Jump to content
Petar.P

Грешното Масло?

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

1) За къв ми беше ли? Не е ли моя работа, преценил съм, че не е хубаво обслужвана, решил съм да пробвам с по ниско, видял съм, че не го бута и съм си продължил, а за какъв се имате Вие за да искате обяснение? Аз искам ли Ви обяснение защо карате с 0w20 примерно, карам ли ви да минавате на 5w30, изобщо какво не Ви хареса, тва, че изредих една камара истини, еми боли, свиквайте. 

2) Не ме интересува, да, не съм чел какво пише на спецификациите, точно защото съм наясно, че всеки уважаващ себе си производител покрива изискванията на почти всеки двигател, било то яппонски, немски, френски и тн, и стигаме до маркетинг, щото всяко едно от тея изисквания се опира точно на това. 

3)Нито ми дава най-доброто, нито аз искам най-доброто, просто защото аз на кола не робувам, обратното, тя на мен, да знаете.

4) Не сте прочел достатъчно добре продължението, жалко. (следващия коментар) 

5) Както аз съм намерил мир, така и е редно Вие, както и всеки друг да намери, не да плюете и да упреквате хората, че едва ли не са некадърници, щото са избрали нещо различно от Оригинално, ако не спазят дадена спецификация, ами ей така да приемете нещо различно от Вашето.

6) Мъртавци не ме вълнуват, предложих да си разкостя колата, пък елате гледайте, после плащайте сглабянето и обирайте срама, навити ли сте, щом смятатате, че има проблем? 

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
4 minutes ago, sashua said:

2) Не ме интересува, да, не съм чел какво пише на спецификациите, точно защото съм наясно, че всеки уважаващ себе си производител покрива изискванията на почти всеки двигател, било то яппонски, немски, френски и тн. 

 

Това обяснява доста от разсъжденията ти, колега. Според мен няма смисъл да продължаваме.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
16 minutes ago, Pavel_Pavlov said:

 

Това обяснява доста от разсъжденията ти, колега. Според мен няма смисъл да продължаваме.

Да, нека продължим напред, очевидно има заблудени, в последствие всеки сам за себе си ще разбере. 

 

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа гледам във форума се разразила буря. Благодаря на колегата sashua за изказаното мнение. Разбрахме че му е през палката за спецификациите на маслото. За всички останали които си харесват автомобилите и искат най доброто за тях ето този пост на колегата CARPERA ми хареса много и има доста полезна информация относно спецификациите на маслата. Още веднъж колега Благодаря! Прочетох цялата тема и беше доста интересна. 

13 hours ago, CARPERA said:

Само високия клас с сивите букви Bardahl -http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6151

но може да вземеш нещо по-добро на по-малко пари.

 

Ето защо маслото е хубаво да  с спецификация ILSAC GF4 или GF5

 

Ето ти масла бюджетни и по-скъпи от общите поръчки тук

https://www.ato24.de/en/car/engineoil-5w-30_0w-20-honda_petro-canada.html

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за оф топика, но какъв Фиат? Модел , година ? Колко от тоя 300к са направени от вас и при какъв режим? Само от любопитство.

Сега по темата: ако вече е изказано във форума, ще го повторя и аз: к20 двигателят е най-капризен към масло. Много важно  нещо за това  се оказва егр пътя, който е еднакъв с pcv пътя. Там се натрупват разни елементи от маслото, минавайки през pcv клапата. Мисля ,че всичко това се сгъстява до гняс, благодарение на смесване с изгорелите газове , които идват от егр системата. После тая гняс отива в цилиндрите , обаче тя е доста тежка и трудно гори. После пак минава заедно с блоу бай-а покрай сегментите и обратно в маслото. Следователно маслото на к20 си заминава бързо бързо като качества. При нашия к24 с втек на изпускателя, няма егр път, там нещата с маслото са много по-смекчени. Егр и пцв не се мешат при него. Даже мисля к24 няма егр клапан. Нещата са много относително и всичко опира до дизайн на двигателя. Хонда имат страхотни екологични двигатели заради страхотните еко решения вътре , нещо с което други марки в същите години не могат да се похвалят. К20 си е супер еко, просто заради тия неща има недостатъци.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пунто 97г., при нас е от 10г. и е навъртяло около 150к., смесен режим, без щадене. Тъй като ми направи впечатление, че и ангренажният ремък се отхлабил и трябваше да го синхронизирам, при въртене на коляновия вал след процедурата си имаше и доста добра компресия, изискваше се доста голямо усилие при наближаване на горна мъртва точка. Разбира се аз лично не бих одобрил подобно масло и толкова дълъг сервизен интервал, но изглежда, че напук на всички противоречия двигателят е в добро състояние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се съглася с теб относно конструктивната еволюция на двигателя, според мен не е мръднал и метър чисто конструктивно, само е наблъскан до козирката с електриника, еко джаджи и турбо разбира се. Също така не мога да се съглася с твърдението за хлабините, двигателите с малки хлабини изискват масла с нисък вискозитет , тоест по-тънки, дебело масло на двигател с малки хлабини води до по-високо налягане, натоварване не маслената помпа, респективно двигателя и това от своя страна води до по-висок разход на гориво, по-скоро старите двигатели бяха с по-големи хлабини, сега ги правят с малки, за да работят с по-тънките и икономични масла. Изпитано лично от мен с хондата, която е с двигател с малки хлабини, с по-тънкото масло разгодът ми падна с половин литър на 100.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам. Какво модерно и съвременно има в к20 и к24, качени на 7-ма генерация акорд? Та това са мотори разработени преди 20 години. Как са изкарали до днес с дебелите масла не мога да си го обясня? И как през 2003,2004 и 2005-та година е било съвсем нормално да се кара с масло 5W40, а днес всичко над 0W20, смяна на 5-6000 километра и неизсмукването със спринцовки и системи на старото масло, неминуемо означава крах за двигателя в най-скоро време.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти си вярваш на това което си написал колега? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, jijane написа:

Само да попитам. Какво модерно и съвременно има в к20 и к24, качени на 7-ма генерация акорд? Та това са мотори разработени преди 20 години. Как са изкарали до днес с дебелите масла не мога да си го обясня? И как през 2003,2004 и 2005-та година е било съвсем нормално да се кара с масло 5W40, а днес всичко над 0W20, смяна на 5-6000 километра и неизсмукването със спринцовки и системи на старото масло, неминуемо означава крах за двигателя в най-скоро време.

Ако намерим отговор на тези твои въпроси,направо да закриваме темата с маслата.

1.Няма нищо толкова извънземно в атмосферките на хонда,освен дуракоустоичивостта им.

2.Няма проблем да караш с който си избереш вискозитет,даже и в книжката ти го пише.Единствено ще усетиш веднага разликата в работата на мотора,в полза на "тънките".

3.Това със спринцовката и късия интервал,си е по нагласа на собственика и моля да не се спекулира с това!:)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нека се отбележи и това, че в книжката на акорд 7ма за Европа (или поне за Швейцария) интервалът за смяна е между 5000 и 10000км в зависимост от режима. От Хонда са си написали, че ако се кара предимно градско, трябва да се сменя на интервал по-близо до 5к.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Rakeem написа:

Не мога да се съглася с теб относно конструктивната еволюция на двигателя, според мен не е мръднал и метър чисто конструктивно, само е наблъскан до козирката с електриника, еко джаджи и турбо разбира се. Също така не мога да се съглася с твърдението за хлабините, двигателите с малки хлабини изискват масла с нисък вискозитет , тоест по-тънки, дебело масло на двигател с малки хлабини води до по-високо налягане, натоварване не маслената помпа, респективно двигателя и това от своя страна води до по-висок разход на гориво, по-скоро старите двигатели бяха с по-големи хлабини, сега ги правят с малки, за да работят с по-тънките и икономични масла. Изпитано лично от мен с хондата, която е с двигател с малки хлабини, с по-тънкото масло разгодът ми падна с половин литър на 100.

Категорично не съм казал, че в един такъв двигател няма места с малки хлабини. Със сигурност има и това са например всички системи за променливо газоразпределение на различните марки - ivtec, vvti, mivеc и т.н.Тия системи за да оперират правилно им трябва налягане на маслото, особено когато става въпрос за променлив тайминг. Там има разни маслени магистрали , с много малък размер и само тънко масло тече нормално през тях. Същото важи и за клирънсите на основните лагери.В случая за широките хлабини визирах други неща - като например водачи на клапани и сегменти на буталата. Там с цел намаляване на триенето се увеличават хлабините . По тази причина се наблюдава заводски разход на масло при много мотори, който производителите пишат ,че е нормален в еди-какви си граници.

 

Преди 1 час, jijane написа:

Само да попитам. Какво модерно и съвременно има в к20 и к24, качени на 7-ма генерация акорд? Та това са мотори разработени преди 20 години. Как са изкарали до днес с дебелите масла не мога да си го обясня? И как през 2003,2004 и 2005-та година е било съвсем нормално да се кара с масло 5W40, а днес всичко над 0W20, смяна на 5-6000 километра и неизсмукването със спринцовки и системи на старото масло, неминуемо означава крах за двигателя в най-скоро време.

Вижте, никъде не съм написал,че някои от тия мотори е инзвънземна технология, нито че са нови. Коментирах ,че са "по-нови"( разбирайте по-модерни) в сравнение с двигатели слагани 90-те години. Ниският вискозитет е препоръчан във всички книжки на автомобили от тези години. Не мисля, че даже съм намеквал за някакъв фанатизъм. Но ми се струва ,че крах ще стане с мотора , ако сменя 5-10в40 на 15к. за 300к на такъв мотор. Нека някой притежател излезе и да каже, ако има к серия поддържана по такъв начин. Просто отбелязвах,че на колите ни от 90-те при тия условия им няма нищо.

Преди 1 час, vespa написа:

И ти си вярваш на това което си написал колега? 

Не бих казал,че си вярвам. Позовавам се на някого , който го беше написал. Ще потърся източника и ще го пусна при първа възможност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, ivailopp написа:

През началото на двехилядните всичко автомобилни производители в рамките на няколко години преминават към нов дизайн на моторите си, понеже обявяват война на триенето в двигателите с вътрешно горене. Това става така заради затягащите се екологични норми.

 

Преди 1 час, ivailopp написа:

Там с цел намаляване на триенето се увеличават хлабините . По тази причина се наблюдава заводски разход на масло при много мотори, който производителите пишат ,че е нормален в еди-какви си граници.

 

Само не мога да разбера, какво му е екологичното, двигателят да гори масло още от завода, заради "съвремени" конструктивни особености ?! :blink:

... Мигам на парцали, чеша се по темето и нещо не мога да схвана за какви екологии иде реч... :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 26 минути, dandilov написа:

 

 

Само не мога да разбера, какво му е екологичното, двигателят да гори масло още от завода, заради "съвремени" конструктивни особености ?! :blink:

... Мигам на парцали, чеша се по темето и нещо не мога да схвана за какви екологии иде реч... :dunno:

Ами не знам и аз си задавам този въпрос, но това са фактите в автомобилопроизводството в днешно време.Много модерни двигатели имат проблем с пиенето.Излиза ,че всичко е само прах в очите и опити да се подобрява технология ,която е изчерпана може би и няма накъде да се развива. Или просто заобикаляне на някакви закони...

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви емисии ще имаш от 3 литра масло за 10000 км , и какви от 750 литра гориво и от 950 литра гориво ?
Прекалявате с маслата вярно е , лутате се из тях като сираче в тъмното .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ванка, не слагай горивото в сметката. То така и ще бъде изгорено с последващите емисии.

Горенето на масло е друго нещо. При него се отделят купища други вредни вещества! А и скапва катализатора и от Евро 6 отиваш на Евро минус 6!

3 литра - 3 литра. О.К. Но като ги сумираш по километри и умножиш по броя на таралясниците си става сериозна работата.

Другото е, че е цинично да ми продават чисто нов автомобил, последна дума на техниката, с Евро 6. Да ми го хвалят колко екологичен бил и да ме убеждават, че е абсолютно нормално да гори масло! И то до литър на 1000км при някои марки, ако не и повечето от тях...

Айде нема нужда... ;)

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани имах в предвид че свалят емисия но не им пука за маслото. Да канцерогенно е. На скоро ми докарваха сузуки на 3 години с литър на 1000 разход. Имам чувството че вече тавана е 100к километра заложен от производителя. Още дълго ще си карам стария сивик англичанка. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова е кола е напълно нормално да гори масло в началото,докато се разработва, особено с тези интервали на смяна от по 15-20к., в книжката на моя сивик го пише изрично, в момента не близва. 

И каква се оказа причината за разхода на масло на това сузуки, защото причини много, от кофти масло, прекалено динамично шофиране, до дълги сервизи, а и щом е на 3г. не трябва ли да е гаранционно и да си ходи в сервиза на марката?  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сузукито е за мотор, минат му е гаранциония пробег от км на мотора. Смени на 15-20к на маслото гаранционно и тоталка. Това очаква всички нови коли. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой на Ти с Руския може ли да праведе какво точно казва след 14;25.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Казва, че ако се налива 0W20, то трябва да се сменява на не повече от 5 хил. км. или 250 моточаса защото се "втечнява/изтънява/отслабва". Също така казва, че в последствие ще направят тест на 0w20 и че на 0w30 вече са правили.

 

В резюме казва, че ако си по-нервен шофьор трябва да сипваш 5w30, ако караш спокойно, то може 0w20, но трябва да се сменява на не повече от 250м.ч., ако пък си падаш "състезател", то може дори и 5w40 да сипеш.

Редактирано от romborak
  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само една корекция - вече са правили тест на 5w30.

Във видеото въобще не се споменава 0w30.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дългичко е, но ако имате време - има истини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...