Jump to content
PILETORADI

Нормални / ниски обороти на празен ход

Recommended Posts

Преди 1 час, CARPERA написа:

Зависи от настройките на газовата ако имаш такава на 17 хил е нормално да избягат от стойностите,това на газ ако си на бензин е ок.На газ клапаните затягат и при мен това по което разбирам е когато спра на светофар пропадат оборотите почти до нула и се колебаят това няколко секунди,това е за автомат.Колата на газ с затегна ти клапани става много тиха,докато при бензин почват да тракат там стойностите бягат нагоре. 

Тампоните може да са здрави но гумата старее и се спича няма я еластичност и не може да обира вибрации. Тампоните ги открих сам въпреки воденето на майстори,така че вижте ги всеки един по един лично за да сте сигурни.

Ето намерите ги тук

https://www.parts-honda.uk/

Газовата я донастроиха преди 3 седмици, даваше бедна смес, вече не пали чека.. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Ivan_Ch написа:

Зравей. Как се прави гореописаното. Симптомите от темата ги има и в моята каляска. Тампоните са здрави. Не са първа младост, но държат. Фросела е чистен. Клапаните са регулирани преди 17к. Мистерия. Май с всички автомати е така. Не е лошо да направим една среща да сравним

 

Ето как се заобикаля ELD: 

 

https://www.hondaaccordforum.com/forum/audio-visual-electronics-10/honda-electrical-load-detection-eld-bypass-32726/

 

Или в гугъла като напишеш ELD bypass, има достатъчно теми из нета. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди час се прибрах от процедурата с чистенето на дросела и клапана, колата държи една идея по-високи обороти и трептенето утихна малко...Нещо друго ми се случи де - изфорсирах я малко на място преди да я прибера в гаража и взе да държи пък сега обороти около 1200....Размърдах леко жилото на газта и слязоха в норма, може и да сме го разместили при свалянето на дросела....Та ще покарам някой ден и да видим как ще се развият нещата, иначе след чистенето работи в сервиза около 20-30 минути и се държа безупречно при подаване на газ, включване на консуматор и т.н.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега вече е наред следната простотия- колата взе да си играе сама с оборотите.... Ще се ходи май пак обратно, преди чистенето беше бетон поне в това отношение... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой клапан пипахте снима ли го  когато го чистихте,нещо не сте върнали на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дросел и IACV, пипали не е точно, бях в сервиз за почистване... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах ако са пипал и ТПС а те са го пипал  ти каза  че и жилото задържа,търсете там проблема. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това и направих снощи сам... На жилото на газта долната контра-гайка беше около 5мм под вилата и явно играеше... Стегнах я, сутринта минах 10км, общо взето беше ОК, само един нов симптом има, при палене студена държи 1200, след 2 мин вдига за момент 1700 и после вече нормализира... Това не ми се е случвало преди... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IACV има обучение дали е направено, пробвай да ресетнеш  разкачат батерията и незнам за вас кой предпазите е .Ти гледа ли как се прави всичко пръскането само с спрей не става нищо само са размекнали боклуците,трябва сериозно киснене в обезмаслител и миене и на дросела и на IACV.

Покарай малко и всичко може да се намести но ресета го направи ако не вреди нещо на електрониката ти.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кис аха го, не само забърсване.... Как се прави ресета? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста клипове вYou Tube

и за тестване на IACV почистване дросел и ресетване. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, CARPERA написа:

Има доста клипове вYou Tube

и за тестване на IACV почистване дросел и ресетване. 

За чистенето ясно, гледал съм и на живо.. 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, PILETORADI написа:

Това и направих снощи сам... На жилото на газта долната контра-гайка беше около 5мм под вилата и явно играеше... Стегнах я, сутринта минах 10км, общо взето беше ОК, само един нов симптом има, при палене студена държи 1200, след 2 мин вдига за момент 1700 и после вече нормализира... Това не ми се е случвало преди... 

Нормално.Така трябва, без тези 1700. но на Зафирата  е точно така с тези 1700 за секунда-две.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.02.2019 г. at 23:59, ogi28b написа:

Здравей, колега. Може ли да опишеш вибрацията на волана как се усеща, например вижда ли се воланът да вибрира и с каква амплитуда, доколкото можеш да прецениш? Питам те, за да го сравня с амплитудата на дизелов двигател и да добия представа. ( В крайна сметка няма голямо значение, за бензинов не е нормално каквато и да е вибрация, особено добре проектираният, но ако е 2-3 мм е едно, а ако е 10 мм е друго)

 

Иначе мога да ти предложа нещо, което НЕ Е решение на проблема, но е изкуственото му премахване  - в ELD-контролера да се симулира товар, като така той да си мисли, че си включил консуматор. Така получаваш:

 

- по-високи обороти, все едно си с включени къси, например

- алтернаторът ще работи в режим на "високо напрежение" на зареждане - 14.0 - 14.2 волта за вечни времена (или колкото е спецификацията на регулатора)

 

Това може да доведе до леко завишен разход, заради постоянния ток на зареждане през акумулатора, който протича. Възможно е изобщо да не усетиш този завишен разход, освен ако не правиш специално измерване за това. От друга страна пък си гарантираш, че винаги акумулаторът ще се зарежда колкото може. 

 

Това го правят хората, които имат нужда от 14 волта постоянно (например за музика, за DRL-контролер, който следи напрежение и др.) и не е нещо кой знае какво, те повечето коли така работят. Но пак казвам - това е изкуствено избягване на проблема, а не неговото решение! Така изкуствено може да си вдигнеш оборотите и като подпреш нещо на педала да го натиска леко. На механичните дросели с жило става и като пипнеш малко регулиращия болт. 

 

---

Проверени ли са тампоните дали изобщо успяват да гасят част от тая вибрация или я пренасят изцяло? (Което категорично значи, че е за нови тампони)

Колега, това симулиране в ELD-контролера как става. На електричар ли трябва да отида, тъй като аз имам същя проблем на К20 ръчна?

Много ме дразни това тресене и съм навит колата да ми работи дори на 900 оборот на празен ход, от колкото да ми притриса като дизел. Много е странно, че няма решение на този проблем, предвид това, че вече сме 4-ма човека с този проблем (за форума), а предполагам са и доста повече. Или дори да няма решение, поне да се знае каква е причината за това неприятно претрисане. Във фейсбук групата имаше колега, който беше сменил и тампони на двигателя и пак няма резултат. Има колеги с изчистени дросел клапа, ERG пътища и PCV клапани и също няма резултат. Съвсем скоро ще отида да регулирам клапаните, но мисля, че и това е пробвано и няма резултат. Ако има колега от София, може да се видим за да сравним дали говорим за едно и също нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, botevist1912 написа:

Колега, това симулиране в ELD-контролера как става. На електричар ли трябва да отида, тъй като аз имам същя проблем на К20 ръчна?

Много ме дразни това тресене и съм навит колата да ми работи дори на 900 оборот на празен ход, от колкото да ми притриса като дизел. Много е странно, че няма решение на този проблем, предвид това, че вече сме 4-ма човека с този проблем (за форума), а предполагам са и доста повече. Или дори да няма решение, поне да се знае каква е причината за това неприятно претрисане. Във фейсбук групата имаше колега, който беше сменил и тампони на двигателя и пак няма резултат. Има колеги с изчистени дросел клапа, ERG пътища и PCV клапани и също няма резултат. Съвсем скоро ще отида да регулирам клапаните, но мисля, че и това е пробвано и няма резултат. Ако има колега от София, може да се видим за да сравним дали говорим за едно и също нещо.

Аз съм от София, само още клапаните не са ми пипани....Иначе вибрациите не са големи, когато съм без включени консуматори, работят ли късите колата е с около 750 оборота в минута и спи....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@botevist1912

 

Пускат през 820 ома веригата на ELD-то. Понеже не съм го правил, защото засега не ми се е налагало, само съм чел как го правят, за да знам ако ми се наложи. Затова не мога да ти кажа подробности какво и как е най-лесно. 

 

Напиши в Гугъла "eld bypass" и излизат резултати колкото ти душа иска. Ето примерна картинка, която взех от https://honda-tech.com/ и я качвам на този сървър, за да не се затрие ако я кача като линк, дано да е в помощ и на други.

 

ELD_relaybypassV11.thumb.jpg.3ae19df5dd10040d640841a2cd1a06c3.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, PILETORADI написа:

Аз съм от София, само още клапаните не са ми пипани....Иначе вибрациите не са големи, когато съм без включени консуматори, работят ли късите колата е с около 750 оборота в минута и спи....

Ами и на мен при включени светлини са ми 750 оборота е доста по-добре, но определено не спи. Ще драсна на лично евентуално да се засечем някъде да направим съпоставка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

По въпроса с вибрациите...Направих реглаж на клапани и се оказа, че са били понатегнати независимо от това, че до сега колата не е карана на газ (к20 - ръчка). Вала и веригата бил в добо състояние според мастъра. Проблема с вибрациите обаче си остава след реглажа. При включени светлени 750 оборота, вибрациите се усещат в седалката, волана и педалите. При изгасени светлени отива на 650 оборота и тогава имам чувството, че карам някакъв автомобил 90 година. Вибрациите се усещат още по-силно. Започвам да се чудя дали целия проблем не идва от някакво износване в самия двигател, който да води до неравномерна работа, а от там и тези досадни вибрации. Иначе в движение колата си върви перфектно, набира добре и нямам никакви признаци на сериозни проблеми

Имам колата от около месец и не мога да и се накефя, защото тези вибрации ме тормозят постоянно имайки предвид , че често съм софийските задръствания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огеледайте и тампоните на скоростите и двигателят за всеки случай ...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.02.2019 г. at 17:35, PILETORADI написа:

Здравейте! Има доста теми за оборотите, но имам конкретен въпрос - автомобилът ми е Акорд 7, 155к.с., 2.0 мотор, бензин, автомат, с газова уредба. Питането ми е следното - прави ми впечатление, че когато шофирам в града и нямам включен по-голям консуматор, колата ми държи ниски обороти на място(според мен), някъде около 600 до 650 оборота максимално и имам дразнещи ,леки вибрации на мотора, които се предават на купето. В момента, в който включа да речем късите светлини(колата има дневни), оборотите на празен ход се качват на около 750 и всичко заспива....Та питането ми е следното - какво да предприема за да са по-високи оборотите при работа без консуматор, нещо за почистване или?  Автомобилът е с газова уредба на 17 000км, филтрите и са сменени, въздушният е нов, свещите и са на 200км, Denso Iridium.....

 

Благодаря предварително на отзовалите се:)

 

 

 

Колега, както споменах в една друга подобна тема, проблема най-вероятно ти е в предния тампон на мотора. Казвам го от първо лице, тъй като имах същите вибрации, особено без включен консуматор. Смених преден и заден тампон и нещата се подобриха чувствително. Тъй като не се препоръчват неоргинални тампони, а оригиналните са доста скъпи, сложих такива втора употреба.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, IBM написа:

Колега, както споменах в една друга подобна тема, проблема най-вероятно ти е в предния тампон на мотора. Казвам го от първо лице, тъй като имах същите вибрации, особено без включен консуматор. Смених преден и заден тампон и нещата се подобриха чувствително. Тъй като не се препоръчват неоргинални тампони, а оригиналните са доста скъпи, сложих такива втора употреба.

Успех!

Благодаря ти за отговора:) На пръв поглед тампоните са добре, но ще я закарам да я погледнат...Какви са им цените по принцип, ако си информиран де....

 

Лек ден!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, PILETORADI написа:

Благодаря ти за отговора:) На пръв поглед тампоните са добре, но ще я закарам да я погледнат...Какви са им цените по принцип, ако си информиран де....

 

Лек ден!

Почти съм сигурен, че имаш същя проблем. Пускам снимки на старите тампони. Видимо са здрави, но всъщност, както един колега спомена, вътре има вакуум, който може да се прецака. Това най-вероятно е причината и самия тампон да не сработва както трябва. Разликата между мен и теб е, че ти си автоматик. На мен оборотите също в най-ниската си точка са около 650, а с консуматор около 750. Цената на големия тампон, оригинален е малко над 400 лв. За задния нямам идея, но би следвало да е по-евтин, защото е технологично по-прост.

На мен ми взеха 100 лв. за двата втора употреба и 100 лв,. за труд. Ако си от София мога да те пратя при човека, който ми ги направи. Сега вибрацията се усеща много леко без консуматор (преди направо си тресеше) и съвсем изчезна с включен консуматор, когато оборотите са на 750. Ако колата пък е карана да кажем 2 часа извън града, когато спра на едно място, вибрацията я няма дори и без консуматор на 650 об. Този проблем е решен така и от друг колега от форума, а също така има и доста подробно видео на един рашън, който обяснява точно за връзката между вибрациите на празен ход и въпросния тампон. Да почерпиш :)

57373113_264661500973500_7187707441499340800_n.jpg

57486287_2603780889695012_7481137962189586432_n.jpg

Редактирано от IBM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета и аз си мисля, че проблемът може да е от тампон. 

При мен (сивик 1.6 2001) на загряла кола ми държи 650 оборота (без консуматори) измерено с диагностика ELM, НО нямам никакви вибрации - мотора спи. В купето не се чува, че работи.

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, IBM написа:

Почти съм сигурен, че имаш същя проблем. Пускам снимки на старите тампони. Видимо са здрави, но всъщност, както един колега спомена, вътре има вакуум, който може да се прецака. Това най-вероятно е причината и самия тампон да не сработва както трябва. Разликата между мен и теб е, че ти си автоматик. На мен оборотите също в най-ниската си точка са около 650, а с консуматор около 750. Цената на големия тампон, оригинален е малко над 400 лв. За задния нямам идея, но би следвало да е по-евтин, защото е технологично по-прост.

На мен ми взеха 100 лв. за двата втора употреба и 100 лв,. за труд. Ако си от София мога да те пратя при човека, който ми ги направи. Сега вибрацията се усеща много леко без консуматор (преди направо си тресеше) и съвсем изчезна с включен консуматор, когато оборотите са на 750. Ако колата пък е карана да кажем 2 часа извън града, когато спра на едно място, вибрацията я няма дори и без консуматор на 650 об. Този проблем е решен така и от друг колега от форума, а също така има и доста подробно видео на един рашън, който обяснява точно за връзката между вибрациите на празен ход и въпросния тампон. Да почерпиш :)

57373113_264661500973500_7187707441499340800_n.jpg

57486287_2603780889695012_7481137962189586432_n.jpg

От София съм по принцип....Ще си потърся тампони и ще видим...Вибрациите не са ми силни но съм малко перфекционист....Те са само на D и натисната спирачка, ако съм на паркинг всичко е безупречно....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и не разбрах колко трябва да са оборотите на празен ход при спряла кола на к20z, моята е 650оборота, ако пускам по инерция, на изключена предавка са 800-900?!😞

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mimiron3  идеални са.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...