Jump to content
DreamOfPower

Основен ремонт D16Y3

Recommended Posts

Здравейте, 
От известно време следя форума и мога да кажа, че научих много неща, та се надявам да можете да дадете съвет.
Карам Хонда Сивик англичанка от миналата година и като цяло съм много доволен. Колата се кара основно на газ, с газов инжекцион е. Окачването е безупречно, возията е повече от приятна, динамиката също.
Още като я взех имаше теч от капака на клапаните, който след първоначалното обслужване беше отстранен, но остана един немалък и непостоянен разход на масло. Когато я карам спокойно и в града, масло почти не бара, но когато я карам по магистралата със 140-150, си похапва доволно, същото е положението и в проходите. Средният разход на масло е около литър на 2000км. Колата отзад не пуши, ауспухът е сух и ръждясал - имам катализатор. Мой приятел механик ме посъветва да я карам така и да следя редовно нивото на маслото, което правя все още. До следващата смяна (преди около две седмици) съм доливал многократно. При обслужването наскоро (ангренаж, филтри, масло, свещи, реглаж на клапани и т.н.) открих, че една от свещите е в много лошо състояние. Колата след обслужването взе да се държи нестабилно, особено студена, все едно работи на 3 цилиндъра. На газ направо си гасне. 
Снощи с моят приятел механик свалихме свещите и се оказа, че тази на 2ри цилиндър е почерняла. Вкарахме камера в цилиндъра и се видя, че има множество вертикални деруги. 
Въпросът ми е какви опции имам при това положение. Дали да шлайфам блока и да сложа ремонтни бутала 75,5мм или да си търся друг блок втора ръка от Д-серия?
Имам ли други опции? Колко време мога да продължа да я карам така и какви негативни последици могат да последват от този проблем?
Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, ако блокът не е спукан, няма причина да се сменя - само хонинговане преди да се сложат нови бутала и сегменти или само сегменти. (ако може и двете) - опцията е само тази и струва около 600-1000 лв за части + труд.

Какви свещи сложи?

 

Може да караш така неограничено време само гледай да не караш на вичоки обороти (над 3000-4000) и не забравяи да доливаш масло! Може да вадиш от време на време свеща на 2-ри цилиндър и да я чистиш.

Ангеранажът зацепен ли е, както трябва след обслужването? 

 

Имай предвид, че твоят двигател е идентичен на D16A6 (поне разп. вал е същия) и от него може да взимаш разни части.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са NGK, каквито пише на покритието на ангренажа. Предните бяха същите. Ангренажът е зацепен. Колата като загрее и се успокоява, явно при разширяването на буталото уплътнява малко, но студена си е 3 цилиндрова. 

По принцип я карам малко по-агресивно, имам малко бебе и много обича форсажите. В лютеницата не я вкарвам, но на 4000-5000 си я настъпвам при ускоряване. Ще гледам по-кротко вече.

Само с хонинг не знам дали ще се махнат тия деруги, не знам колко са дълбоки, но са много.

Един приятел ми предлага блок от D16A6 изгодно, та ще помисля.

Не съм гледал цени на ремонтни бутала и сегменти и нямам представа кое ще е по-надежният вариант...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами взимай го този блок тогава, но след това ще трябва пак да смениш сегментите. Отделно новия блок също е задължително да се хонингова преди смяната на сегментите. Аз бих сменил и буталата, ако има възможност.

 

Ако караш така много дълго после мотора ще е за още повече работа. Отделно сега 2-ри цилиндър като няма компресия, маслото ти много бързо се прецаква от изгорелите газове, които минават покрай буталото и отиват долу в картера.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да сменя буталата заедно със сегментите, ще видя и лагерите в какво състояние са, но ще изчакам още месец-два да събера лев.

Маслото не искам да си го прецаквам, че точно го смених - Castrol Edge 5-40 с ACEA C3, четох някъде, че маслата с mid SAPS са по-добре за газ.
Първо мисля да сваля катализатора и да си оправя крайното гърне, че са си заминали вече. На мястото на катализатора резонаторно гърне ли да сложа или права тръба? Ще ми се да си оставя фланците за в бъдеще, ако изпадне някой читав катализатор и да си го върна или ако мога да си рециклирам моя.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Позволявам си да пиша в тази тема, защото проблема ми е абсолютно идентичен. Разликата е, че маслото ми е Castrol Magnatec 5W-40 и свещта на втория цилиндър не е черна, а резбата и плува в масло. Не забелязвам загуба на масло. Двигателя е омаслен. Ще се радвам, ако някой ме насочи към читав сервиз в София.

Благодаря

20190211_075343.jpg

20190211_075350.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плува в маслото защото пръстените под кобилиците са за смяна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт по темата.
Колата ще се прави с блок от D16A6 и нови бутала, като идеята е да се вдигне степента на сгъстяване (някъде в диапазона 10,1-10,5:1). Въпросът ми е при положение, че имам издухан катализатор и крайното гърне е вече пробито от ръжда, има ли смисъл да мина на по-голяма генерация и друг изпускател (наприемр 4-2-1), след като повишавам степента на сгъстяване? И ако има смисъл генерация от кой модел бихте препоръчали? Искам леко да я отпуша, но пък да не става прекалено шумна.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей колега!

 

За генерацията и крайното гърне пиши в тази тема, а тук само споделяй инфо как върви ремонта на двигателя:

 

 

По принцип няма нужда от по-широка генерация, ако не е слаган друг всмук. колектор и не е портвана главата, и ако колата няма да се кара на писта.

 

По-широката генерация ще ти развали върт. момент в ниските обороти - под 3000 rpm, точно при които караш най-често в града, а и на магистралата.

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След замерване на блока (D16A6) се оказа, че е с леко овална форма и ще си правя моя с шлайфане на 0,5 мм. Намерих си бутала YCP P29 на 75,5, с които би следвало да се повиши степента на сгъстяване. Въпросът ми е има ли опасност за близка среща бутало-клапан и каква гарнитура за главата да използвам? Ако някой е слагал такива бутала ще се радвам да сподели опит. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 22.03.2019 г. at 9:34, DreamOfPower написа:

Малко ъпдейт по темата.
Колата ще се прави с блок от D16A6 и нови бутала, като идеята е да се вдигне степента на сгъстяване (някъде в диапазона 10,1-10,5:1). Въпросът ми е при положение, че имам издухан катализатор и крайното гърне е вече пробито от ръжда, има ли смисъл да мина на по-голяма генерация и друг изпускател (наприемр 4-2-1), след като повишавам степента на сгъстяване? И ако има смисъл генерация от кой модел бихте препоръчали? Искам леко да я отпуша, но пък да не става прекалено шумна.

Слагаш 4-2-1, резонатор на 15 см след колектора с вътрешно Ф 52/4 и така до крайното гърне. 

Снимай ремонтите бутала челата като ги вземеш. 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Слагаш 4-2-1, резонатор на 15 см след колектора с вътрешно Ф 52/4 и така до крайното гърне. 

Снимай ремонтите бутала челата като ги вземеш. "
Буталата още пътуват, поръчах ги от Пуерто Рико, като дойдат ще ги снимам.
Относно генерацията, ако намеря стокова за VTI англичанка дали ще стане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях чел, че разходът на масло може да се дължи на повреден PCV клапан.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В конкретния случай едва ли... Пък и при все, че има надран цилиндър и загуба на компресия е почти сигурно, че разходът е оттам.
Като я сглобим и разработя ще пиша пак за разхода и ще видим ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Качвам малко снимки от ремонта с кратка информация.
Състоянието на клапаните и главата преди ремонта. Двигателят не беше отварян до този момент, всичко вътре е оригинално. Личи си разхода на масло...
62016872_531940437339747_1248770863822536704_n.thumb.jpg.9294c5e1ac0abe9dd8d3b08b5f29f4fd.jpg61710306_1346193672197475_707320331274027008_n.thumb.jpg.36caf1059463d4d081dfa07a546ebfdb.jpg


Коляновият вал с поставени нови лагери. Оказа се, че хлабината на новите лагери е извън нормите и се върнахме на оригиналните, които имат още живот.
62228267_606447493213393_5483571032419729408_n.thumb.jpg.da8654e98127289a2ca50bb9c559ebc0.jpg

 

Главата след шлайфане и почистване.

62181626_644979085926812_4274495489002438656_n.thumb.jpg.ef246e3c7a2983d5d2a22d6a1d1053e1.jpg

 

Ремонтните бутала YCP P29. Вижда се, че имат лек недоход. С гарнитура от d13 би трябвало степента на сгъстяване с тях да дойде на 10,89:1.

64304305_1352542344895628_8568320336586604544_n.thumb.jpg.03f977239cd2521cac5b1b4d30352dd1.jpg
Остава финалносто сглобяване и се почва разработването на мотора :)

Редактирано от DreamOfPower
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Недохода не е малък а много голям недоход се прави на десета и половина. Ти имаш около 2 мм. Степента ще не повече от 9/1 даже се съмнявам по скоро 8.5/1

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В ДМТ буталото няма ли пак да слиза с толкова по-надолу от преди? Т.е. не би следвало да промени степента на сгъстяване...

Редактирано от DreamOfPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това как би могло да се коригира, допълнителен шлайф на челото на блока?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Степента на сгъстяване е съотношение на колко пъти ще се намали обема на цилиндъра спрямо гмт/и горивната камера. Писах колко недоход ти трябва. Махаш го и оъъиваш на 1 зъб по къс ремък. Така е за никъде. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ползвай гарнитура за д16з6

20170831_154729.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След повторно замерване се оказа, че недохода е 1,4мм. Буталата на YCP са с компресионна височина 28,6мм, а оригиналните са 30мм, откъдето идва разликата. Явно това си е недостатък на буталата на YCP и специално на P29. Идват по-къси. Реших да ползвам двуслойна гарнитура от Y8 и с нея степента на сгъстяване е 11,1:1, което ме устройва. 
Ето и и графика от калкулатора, който съм ползвал.

1.thumb.jpg.fd0e8d288ab58de65a610eca430feadf.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тоя калкулатор е пълен  боклук, и може да те подведе доволно. Явно съм правил нещо подобно и знам за какво става въпрос. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика между компресионната височина на бутала P29.
DSCN0268.thumb.jpg.a0f27fa6dd62c347baca348f08a4b1c7.jpg
В ляво YCP с височина 29мм (по каталог); вдясно NPR с височина 30мм. Вижда се и лека разлика в големината на купола отгоре. Това на YCP ми се струва малко по-голям. По спецификации и двата трябва да са с обем 7,2 cc.

П.С. Калкулаторът си смята точно, проблемът е във входящите данни и разликата между техническите специификации на някои компоненти. Например компресионната височина в моят случай е по-малка от стандарта, но както се вижда съм попълнил коригирани данни. Можем да се съмняваме и в данните за големината на купола на буталото и точната големина на горивната камера на главата, но предполагам разликата ще е незначителна спрямо стандартната. Не искам да режа блока отгоре, понеже не е сигурно дали пък няма да отида на прекалено голяма степен на сгъстяване и да си създам повече неприятности, затова ще пробвам така и ще видим, ако се наложи пак ще се прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде време да споделя впечатления след ремонта.

Колата вече е сглобена и й направих около 600км каране. В началото с минерално масло, заради сегментите и вече пълна синтетика 5W50. Сложих й по-дебело масло, понеже хлабините на основните лагери са големи - в допуска са, но близо до него.

В началото колата беше леко спъната, особено между 2200 до 4000 оборота, но сега върви на бургия! Чек лампата светва от време навреме и ме съмнява ламбда сондата или да трябва ремап на компа. Съмнявам се в бедни смеси. В началото на седмицата настроих гаозвия комп, колата върви много добре на газ и проблемът със смесите сякаш се изчисти. Мощността определено се усеща значително повече от преди ремонта и разходът на гориво намаля с 2л/100км при все че климатикът работи (просто в тия жеги няма как). Досега маслото не го е пипала, държа го на малко над средата на щеката. Остана ми да си намеря капачка за радиатора, което засега се оказва трудна задача и карам с неоригинална капачка с малко по-малък диаметър на уплътнението, но проблем с температурата все още не съм имал. Нивото на охладителната течност го следя редовно преди пътуване.

Надявам се с този пост да съм помогнал на някого, а и аз самия научих много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2000 км след ремонта. Каране основно извънградско, голяма част по магистралата. Колата се държи повече от добре. Вече я настъпвам малко повече до към 5000 об/мин, но все още не й давам цялата газ, пък и возя сина и съпругата. При ускорение върти гуми на втора.
Има един все още нерешен проблем и той е ламбда сондата. При намаляване на скоростта посредством двигателна спирачка особено на 4-та и 5та, по-рядко на 3та светва лампата на двигателя, след което оборотите особено на празен ход играят и колата се държи странно. При изгасяне на мотора лампата угасва и всичко е наред. Грешката е номер 1 - ламбда сондата. Долях й веднъж масло около 100-150 мл. Когато е студена се чува леко потракване откъм цилиндрите, но като загрее добре т.е. след каране и форсиране, утихва и работи равномерно. Мисля тия дни да реша проблема със сондата и ще видя как се държи на пътя и ще засека разхода на гориво.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...