Jump to content
rasthayan

Бял дим или пара

Recommended Posts

Здравейте,

 

От едно известно време забелязах, че на доста коли излиза бял дим/пара от ауспуха. Преди не ми правеше впечатление, но като за загледах и моето ЦРВ (бензин) е така.

След запалване (около 3 секунди) излиза гъст бял дим/пара, като от пушек на цигара, и после леко почва да спада обема и плътността му. ОК - това е нормално в студени дни или на места с по-влажен въздух и то като колата е студена. Обачее... при загрят мотор и даже не толкова ниски температури - пак си е така. Облака отначало си го има, даже и като изчаквам примерно на светофар и тръгна по рязко и той пак е там (диша ми във врата).

Двигателя работи равномерно, при палене си понамирисва на бензин (според мен е нормално), зареждам Super E10 (смес от конвенционален безоловен бензин и етанол - 90% на 10%). Нямам загуба на антифриз, маслото е чисто...

 

Въпросът ми е трябва ли да се притеснявам и да ходя по диагностики и сервизи... или нещо изпускам по трасето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом нямаш загуба на антифриз, маслото ти е чисто няма какво да те притеснява..зимата е нормално да пуши повече от обичайното, дори и на загрят мотор. Ако ти се занимава, направи някоя снимка на загрят двигател, какъв точно пушек изкарва и как се държи..Поздрави

Редактирано от BlueDream4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засечи си разхода на масло,от смяна да смяна или го знаеш  колко е.Белия дим е от масло той се отличава от парата,да точна като стреснеш двигатиля с мръсна газ излиза. Нищо притеснително важното  е колко харчи двигателя масло.Това се оправя с смяна на сегменти и гумичките клапани но това е крайна мярка. Може да е и от загуба на антифриза на там се разбира и вижда  липсата му .

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белия дим е пара или антифриз,маслото е синкав дим.Ако колегата има газ се събира много конденз  по изпускагелната система и от там идва.Няма драма,колегата да е спокоен и моята е така

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Маслото пуши в леко синьо. Бялото е вода.

 

Преди 4 часа, rasthayan написа:

зареждам Super E10 (смес от конвенционален безоловен бензин и етанол - 90% на 10%).

Залагам на конденз + това, че спиртът (етанол) също отделя водна пара при горенето си. 10% не е ли малко много?!

Пробвай с Е7 през зимата. Много отзиви чета, за вредното влияние на етанола в бензина, особено през зимата, свързано с конденз на вода и ускорени корозионни процеси по металните части от това.

Къде зареждаш колега?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждам немски бензин,

пробвал съм и Супер 95 ( при него мисля, че етанола беше 5%), но нещата са сходни...

Антифриза си седи от край време малко над средата..

Масло почва да гори след 6000, което ме навежда на мисълта, че или е кофти маслото или има проблем с гумички или сегменти...

 

Ще пусна клипче тия дни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех още вчера да пиша да спрете с локумите на тема масло.

Не го направих, защото реших, че няма да продължите, но явно съм сбъркал.

Моля да се въздържате от обсъждания на масло, по-горе беше писано, че ако го гори ще е синкав пушека и няма да почне от 6000 км, а от наливането ...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжелявам за качеството на клипа, но не можах да кача оригиналния поради твърде големия му размер...

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И даже капи вода заедно с парата, а маслото си стои кротко в двигателя. 

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е при 5 градуса...

ПС.. И все пак си мисля, че има нещо нередно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През декември и при моята ми се струваше, че излиза повече пара. След това обаче я карах на обслужване и помолих майстора да направи оглед и компютърна диагностика, защото ми миришеше и на бензин - както съм писал в друга тема. Човекът не откри никакви грешки и проблеми, но ми предписа  профилактика и адаптация на дроселовата клапа, било препоръчително след реглаж на клапаните. Още не съм направил адаптацията, но пък оттогава спрях да обръщам внимание и на парата, и на миризмата на бензин.

Така че според мен няма нищо притеснително, обаче за твое успокоение не пречи да я погледне майстор.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този клип на студен двигател ли е, или на загрял до оптимална темтература ( 85 - 90 градуса)?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност е на студен двигател, след като има и конденз. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На студен е..

Но и на загрят пак си пуши, само дето не е толкова концвнтриран..

Пуши точно както от цигара .. при повече газ - повече дим..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...