Jump to content
fenabg

Двигатели и скоростни кутии. Тема за лакърдии и локуми.

Recommended Posts

Не напълно съгласен, но...! Този май е раздавал доста газ. ;)

И сега разискваме конкретното състояние на този двигател и каква е причината за тази му визия... :)

Според мен не е доливано само масло... Сменяно е, но крачето е било тежко и е сменял на 15 - 20 хил. км.

 

П.П. Аз като съм бил по тамошните пътища, съм забелязал всякакви возила да летят със 180 км/ч. И Шкоди, и Мини-та, и Голфове, и Ситроени и т.н. Въпрос на "вътрешното" желание на водача... Не само скъпи возила. ;)

Бях заспал и ме събуди едно "пипипкане" аларма от таблото. Оказа се, че колегата кара с 200км/ч. Викам: "Какво правиш бе? Ще те положа зад врата!" А той: "Ми в лява лента съм и тия ме гонят, трябва да поддържам скоростта".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случаи не карат с повече от тази скорост, защото първо не могат ако не е някое нанадолнище, после стандартните коли просто не са комфортни за пътуване с такива скорости. Естествено, че могат да се видят всякакви марки и модели да се "мъчат" да надскачат  възможностите които имат. Двигателчето на Акорда според мен, за да има толкова гняс вътре е каран с ниско качество масло което е сменяно рядко + ниско качество гориво. Ако Ханс е живеел на 350км от най-близкият сервиз е разбираемо, по-лесно е да кара 7-8-10 години максимум и да продаде колата в "перфектно състояние" а те Хонда си издържат толкова, че и повече дори в такова състояние.
 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, Mkilla написа:

Двигателчето на Акорда според мен, за да има толкова гняс вътре е каран с ниско качество масло което е сменяно рядко + ниско качество гориво.

Стандартните масла са за нормално каране (нормални експлоатационни условия), а за германските аутобани си трябва "рейсърско" масло, или ако е нормално - смяна на 5 хил. к.м. Но там не им дреме...

Наливат им в сервиза и карай 15 -20 хил км. по гаранция... За това е така!

Но на тамошите консуматори хич не им пука. Важното е да наближи краят на гаранцията и да си вземат нов автомобил. Даже някои си вземат нов и по-рано, с отстъпка, като върнат стария в гаранция...;)

 

П.П. А ние тук се тюхкаме и им се чудим на акъла... И има защо! Но те не са способни да го разберат така или иначе...

Консуматорско общество...

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Добре де Веско, ти караш ли го редовно тоя сивик по 100, 200, 300, 400 км преходи, със 180 км/ч. и повече?

Не, само веднъж Венеция до София за 7часа. Но това си е пълен оргазъм за двигателя и шлаката излезе през ауспуха 😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

Стандартните масла са за нормално каране..

Тогава другата кола да се е строшила отдавна ;) По гаранция маслото се сменяше на 20к или година, после го сменяме от 12 до 18 месеца. Проблеми с двигател никакви. Нямам идея какво е вътре де и става въпрос за дизел. Градското каране е тежко експлоатационно условие за да си сменя човек по-често маслото уж ама ей го, 130к км проблеми няма а пък има и турбо, EGR, катализатор, кара се от ден 1 с БГ нафта и тн.. Нищо никога не е чистено. Тук има друго което ние не знаем.
 

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.02.2020 г. at 21:39, dandilov написа:

традиционните магистрални скорости от 180 и нагоре км/ч! Маслото, в такива случаи, вдига до над 130°C и при такъв системен тормоз по немските магистрали си заминава за 5 хил. км! А му го сменят по гаранционни условия и по сервизна книжка на 15 хил. км.!

Ето това е резултатът!

Сегментите със сигурност са запечени и ще гори масло за страх...

 

Мисля че част от въпросителните вече са  ясни . за последните 32 000 и 4 години липсва каквато и да е информация за смяна на маслото на акорда . Дани к24 е с маслен охладител и ще му е доста по трудно да му кипне чайника в конкретния случай .  Пак ти казвам 130 градуса ги набира и твоята с магистрално каране с 120км/ч  лятото , и в случая тезата ти няма да издържи щото всички в германия карат по ауто баните .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, fenabg написа:

Пак ти казвам 130 градуса ги набира и твоята с магистрално каране с 120км/ч  лятото

Тук не съм съгласен.

Лично съм измервал температурата в картера на моята D15-ка на път за морето - с термодвойка през щеката за маслото (и до момента я ползвам). При продължително поддържане (говорим за часове) на 120 км/ч (+- 10 км/ч) максималната температура на маслото в картера, която съм видял, бе около 103 градуса Целзий. Средната бе в диапазона 97-100 С. Да отбележа само, че нямам защита (кора) под картера.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, emod написа:

Тук не съм съгласен.

 

И аз не съм , бих се съгласил ако е с датчик в картера тази температура . Но имаш и право де с което бих се съгласил на 100%  че англичанките са доста отворени отдолу и има добро обдухване* . Но имай в предвид че кутията на англичанката която караш е най дългата и си на 2800 оборота на 120  а те са най големия фактор за пример стрийма ми е на 3500.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак съм аз Люклер...  

 

20200217_163438.jpg колата е црв за основен ремонт история не известна 
 

20200217_194139.jpg  Тук са снимани бутала от акорд 86 година 2000 кубика и црв 2000година  
 

20200217_194037.jpg акорд
 

20200217_194203.jpg црв 

20200217_195936.jpg запушените маслени канали 

20200217_195932.jpgпак , зумнете снимката на макс 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, fenabg написа:

Пак съм аз Люклер...  

:D:D:D

 

 

преди 36 минути, fenabg написа:

 

20200217_194139.jpg 

Ей, това икономистите и мениджърчетата ще затрият света, ей!

При тия тънки маслосъбирателни сегменти и отворчета, и с последваща смяна на маслото, на по 15 - 20 хил км. е така ще е, няма начин!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време имаше високи критерии за ресурс и съответно високи поли на буталата, и маслообирателните сегменти.

Някой пак да каже че новите коли са по-здрави от старите. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много страшни снимки качвате, качвам и аз малко за цвят. K24 Швейцария 220 000 km масло сменяно на 20к 

IMG-771685661057ad3826bd60b3b00640a6-V-1.thumb.jpg.890a4be06a6d52073752e53377d39ead.jpgIMG-6ba9cbab19dcc15458bcd00d4ece618e-V.thumb.jpg.bed37e7dec217c3d4c6e7f729205ceb9.jpg

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли се какво е било маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5w-30 най вероятно Кастрол всички без последната - 10w-40. Сега като се загледах първата смяна даже на 25к

IMG_20200218_154813.jpgIMG_20200218_154822.thumb.jpg.6abb4055b59fe26f003e5ff6d37e1828.jpg

Редактирано от isullivan
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази история на колата показва,че колата е гледана.Всички печати са на един сервиз и по всяка вероятност нищо не е спестявано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Това че всички печати са от един и същ сервиз, колкото е добре, толкова е и зле.

Лично съм виждал разопаковане на сервизна книжка, купена от eBay, бухане на печати, писане с различни химикалки и имитиране на различен почерк.

Не казвам, че този случай е такъв, само реплика за протокола.

 

п.п. Ако видя книжката от снимките на живо, можем пак да си говорим. Все пак това ми беше работата преди 20-ина годинки.

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей, карето в синия леген е като ново, ма не вярвайки на очите си, се наложи да "зумна" снимките, за да се убедя че не са чистак нови. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали има смисъл от всичкия този труд Люю. 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, vespa написа:

Дали има смисъл от всичкия този труд Люю. 😁

До два дена ще знам , а до 20к ще е  още по .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, vespa написа:

Дали има смисъл от всичкия този труд Люю. 😁

Има разбира се. Тоя матор ще е като нов. Все едно чиляк излязъл от затвора, върнал си борчовете и минал през турска баня и тайландски масаж.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам пример със семейна кола : купена от мен на 90хкм масло никога не е сменяно само доливане, двигател същия като на твойти снимки. Кара се над 200хкм само на газ без да гори масло,сменя се на 10хкм. Двигателя е 1.2 8v рено в момента го кара баща ми и е над 300хкм. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, vespa написа:

купена от мен на 90хкм масло никога не е сменяно само доливане

Добре де, поне докато е гаранционна не сменят ли масло. Тия хора малоумни ли са?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали трябва да си го плащаш обслужването. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 hours ago, inspektora said:

Добре де, поне докато е гаранционна не сменят ли масло. Тия хора малоумни ли са?!

Това е различен приоритет  доката за нас  колата е важна и се отделят средства за хубави консумативи. Отвън тя е разход за който ако е възможно се дават най-малко или никъкви пари ,защото ще се смени след 4-5 год. 

Мой приятел 7 год вече в Канада  1год си взе кола ,масла филтри всичко супер на ниво както беше тук в Бг,преди година го питам какво  масло сложи PetroCanada SS  там го произвеждате .Отговора беше ти луд ли си взех някъкво на мега промоция от хипер маркета и това сложих,няма да се женя за тази кола.

Та истината  е това ние взимаме с мисълта че ще е вечно наша,или поне следващите 10 год.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са различни неща. Едно е да не трепериш на колата и да я обслужваш с евтини, но все пак отговарящи консумативи, а съвсем друго да си купиш нова кола и да не си чувал за обслужване. Това второто граничи с малоумие.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, доста са хората които CARPERA описва. В голяма степен, ако не е някой специален модел/изпълнение, повечето хора в чужбина си ползват колите по начина описан от колегата. Кара 4-5 години, да му мине гаранцията и после следващата. През този период на ползване грам не го интересува кое, как и с какво се сменя, важното е да не плаща за ремонти и да има кола. Тук от друга страна, пазарът е главно от 2-ра ръка коли и нещата са по друг начин.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Както е известно на някои тук пишещите, 10г работих в пункт за ГТП в Англия и на 2 пъти изкарвах, т.е. съпругата ми, чисто нова Сивик 9 от автосалона.

Двете 9-ки бяха със включени 3 сервизни обслужвания в мейн дилъра. Не съм плащал за тях, карам им я, оставям я, а какво правят на обслужването си е техен проблем.

 

В сервиза - идва клиента, оставя колата и в повечето случаи не се интересува, какво масло му сипвам, и каква марка части му монтирам. Това си е мой проблем, аз му давам гаранцията.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да видите какво става след 130 К без смяна на маслото - Ауди ТТ от Англия😉😳:

https://www.motor-talk.de/blogs/yoshi-s-blog/134000-kilometer-ohne-oelwechsel-das-ist-das-ergebnis-t5247118.html

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За реглаж на клапани да не питам. :)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В някоя тема преди време бях писал, че без смяна на маслото издържа до 140хкм. Все пак зависи и с какво масло се долива. 

Интересно ми е ако се сменя редовно филтъра колко би изкарал двигателя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Модератор

Преместено от тема:

 

 

На тази кутия не е задължително да бъде оригинално маслото. Аз на 5та генерация с 5 литра 10w40 всяка година сменям на двигателя и скоростите заедно. 

Редактирано от dindin
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 44 минути, vespa написа:

На тази кутия не е задължително да бъде оригинално маслото.

Да, така е... Може и други, съответстващи на конкретната спецификация на Honda. Аз в момента съм с Yacco BVX500X SAE 75W80, от Ванката в Дупница ( https://www.yacco-bulgaria.com/produkt/bvx-500-x-sae-75w-80 ). Много добър вариант би бил и RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80, което е PAO! ;) ( https://www.ato24.de/en/ravenol-mtf-2-sae-75w-80.html )

 

преди 44 минути, vespa написа:

Аз на 5та генерация с 5 литра 10w40 всяка година сменям на двигателя и скоростите заедно. 

Тук съвсем не съм съгласен! !!!

Двигателното масло има едни присадки, а трансмисионното - други! За трансмисионните предавки и зъбни колела трябва маслото да има голямо съдържание на сяра и фосфор като противоизносни присадки! В двигателното масло, фосфорът е доста по-малко количество, а сярата е нежелана!

Като вискозитети, MTF-3 на Honda имa вискозитетни х-ки на 5W30 и 10W30 двигателни масла. В менюала пише, че при изтичане на трансмисионното масло (по някаква причина ), може да се ползва двигателно, но само до отстраняване на причината! Тоест, колкото да се прибереш и да си оправиш проблема.

При дългосрочно ползване на двигателно масло в скоростната кутия, със сигурност ще я повредиш! !!!

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имам си нова ск. кутия Дани, така че пробвам вече над 100хкм нямам проблем с кутията. 

По дразнех се от онзи който навсякъде драска без да е чел и даже сигурно не се е возило във въпросния модел цитирам :

Маслото е само и единствено това ХОНДА MTF - 3

ПП. В моето ръководство за 5та генерация пише: използвайте двигател но масло  SAE 10w30 или 10w40 

Редактирано от vespa
  • Нагоре 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

ПП. В моето ръководство за 5та генерация пише: използвайте двигател но масло  SAE 10w30 или 10w40 

Може ли да го снимаш това ръководство,та да видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не му е за сефте на Карпера да прави категорични заключения, без да пита първо чичо Гошо. Подканял съм го и друг път да не го прави.

До началото на 90-те е било масова практика да се ползва двигателно масло в скоростните кутии, не само в Хонда.. За Хонда това се е правело до към '96-а, т.е. Сивик 5 включително (както каза Веспа, и беше одобрен от Фена). Скоростната кутия на Сивик 6 да е различна, колко да е различна?! Да не е на светлинни години разлика?! Склонен съм да вярвам, т.е. не би ме учудило ако и в ск.кутия на 6-а ген се е ползвало двг масло в началото.

 

п.п. Хонда не произвежда масла. Маслата за Хонда се произвеждат и брандират с етикети Хонда в някои от многобройните компании по света. Не ме питайте в кои точно, не знам. В този ред на мисли - категоричното "Масла, само и единствено Хонда!" малко губи смисъл. Въпреки това и аз предпочитам да ползвам "само и единствено Хонда масла", ама само и единствено ATF, DPS-F И PSF-S.

На времето имах противоречия с един "колега", в един друг форум. И той така - "в задния диф на CR-V 1, само и единствено DPS-F", докато не му показах снимка на задния диф на моето CR-V 1. До пробката за наливане на масло имаше надпис ATF. Като казвам надпис, разбирай релефни букви в самата отливка на корпуса, а не стикер.

CR-V влиза в производство края на '95-а, ама задния диф е взет наготово от Civic Shuttle AWD, произвеждан много преди '95-а.

Civic 6 "англичанка" пък е копие на Honda Дomani, също произвеждана много преди '96-а.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, vespa написа:

ПП. В моето ръководство за 5та генерация пише: използвайте двигател но масло  SAE 10w30 или 10w40 

Ето какво пише в ръководството за "англичанка":

MTF.thumb.jpg.ac0a2fbcd27c8ceb428e33cf7f4e68c0.jpg

И при теб ли пише това, подчертаното в червено: "като временна смяна"? ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 59 минути, Krasi-mir написа:

До началото на 90-те е било масова практика да се ползва двигателно масло в скоростните кутии, не само в Хонда.

Навремето един приятел караше бензиново Пежо 305, при което двигател и скоростна кутия бяха на общо мазане. Между другото много солиден и здрав автомобил беше. 

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...