Jump to content
Dyakov86

Заминал съединител или .... ?

Recommended Posts

Здравейте колеги, от около месец съм собственик на Honda CRV 2.2 CDTi 2007 година 3та генерация. Всичко беше точно, до днес .... След спиране на наклон назад и след запалване педала на съединителя остана до половинта. При повторно натискане се оправи, но се чу лопане от към двигателя. Тръгна нормално, изключих я от скорост и пак започна да трака .... При натиск на педала на съединителя тракането изчезва. След известно време се оправи обаче ..... Наложи се да я покарам малко и след има няма 15 мин каране започна да се чува и стъргане в движение, което изчезва при натискане на педала на съединителя. Това е на всички скорости до 3та, над тях не съм включвал. Спрях я и повече не съм я пипал. За какво да се готвя ?

Иначе педала си отлепя нормално на съединителя, не е буксувал на някоя скорост, нямаше никакви наченки за проблеми .... 

 

Благодаря ви предварително за отговорите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аксиален лагер... 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор. Ако се окаже само той има ли смисъл да се сменя съединител и маховик или може да се смени само съединителя комплект ? Така и така ще се сваля кутията ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени първо течноста от системата незнам при теб кой DOT e,става чрез източване от пробкатана помпата съединител чрез помпане на педала .

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, още като я взех смених всички течности с нови освен на спирачките. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ли ги сменя.Тя на спирачките и съединителя е една и съща ако не се лъжа при мен поне е така сигурен ли си ,че там е сменена снимай казанчето ще си проличи.Ако не са ти искали спирачна течност значи не са сменяли нищо.

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е от аксиалния лагер - освен да му се е счупило някое ухо като при мен и да ти усуква/заклинва нещо.

Виж обаче на место ,като натискаш педала на съединителя, дали вилката на лагера, се движи напред/назад нормално, или задържа и усуква.

По-вероятно е лагера на първичния вал / щом при натискане на педала шума и тракането изчезват/, ама пак си е гадаене.

Сваляйте и гледайте, докато е време, че после може да излезе по-солено.

И като свалите кутията, ще видиш как ти е и съединителя, притискателния диск и маховика, че може да е и от тях.

Неприятно - но го има в зара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нова кутия и комплект съединител си. Същото ми се е случвало, проблемът беше лагерът на първичния вал, а оттам не си струва ремонта, тъй като вероятно е изкочил и се е износило и леглото му, защото е от мек алуминий.
Да смениш с друга кутия е по-евтин вариант и много по-сигурен. Плюс това метрите, в които си карал така сигурно са износили част от циментацията по предавките. Като свалите кутията и повъртите вала ще проличи.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много коректен и обоснован отговор....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебаси ... направо ме отчаяхте .... предното беше HRV 6 години го търкалях никакви ядове ... сега тея филми със скоростна кутия .... е как може да се прекара цяла кутия без никакви симптоми за има няма и 5 км и то колата да е соло без никакви напъни ?... пък с нея мислех и лодка да тегля ? Какво се случва тогава ? Ужас

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито се отчаивай,нито се вкарвай в някакви филми,преди да стане ясно точно какво е положението.

Обаче първо се убеди, че въпросния шум наистина идва от към съединител/скорости и сваляй да гледайте и установяване точната причина/диагноза.

Може да минеш и метър ( по-евтино демек).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За причините не съм сигурен, но съм чувал, че честото каране на свободна по надолнища износва този лагер. Вероятно са някакви вибрации от свободното въртене на предавките. Аз също го практикувах редовно по един участък, макар че не пести гориво, но за да не се убива инерцията. Нямах никакви симптоми, само месец преди повредата като беше -10 градуса при едно запалване просвири лагера за 1 мин, оправи се като се сгря и повече не го чух (мислех че е на доизживяване, но предполагах, че още поне 30х км ще карам нормално)
Един ден на един баир изчатка и се случи същото като при теб. Бях на 2ра и с повечко газ се опитах да се изнижа, а това го е довършило.
Аксиален лагер се чува при натиснат педал. Лагер на първичен вал на кутията се чува при отпуснат. Стържене ако има вътре в кутията вече и предавките са на сол.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dyakov86 - като се разбере дерта пиши какво се е оказало, надявам се нещата да не са толкова сериозни, успех

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа днес свалиха кутията ... съединителя тотал, такова нещо не бях виждал досега. Феродов диск нямаше ама грам, незнам как не е буксувал този съединител. Стъргането е идвало от него. Сутринта преди да я вкараме ще кажеш, че тая кола не е правила такива неща ... много интересна работа. Демфера и той е заминал, незнам дали не беше и оригиналния, утре ще го погледна. Надявам се като я сглобят вече всичко да е наред. И все пак ми е интересно - феродо на нула, пък педала отделя нормално и не буксува .... ХРВто поне си даваше симптоми като си заминаваше, ама тая пуста машина. Утре ще допиша какво е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като сложиш новия ще усетиш къде е разликата, в твърдоста на педала. Диаметъра му е голям затова държи. Скоро ще сменяш и някоя помпа ако вече не си. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ето ми я темата, от преди 4/5 години, ако ти е интересно естествено. 

 

Както казах и по-нагоре, минаваш (по -тънко) с нормален ремонт на комплект съединител и маховик. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, не че е малък ремонт (то си е консуматив), но поне със скоростите си ок.

Имам въпрос на колко км е колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като цяло да сравнително лек излезе .... че с тая скоростна кутия се вкарах в голям филм. Колата е англичанка и е на 168 хил мили,  около 260 хил. километра. Като цяло не бях карал дизел, предното беше ХРВ на газ, имам още едно, което също стои и се чудв дали да го продавам за да взема една ЦРВ 2ка или пак 3ка за приятелката ми. Общо взето към момента добри впечатления,  взех я за да дърпам лодката си, защото ХРВто вече идва слабичко за тези килограми отзад, особено за вадене от язовирите. От една страна добре, че така се случи на този етап, а не да се прецака съединителя на някое по далечно място. Благодаря на всички за отговорите в темата. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, че си се разминал с по-малкото зло. Извинявай за стреса, но по описание симптомите ти бяха точно като моя случай. Във форум да питаш е малко все едно да търсиш в гугъл от какво си болен :D

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така днес взех колата. Коренна разлика ... съединителя отделя почти веднага, вибрациите в купето, които имаше преди и мислех за нормални, за изчезнали изцяло. Като че ли леко се е увеличил шума при набиране ... нямам идея дали е от новия маховик, но при свободна на същите обороти този шум го няма. Като цени всичко излезе 1680лв - 1380 маховик и съединител комплект на LUK и 200 за труд, което е добре, при положение че всичко долу беше разглобено. Цялата работа отне 8 часа на майстора. Ще кача после снимки и на старите части, за да се види от къде се е чувало стърженето, което се появяваше от време на време. Сега остава само да си я измия и да и се радвам, дано вече безаварийно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де е този труд 200лв (вижда ми се евтино)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търговище, в сервиз на приятел, за това така цената, иначе сигурно щеше да е повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И само един последен въпрос - след като се смени комплекта съединител колата стана една идея по шумна. На място като работи няма проблеми, малко повечко шуми при натискане педала на газта докрай за набиране. Нормално ли е да бъде така, със стария демфер не се чуваше толкова много като че ли ? Иначе вибрации и такива неща няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това няма общо със съединителя - освен нещо да не сте стегнали като трябва, по тръбите на кулера, или някоя да се е сцепила. 

Огледай и гуменото съединение, от в.  филтър към турбото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна тези дни, иначе пък на свободна на същите обороти не се чува нищо такова пък докато е в движение си се чува. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ще погледна тези дни, иначе пък на свободна на същите обороти не се чува нищо такова пък докато е в движение си се чува. 

Виж дали го прави на скорост, на неутрална и при натиснат съединител б както и го тествай това спрял, при бавна и при бърза скорост накъде безопасно разбира се.

9 положения за тестване хехе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

don_pepe, би ли написал отново, какво точно си искал да посъветваш колегата, лично аз нещо не можах да схвана смисъла на изречението, а ми е любопитно. Благодаря!

Редактирано от golfy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май има някое уплътнение към купето, което са бутнали. Имаше подобна тема в английски форум че са скъсали уплътнението от двигателя към купето и от там станала по-шумна, някъде около педалите, или поне така си го преведох. Като ми остане време ще свалям кората да гледам ама сега нещо не ми се занимава. Отвън шума си е същия, така ще ме навява мисълта за това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...