25 кодишен кенеф да кара 450000 с нормална смяна на маслото после хоп спринцовки. Моля ти се недей. За автора ако искаш да ти е чист мотора имам тема имам и масла които мият много. Промивката е нож с две остриета. 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да кажеш кое е това масло миещо много,как се използва.

Дай пример колко коли са се прецакали от промивка или са дошли след такава при теб,и с какво са били промити.

Не важи варианта това  може да стане защото еди какво си евентуално в последствие и тн. 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата отиде в градския кенеф буквално. Всеки си сере каквото му падне... 

 

 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и отива под ключ.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...