Jump to content
PILETORADI

Нормални / ниски обороти на празен ход

Recommended Posts

Здравейте! Има доста теми за оборотите, но имам конкретен въпрос - автомобилът ми е Акорд 7, 155к.с., 2.0 мотор, бензин, автомат, с газова уредба. Питането ми е следното - прави ми впечатление, че когато шофирам в града и нямам включен по-голям консуматор, колата ми държи ниски обороти на място(според мен), някъде около 600 до 650 оборота максимално и имам дразнещи ,леки вибрации на мотора, които се предават на купето. В момента, в който включа да речем късите светлини(колата има дневни), оборотите на празен ход се качват на около 750 и всичко заспива....Та питането ми е следното - какво да предприема за да са по-високи оборотите при работа без консуматор, нещо за почистване или?  Автомобилът е с газова уредба на 17 000км, филтрите и са сменени, въздушният е нов, свещите и са на 200км, Denso Iridium.....

 

Благодаря предварително на отзовалите се:)

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз имам същия проблем и го ровя от много време. Пускал съм и аз тема за това

Още един колега от форума каза ,че го има това нещо. С теб ставаме трима, за които аз знам. Може да се окаже нормално... Въпреки ,че според мен не е. Със сигурност не е нищо за чистене, само това гарантирам, понеже съм изчистил всичко неколкократно и обстойно. Може да е някакъв проблем с някой сензор, може да са тампони на мотор, а може и нещо с  газовата уредба. Мисля,че трябва някаква много опитна ръка в случая ни...включително с газови уредби. Имаш ли светещ чек?

П.с. аз съм минал 40 к километра така без проблеми, 24 к на газ. И да има нещо , със сигурност не е сериозно.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мисля , че вече не:) Светкаше ми до преди 2 седмици, грешка Р0171( уж бедна горивна смес). Уредбата е на 12 месеца, още толкова в гаранция...Закачиха я, леко вдигнаха горивната смес и вече за 2 седмици само 1 път ми запали чека....Иначе на ден до 2 го палеше, сега след корекцията на сместа го запали само 1 път за 14 дни.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти си pcv клапана или го смени, задължително. Не е нормално да пали чек за бедна смес. Това е лошо. В крайна сметка май е от газовата всичко... Монтажникът е мега важен... Хонда си иска специално отношение, за да е всичко наред,това е. Виж дали пали чек на бензин и дали я има вибрацията, това е също много важно. После пиши.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще я закарам и дросела да и изчистят и там около него всичко, стъпково - мъпково....То явно работи, щом като запаля фаровете и веднага компенсира с вдигане на оборотите....Малко е студеничко тези дни иначе бих се пробвал и сам ама.... на Сивика преди успях цели 3 пъти да го сваля целия дросел и си го чистех...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи какъв  е двг, защото 2.0 са различни и дали е с механичен или електрически дросел.

При мен двг е с електр. управление (Z2), само бензин и оборотите ми са ниски според мен (615-20), макар, че по книга са в границата. Няма вибрации, но си мисля, че сместа е бедна, защото при тръгване няма мощност (забива), а може и от съединителя да е.

Когато има и газ, правило е да оправиш всичко на бензин да е ОК, пък тогава да се занимаваш с газта...

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

K20A6 / 114 Kw / 155 коня. Мисля, че е с механичен дросел, нямам забиване, държи се отлично(за мен де) при подаване на газ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, PILETORADI написа:

K20A6 / 114 Kw / 155 коня. Мисля, че е с механичен дросел, нямам забиване, държи се отлично(за мен де) при подаване на газ....

Ми с механичен не би трябвало да има проблем след почистването, може да стане по-добре. Там май имаше и клапан за празен ход...

При електрическите някои имаха драми с обучения след почистването...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два датчика с букси има - един директно на самия дросел( може и да е стъпковото, нямам идея) и един на 5 см в ляво от него, захванат е вертикално с болт, близо до колекторните тръби...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно като този от клипа изглежда:

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти искаш да си вдигнеш оборотите и се чудиш как да стане това ли си мислиш,че имаш проблем и търсиш решението му.Правилно ли те разбирам или греша?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата има вибрация по цялото купе на празен ход. Това е проблемът,доколкото и аз разбирам. При мен е същото. Трудно е да се каже ниски ли са оборотите, понеже тоя двигател си работи на ниски по принцип. Спецификацията е 650+- 50. Може да се приеме ,че и 600 е нормално...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, Митко Йотов написа:

Колега ти искаш да си вдигнеш оборотите и се чудиш как да стане това ли си мислиш,че имаш проблем и търсиш решението му.Правилно ли те разбирам или греша?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, на 700 е ок, не трепери.... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз всъщност нямам идея колко са нормалните обороти, просто споделям, че при включен консуматор колата си ги вдига и всичко спи... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да ги вдигнеш с програма трябва да стане.А ако търсиш проблем не мисля,че имаш,650 са оборотите на празен ход на почти всички бензинки.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, PILETORADI написа:

Аз всъщност нямам идея колко са нормалните обороти, просто споделям, че при включен консуматор колата си ги вдига и всичко спи... 

Да защото излизаш от резонанстният момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Митко Йотов написа:

Ако искаш да ги вдигнеш с програма трябва да стане.А ако търсиш проблем не мисля,че имаш,650 са оборотите на празен ход на почти всички бензинки.

 

Ами може и да си прав тогава... Ще и направя едно почистване и така... Закачих я на диагностика преди 3 седмици профилактично, всичко и било в норма, по спомен бяха около 640 тогава... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам,че вибрацията е много малка но прави впечатление и това те смущава.Не трябва да пада под тези обороти защото маслената помпа няма да може да вдигне маслото но и по високи не е и нужно.При включени консумативи вече е ясно защо ЕКУ-то ги вдига.Виж какви е задал производителя на този мотор и ги направете с програма такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще я заведа на почистване и после ще го мисля... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Може ли да опишеш вибрацията на волана как се усеща, например вижда ли се воланът да вибрира и с каква амплитуда, доколкото можеш да прецениш? Питам те, за да го сравня с амплитудата на дизелов двигател и да добия представа. ( В крайна сметка няма голямо значение, за бензинов не е нормално каквато и да е вибрация, особено добре проектираният, но ако е 2-3 мм е едно, а ако е 10 мм е друго)

 

Иначе мога да ти предложа нещо, което НЕ Е решение на проблема, но е изкуственото му премахване  - в ELD-контролера да се симулира товар, като така той да си мисли, че си включил консуматор. Така получаваш:

 

- по-високи обороти, все едно си с включени къси, например

- алтернаторът ще работи в режим на "високо напрежение" на зареждане - 14.0 - 14.2 волта за вечни времена (или колкото е спецификацията на регулатора)

 

Това може да доведе до леко завишен разход, заради постоянния ток на зареждане през акумулатора, който протича. Възможно е изобщо да не усетиш този завишен разход, освен ако не правиш специално измерване за това. От друга страна пък си гарантираш, че винаги акумулаторът ще се зарежда колкото може. 

 

Това го правят хората, които имат нужда от 14 волта постоянно (например за музика, за DRL-контролер, който следи напрежение и др.) и не е нещо кой знае какво, те повечето коли така работят. Но пак казвам - това е изкуствено избягване на проблема, а не неговото решение! Така изкуствено може да си вдигнеш оборотите и като подпреш нещо на педала да го натиска леко. На механичните дросели с жило става и като пипнеш малко регулиращия болт. 

 

---

Проверени ли са тампоните дали изобщо успяват да гасят част от тая вибрация или я пренасят изцяло? (Което категорично значи, че е за нови тампони)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ogi28b написа:

Здравей, колега. Може ли да опишеш вибрацията на волана как се усеща, например вижда ли се воланът да вибрира и с каква амплитуда, доколкото можеш да прецениш? Питам те, за да го сравня с амплитудата на дизелов двигател и да добия представа. ( В крайна сметка няма голямо значение, за бензинов не е нормално каквато и да е вибрация, особено добре проектираният, но ако е 2-3 мм е едно, а ако е 10 мм е друго)

 

Иначе мога да ти предложа нещо, което НЕ Е решение на проблема, но е изкуственото му премахване  - в ELD-контролера да се симулира товар, като така той да си мисли, че си включил консуматор. Така получаваш:

 

- по-високи обороти, все едно си с включени къси, например

- алтернаторът ще работи в режим на "високо напрежение" на зареждане - 14.0 - 14.2 волта за вечни времена (или колкото е спецификацията на регулатора)

 

Това може да доведе до леко завишен разход, заради постоянния ток на зареждане през акумулатора, който протича. Възможно е изобщо да не усетиш този завишен разход, освен ако не правиш специално измерване за това. От друга страна пък си гарантираш, че винаги акумулаторът ще се зарежда колкото може. 

 

Това го правят хората, които имат нужда от 14 волта постоянно (например за музика, за DRL-контролер, който следи напрежение и др.) и не е нещо кой знае какво, те повечето коли така работят. Но пак казвам - това е изкуствено избягване на проблема, а не неговото решение! Така изкуствено може да си вдигнеш оборотите и като подпреш нещо на педала да го натиска леко. На механичните дросели с жило става и като пипнеш малко регулиращия болт. 

 

---

Проверени ли са тампоните дали изобщо успяват да гасят част от тая вибрация или я пренасят изцяло? (Което категорично значи, че е за нови тампони)

 Нямам идея дали прочете, че колата е автомат..Вибрациите ги усещам на спирачки на място, когато съм на скорост( D), когато е на паркинг е отлично.....Тампоните са ОК уж всички, прегледана е основно( предна дясна биалетка е за смяна). Ще видя след прочистването какво ще се случи, иначе да го опиша по- детайлно - караш и спираш на светофар - оборотите са около 700 да кажем, поседяваш 1-2 минути до следващото зелено - през това време те постепенно слизат до около 600 по стрелка( някой път и леко под 600) и тогава са най-осезаеми...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на P какво точно се случва? Как са  оборотите тогава, с или без консумация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ivailopp написа:

А на P какво точно се случва? Как са  оборотите тогава, с или без консумация?

На Р и N кутията не натоварва мотора, а в другите режими електрониката не отчита и коригира натоварването от кутията. Основната разлика идва от различната температура на маслото. При студено (градски режими) си има слаби вибрации, а след извънградско (когато маслото е топло), и да спреш на спирачка и D са доста по-малки, а лятоска никакви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ivailopp написа:

А на P какво точно се случва? Как са  оборотите тогава, с или без консумация?

Ами няма такива вибрации, по-поносими са доста...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, ceco_accord написа:

На Р и N кутията не натоварва мотора, а в другите режими електрониката не отчита и коригира натоварването от кутията. Основната разлика идва от различната температура на маслото. При студено (градски режими) си има слаби вибрации, а след извънградско (когато маслото е топло), и да спреш на спирачка и D са доста по-малки, а лятоска никакви.

Най-вероятно е така:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, по спецификация автоматичната кутия трябва да е 600 оборота и това си е нормално. Ако има вибрации изглежда ,че трябва да се търсят в нея. Извинявам се,че не видях , че се говори за автомат. Много бързо направих аналогия за моя механик и проблема ,който аз имам и ме гложди отдавна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен на D ,на спирачка е на 650 оборота и се усеща едно леко тресене , но от колеги разбрах ,че това било нормално , тъй като хидротрансформатора върти маслото ... (Може и да са ме подвели) А ако падат по 600  вече тресенето сигурно идва от я дросел(би трябвало да играят)  , я свещи , я бедна смес ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим тези дни:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така. Следя за развитие по темата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, PILETORADI написа:

 Нямам идея дали прочете, че колата е автомат..Вибрациите ги усещам на спирачки на място, когато съм на скорост( D), когато е на паркинг е отлично.....Тампоните са ОК уж всички

 Първо написа, че се влияе от това дали има по-мощен консуматор или не (така започва темата), а сега пишеш, че се влияе от това дали си на D или на P. Не съм те разбрал какво точно си имал предвид. Извинявай ако с нещо съм те заблудил. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

 Първо написа, че се влияе от това дали има по-мощен консуматор или не (така започва темата), а сега пишеш, че се влияе от това дали си на D или на P. Не съм те разбрал какво точно си имал предвид. Извинявай ако с нещо съм те заблудил. 

 

 

Не, не си ме заблудил, но когато е на D, с включен консуматор тя държи 750 оборота някъде и не се усещат, ако няма включен са около 600-650 по стрелка и тогава се усещат ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се "филмирай", нормално е. На D (на място с натисната спирачка) и студено масло в кутията без вкл. консуматори си има лека вибрация и оборотите са по-ниски. Достатъчно е дори малко да врътнеш волана и хидравликата сработва, покачвайки оборотите на мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също е 2.0 автомат и от известно време забелязах, че имам същите вибрации когато спра на светофара (падаха оборотите на газ и бензин по един и същи начин). Не бях се замислял за консуматорите, но наскоро си сложих лед дневни светлини и днес през деня пак го направи на светофара и включих фаровете и оборотите си дойдоха на място.

Редактирано от yanko_83

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да кажа какво карам CRV1 gen автомат  на газ преди месеци и при мен на ниските обороти имах вибрации които ги нямаше когато купих колата.При мен нармалните обороти на загрял двигател са 700-750.По проблема и как при мен се реши,това се оказа разбити тампони отляво и от дясно на скоростната кутия

ето я темата кои, вибрациите значително изчезнаха.

Трабва да се внимава какво тампони се купуват тези с повече гума вътре не са опция вибрацията може да се повиши.

За това как да се настроят оборотите на празен ход преди година вместо IACV-клапана или като го наричат стъпково моторче,който също ако не е почистено не може да компенсира оборотите на празен ход,разглобих ТПС и оборотите отидоха по дяволита държеше 1200 оборота на място оправиха ги на стенд и наместиха на мястото ТПС-а който аз разместих.

Незнам колко това последното е приложимо за теб

Тампоните може да се проверят като има развитие по темата което аз не съм написал в нея от общо 5 тампона държящи двигателя 2 държящи кутията прокъсани един зад двигателя и той засъсан,големия номер 3 от темата. След оглед на четвъртия при мен под въздушния филтър миналата седмица гумата нацъфкана и той е за смяна,та от общи 5 бр само най големия масления е ок.

И това поради никакъв повод просто повишени вибрации и като тръгнах от единия тампон та се спрах чак на 5тия.

 

Това с включването на консуматорите е ясно че ЕКУто компенсира с повишаване на оборотите,никой ли няма ръководство за модела та да каже колко са нормалните оборти на място.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кога за последно сте регулирали клапани?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не бъда криво разбран - следва да уточня някои неща:

Като взех колата вибрациите ми се сториха неприятни. След мръсна газ, оборотите на място бяха около 600 - чистихме дросела - ефект частичен.

После огледах тампоните на мотора и кутията. Предният вакуумен бе със скъсана мембрана, страничният на 2 части, задният труден за преценка, а от тези на кутията само единият в поносим вид. Поетапно бяха сменени със здрави (втора ръка) - ефект осезаем. Преди смяната (при рязко ускорение) колата дърпаше на дясно и по големи неравности нещо отпред трополеше.

На снимката се вижда какво свалихме.

През това време моторът имаше леко претрисане и регулирането на клапаните също оказа положително влияние за това (имаше 2 стегнати изпускателни) - ефект осезаем.

От 3 години колата е приемлива, но малки вибрации (в описаните горе режими си има). Твърде ситни са, а и отдавна карам автомати и знам че са си така. При мен вибрациите се усещат много леко и то само в седалката. Ако питащият ги усеща на волана или по педалите - да търси причината. Някой горе бе писал за някакви милиметри трептене на волана - това не е Краз. :)

Принципно съм им свикнал, но след извънградско липсват и се е случвало преди да я прибера в гаража да въртя стартера на работещ мотор и вече имам навик като съм спрял, да поглеждам оборотомера, понеже темперирани мотор и кутия нито се чуват, нито се усещат.

старите тампони.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.02.2019 г. at 23:59, ogi28b написа:

Иначе мога да ти предложа нещо, което НЕ Е решение на проблема, но е изкуственото му премахване  - в ELD-контролера да се симулира товар, като така той да си мисли, че си включил консуматор.

Зравей. Как се прави гореописаното. Симптомите от темата ги има и в моята каляска. Тампоните са здрави. Не са първа младост, но държат. Фросела е чистен. Клапаните са регулирани преди 17к. Мистерия. Май с всички автомати е така. Не е лошо да направим една среща да сравним

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от настройките на газовата ако имаш такава на 17 хил е нормално да избягат от стойностите,това на газ ако си на бензин е ок.На газ клапаните затягат и при мен това по което разбирам е когато спра на светофар пропадат оборотите почти до нула и се колебаят това няколко секунди,това е за автомат.Колата на газ с затегна ти клапани става много тиха,докато при бензин почват да тракат там стойностите бягат нагоре. 

Тампоните може да са здрави но гумата старее и се спича няма я еластичност и не може да обира вибрации. Тампоните ги открих сам въпреки воденето на майстори,така че вижте ги всеки един по един лично за да сте сигурни.

Ето намерите ги тук

https://www.parts-honda.uk/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...