Jump to content
5ar

Парктроник при фабричен теглич

Recommended Posts

Колеги, дали някой е монтирал парктроник при наличието на фабричен теглич?

Замислям се да сложа нещо такова, но не знам дали няма да има проблеми.

С оглед това се чудя какво да сложа парктроник или китайско огледалото със задна камера (pre-face е автомобила с navi)

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е с фабричен Honda теглич и с парктроник монтиран от дилъра и няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, 5ar написа:

Колеги, дали някой е монтирал парктроник при наличието на фабричен теглич?

Замислям се да сложа нещо такова, но не знам дали няма да има проблеми.

С оглед това се чудя какво да сложа парктроник или китайско огледалото със задна камера (pre-face е автомобила с navi)

 

Благодаря предварително!

Аз имам фабричен и се чудех защо разстоянието м/у средните 2 сензора е по-голямо... Теглич нямам, но очевидно е заради него, ако се монтира да не сработват от него...

За мен парктроник/свирка е по-добре от камера, която ти ангажира погледа, който трябва да е в огледалата. Иначе камерата за келешлък важи... (тези с камерите са на обратното мнение, защото са длъжни да защитават това което имат...)

  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.02.2019 г. at 12:55, JapCar написа:

Теглич нямам, но очевидно е заради него, ако се монтира да не сработват от него...

Според теб с какъв ъгъл на покритие са датчиците на парктроника, за да се повлияят от куката на теглича? 180 градуса?! Дали действително е толкова? Дали вертикалният ъгъл на покритие не е даже още по-малък от хоризонталния?!

 

8-sensors-ny8080-car-lcd-parking-sensor-

 

На 18.02.2019 г. at 12:55, JapCar написа:

За мен парктроник/свирка е по-добре от камера, която ти ангажира погледа, който трябва да е в огледалата.

С работещ парктроник съм подпирал кашпия на заден ход. Високи бордюри също. В кое огледало ги виждаш тях?! Аз бих могъл само в онова, в което гледам с третото око.

 

На 18.02.2019 г. at 12:55, JapCar написа:

Иначе камерата за келешлък важи...

Така правят те келешите - ксенонче, бастубичка и камера. Келешите, дето проектират скъпите (вече повечето съвременни) автомобили също.

 

Но гроздето щеше да е завършено кисело, ако беше казал колко е кофти да имаш камера, щото може да се паркираш опасно близо до някой, който после да те изхака, като излиза. Това, докато бях само с парктроник, не съм си и помислял да го направя:

 

1550601699968.JPEG

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Zlatozator написа:

Според теб с какъв ъгъл на покритие са датчиците на парктроника, за да се повлияят от куката на теглича? 180 градуса?! Дали действително е толкова? Дали вертикалният ъгъл на покритие не е даже още по-малък от хоризонталния?!

 

8-sensors-ny8080-car-lcd-parking-sensor-

 

С работещ парктроник съм подпирал кашпия на заден ход. Високи бордюри също. В кое огледало ги виждаш тях?! Аз бих могъл само в онова, в което гледам с третото око.

 

Така правят те келешите - ксенонче, бастубичка и камера. Келешите, дето проектират скъпите (вече повечето съвременни) автомобили също.

 

Но гроздето щеше да е завършено кисело, ако беше казал колко е кофти да имаш камера, щото може да се паркираш опасно близо до някой, който после да те изхака, като излиза. Това, докато бях само с парктроник, не съм си и помислял да го направя:

 

1550601699968.JPEG

 

 

 

Ъглите не са 180гр, дал си ги, но ако сензорите са близо, а теглича дълъг... Както и да е, защо тогава разстоянието м/у средните е по-голямо от до крайните? Това е само моя теория, не знам със сигурност...

 

Не ми се е случвало да опра в нещо с парктроник, без ми се е случвало... Високите бордюри ги регистрира.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че основно е заради това - за да няма фалшиви аларми заради теглич.  Градусът на излъчване със сигурност е над 120 градуса. Все едно да кажеш, че фарът не свети във всички посоки, а само в тесен ъгъл. Свети си във всички, но не навсякъде светлината е достатъчно силна, за да е полезна. Въпросът при паркинг-сензорите е при какъв градус какво е затихването и при какво затихване контролерът счита, че сигналът е достатъчен, за да отчете препятствието. Като цяло не е сериозно да се сравнява фабричен сензор за първоначално вграждане с китайски от 3 лева. Ето една малко по-сериозна картинка:

 

Fig5.jpg

 

След това е въпрос на математика за 7 клас - да се изчисли например правоъгълент триъгълник с ъгъл 30 градуса, което за целта е напълно достатъчно. Който го е забравил - страните на такъв триъгълник (с прав ъгъл А и ъгъл C = 30 гр.) са: AB = X, BC = 2X, AC = X по корен от 3. 

 

Казано с истински числа, ако сензорът е на разстояние 20 сантиметра встрани от теглича (40 между двата сензора, примерно), последният не трябва да стърчи на повече от 12 сантиметра от равнината на сензора, иначе го засича. Ако се знае колко ще стърчи тегличът, например 15 см, трябва сензорът да е поне на 25 сантиметра от него или общо между двата сензора 50 см. Конкретно този сензор, чиято характеристика е дадена по-горе. Ако е някой китайски, който е с по-тесен ъгъл за същия сигнал, може и да не го засече, и да няма проблеми. Затова трябва внимателно да се съобрази, ако има теглич. Нещо, което инженерите са направили и са установили, че с такива сензори е възможно да има фалшиви аларми заради теглич и са ги дръпнали още малко встрани. Затова не са симетрично. Освен ако няма чисто физическа пречка да са по-близо и всички да са на равни разстояния. 

 

Много правилно, колега @JapCar, си се ориентирал за по-голямото разстояние. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/19/2019 at 8:43 PM, Zlatozator said:

Това, докато бях само с парктроник, не съм си и помислял да го направя:

 

1550601699968.JPEG

 

 

 

Чак пък. С малко мерак се паркира плътно и без помощ от камера или парктроник :D В конкретния случай само не видях теглича на джипа отпред и леко го подпрях с регистрационната табела.

IMG_20190215_103419.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Противно на общоприетото мнение 7-мото комби е по-лесно за паркиране от седана, понеже бронята е на 2 пръста по-назад от долният ръб на задното стъкло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, стига да паркираш срещу стена или кола с поне толкова висока предница като бялата от снимката. Иначе пак нямаш много ориентир през задното стъкло, защото е височко.

 

Извинявам се за офф-а

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Противно на общоприетото мнение 7-мото комби е по-лесно за паркиране от седана, понеже бронята е на 2 пръста по-назад от долният ръб на задното стъкло.

 

По принцип на всички е ясно, че комби/хеч се паркира по-лесно, но в конкретния случай не съм съгласен. Бронята може да е 2 пръста по-назад от долния ръб на задното стъкло, но на комбито задното стъкло е 9см без 2 пръста по-назад от бронята на 7ма седан :D Та не знам как 7ма комби, която е 9см по-дълга, е по-лесна за паркиране от седан с камера.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ogi28b написа:

трябва сензорът да е поне на 25 сантиметра от него или общо между двата сензора 50 см.

honda_accord_2005.jpg

 

На кола с широчина 1760мм, ако трябва да ги слагаш на еднакво разстояние един от друг 4-те сензора, на колко ще отстояват помежду си, без да се налага да раздалечаваш средните два?

 

Въпрос на математика от втори клас е - сигурно след таблицата за умножение и деление. За тези, за които е било отдавна, широчината ще се раздели не на броя на сензорите (4), а на разстоянията, които се оформят между тях (3). Дали това число покрива критериите, които сам си заложил?

 

Аз предлагам сега да изчислим дали няма интерференция и дифракция между вълните от сензорите...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Veseliq написа:

 

По принцип на всички е ясно, че комби/хеч се паркира по-лесно, но в конкретния случай не съм съгласен. Бронята може да е 2 пръста по-назад от долния ръб на задното стъкло, но на комбито задното стъкло е 9см без 2 пръста по-назад от бронята на 7ма седан :D Та не знам как 7ма комби, която е 9см по-дълга, е по-лесна за паркиране от седан с камера.

Добре де, грешно се изразих. Обзорността е по-добра, а не е по-лесна за паркиране, явно съм майстор. :)

Камерата е чудесен помощник, освен когато е зацапана, но винаги може да се почисти преди паркиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Zlatozator написа:

honda_accord_2005.jpg

 

На кола с широчина 1760мм, ако трябва да ги слагаш на еднакво разстояние един от друг 4-те сензора, на колко ще отстояват помежду си, без да се налага да раздалечаваш средните два?

 

 

 

Исках да ти намекна, че се изказа прибързано и гледано отстрани - по-скоро искаше да противоречиш на колегата, без да можеш да се аргументираш, като наблягаш не на това защо сензорите са раздалечени (основното), а дали могат или не могат да засекат теглича. Продължаваш сега с тезата, че сензорът не може да засече теглича, затова да посмятаме пак, да видим какво ще стане.

 

Не знам кой модел визираш и с каква полезна ширина на задната броня, но да вземем за пример Акорд 7 седан, който е с такава обща ширина от 1760. Полезното разстояние, в което могат да бъдат поставени отзад на бронята 4 сензора е около 1200-1300 мм. (освен ако нямаш друго мнение, което може да споделиш?) Това е измерено с ролетката, а не случайно измислено число. Така двата крайни са точно под лампата за габарит+стоп. Има възможност още много малко да се изтеглят и цялата ширина да стане почти 1400 мм, но вече отиват към извивката. Втори клас ми беше отдавна и съм позабравил, затова ползвам калкулатора за да не сбъркам, така 1200 / 3 = 400 мм разстояние между сензорите, а 1400 / 3 = 466.6 мм. Между двата вътрешни сензора остават от 400 до 466.6 мм. Ако тегличът е между тях, той е грубо на от 200 до 230 мм от сензора ("грубо" защото не вземам предвид дебелината на теглича).

 

Сега от втори клас да прескочим пак в 7-ми, на оня триъгълник и пак да заместим с числа. Ако наблегнем на реалността и вземем предвид и дебелината на теглича, отстоянието става още по-малко, но нека да приемем, че няма значение. При 200 мм отстояние тегличът трябва да излиза на не повече от 116 мм. При 230 мм трябва да е на не повече от 133. 

 

Не знам тегличите на колко стърчат. Според мен е повече и е възможно да повлияят на сензорите. Може би е добра идея вътрешните сензори все пак да не са на 400 или на 466, а на 500, дори и повече, за да се гарантира липсата на фалшиви аларми? Т. е. да са несиметрични. Как мислиш? 

 

Но нека оставим това настрани. Приемаме че тегличът е тънък и няма начин да влие на сензорите, без значение какви са. Защо според теб двата вътрешни са на по-голямо разстояние?

 

Това с интерференцията мисля, че е шега, няма начин да го казваш сериозно. Ако го мислиш сериозно, спирам, защото явно нямаш никакво понятие от системата. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата пуснал темата ме помоли за снимки и му пратих. Поствам ги и тук (сори за мръсния автомобил :) ). При мен сензорите са равномерно разпределени като разстоянието между теглича и бронята е около 6.5 см, а разстоянието от центъра на сензора до центъра на върха на топката на теглича е около 22.5 см.

IMG_20190218_161610.jpg.4fac016b9a484a331c849688b5dec842.thumb.jpg.67db86cc023bc7654592cffbccc5e08a.jpgIMG_20190218_161630.jpg.ffcb6a9978d4cf1ba35cc47f206ce13a.thumb.jpg.b91afd8f2e46876b4a36a7eaa3d80cbe.jpgIMG_20190218_161644.jpg.c99c19f2e2855705229ffc29dcc8d8cf.thumb.jpg.152c52ffb506e0e668469b75bfde2175.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.02.2019 г. at 9:59, ogi28b написа:

Ако тегличът е между тях, той е грубо на от 200 до 230 мм от сензора

DSC_3186.JPG

Моят е на повече. Грубо повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За хоризонталното, не за директното разстояние. Ето на снимката на колегата, ако между сензорите му е например 400, до теглича е 200 по хоризонтал, около 50-60 по вертикал (доколкото снимката позволява да се направи преценка) и както колегата казва - 65 от бронята до теглича, но трябва да се види колко е най-стърчащата точка, а не най-близката. Най-стърчащото може би е на около 100-на мм. Това е по-малко от максималното допустимо и вероятно няма проблеми. Мислех, че стърчат повече.

 

Да го оставим настрани това със сензорите. Приемаме, че тегличът не може да им повлияе. Остава въпросът ако не заради тях, защо вътрешните са на по-голямо разстояние помежду си, спрямо между вътрешен и външен. Според теб защо е така (на много модели, не само на конкретен)? 

 

За това дали е широк ъгълът на сензора по хоризонтал - сетих се, че има коли, които имат 3 сензора, а не 4. Един сензор в средата трябва да е с доста широк ъгъл, над 150 градуса, за да върши работа. 

IMG_20190218_161610.jpg.4fac016b9a484a331c849688b5dec842.jpg.6468be962d1f2280e493f7682b3fffff.jpg

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако двата крайни сензора са монтирани частично или изцяло на кривината на бронята и не сочат директно назад, а леко „встрани“, то еднакво покритие от всички сензори би се получило точно с по-малко разстояние между крайните два и седните, и по-голямо между средните? Просто разсъждавам, не изчетох внимателно постовете :)

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.02.2019 г. at 12:55, JapCar написа:

Аз имам фабричен и се чудех защо разстоянието м/у средните 2 сензора е по-голямо... Теглич нямам, но очевидно е заради него, ако се монтира да не сработват от него...

За мен парктроник/свирка е по-добре от камера, която ти ангажира погледа, който трябва да е в огледалата. Иначе камерата за келешлък важи... (тези с камерите са на обратното мнение, защото са длъжни да защитават това което имат...)

Колега аз купих колата с парктроник и си сложих камера за келешлък. Като карам назад си гледам огледалата. Навик ми е явно, но когато парктроника се включи започвам да гледам в монитора. Човек бързо свиква с хубавото. Наложи ми се ден два да карам колата без парктроника и камерата.... Голям зор видях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, Ivan_Ch написа:

Колега аз купих колата с парктроник и си сложих камера за келешлък. Като карам назад си гледам огледалата. Навик ми е явно, но когато парктроника се включи започвам да гледам в монитора. Човек бързо свиква с хубавото. Наложи ми се ден два да карам колата без парктроника и камерата.... Голям зор видях.

Имам камера и не съм я сложил по споменатите причини (на този, бензиновия нямам и навигация/дисплей...)

Да, по принцип парктроника е голямо удобство и като свикнеш, ти липсва. Чудя се защо не е стандарт за всички коли, след като струва $10-15, а дилърите правят много по-големи отстъпки при пазарлък за нова кола...Очевидно им е по-изгодно да искат 200-300 като екстра...

Имах приятел с фабрична камера (стар Нисан). Когато трябва да гледа с нея, все е зацапана...каква файда да слезеш в дъжда да я почистиш и после да паркираш? :)

Не се хващайте за думата "келешлък", използвам я като "излишно" и е само мое аргументирано мнение, нормално е други да мислят друго.. Знам, че мнозина са склонни да хвалят всичко което имат, аз не съм така, критичен съм към всичко...Например не оценявам подгрева на седалките, който имам, други умират да го имат/хвалят. При студена кола, подгрева загрява за същото време, за което ще почне да духа топло, а и до тогава задника ти е загрял седалката... На дълъг път пък, в купето си е топло и нагряването отдолу може само да те приспи...

Редактирано от JapCar
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, добре си си ти с бензинката, ама ние с CR-дизеловите, които отделят много по-малко топлина, загряват до същите градуси като бензинов за двойно, ако не и тройно повече време  (при еднакви други условия). Отоплението в този случай е огромен плюс и променя усещането за студ значително. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.02.2019 г. at 11:41, ogi28b написа:

За хоризонталното, не за директното разстояние.

Защо гледаме само хоризонталното, а не отчитаме и вертикалното отстояние? При положение, че вертикалният ъгъл на покритие е по-малък и всяко едно отдалечаване по вертикалата би имало по-голямо значение от раздалечаване по хоризонталата? С прости думи, ако датчиците на парктроника са на капака, пак ли ще гледаме само хоризонталното отстояние от вертикалата на теглича?

 

Днес си поиграх да снимам на ЦР-В 3. Да, средните два датчика са минимално повече раздалечени по хоризонталата, но като директно разстояние са на едно и също. А за

На 23.02.2019 г. at 11:41, ogi28b написа:

ако не заради тях, защо вътрешните са на по-голямо разстояние помежду си, спрямо между вътрешен и външен

което едва ли не се приема като аксиома, че това е така заради теглича, по-скоро бих предположил, че е защото външните определено са насочени и леко настрани (което на снимките по-долу се вижда ясно), като това би могло да доведе до непокрити зони между вътрешен и външен датчик и затова раздалечават вътрешните - за да обхващат всичко отзад, вместо излишно да се припокриват в средата.

 

И отново - що се отнася до директно разстояние, оригиналния теглич на ЦР-В би бил доста по-близо до великите оригинални датчици, отколкото тези на моя афтърмаркет парктроник.

 

1551540472535.JPEG1551540471992.JPEG1551540472826.JPEG1551540471455.JPEG1551540471728.JPEG

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли да използвам темата за един въпрос?

Бихте ли ми казали,дали ако намеря оригинаюен парктроник с датчиците,може да се монтира на акорд без парктроник?За китайските ми е ясно ,че могат но за оригиналния незнам.В какво се състои монтажа,къде се монтира управлението на датчиците и как,от къде се захранва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

/\ /\

 

Съгласен съм с пъвата половина на мнението ти - ъгълът на покритие включва комбинация от хоризонтален и вертикален ъгъл. Втората няма да я коментирам, защото колата-обект беше друга, не ЦРВ3. На нея сензорите защо са раздалечени, беше въпросът. Може да е заради това да не се припокриват в средата, както казваш, което е добро и логично обяснение, но припокриване може да има когато ъгълът е много широк. Т.е. това е обратното на това, което беше казал по-горе с примерна характеристика - че ъгълът е сравнително тесен. Много категорично каза, че няма начин сензорът да засече теглича, сякаш е на 8 метра от него. Затова показах една характеристика на сензор, който е с достатъчно широк ъгъл, че да е възможно да го засече. Дали е така - няма да изследвам в лабораторни условия. 

 

Вчера пък видях кола с 6 сензора , като разстоянието от 1 до 2 беше около 10-на см, между 2 и 3 - около 25, между 3 и 4 (централните) - малко повече от ширината на табелата с рег. номер. Всички бяха в една хоризонтална линия. Не знам дали всички са били сензори за паркиране, но бяха еднакви външно. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, JHM написа:

Мога ли да използвам темата за един въпрос?

Бихте ли ми казали,дали ако намеря оригинаюен парктроник с датчиците,може да се монтира на акорд без парктроник?За китайските ми е ясно ,че могат но за оригиналния незнам.В какво се състои монтажа,къде се монтира управлението на датчиците и как,от къде се захранва?

 Оригинален парктроник не съществува при този модел , от завода не се произвежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, JHM написа:

Мога ли да използвам темата за един въпрос?

Бихте ли ми казали,дали ако намеря оригинаюен парктроник с датчиците,може да се монтира на акорд без парктроник?За китайските ми е ясно ,че могат но за оригиналния незнам.В какво се състои монтажа,къде се монтира управлението на датчиците и как,от къде се захранва?

Слагай си китайски, захранване взимаш от светлините за задна, управлението където искаш вътре в купето.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Damasko написа:

Оригинален парктроник не съществува при този модел

За фейса има: 08V67-SEA-601

 

Интересното е, че на единствената официална снимка, която намирам и е доста малка, вътрешните сензори си изглеждат еднакво раздалечени от другия вътрешен/външен:

 

10.jpg

 

Защо

Преди 15 часа, ogi28b написа:

Втората няма да я коментирам, защото колата-обект беше друга

след като по-рано беше питал

На 23.02.2019 г. at 11:41, ogi28b написа:

Според теб защо е така (на много модели, не само на конкретен)? 

 

На въпросното ЦРВ 3 разстоянието на датчиците е стриктно определено от производителя с направените заготовки на местата за тях. Пък и Хонда - по-близко сравнение е с акорда, отколкото някоя друга марка.

 

В този ред на мисли, нямам нито идея, нито намерение да разсъждавам повече върху това, защо някой е решил да монтира сензорите на колегата на такова разстояние и това е, което не е редното в спора - да го приемаме за аксиома... за даденост, която просто си е така.

 

Сега, какво е твоето логично обяснение, защо на снимката от каталога на Хонда датчиците не изглеждат раздалечени, както че и тези на ЦРВ 3 са минимално раздалечени, при положение, че при този модел те са на почти една равнина с куката на теглича (отново - попадат в по-големия хоризонтален обсег на датчиците)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теорията ми отиде на кино... :)

Знаех, че датчиците ми не са равномерни и бях останал с впечатление, че средните ми датчици са раздалечени. Сега като се върнах в Англия видях, че е точно обратното, по-близко са.

Както и да е, нямам теглич и ми вършат добра работа.

Продължавам да се чудя тази евтина и полезна екстра, защо не е стандарт при всички съвременни коли/камиони. Може само предния парктроник да е екстра да взимат някой кинт от мераклиите които тачат всяка една екстра, каквато и да е...

Идея- под натиск на застрахователите, може Европа да въведе изискване всички коли внесени в Европа да го имат задължително...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка екстра успива уменията. Тировете да не би да имат парктроник или задни камери? Маневрирането с прицеп на огледала не е лесна работа, а паркирането на 1 см от рампата, когато борда е на 11 метра зад водача си е нещо нормално за тея профита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, ceco_accord написа:

Всяка екстра успива уменията. Тировете да не би да имат парктроник или задни камери? Маневрирането с прицеп на огледала не е лесна работа, а паркирането на 1 см от рампата, когато борда е на 11 метра зад водача си е нещо нормално за тея профита.

Разбира се, че не е лесно, но тировете са конструирани за тази цел- каросерията е правоъгълна и няма нищо зад нея (бронята е под нея) и огледалата са силно изнесени настрани, та задния ъгъл се вижда. На колите не е така...

Едно време нямаше парктроници и бяхме свикнали с габаритите на колата, караш една и съща кола10-20г, сега колите се сменят често, задницата е вирната...

В БГ колата на сестра ми е комби, бронята е близо до задното стъкло, та теоретично е по-лесно, но пак сложих два еклементарни външни сензори (долу на задната врата), защото винаги с/у гаража има паркирана някоя кола и е трудно/тясно за маневриране...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тия профита има 10 см буфер гума на ремаркето за тази цел + буфер гума на рампата .. Иначе почти всичко е до усет и свикване .. Седана е ужасен за паркиране ... също съм забелязал ,че страничните огледала са нереални за реална визуална представа все едно задница е на 10 метра ( тъпо) Сложил съм малки огледала за мъртвата точка ,да може по добре да виждам при паркиране спрямо бордюрите, ако наглася да виждам бордюрите , не виждам добре какво става около мен (пак тъпо, може и само при мен да е ...) ,  на сивика 6ста огледалата бяха супер ?!?!?! .. Не ,че това ме притеснява , но очаквах повече от Хондаеца ... Затова е хубаво да сложиш парктроник ( теглича си е цял парктроник )  ! Ако си левчо със и без все едно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Присъединявам се към мнението, че огледалата доста изкривяват и влошават представата за разстояние и размери, и в допълнение - пълно е с огромен брой хора, които изобщо не знаят и не могат да си насочат огледалата правилно, а ги насочват както им харесва, т.е. те нямат никаква представа за какво са тея огледала и какво трябва да виждат в тях. Пример:

 

IMG_20190409_175645.thumb.jpg.219b496a2c56b09bceca916a4db772d0.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам , аз гледайки тези "добре настроение огледала" трябва да се надигам за да си видя що годе къде бордюра спрямо задницата и задните гуми, иначе виждам идеално къде е бордюра спрямо предницата на паркираната отзад кола :afro:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От четирите снимки горе: за кои от тях смяташ, че огледалата са настроени и за кои - не? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен горните две са с правилният подход настроени ,и въпреки това  за паркиране нямат добра видимост , специално за мен... Те затова хората са измислили парктроника... Те някой колело не могат да управляват , ти искаш страничните огледала да си нагласят :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горните две са насочени твърде навътре към колата и орязват от мъртвата зона. Също гледат ненужно високо. Долните две са по-добре настроени. Моето предпочитание е малко по-високо (за да виждам по-хубаво назад пътя) и съвсем малко по-навътре (колкото едва да се вижда малка част от колата). Това ги прави по-използваеми когато искаш да видиш пътя зад висока кола зад себе си (когато средното огледало не помага), а не е компромис с мъртвата зона защото извивката на края на огледалата я хваща – просто трябва да гледам малко по-внимателно заради по-сплесканите образи. Също така няма нужда от толкова накланяне на главата при маневри назад.

 

Стария сивик с плоските огледала го настройвах така, че да не се вижда колата, за да хваща повече от мъртвата зона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито едно от огледалата не е настроено по мой вкус. Нормално са ми като горните две, но съвсеееем малко се вижда от колата ми. Когато паркирам до тротоар цъкам леко надолу съответното, докато видя добре бордюра до колата. После го връщам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Горните две са насочени твърде навътре към колата и орязват от мъртвата зона. Също гледат ненужно високо.

Абсолютно точно! На небето и на 3 метра над колите няма какво да им се гледа, нито пък има смисъл да се гледа задницата на нашата кола в 1/3 от огледалото. Тя си е там, няма да избяга. Мога само да допълня с няколко ръководства:

 

https://driving-tests.org/beginner-drivers/mirrors-how-to-adjust/ 

 

https://www.youtube.com/watch?v=QpRovzCeM4Q

 

https://www.youtube.com/watch?v=QpRovzCeM4Q

 

И още много подобни, които на практика се повтарят едно друго. 

 

-----------

 

Ето горе-долу каква е разликата между двата образа и колко много от полезното зрително поле е изгубено. Това, което трябва да се вижда в горната вътрешна част на огледалото, сега се вижда в долната външна (която дори е още по-извита и допълнително сплесква образите):

 

IMG_20190409_175645_.thumb.jpg.587128aff2d2d85fbcccb3025ebe9632.jpg

 

Дори в ъгъла се вижда кола, която в единия случай виждаме във външната част, а в другия - изобщо не бихме видели, защото ще е доста извън огледалото (за ориентир - таксиметровият автомобил в насрещното движение назад):

 

IMG_20190409_175645_2.thumb.jpg.444025dd6dd5b35c850539fef67876fb.jpg

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...