Jump to content
Sign in to follow this  
fenabg

Двигатели и скоростни кутии. Тема за лакардий и локуми.

Recommended Posts

Пускам темата си разискване на всички мотори и скоростни кутии. Конструкция, кое как, защо, чипове,  подобрения, обслужване, части  парт номера и т.н. Все локуми що се сетите .   

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ееее, най-накрая fenabg се "отпуши"!  :lol:

От кога го чакам да почне да пише подробно и напоително...

Поздрави за начинанието, Ванка! Изцяло те подкрепям!

Още повече, че ще е от голяма полза за целия форум! :thumbs1:

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ако разгледаме моторите във времето, от хонда са доказали , че това го правят много добре . Докато не се намесиха еко нормите и стратегии за по висока производителност  и по бърза сглобка . Като почнем от А серията вграждана в акорд , двигател които има многократно документирани изминати по над милион километра без да бъде отварян . Какво се случи сега ?????? , с толкова технологий да не могат да правят мотори не мисля ?.
Гори масло , нещо тропа , пропаднали клапани , спекли сегменти , износени  валове  това  ...........  Всичко това не може да бъде избегнато но може да бъде отложено . Защо неможе ?  няма материал  ,ресурса е изчислен . сега някои ще каже ма моята е на 400 к . , два реда по нагоре написах над милион! . Започнаха да се лутат потребителите между избора на масло и предписания , свети чека но майстотра ми каза че на газ е нормално , колата ми е на 200к майстора каза 10/40 нищо че съм с най голямата недомислица к20 икономик . Някои ще каже противоречиш си ! НЕ просто безсмъртната Де серия златната и среда  се оказа 5/40 а от двете страни останаха 10/40 и 5/30 .  Кога и защо за де серията ? винаги съм препоръчвал 5/40 или ако мотора е след ремонт 5/30 за тази серия мотори , марка масло няма да коментирам който има желание ще разбере с какво работя. Но нека да оставим де серията на страна коментирана е и в други мои теми , няма да се спирам и на Ф серия защото това е реално същия мотор с по голяма кубатура . 
Важно чека няма вариант да свети ако ще и на въглища да сте подкарали двигателя си !!!  99% от случайте е след монтаж на газова . Разберете и пак в 99 % от случаите или е монтирал или настроил с г@за си газаджията за да свети чека. Забелязавам гледате параметри на мапа за да прецените дали сте за реглаж клапани :D  , стига , в менюала си пише или ако незнаете запомнете 40000 . Ако има газ :
B20 - 15k IN15 -EX20 !!! 
k20/24 - 25k
d13-16 - 25k
L 12-14 - 30k
R18/20 -30k въпреки че това животно държи много отварял съм и след 140000 на газ и пак беше що годе в норма 
б16/18  - 30к  за тях мисля и да не пиша за мен това са най добре направените и конструктивно от всички мотори и най вече б18ц6 .
K серията вече не е с  ремък а верига и нейния живот при нормална експоатация приключва на около 230к .Живот зависещ много от маслото , ако изключим скоростната кутия , веригата има най много триене метал в метал в мотора . Затова тук поне аз не си правя експерименти к20 5/30  к20 тапира 0/40 също и к24 или 5/30 или 0/40 , спокоино знам какво пише в менюала.
Светещ чек с грешки в запалването на цилиндрите , кнок или в комбинация са регистър че 1во трябва да погледнете клапаните а с отварянето на капака и състоянието на веригата дали не е разтегнала. IN25 EX30 за Ка серия. 


Утре продължавам .
 

Edited by fenabg
  • Like 5
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Screenshot_20190823-203241.png

Screenshot_20190823-203203.png

Отлагания по бутало , клапани и свещите  , силно абразивни и твърди налепи . На клапаните се виждат как са се отчупвали , мго често се получават надирания на бутало или цилиндрите .

 

20190821_120548.jpg

20190821_120601.jpg
Тук комбинацията с дълги интервали на смяна е със добавки . Не слагаите л@йна в двигателите си .

Edited by fenabg
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

20190821_120624.jpg

20190821_172200.jpg

20190821_180750.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, fenabg написа:

K серията вече не е с  ремък а верига и нейния живот при нормална експоатация приключва на около 230к .Живот зависещ много от маслото , ако изключим скоростната кутия , веригата има най много триене метал в метал в мотора . Затова тук поне аз не си правя експерименти к20 5/30  к20 тапира 0/40 също и к24 или 5/30 или 0/40 , спокоино знам какво пише в менюала.

Сега искам да питам от чисто любопитство и любознателност, разбира се...

За веригата не е ли по-добре да се ползва масло с по-високо съдържание на цинк и фосфор, като противоизносни присадки?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Радвам се за темата ти Ванка, но при мен макар че е карана над 60к само с две смени с 10w40 главата е перфектна, но пустото бутало трака като трактор. Там проблема не вярвам да е от маслото, може да е прегряван или с масло под минимума карана. Все пак к20 е един добър икономичен и не толкова проблемен като на единичката или хашката двигател :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vespa

Когато един двигател е каран с минерално масло (мани, че му викат "полусинтетика") и то по 30 хил. км на смяна, става мазут вътре!

И когато конструктивните особености на тоя двигател изискват вискозитет 8 - 9, а са му сложили 14 - 15, няма как да има нормално мазане!

От там и бутала ще са се прецакали, и сегменти ще са запекли и още куп други неща...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 11 часа, vespa написа:

 

Проблема си е на лице с тоя мотор, а какво го е породило? Това може да се гадае само. И аз съм на път да си взема кола с к20 просто другия мотор вграждан в това купе е д17 и е безмислено. 

Edited by fenabg

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на мен Стрийма ми харесваше, но реших да "разроша гаргата". :)

Иначе пиши (макар че снимките са стряскащи), но пък нека знаят и дано някому е от полза. Както е казано: "По-добре веднъж да видиш, отколкото 100 пъти да ти разкажат". Интересуващите се уважават техниката и целесъобразно я пазят, а на другите им е "през оная работа" и стигат до твоята работа (операционната ти маса имам предвид).

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубава тема си отворил.продължавай да пишеш и с с снимки.браво

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
На 24.08.2019 г. at 19:06, fenabg написа:

Screenshot_20190823-203241.png

Screenshot_20190823-203203.png

Отлагания по бутало , клапани и свещите  , силно абразивни и твърди налепи . На клапаните се виждат как са се отчупвали , мго често се получават надирания на бутало или цилиндрите .

 

20190821_120548.jpg

20190821_120601.jpg
Тук комбинацията с дълги интервали на смяна е със добавки . Не слагаите л@йна в двигателите си .

Ако пред мен ми отвориш капак, с такава гняс на мой двигател,директно отива за скрап, та ако ще и най хубавата серия да е!

Ша ода пеш, да го е.а..!;)

 

Edited by JHM
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За да стигне един двигател до такова състояние какво трябва де е правил или не правил?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Да не е знаел че има двигател, или да е смятал че е от най-яките ДВГ-та по всички земни кълбета. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 45 минути, dragob написа:

За да стигне един двигател до такова състояние какво трябва де е правил или не правил?

По горе съм писал дълги интервали на смяна между 15-20 к и добавки в маслото.  Това нещо не се разтваряше от нормалните химии които ползвам за миене.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За да не повтарям,

пак ще попитам... ;):D

На 24.08.2019 г. at 20:30, dandilov написа:

За веригата не е ли по-добре да се ползва масло с по-високо съдържание на цинк и фосфор, като противоизносни присадки? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/24/2019 at 6:56 PM, fenabg said:

Ако има газ :
B20 - 15k IN15 -EX20 !!! 

 


 

Един въпрос в същия менюал пише че клапаните за този двигател са както следва-

35592402_KLAPANISTOINOSTI.thumb.png.13e76188f299303b4898be2587dd392f.png

входящи стойностите са 0.08-0.12мм какво налага или се е доказало в твоя опит те да са на 0.15мм,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, dandilov написа:

За да не повтарям

 

Дани реално е по добре и за мен лично е по добре. Преди години и маслата бяха с повече цинк както някои рейсингови в момента . Тук идва момента че C маслата са с по малко цинк  от АВ  , за дизелите имам в предвид.

 

 

 

преди 18 минути, CARPERA написа:

 

 

Някъде  в менюала да пише че колата може да е в бг,ще е на 20+ години и на газ!. 
Налага се заради натягането на клапаните по бавно става така . И натягат прогресивно  , не спрямо пребега а колкото по натягат толкова по бързо става.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 14 минути, fenabg написа:

Дани реално е по добре и за мен лично е по добре. Преди години и маслата бяха с повече цинк както някои рейсингови в момента . Тук идва момента че C маслата са с по малко цинк  от АВ  , за дизелите имам в предвид.

Значи в такъв случай, за К20 и К24, най-добре да се ползват масла по ACEA A5/B5 (0W30 и 5W30). При двигатели в добро здраве, разбира се.

Te са нисковискозитетни, точно като за тези двигатели, но една идейка по-гъстички от 0W20 и 5W20. Същевремено са с по-високо съдържание на цинк и фосфор. Мисля, че това би намалило и износването на разпределителния вал на К20-ската.

Правилно ли разсъждавам?

 

За дизелите с ДПФ няма много опции и трябва да се ползват масла по АСЕА С - спецификациите.

Edited by dandilov
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
29 minutes ago, fenabg said:

 

 

Някъде  в менюала да пише че колата може да е в бг,ще е на 20+ години и на газ!. 
Налага се заради натягането на клапаните по бавно става така . И натягат прогресивно  , не спрямо пребега а колкото по натягат толкова по бързо става.

Благодаря за отговора.

Малко разяснение ако може,както знаем входящите в повечето случаи не са променили своите стойности натягат изходящите.

Правилно ли съм разбрал зависимоста от 0,15 на входящите и така натягат по-бавно изходящите като това е за коли на газ.

Ще пробвам 0,15 на входящите тази стойност при следващото регулиране,така не се ли чуват да тракат клапаните ,винаги са ми ги правили in 0,10-ex 0,20.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Днес ще се отклоня малко от моторите , но две поредни коли ме вцепениха вчера и днес . Искам да ви обърна внимание на спирачната система. Ако вашият живот не ви е мил и не ви пука  то  помослете за останалите. 

Ще започна със спирачната течност която се сменя на максимум 36 месеца ! 
Ако сами си сменяте накладки няколко неща които ще  изброя ще са ви от полза . 
1 винаги проверявайте дебелината на диска и я сравнете с зададения минимум  , ако е под ,на или с някоя десета до минимума то незбавно ги сменете . 
2 при смяна на накладки задължително почистете и смажете водачите с греста предвидена за тази цел . Никога с графитна .!
3 подложните пластини на накладките ги свалете почистете тях и основата на супорта на която лягат . 
4 уверете се че наклатката влиза леко в леглото си и е притискана само  от пружинна сила на пластините . При нужда изпилете водача на накладката  от чеплъка на шанцоването и боята . 
5 обезмаслете дисковете 
6 Преди монтаж на диска се уверете че сте почистили идеално главината от ръжда, налепи и всичко което би попречило диска да легне с цялата си площ на нея. 

7 не мажете медна грес на диска и след това да монтирате алуминиеви джанти. 

Edited by fenabg
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

20190826_154505.jpg

20190823_193654.jpg

20190827_101646.jpg

20190827_125056.jpg

20190827_125106.jpg

20190827_150225.jpg

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 16 минути, CARPERA написа:

0,10-ex 0,20.

Сам ми цитираш менюала но не го правиш , превантивно го правя на 0.15  и не тракат а и да тракат е около 90 секунди на студен старт . Изпускателните  натягат повече да така е но на 0.10 In  вярвай ми не е много трудно  да почнат и те . 
Не анагажирам никой с моето мнение просто пиша от опит !

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не цитирам менуала просто винаги са ми ги правили така и това е in 0,10-ex 0,20..Никога съм нямал натегнати входящи или поне така са ми казвали.

За това питах за твоите изводи и опит.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

А като за грее добре  двигателя това 0,10 на колко става според теб CARPERA. Защото според мен става на кръгла нула и караш случайно на газ един от най капризните двигатели на Хонда. 

Edited by vespa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно снимките на спирачките.

Кой е карал на магия с такива спирачки? То си е направо страшно!

А маншончето със свинската опашка направо кърти! :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, dandilov написа:

Значи в такъв случай, за К20 и К24, най-добре да се ползват масла по ACEA A5/B5 (0W30 и 5W30). 

Този път уцели шестицата, но не знам защо 5w30 го наричаш нисковискозитетно като е в златната среда :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Фен ,само дисковете ли смени на този горе или има последствия и на "горе" по системата?

Edited by JHM

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 1 минута, JHM написа:

Фен ,само дисковете ли смени на този горе или има последствия и на "горе" по системата?

Ремонтен комплект предни и задни водачи с маншони , дискове и накладки .

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 18 минути, vespa написа:

но не знам защо 5w30 го наричаш нисковискозитетно като е в златната среда :D

Защото, Веско, от 5W30 до 5W30 има голяма разлика! Има много видове 5W30 и се различават съществено и по вискозитет, и по спецификации, и по съдържание, и по приложение!

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм споделял с теб, че използвам Castrol Edge 5w30 ACEA A1B1, A5B5 и само това имах предвид. Да до уточним, че става въпрос за к20а6 двигател. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тоя със спирачките е за пребиване - и в прекия, и в преносния смисъл.  :bash:

Добре че си ни спасил от него. 10Q!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Повече са плюсовете, отколкото минусите!:thumbs1:

 

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Относно клипът:

Тоест, накратко, чилякът - братушка казва, че всички проблеми с износването на разпределителните валове на К-сериите и допълнително - харченето на масло идват не от използваното масло, а от ненавремената му смяна! Споменава масло 0W20 и  5W30. Споменава и че не е виждал тънки маслени канали и отвори по разпределителните валове. (Тук Ванката може да каже дали е така...)

Неколкократно казва, че дилърските сервизи сменят на 15 000 км., а трябва на 5000км. Максимум на 7000 км! Накрая допълва, че не е виждал тези проблеми само при екземпляри, които са обслужвани по сервизна история на съкратен интервал на смяна, на маслото! И при тях няма износване на вал и няма харч на масло. Дори и на 300 хил. км! Перефразирам цитат: "Двигателите на Хонда обичат прясно масло"! :)

От тук следва изводът... Който си е купил К-серия, която по сервизна книжка е обслужвана на 15 000км., значи трябва да обърне по-сериозно внимание за ремонт...

Това гласи посланието на клипчето. ;)

Благодарности на JHM за предоставянето му. :thumbs1:

Edited by dandilov
  • Like 1
  • Thanks 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Дани моя двигател до 180хкм е обслужван на 15хкм в сервиза на Хонда с масло 5w40 на Bardahl, имам всички фактури за доказателство. Втория собственик до 250хкм само две смени с 10w40 на Agiip :angry: и мога да кажа, че валовете, цялата глава е перфектна. Така че Фена може малко да се замисли за маслените магистрали.По добре да каже, дали става 6 стената ск. кутия от другите седмици, че много ме дразне Цецо с неговите 2100об. при 100км. а аз съм с 3000об. Ако може да сваля още литър на 100 няма да е зле. То е ясно, че автоматика няма да го стигна, но все пак минавам 20хкм на година 

Edited by vespa
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз много благодаря за темата и за превода. Не съм му свикнал и руският ми е абсолютно непонятен.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 53 минути, vespa написа:

 Така че Фена може малко да се замисли за маслените магистрали.

Коя година е твоята че доколкото знам , по спомен 1вите 3 години от производството на к20 е  проблема с валовете . Пиша по спомен не  помня точно до коя година беше .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 1 час, vespa написа:

Дани моя двигател до 180хкм е обслужван на 15хкм в сервиза на Хонда с масло 5w40 на Bardahl, имам всички фактури за доказателство.

А проблемът с буталото? :rolleyes:

Да допълня малко превода...

Освен разпределителните валове, братушката коментира и запечни сегмнти, и също както, и Ванката коментира:

На 23.08.2019 г. at 23:05, fenabg написа:

запушени дренажни отвори на маслосъбирателните пръстени .

Това от изпечено масло, поради какво? ... смяна на 15 000 хил. км. Пък дори и 0W20!

Представяте ли си каква "глеч" става в дренажните отвори на маслосъбирателните пръстени при масло 5W40 и 15 хил. км.?! :o

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, ivailopp написа:

Аз много благодаря за темата и за превода. Не съм му свикнал и руският ми е абсолютно непонятен.

Ами аз съм го учил от трети клас нататък... Той е същият като българския, само трябва малко въображение и речник... ;):)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...