Jump to content
skarlet71

Твърд волан след смяна на амортисьори

Recommended Posts

Здравейте!

Пускам нова тема, защото намерих само една такава, но на човека така и не са му отговорили.

Колата е сивик, 1.4, 90 кс, 2004 г.

Смениха предни амортисьори, минах стенд и управлението беше зле, воланът не се връщаше. Втори път минах стенд (един вид рекламация) след което започна да се връща наполовина. Така беше още като купих колата и ме устройваше.

Уви, наложи се отново да смъкват амортисьорите, за да сменят прахоуловителите, тампон и лагер на Макферсън. Така че отново минавах и стенд. Сега положението е отчайващо. Воланът абсолютно не се връща. Управлението е много трудно, особено сега при зимните условия. От стенда казали, че е така заради новите части, че колата сега била по-стегната и затова е така. Преди била разхайлакана. Проблемът се дължал на някаква помпа на рейката (не е хидравлична, а EPS), и била "по-скъпа от колата". Не можело да се оправи.

Воланът не скърца и не засича, просто не се връща при завой.

Дайте инфо от първа ръка, ако някой се е сблъскал такъв проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема може да е от търкалящите лагери, каква марка сложи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, birev написа:

Проблема може да е от търкалящите лагери, каква марка сложи?

Не знам, по телефона ми казаха цена и толкова. Комплект: тампон + лагер струваше 60 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем с комплект на Kаyaba, волана беше супер стегнат и не се връщаше при завой в нулево положение. Смених тампоните и лагерите с оригинални и проблема се оправи. Ако не са пипали рейката би трябвало да не е от нея, тя няма помпа а електромотор, който ако изгори би трябвало да ти свети чека на таблото. Електромотора наистина е доста скъпа част, но може да се намери втора употреба по моргите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, birev написа:

Аз имах подобен проблем с комплект на Kаyaba, волана беше супер стегнат и не се връщаше при завой в нулево положение. Смених тампоните и лагерите с оригинални и проблема се оправи. Ако не са пипали рейката би трябвало да не е от нея, тя няма помпа а електромотор, който ако изгори би трябвало да ти свети чека на таблото. Електромотора наистина е доста скъпа част, но може да се намери втора употреба по моргите.

Няма как да знам, а де сменям отново ми е непосилно. Ще бъде трето махане на амортисьори и пари за ремонт.

 

Ти как разбра, че проблема е от това?

Редактирано от skarlet71

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, честно казано преди това четох из нета за такива проблеми и в няколко форуми се споменаваше за такъв проблем и че лагерите са се оказали калпави. Свалихме амортисьорите и като ги огледахме, даже единия тампон беше взел отдолу да се прокъсва, за около месец каране. Смених ги и се оправиха нещата. Това се сменя лесно, защото не се вади амортисьора от леглото и пружината, лагера лежи върху горната опора и върху него е тампона. Но после задължително стенд. Преди това правихме и диагностика за грешки, но  нямаше. При теб, ако проблема е както са ти казали в мотора на рейката си мисля, че трябва да ти свети EPS на таблото постоянно , или ако не поне компютъра трябва да изкара някаква грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещаш ли се каква беше цената и каква марка тампони и лагери взе?

Само лагерите ли смени?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених с оригинални на Хонда. Цената по спомен някъде около 180 лева на комплект - тампон+лагер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, birev написа:

Смених с оригинални на Хонда. Цената по спомен някъде около 180 лева на комплект - тампон+лагер.

WOW ......... :o

Очевидно ще си карам така, ако това е проблемът при мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно неоригиналните лагери блокират доста лесно. И при мен беше блокирал единия веднага след смяна (Магнум). При взимане на завой волана оставаше забит в едната посока и дърпаше. В другата посока нямаше проблем.  Сложих едни стари (май Каяба) и се понормализира забиването, но пък потропват. Сега съм поръчал цял оригинален комплект и съжалявам много, че първоначално не купих оригинални. В Бултрако  тампона  + лагера е 150 лв към днешна дата.

 

По принцип при обтягане на някакъв болт за обиране на луфта на рейката, волана почва да се връща по-трудно при завой. Преди време пробваха да ми обират луфта на рейката, но това затруднено връщане ме издразни и ги накарах да го върнат в първоначално положение. Веднага и волана почна да се връща идеално.

 

 При грешка на EPS - лампата стой светната на таблото и моторът на ЕPS се изключва. Без него волана е супер тежък за въртене. Няма как да го пропуснеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,при мен има същият проблем.Купих кола нов внос-Сивик 1,6 2005-та с въпросната рейка с ел.мотор,при тестдрайв ми направи впечатление,че волана не се връща,но търговеца каза,че е от дългото седене на колата.След покупката,при обслужването,се видя,че амортисьорите и тампоните отпред са нови,да инвестирам ли в други според вас.Иначе рейката няма омазнявания,луфтове и т.н.Ел.мотора според мен си работи ок.,волана е лек на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да са натегнали рейката,за да оберат луфта,ако е тропала много. Проблема с волана,който не се връща се случва при прекалено натегната рейка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигаш колата, откачаш кормилните накрайници и въртиш главината наляво-надясно, ако не се движи свободно и има съпротивление, значи е нещо по окачването, ако не проблемът е в рейката. Напълно възможно е да е от тампоните на макферсона, тъй като амортисьора лагерува в тях и се върти заедно с главината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...