Jump to content
teodor_tsonev

Правилните свещи за D15Z6

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Бях твърдо решен да не пускам поредната тема за свещи, но колкото повече ползвам търсачката и различни калкулатори, толкова повече се обърквам. Темите във форума са стари и с доста противоречива информация. Различните калкулатори също дават различна информация. Та някой знае ли какви трябва да са свещите на D15Z6? Изчетох мнения за следните на NGK:

ZFR6J-11

ZFR5J-11

ZFR5F-11

ZFR6F-11

В сайта на NGK в калкулатора на 6-та генерация присъства единствено мотора на D16Y7 и дават ZFR5F-11, а в този калкулатор за моя двигател дават ZFR6J-11.

До колкото разбрах числата 5 и 6 са топлинни числа и има значение дали караш повече градско или магистрално, респективно на ниски или високи обороти. Какво означават "F" и "J" и каква е разликата м/у двата вида свещи? Най-вероятно са взаимозаменяеми, но все пак като имам избор кои да избера? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZFR6J-11........1,1 mm Това дават в аутодатата за твоята колица. Дугото е...ДENSO..KJ16CR-L11

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нашия климат не е ли по-добре ZFR5J-11, с ZFR6J-11 няма ли да имам проблеми зимата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, ZFR6J-11 ще са, сега ако ми и кажете къде в БГ има оригинални NGK и да пише Japan на тях равни няма да имате :worthy:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж колегата има

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моите ги купих на времето (преди 6 години) от Тех-Ко. Колко са оригинални, не знам.

Още си работят но са иридиеви ZFR5FIX-11.

За теб иридиевите са ZFR6FIX-11, ако решиш да взимаш такива. Дават им до 100 хил. км. пробег.

А топлинното число на сещите се избира не според климата, а според двигателя, степента му на сгъстяване и режимът му на работа (високи обороти и натоваране или не).

 

Цитат

"Топлинното число (на английски ‘heat range’) е параметър на свещта, който се избира в зависимост от самия двигател и режима му на работа. Няма генерално правило кое топлинно число е по-добро – ниското или високото. За един и същи двигател, работещ в два различни режима, са най-подходящи две различни свещи – например, ако двигателят работи предимно на високи обороти с голямо натоварване, имаме едно най-подходящо число; ако същия двигател работи предимно на ниски обороти и без голямо натоварване, най-подходящото число е по-ниско от предишното.
Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя – топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници – между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи – разтапяне на електродите и скъпи ремонти.
Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, “студена” свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание).
По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число (“топла” свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града).
Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса. Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас. Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори."

 

NGK product finder: https://www.ngkpartfinder.co.uk/cars_commercial.php?type=SPARK%20PLUGS

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един Краси в OLX, ако искаш провери при него. По принцип продава предимно иридиеви, ама може и такива да има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, ако имаш дебитна/кредитна карта или PayPal:

https://www.ebay.com/itm/4-pc-4-x-NGK-V-Power-Plug-Spark-Plugs-5585-ZFR6J-11-5585-ZFR6J11-Tune-Up-Kit-hm/301660640011?hash=item463c60130b:g:14wAAOSwKXdaUD3G:sc:ShippingMethodStandard!60656!US!-1:rk:1:pf:1&frcectupt=true

 

Може да пише и Made in USA, хубаво е, но не е задължително да пише Made in Japan. В зависимост от модела на свещите - страната, където са сглабяни е различна. Материалите/астите на свеща са винаги японски.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има голям шанс да попаднеш на NGK Made in France. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ebay няма такава опастност. Купил съм до сега над 10 коплекта от там и са били или американски или японски. Карам 50 000 км без проблем и после ги сменям.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, dindin написа:

Има голям шанс да попаднеш на NGK Made in France. :)

Да, знам. Свързах се и с колегата Izanagi, обеща днес да провери дали има. Иначе се свързах с AutoPower.BG и от там потвърдиха, че NGK имат заводи във Франция и Япония, но не са сигурни от къде са свещите. Разбрахме се утре да отида и на място да отворим една кутия, ако пише Japan на свещта ще ги взема (освен ако Izanagi няма). От ebay не ми се пазарува 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...