Jump to content
fenabg

Двигатели и скоростни кутии. Тема за лакърдии и локуми.

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
Quote

Сивик 5 включително (както каза Веспа, и беше одобрен от Фена)

Krasi-mir

Да изчакаме да каже Фена кое одобрява,да се слага масло масло  SAE 10w30 или 10w40  в скоростната кутия.

Или одобри писаното от Веспа,че драскам в всяка тема,както и самия той Веспа го прави.

 

Тази снимка е специално за теб Krasi-mir от задния дифт,можеш да прочетеш какво точно пише преди надписа ATF

DSC_69781444726875.thumb.JPG.7a718cb8b9d1d87752baf15115187a14.JPG

USE GENUIE HONDA ATF-а не каквото хванеш там ATF

Хубаво е да даваш някаква информация,поне я дай цялата.

350010441_ZADENDIFT.thumb.png.09246f805949d81a15a1302120eadb51.png

Хонда не произвежда масла да,но ги заявява на други компании с точни характеристики нужни за агрегатите и.

Съгласен съм с колегата dandilov че YACCO и RAVENOL правят за скоростната кутия масла.

 

Чакаме и от колегата Веспа да ни покаже неговото ръководство,или и той просто ни казва част от информацията угодна на него.

Вече имаме ръководство на Хонда в което пише

1177754690_MASLOZAKUTIA.thumb.png.6d27f89f4055b7a7e9f1eb3f09ad835a.png

 

Винаги използвай Хонда MTF,както и аз написах в първия си пост.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега се върни в предишния ми пост, прочети го пак, проумей го и тогава анализирай, какво съм искал да кажа.

 

Жокер - обърни внимание на абревиатурите DPS-F и ATF, и какво точно съм написал около тях.

Да виждаш някъде да отричам ползването на GENUINE HONDA ATF?! 

Или факта, че съм написал ATF без заветното HONDA пред него, за теб означава отричане на HONDA ATF.

 

Айде ще те улесня - спорът, който представих беше "само HONDA DPS-F" според онзи, или HONDA ATF според мен.

 

Искрено се извинявам на аудиторията за неточното изразяване!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Преди години успях да изровя спецификаций на хонда мтф които са същите с Bvx 500X 75w80.. Якото има един или два критерия с които е с малко по добро по спецификация. Тук идва друго по това което намерих мтф е на минерална база докато яко е синтетика gl4 . Кутийте се променят през годините и най вече изработката на вилките ( за де серия) от 1986 до 1995 са алуминий след това са заменени със стомана. Карани са и аз съм карал с моторно 10в40 даже мотул имат специално масло 10в40 за кутий. Единствено трябва да се сменя по често. Но това до към 98/99година после кутийте се изменят много. 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дифовете до 2000 ги зареждам само с АтфХ на яко от години, проблем нямам даже на против спасил съм няколко с две или три по чести смени. След това ги променят малко конструктивно чакам момент да отворя някой да разбера какво са променили. За тях ползвам дпсф въпреки че съм сигурен че и атф ще върши работа просто хонда са стеснили ползваното масло до 1

Да не казвам и че англичанката ми е атф в хидравликата от 4 години. 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Фен, благодаря за намесата.

Пропуснал съм да кажа (специално за Карпера), че двигателното масло трябва да НЕ e синтетика, ако се ползва за ск.кутии. Друго, за което си се сетил е, че навремето се ползваше ATF за хидравликата.

 

п.п. Aко трябва да говорим за категорични (почти :D) забрани - на стара техника е допустимо да се слагат нови продукти, но обратното не. Например - във дифа на CR-V 1 може да сипем DPS-F, но в дифа на CR-V 3 е (почти) забранено да сипем ATF-Z1.

п.п.п. Не съм отварял наскоро Autodata (светая светих на английския автомонтьор), но според нея за автоматиците на Хонда маслото е DEXRON III.

п.п.п.п. Фен, ако не беше на 3000км от тук, от мен щеше да имаш 1 здрав и 1 повреден диф от CR-V 1 за научната кауза. Две CRV-та скрапирах през годините.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20200308_133104.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mtf като гледам вискозитета му няма аналог най близко е до 0w16.
Сложил съм RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85 зимата студена работи най добре като загрее за да не я насилвам връщам лоста съвсем малко и влиза, лятото е горе-долу добре но усещам че на всички скорости не е перфекно. Предполагам че синхронизаторите вече не работят добре но явно и маслото не най подходящото.
MTF honda вискозитет при 100 градуса 7.5 при 40градуса 32

При Класс SAE 75W-80
Вязкость при 100°C: 10.50 cSt
Вязкость при 40°C: 53.2 cSt

Линка за honda MTF
https://www.oil-club.ru/forum/topic/28990-honda-mtf-svezhee/


Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възпитанието ми не позволява повече да коментирам драскача тук. Колата е имам почти 20г форума го чета от 2006г и смятам, че основните неща за модела съм ги научил.Тук сме преди всичко да си помагаме, не да показваме какви разбирачи сме. Ето снимка на моето ръководство 

IMG_20200308_085003.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, inspektora написа:

Навремето един приятел караше бензиново Пежо 305, при което двигател и скоростна кутия бяха на общо мазане. Между другото много солиден и здрав автомобил беше. 

Аз навремето имах 205 и мога да заявя, че глупостта на французите беше в начина на мазане на лагерите на раз. вал с маслото пълно с боклуци от скоростната кутия. Нещо подобно като на к20 двигателя. Затова този общ картер е голяма глупост която още в края на 80те години го премахнаха. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробките са отстрани на кутията,от към късата полуоска.Имаи други варианти за наливане, датчиците отгоре.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Ioan написа:

Mtf като гледам вискозитета му няма аналог най близко е до 0w16.

MTF honda вискозитет при 100 градуса 7.5 при 40градуса 32

При Класс SAE 75W-80
Вязкость при 100°C: 10.50 cSt
Вязкость при 40°C: 53.2 cSt

Линка за honda MTF
https://www.oil-club.ru/forum/topic/28990-honda-mtf-svezhee/


Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk
 

Няма и да заработят добре  , това с 0в16  не знам от къде го измисли но не е така . 
 

Относително тегло при 20° C  kg/m3 852

Кинематичен вискозитет при 40° C mm 2 /s 56

Кинематичен вискозитет при 100° C  mm 2 /s 9.7

Вискозитетен индекс 163

Температура на течливост  ° C -45

Пламна температура  ° C >200  - BVX  на яко и са ми кажи че е по зле .

Тествал съм много масла и ще кажа че по голяма тиня като загрее от мтфа на хонда няма , да си ходиш за хляб с колата е идеално и до там . Дори с двигателно 10в40 на топла кутия и на каране с цялата газ кутията беше по добре . 
И ми е най смешно някои кат се изхвърли само с оем на кутията , смях в залата , ще слага за 8лева масло в мотора а в кутията oem  от 32 простоооо 
Направихме мазало на човека темата . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно имаш богат опит препоръчай най добре работещото масло за скорости. И не е ли по добре да се сложи 75w90 заради по малкия вискозитет? Ако с двигателно масло работи по добре бих го предпочел въпреки по честата смяна

А за 0w16 гледах че 0w20 e с по голям вискозитет от MTF

В случая става въпрос за хр-в 1

И не съм фен на оем течностите дори напротив за разлика от резервните части.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, Ioan написа:

 

В случая става въпрос за хр-в 1

 

Както казах да си ходиш до магазина мтф3 става но да се скапе за 15 минути зор мерси . Хонда мтф на студено включва мазно и хубаво докато не загрее повече от колкото може да държи . Почва се  усеща механичното  наместване на детайлите  в кутията  при YACCO e точно обратното , мотул 10в40 (за скорости) се държи като Яко , Не бих ти препоръчал двигателно ,масла бол . Карал съм и с 75в90 не намерих разлика или проблем но колата си е моя и части за кутий имам бол , а и мога да си я направя ако се наложи. А и както казах в една друга тема - при положение че мога да карам с нещо по добро и на по ниска цена просто коментара е излишен.
П.П  преди две години един 1 човек си издаде два ровера на вторични 95 година с хонда д16а9 мотори единия изтропал другия перфектен мотор но колата ударена . така или инак звънна на мен и един френд да си вземем каквото ни трябва . взех кутиите за части . и двете вътре бяха странно кафеникави , но това се чистеше с парцала само . До ден днешен остават двете кутии  които съм отварял в топ състояние. след време се срещаме и го питах за маслото дали знае какво е . Бях потресен от отговора 
- едно време работех в БКСЕТО  та си бех взел една туба 20 литра Р90  - потресен не за друго не знаех тая кола на-15 и нагоре как е включвала но .......

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ти е мненито за Ravenol MTF-2 SAE 75W80, API GL4? Може ли да се ползва в скоростната кутия на HR-V? Ползвам го в нисаните и не съм имал проблеми с него, но не знам за хонда става ли?

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
16 minutes ago, fenabg said:

Не бих ти препоръчал двигателно ,масла бол .

В крайна сметка стигнахме до мнение че маслото с което караш в двигателя,не е препоръчително.

Или има някакви други тълкования на това което си написал.

Защото се започна от тук.

Quote

vespa

Потребител

Posted yesterday at 09:29 PM

На тази кутия не е задължително да бъде оригинално маслото. Аз на 5та генерация с 5 литра 10w40 всяка година сменям на двигателя и скоростите заедно. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, dimkaraganchev написа:

А какво ти е мненито за Ravenol MTF-2 SAE 75W80, API GL4? Може ли да се ползва в скоростната кутия на HR-V? Ползвам го в нисаните и не съм имал проблеми с него, но не знам за хонда става ли?

Не съм го карал и не мога да кажа , повече залагам на тест и опит от цифри.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, CARPERA написа:

В крайна сметка стигнахме до мнение че маслото с което караш в двигателя,не е препоръчително.

Или има някакви други тълкования на това което си написал.

Защото се започна от тук.

 

Явно четеш между редовете пост номер 14 ,  и сега включи годината на производство на хрв.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Аз го снимах но явно не можеш да си го преведеш, сега се замисли кога е проектирана твоята единичка. А за HR-V мога да кажа, че е единствената Хонда произвеждана 2005г с двигател и скоростна кутия проектирани в далечната 1997г.

Образовай се малко повече преди да драскаш тук, защото това не е помощ за никой. 

Пп Аз нямам нужда да ми отговаряш, благодаря предварително. 

Преди 15 часа, CARPERA написа:

Може ли да го снимаш това ръководство,та да видим.

 

Редактирано от vespa
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

На неговата единичка задния диф е проектиран да работи с HONDA ATF-Z1, а не САМО И ЕДИНСТВЕНО с HONDA DPS-F. RT-AWD го има и в Civic 3-a Gen SHUTTLE/WAGON. До там стигнах, нямам време да ровя по-назад в годините. Не знам, може и да е променена системата докато стигне до CR-V 1, ама ...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Сигурно щеше да е само и единствено HONDA ATF-Z1,ако бяхме1999  и по назад,но сме 2020 и има вече HONDA DPS-F.

HONDA ATF-Z1 е заменено с HONDA ATF-DW1

 В ръководството пише чe маслата по API  да са SG или SJ но тези спецификации са вече стари и заменени с  SM SN

Двигател и скоростна кутия може да са  проектирани в далечната 1997г но има вече нови масла които ги защитават по-добре.

Отговора е в частност и за теб vespa

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БаСи ... ама верно четеш между редовете!

И дириш под вола теле.

И изобщо не вдяваш, за какво иде реч.

 

Всъщност, проблемът май е в мен.

Едно смислено изречение не мога да напиша, щом се налага да го разяснявам след това.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20200320_150633.jpg Пренасям си и въпроса тук и той е : Какво е причинило това и каква е ролята на маслото .  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, fenabg написа:

и каква е ролята на маслото

РЕдко масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 4 минути, inspektora написа:

РЕдко масло?

Не, скоро ще дам отговора но нека помислим малко върху проблема . Жокер , лагерите са на по малко от 300км 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко zddp в маслото, което е използвано за break-in(как се казва на български?) Може би не са се напаснали хубаво, точно заради неправилно масло?

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен масло въобще не е стигало до тях, за 300км да се амортизират толкова при положение, че вала е полиран, то трябва да са карани с олио. 

 

Една гатанка и от мен: от доста време имах леки вибрации при свободни обороти, от събота съм с 0в30 на Петро + Полар Плюс на Бардал, така наречение Sumolub, вибрациите изчезнаха!  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси ярмомелката...,ужас!:o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.03.2020 г. at 10:43, dandilov написа:

Ето какво пише в ръководството за "англичанка":

MTF.thumb.jpg.ac0a2fbcd27c8ceb428e33cf7f4e68c0.jpg

И при теб ли пише това, подчертаното в червено: "като временна смяна"? ;)

На моята Д 14а2, пише в книжката за скоростната кутия двигателно 10W40 , 10W30. Произведена е 1995г. в Англия.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами снимай и дай да видим.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.03.2020 г. at 11:09, fenabg написа:

 Този тип разрушаване' е характерен при детонационно горене.

Снощи синковеца имаше домашно по физика за ДВГ.

Та с твоите снимки нагледно му обясних последиците от детонационното горене, понеже ме пита за октаново и цетаново число. :)

Ей тея нищо не учат, ама и ние дето поназнайваме нещо не сме им полезни. Пробвах за час да му обясня техническата еволюция на ДВГ - еми не ми стигна времето, а на него търпението. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я закарах за реглаж на клапани, един входящ и 2 изходящи бяха леко натегнали, пробег 86к.

20200403_173535.jpg

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уха-а-а! Моторче - слънце! :thumbs1:

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това ми беше водещото за реглажа, да му видя част от карантиите и състоянието им, и определено съм приятно изненадан, нулева амортизация и никакви отлагания, сякаш оня ден е излязъл от завода, но определено си имаше нужда от реглаж и осезаемо се подобри работата на двигателя, така че съветвам всеки, който си е купил втора ръка кола и не правил реглаж задължително да мине през тази процедура. 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 4/30/2020 at 10:30 AM, plambeto said:

Оставих колата в сервиз за няколко ремонта - смяна тампони на окачването, реглаж на клапани... Вчера майстора ми се обажда да ми каже, че цементацията на гърбиците на изпускателния  вал е заминала. Веднага в главата ми се набива обявата на Фена.  Последва обаждане и поръчка на въпросния вал. Още не бях му изпратил адреса за доставка и той звъни. Вдигам и започна един разговор за причината да се случи това. 

Днес вала пристигна в супер състояние заедно с други части  които поръчах.

 

Освен вала,друго в касетата с валовете, беше ли износено след свалянето на стария вал?

С две думи,само вал и си готов така ли..?

Редактирано от Pavel_Pavlov
Преместен пост от темата на Fenabg от раздел Рейтинг на търговци / купувачи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, JHM написа:

 

Освен вала,друго в касетата с валовете, беше ли износено след свалянето на стария вал?

С две думи,само вал и си готов така ли..?

Още не съм си взел колата, но не съм купувал други части. Освен цедките , които може би са били запушени и ще бъдат сменени.  При предишното регулиране на клапаните (веднага след покупката) майстора каза , че вала е тръгнал но щял да изкара до следващо регулиране. Колата съм я карал само с масло от общите поръчки - Petro-Canada 5W30 и веднъж Ravenol SSO 0W30. Като отида да я взема (надявам се утре) ще снимам вала 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Благодаря колега и наистина ще е полезно за нас да видим,състоянието на вала със снимки и инфо за пробега.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 5.05.2020 г. at 11:02, plambeto написа:

И така ..... 

п.п. Бих бил благодарен на един коментар на @fenabg

Здравей , за мен лично си го сменил навреме , като гледам цедката  на втцто правилно съм те насочил към смяната и . Необяснимо за мен повечето хора ги карат до пълен разпад , и после двигателя бил голям боклук . Другата смяна на маслото ако се обади да ти пратя ако искаш да тестваш с YACCO ,  и не и се плаши от време на време и скачай на шията да види 5000+ оборота да превърти маслото в системите .
По въпроса с касетите , те си заминават като мазането вече е под критиката.  Масовото каране с неподходящи, гъсти , или евтини масла ги довежда до това състояние тея мотори, за това винаги имам налични и валове и касети на склад всяка 3та е така . 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...