Jump to content
leethax

Проблем ръчна спирачка

Recommended Posts

Здравейте, от скоро време забелязвам, че ръчната започна да затяга чак в най-горно положение, и като е напълно пусната и има един луфт от около 5-6 см все едно няма нищо на нея даже и зъбчетата не се чуват. От какво може да се е получило това, преди си беше доста натегната? От апарата ли да е.. или от това че намаляват накладките, или някое жило да е проблемно? 
Акорд 7 2007 155к.с

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш задните колела, вземаш една голяма права отверка и има един отвор на основата на диска, тъкмо за отверка, ръчкаш в него известно време като гледаш да е поравно от двете страни и си я натягаш сам, тва ако имаш накладки ще е 6, ппц там адски трудно се износват, освен ако не дърпаш ръчни на всеки втори завой т.е не караш с ръчна дръпната. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Апаратите нямат общо с ръчната. Както е написал колегата по-горе, ръчната е с отделни накладки (челюсти), които фактически опират във вътрешната част на на диска, където ляга на главината. Другият вариант за натягане е от купето, където е ръчната. Сваля се подлакътника и от там се натяга.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви, за бързите отговори. Ще видя през уикенда да видя за какво става въпрос.

преди 22 минути, sashua написа:

Сваляш задните колела, вземаш една голяма права отверка и има един отвор на основата на диска, тъкмо за отверка, ръчкаш в него известно време като гледаш да е поравно от двете страни и си я натягаш сам, тва ако имаш накладки ще е 6, ппц там адски трудно се износват, освен ако не дърпаш ръчни на всеки втори завой т.е не караш с ръчна дръпната. 

само не разбрах какво значи да ръчкам :Д натиска ли се нещо или се върти? :Д 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурни ли сте, че на седана е с челюсти? На дизеловия седан съм разглобявал и мисля, че лостчето което се върти от жилото, завърта/избутва буталцето в цилиндърчето и си действа на диска... Правил съм го отдавна и може да греша, нека някой каже със сигурност...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
32 minutes ago, leethax said:

Благодаря Ви, за бързите отговори. Ще видя през уикенда да видя за какво става въпрос.

само не разбрах какво значи да ръчкам :Д натиска ли се нещо или се върти? :Д 

Ръчкаш/Натискаш в отвора булвално с отверката ще го усетиш и разбереш бързо как става, ако свалиш и дисковете може да видиш как стоят нещата с накладките, ама се съмнявам да си ги износил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, проблемът се оказа от заден ляв апарат, поръчах ремонтни комплекти за 2та апарата и нови накладки и сега всичко е ОК. И да, малко се натегна ръчната от подлакътника както каза @Pascualle.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, leethax написа:

Колеги, проблемът се оказа от заден ляв апарат, поръчах ремонтни комплекти за 2та апарата и нови накладки и сега всичко е ОК. И да, малко се натегна ръчната от подлакътника както каза @Pascualle.

Това е добре, че си го оправил и че даваш обратна връзка след това.

Ти ли го прави или майстор?

Не стана ясно дали си седан или комби и какъв беше проблемът с левия апарат?

Ако си с комби и ръчната е с барабан/челюсти, това няма нищо общо с ремонтните комплекти (какво включват? ) и накладките на диска.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, може ли линк, какъв точно е ремонтния комплект?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

седан е хондата, https://topcar.bg/remonten-komplekt-spirachni-aparati-za-honda-accord-vii-(cl)-20-(cl7)-17126-b-frenkit-c-238022.html - това е ремонтния комплект. Прави ми го майстор, но който си има дори и малко понятие от тия неща, може да си го направи сам според мен. @JapCar @dakatash

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, leethax написа:

седан е хондата, https://topcar.bg/remonten-komplekt-spirachni-aparati-za-honda-accord-vii-(cl)-20-(cl7)-17126-b-frenkit-c-238022.html - това е ремонтния комплект. Прави ми го майстор, но който си има дори и малко понятие от тия неща, може да си го направи сам според мен. @JapCar @dakatash

Добре де, както очаквах, това са  само гумички, какво отношение имат към проблема ти с ръчната? Защо майсторът не ти обясни ефекта който имаше и как се е оправил със смяната  на гумичките?

Вероятно е било някакво заяждане на лостчето, пружината или жилото.  Едно разглобяване, почистване, раздвижвана е щяло да реши проблема.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем с ръчната + задържане на колелото. След раздвижване и смазване на буталото не се оправи. Мисля си, че проблемът (който се появява периодично) са водачите.

Затова попитах и очаквах ремонтния комплект да включва водачите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dakatash написа:

Имам същия проблем с ръчната + задържане на колелото. След раздвижване и смазване на буталото не се оправи. Мисля си, че проблемът (който се появява периодично) са водачите.

Затова попитах и очаквах ремонтния комплект да включва водачите.

Така е, буталото не може да задържа чак толкова, че да задържа колелото. Проблемът е механичен.

Водачите лесно се проверяват дали са смазани или дали се движат лесно. По-важно е да провериш жилото и лостчето как се движат/връщат. Един да движи ръчната, а друг да гледа отзад как се движи/връща лостчето. Ако задържа, откачва се жилото и пак се проверява по същият начин дали се движи свободно жилото (връща се на ръка с издърпване). Лостчето може да се опита да се върти с някакъв ключ отзад и да с е види пружината дали го връща...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, JapCar написа:

Така е, буталото не може да задържа чак толкова, че да задържа 

Точно в буталото е проблема колеги, иска сваляне и чистене, ново най добре. Гумичките нямат нищо общо със задържането. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи и от накладките. Колкото по-износени и тънки са те, толкова по-навън излиза буталото и има склонност към заклинване, което му пречи да се върне при отпускане на педала и спадане на налягането в спирачната система.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заклинанието се получава най вече от ръждата около буталото, ето при мен как беше. 

IMG_20190526_132458.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 21 минути, ceco_accord написа:

Зависи и от накладките. Колкото по-износени и тънки са те, толкова по-навън излиза буталото и има склонност към заклинване, което му пречи да се върне при отпускане на педала и спадане на налягането в спирачната система.

Това би трябвало да са го предвидили конструктивно с добър резерв за да не се случва - колко максимално излиза буталото... То се движи от нови до износени накладка около 20мм...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза до 3см,после изкачат от оста. Нови или стари накладки разликата е 1см. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, vespa написа:

Излиза до 3см,после изкачат от оста. Нови или стари накладки разликата е 1см. 

Това е когато го вадиш, иначе не може да се движи повече от 2x1см...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладките не се карат до пълно износване и стигане до метал. Мах 50% от дебелината на феродото като ново. Общо 1см износване също е над разумната граница.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам в предвид, че не може да заклинва, защото хода емах 1см. при само регулирането а иначе при натискане на спирачките е до 3мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика в това с накладките и то голяма. Буталото го раздвижвахме и смазвахме. Не е от него.

По-скоро ще сменя накладки и водачи на супорта.

Жилото на ръчната, майстора уж каза, че свободно се движело.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Накладките не се карат до пълно износване и стигане до метал. Мах 50% от дебелината на феродото като ново. Общо 1см износване също е над разумната граница.

Най-немарливите карат докато започне да стърже метала. Те обикновено не се интересуват от състоянието на колата си и като се случи, дори не знаят какво е това стържене,  хвърлят я на някой майстор и "сменяй всичко"...

А на какво разстояние от метала са контактите за предупреждение  "износени накладки" във феродото , когато са предвидени кабели за това, нима са на 50% ?

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20% или 2 до 3мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, vespa написа:

20% или 2 до 3мм

Разумно, логично...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе накладките бяха много износени имаше сиг 2-3 мм само .. и ми беше показал тая гумичка която е като цилиндърче/маншон беше нацепена и като цяло беше зле.. каза ми че е почистил всичко отвътре, имало и ръжда, като цяло си е поиграл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам следния въпрос, как се прибира буталото на задния спирачен апарат? Само с въртене ли? Защото при мен се върти но не иска да се прибира. Има ли нещо друго, което не правя? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е седан само се натиска навътре без да се върти буталото 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Отвори капачката на разшир. съд със спирачната течност.

Има и специален инструмент за тази цел.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F273369812914

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По добре е да отвори пробката да изтече навън всичката мръсотия. 

Имам в предвид пробката за обезвъздушаване. 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.06.2019 г. at 7:55, dakatash написа:

Имам същия проблем с ръчната + задържане на колелото. След раздвижване и смазване на буталото не се оправи. Мисля си, че проблемът (който се появява периодично) са водачите.

Затова попитах и очаквах ремонтния комплект да включва водачите.

 

При мен (седан) заяждаше жилото, понеже се беше спукало на едно място и имаше окис отвътре. Смених само проблемното жило и всичко си дойде на мястото. Ръчната спирачка сега сработва от първия зъб, но по-важното е, че след връщането й , не задържа изобщо колелото. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, vespa написа:

Ако е седан само се натиска навътре без да се върти буталото 

Е как така...? Това е за предните, за задните се натиска леко и върти на дясно едновременно. Само натискане или само въртене не върши работа. За вадене на буталото- въртене на ляво. На видеото тук-подобно:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на JapCar за съобразителността му, моля някой модератор да редактира горния ми пост. Имах в предвид КОМБИ не седан. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички!

И аз пробвах с въртене и натиск, като е показано на клипчето но не ставаше. ( на всики клипчета буталото беше нарязано на +, докато при мен имаше две дупки :  )  

Незнам дали това е причината, но си трябваше  инструмент, както JHM каза :)

Вече всичко е точно !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, bobx3m написа:

 

И аз пробвах с въртене и натиск, като е показано на клипчето но не ставаше. ( на всики клипчета буталото беше нарязано на +, докато при мен имаше две дупки :  )  

 

При мен също вместо кръст са два триъгълни изреза до периферията. На клиповете го правят с голяма отвертка и натиск, а аз използвах инструмент само за натиск, а въртях буталото с клещи "папагал"...Сега в БГ ще си направя приставка за въртене към инструмента за натиск.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз да кажа и моята случка та всеки сам да аси прецени кое е добре и кое не е .Преди 2 години си оправих спирачките с пълен ремонтен  коплект гумички водачи бутала и така нататък.Та оправиха се и след няколко месеца апарата левия апарат буквално блокира дисковете бяха нови на около 30000км и какво стана смяна на дискове накладки спирачен апарат и самия държач на който са водачите.Та замислете се доколко си струват ремонтните комплекти, а и като не си в Бг става едно таакова,че ти смъкват кожата в сервиза,дано не ви се случват таакива неща исках просто да кажа какво се случи и според мен стана двойна работата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...