Jump to content
Mitashki13

Парно Хонда Сивик Хечбек 5D 1,4 100кс

Recommended Posts

     Здравейте, отскоро се сдобихме със сивика хечбек 5D, но за жалост след като е взехме, още не се бяхме прибрали и  парното спря да духа изобщо. След което четохме из форума, но не открихме инфото, което ни тябваше за локацията на моторчето и останалите прилежащи елементи от системата за отопление и вентилация. Междувременно прегледах сайтовете за ново, просто информативно в какви граници ценово варира,  излезнаха различни по вид , сигурно  за различните  модели. Може би трябва да спомена, че е модел след фейслифт 2009, двигателя е i-vtec  и е 100 кс. Видях няколко ръководства и на тях е дадено, че моторчето е под  жабката, което много ме зарадва, но уви не беше там. Тъй като нямах представа къде е започнахме да махаме едно по едно, първо се опитахме да махнем жабката , но не става, махнахме централната колона от двете части и след това жабката е доизкарахме. При огледа се оказа че моторчето се намира под централните въздуховоди за обдухване на предното стъкло (гледа се от страна на водача горе над радиатора за климатика ) . Проследих кабелите и откирих  от къде е управлението на моторчето ( горе вдясно  от филтъра на купето от страна та на пасажера). След  кратка диагностика открихме, че 12 В стигат до моторчето , но то не върти. Реших да се обадя за  моторче  втора употреба, взех тел. на човек който продава сивик на части, той ми каза че моторчето все още е на колата  и не е свалено, защото трябва да се свали първо таблото, каза мога да ти го продам но ще ти струва по скъпо, заради демонтажа на таблото,  при което аз изтръпнах, не заради това че ще стува по скъпо, а по скоро заради необходимостта от свалянето на таблото. Само като си помисля колко бели могат да станат. Та някакви идеи,  ако някой има нека сподели, моля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сигурен, че моторчето е за смяна и е завряно там, където казваш, възможността ти е само разглобяване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, то че е за смяна за смяна е, но сега през уикенда ще се опитаме да се преборим, би трябвало и  при дизела и при 1.8 двигатели де е на същото кофти място. Ще дерзаем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мястото на повечето коли е кофти, не е направено да се разглобява всеки ден.Кофти работа но поне като го оправите кажи за информация какво точно сте правили, за да се знае :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Здравейте отново, с известно закъснение искам да ви разкажа как се справих с моя проблем с моторчето на парното. Така, тази процедура с демонтажа на таблото доста ме притесни и затова реших първо да опитам по мързеливия начин. Така след доста грешни подходи към разглобяването, ще ви кажа каква е последователностана демонтажа:
1. Демонтирах конзолата ( капака ) където е ръчната , има два болта отпред и два болта отзад от двете страни, с местенето на седалките напред и назад си освобождавате поле за работа, като предварително махате декоративните капачки и внимавайте когато ги монтирате. След като освободите болтовете в предната страна има закопчаване към централната конзола, затова в предната част трябва да се повдигне за да се откопчае, след което разкачате кабела и демонтирате с леки движения, като  повдигате и сваляте ръчната.
2. Централната конзола в предната си част долу, до педала на газта и от другата страна има по един клипс, натиснете централната част с малка отверка , след което ги извадете. За да е извадите с придърпване назад, като внимавате за щипките,  е необходимо да разкачите и капака под кормилото , поне в часта до централната конзола, така че да не ви пречи.
3. Педала на газта се държи на два болта , той е електрически, издърпвате кабела който е свързан към блока на педала, който всъщност и трябва да демонтирате, ще ви трябва глух ключ с малко удължение, след което го вадите и го издървате назад и нека падне върху стелката.
4 Следващата съпка е демонтажа на регулатора на клапата за управлението на потока на вуздуха, хубаво е да го демонтирате в едно с металната рамка, но ще ви е доста трудно, има един винт който е малко скрит и трудно се достъпва, може и първо регулатора а после рамката, винтовете са по 3 бр. и са различни. И в двата случая ще заемате доста необичайни стойки. 
5. И последно демонтаж на причината за това занимание. Хванато е с 4 винта, три в основата и един в издадената част, внимавайте да не ги изтървете, че могат да паднат и под мокета или към филтъра. Придърпвате леко моторчето и с малко нагаждане го изваждате. 
    
    От тук натаък ако сте си взели моторче  втора употреба ок, ако не, го носете да го ремонтират. На мойто силно се надявах да са четките ,  да ги сменя и затварям, да ама не, тя кривотията трябва да е на мах. Четките бяха наполовина, но бяха износени на криво, а за ротора не ми се говори, беше изяден седловидно. Та нали трябва да се износват четките, а не ротора, какво е това японско ( английско ) дело незнам , не е редно да е така.  И така тръгнах да търся фирма в Пловдив, която да го ремонтира, и намерих казва се ЕЛКОМ, намира се зад бившата Белодробна болница, на последния сфетофар преди колелото на Скобелева майка завиваш в дясно и така докато асфалтовия път прави десен завой, точно преди него вдясно. Сградата е малко като от соца, но пък майсторите работят, смениха ми намотките, колектора, четките, стана като ново - надявам се. В началото малко свиреше, но може би докато се напаснат четките, сега след две седмици утихна.

Сглобяването по обратния ред и повече търпение, само се чудя какво ли щеше да бъде да се демонтира таблото, дали щеше да е по лесно, ако някой го е правил нека пише.

CIVIC1.jpg

CIVIC2.jpg

CIVIC3.jpg

Редактирано от Mitashki13
  • Нагоре 1
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за успеха и за споделения опит колега! Само въпросче- като беше там отдолу видя ли клапата която регулира топло-студено и самото радиаторче? Дали могат да се подменят от същото място или трудна работа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами честно да ти кажа, НЕ. На втората снимка частично отрязаното бяло зъбно колело управлява клапата, предполагам ако се махне капака под него, може и да имаш успех. Всичко е предположения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...