Jump to content
pendoc

Какъв минимален разход на гориво сме постигали

Recommended Posts

Тук, на едно място във форума, всеки може да споделя успехите си по икономично шофиране. Твърденията трябва да бъдат потвърдени със  снимков материал ( усреднен разход при точно изминати километри, а не на общия километраж). Изминатите километри на засичане да не са под 100 км.

И малко данни:

"Civic Tourer постави нов Световен рекорд на Гинес за „Най-ниска консумация на гориво – във всички 24 съседни страни от ЕС", оборудван с i-DTEC мотор с обем 1,6 литра. Автомобилът е изминал 13 498 километра из пътищата на Европа, постигайки разход от едва 2,82 л/100 км., или с 25% по-малко от заводските данни.

Honda Accord 2.2 i-CTDi Sport постави рекорд по разход на гориво за изминати 674.59 км от пистата “Папенбург” до Висбаден, близо до Франкфурт. По време на този преход един от Акордите постигна впечатляващия среден разход от 3.07 л/100 км.

Honda CRV, оборудвано с  1.6-литров (120 к.с.) дизелов двигател на компанията, показа среден разход на гориво от само 3.6 л/100 км. Стойностите са регистрирани по време на маратон на независима организация."

И от мен:

 

 

DSC_0005.JPG

DSC_0010.JPG

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и един среден разход за изминати над 50 000 км.

DSC_0025.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази пролет Акорд 8 2.4 Варна-Прага-Варна:) 

Accord 2.4.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не разбирайте, че в темата участвате само като приложите снимки за разхода! Коментари, размисли и страсти е винаги добре да има!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CR-V II 2.2 дизел 2007
при мен има разлика от борд-компютър и фуллиране на бензиностанциите. На компа ми показа 5.1л среден разход за 550км. Варна-Враца-София реално разхода ми беше 5.8л. при средна скорост 90-110км/ч ..../ноември месец тази година през целия път ме валя дъжд /

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам борд компютър, така че не мога да приложа снимка, но с хърватски бензин успях да постигна 7,01/100 разход при заводски 6,9/100 което много ме зарадва. Навсякъде карах с максималната разрешена скорост, което ме навява на мисълта, че с 90-100км/ч може и да се постигне някой друг мл под заводския разход. Това с хубав бензин обаче. И сам шофьор, че тогава бяхме 3ма човека и пълен багажник. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shopadkg, обикновено е точно обратното. Компа отчита по-висок разход до 0,5л/100км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, pendoc написа:

Shopadkg, обикновено е точно обратното. Компа отчита по-висок разход до 0,5л/100км.

за съжаление при мен не е така а пък съм с размер гуми за модела 215/65/16 всезонни / още не бях сложил зимните, че все нямам време от работа/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой сравнявал ли е показанията на борд компютъра и реалния разход?

Зареждате на бензиностанция, където предполагате, че не лъжат много колонките. Пълните до горе, докато прелее течна фаза от гърловината (а не пяна). Карате каквото карате и отивате на същата бензиностанция, и задължително на същата колонка! Пълните пак докато прелее гърловината и смятате реалния разход.

Борд компютъра не може да измери точно и винаги дава отклонения. И в + и в -. Зависи от една камара фактори и условия...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dandilov, тази дискусия се водеше в една друга тема във форума и по-голямата част от колегите посочваха по-високи показания на бордовия компютър. Специално при мен, при горните условия, компа дава до +0,2л/100км.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз подкрепям напълно Dandilov, oт личен опит с различни коли всички дизелови, при спокойно каране показва по малко от реалния, а при агресивно повече от реалния разход. Пример от вчера мерцедес 1.5 двигател рено на 20х.км.изминати 550км.само магистрала скорост 130-140 разход реален. 6.3 по компютър 5.4. Колата

без багаж двама пасажери. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз спрях да я засичам. Както и да го мисля, няма как да ми носи радост и да харчи малко. Тръгвайки на дълъг път си смятам 8 на 100 с цел малко презапасяване. Случвало се е и да го надскачам (жега, климатик, магистрала, пълна кола) стигайки 8.5л. Обикновено се колебае между 7.2 и 7.5 за преходи от по 300км. Правил съм доста пъти и 6.4, но е било по-скоро стечение на обстоятелствата -най-вече слаб трафик, понеже изпреварването си е малък празник с тая колца и не се лишавам. :) Принципно шосейната ми скорост е 100 - 110, а по магистралите 140км/ч на круиз (ако няма трафик). На 2 пъти съм пробвал за по 50-тина км да не изпреварвам и да не надвишавам 90 км/ч извънградско и съм постигал 6.0, нооо -"нЕам нерви". Това е според борд компа, който при мен малко завишава стойностите спрямо "пълно - пълно" и разликата е в рамките на 0.2л. Доказателства не съм снимал, колата (мотор и кутия) се вижда, а кефът цена няма!

Както се казваше в оня лаф - "недостойните според морала постъпки, подозрително съвпадат с плановете ми за отпуската".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивик д15з3 4.6 литра, средна 100км/ч. Засечено пълен пълен резервоар. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорд 7 седан, 2.2 i-CTDi: от София Еко Шипченски Проход до Ямбол Шел, по магистрала, с круз-контрол на 91 км по GPS, за 309 км при средна скорост 79 км/ч (от тях - 18 км в София за 40 минути и 291 км за 3:15 часа):

 

IMG_20180614_230416.jpg

 

След малко обикаляне в региона (Ямбол и Сливен), и после след връщане в София, борд-а показваше 4.2, а при зареждане на колонката до абсолютния максимум до ръба - 4.56 / 100. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко пояснения за снимките които съм постнал в началото на темата. Резултатите са постигнати при идеални външни условия и отлична психо-емоционална нагласа за икономично шофиране. Този с 2.7/100 е от Пампорово до малко преди Стара Загора, през Поповица. А 3.2/100 е от Вакарел до Стара Загора. Друг добър резултат е София - Бургас - 3.6/100. И в трите случая особеностите на терена са ясни, сам в колата и без допълнителен багаж.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, dandilov написа:

А някой сравнявал ли е показанията на борд компютъра и реалния разход?

Понеже "B" километража съм го настроил да се занулява автоматично при зареждане и винаги зареждам "до преливане", на всяко зареждане си виждам разликата борд-колонка. Обикновено е +0,2л - борда показва 4.0, а на колонката - 4.2. Разход за последните 50 000км - 4.3л/100км. Средната скорост е някъде 70-75км/ч.

 

Най-нисък постигнат разход по колконка: 3.3л/100км със средна скорост 56км/ч постигнат в Австрия по поречието на Дунав от границата със Словакия до границата с Германия.

Най-висок постигнат разход по колонка: 4.9л/100км със средна скорост 105км/ч постигнат от JET Parndorf, Австрия до Гео Милев, София. 

 

П.П.1: Средната скорост за едно пътуване се измерва с всички забавяния и ускорения за междинни почивки.

П.П.2: Разход постигнат в една посока никога не е релевантен. Например София - Бургас, заради разликата в надморската височина.

П.П.3: Темата придобива "рибарски" характер. Няма как бензинов двигател да изгори 4,6л/100км със средна скорост 100км/ч.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, DTEC написа:

П.П.2: Разход постигнат в една посока никога не е релевантен. Например София - Бургас, заради разликата в надморската височина.

 

 

Това е така. В обратната страна разхода е повече с около 0,4-0,5л./100км. При различните модели на хонда явно има разлика между показанията на борд-компютъра и "пълно-пълно" и то двупосочно. При мен не се е случвало компа да показва по-нисък разход от действителния, а обикновено до +0,2/100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, DTEC написа:

П.П.3: Темата придобива "рибарски" характер. Няма как бензинов двигател да изгори 4,6л/100км със средна скорост 100км/ч.

В такава тема винаги има вероятност от такъв уклон, но докато карах бялата микровълнова от подписа ми, сипвах 20л и от Монтана до Русе се прибирах за 2.5 часа и бензинеца стигаше. Това са 120км/ч средна скорост и около 6.4л на 100км. После я оставих на приятел да я ползва и той редовно си ходеше Русе - В. търново с 5л (110км вкл. градското), но той караше прилежно и лежерно. Мотор 1.5 ЕW3 (пълна инжекция), 101кс, тегло 805кг.  Едно време имаше много вървящи и малко горящи Хондички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, ceco_accord написа:

от Монтана до Русе се прибирах за 2.5 часа и бензинеца стигаше. Това са 120км/ч средна скорост и около 6.4л на 100км.

Монтана - Русе са 270км през Криводол, Борован и Бяла Слатина.

При 2:30 часа пътуване, прави 108км/ч средна скорост. Как си минавал през Обнова, Българене и Бяла не зная.

Зная, че за да постигна средна скорост от 105-108км/ч трябва да карам със 125-130км/ч, защото всяко намаляване зад камион, ТИР, автобус или друго по-бавно движещо се МПС ми "изяжда" от средната скорост.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нощем - след полунощ. Няма КАТ, каруци, трафик. Пътят е твой, но все пак от кумова срама в населените места карах под 80. Бе не се гордея много, но нали говорим за разход, а не за разум, а и колцата предразполагаше към "бесоч". Сега същият маршрут с Акорда ми отнема 3.5 часа + 1литър на 100 повече.

Едно време пътя през Криводол не беше път, а лунен пейзаж, та карах до Враца и после към Баница, Борован, а натам пътя явно го знаеш. И не говоря от табела до табела за 2:30ч, а от врата до врата, което е в Монтана 2км градско и още 12км в Русе. :)

Споко - знам какво представлява 1 застигнат и незаобиколен, а изпреварен камион за средната скорост. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако икономичното каране ви доставя удоволствие, е полезно да се пази дневник със зареждания ;) С бившия дизелов Акорд 7ма 2004 имам няколко рекорда пълен-пълен под 4.5 за над 500км, но тъй като това е едва половин резервоар гориво - е възможно да не съм заредил същото количество. Но икономичното каране с което се гордея беше Сандански -> Корфу -> Сандански, общо 1067км, с 48.55л нафта (стабилно напълнен) до горе и двата пъти - разход 4.55л/100км :) Тогава нафтата в Гърция беше кризистно близо 2 евро на л., а в България беше 2.36лв - бях решил, че няма да сипвам в Гърция!

 

С новия - мисля, че съм сред най-икономичните 8ци, но тъй като вече има повече магистрали във всяка посока и по магистрали рядко падам под 120км/ч, не съм падал под 7.1л/100км. А съм убеден, че с подобен стил на каране на горните рекорди, може да направи около 6.5. Когато направих тези 7.1л/100км, започнах по пътя София-Ниш и преди магистралата, със спокойно каране до 100км/ч, разхода стоеше на 6.1л/100км по борд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типичен разход, който постигам при познат маршрут и почти идеални условия:

l_100km.thumb.jpg.15b27d38c9171b16db5a7bcfc0553976.jpgkmh.thumb.jpg.09a68a32fba0bc43c5778a06e39241e2.jpg

В идеални условия е 3,1-3,3 по борд или около 3,3-3,5 по колонка.

Ако много се старая и карам супер икономично постигам и 2,9 по борд, но това не е нормално шофиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не е нормално шофиране свръх икономичното. Ама такава е цената на собствените рекорди! Здрави нерви, с една дума, мъка!:D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бях писал тук до сега понеже не съм много по икономичното шофиране,но да споделя и аз. Преди може би 6-7 год. със сивик англичанка с D15Z3- с обикновено газово среден разход точно 7/100км. засечен пълно-празно. Като под смесено да се разбира около 110км. извън градско и 40км. градско Варна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Англичанката от подписа,4,5-6 извънградско при спокойно каране.Засечено от пълен до капачката буквално до капачка,със съдействието на приятел който работи на бензиностанция както каза колегата Dandilov.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 За съжаление това ми е един от най-икономичните преходи.. Е, постигал съм и 6.2 с по-малко настъпване..

На колонката после излиза +0.1-0.2..  Двигател R20 на Акорд 8.. ръчка..

P_20170621_160303.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко "доказателства". 3-ма човеци + котка и пълен багажник (а той е голям). :)

Маршрут: Монтана - Русе. Снимките са правени на паркинга на Обнова.

 

49428962_716213662112418_7599336252449488896_n.jpg

49468771_1213196062168101_5124502016898367488_n.jpg

Това нормалният извънградски разход. Минималният е поне литър надолу, а градският - двоен. :(

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две засечки от миналата година, маршрут София-Плевен, колата от инфото в профила.

1) image.thumb.png.d22fccb6b581f8aafc1efd708330d2fc.png

2) image.thumb.png.372ca494f2f6478f589023eb7b828662.pngimage.thumb.png.bb5076183f55a63538d0fad8eba3014e.png

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е. И мойта е показвала такива цифри, но преди появата на темата не съм се сещал да снимам, а и маршрута си е от значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ceco_accord написа:

Добре е. И мойта е показвала такива цифри, но преди появата на темата не съм се сещал да снимам, а и маршрута си е от значение.

Цецо, виждам, че твоя разход 7+ е при 86км/ч, докато на @slacker e при 93км/ч.

Явно това комбито, много събаря разхода.

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересен въпрос повдигаш. Нямам база за сравнение със седан, но съм забелязал че за да е икономично, не трябва да се кара бавно. Вероятно е заради автомата, но средна скорост над 95км/ч и крейцерска от 110км/ч наистина свалят разхода с литър. Мойте снимки са от маршрут който има дузина селия и баири, но ако е чисто извънградско по равно и си движа със 110, наистина борда показва моментен разход 5-6л.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плевен - София е с литър и малко, повече от София - Плевен! Лично съм го тествал по борд с два различни автомобила (дизел/бензин)  и при двата мотора е еднаква разликата.С Акорда не съм защото няма смисъл тъй като вече съм го правил няколко пъти макар и не с него.:thumbs1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аеродинамичната разлика м/у комбито и седана е осезаема, не е само разликата в теглото. Видимо е и от официално декларирания извънградски разход и максимална скорост от производителя при двата модела с еднакви двигатели.

 

Аз само като карам в дъжд, и виждам задното стъкло колко бързо ми се покрива с капки вода, се сещам какво завихряне има там и колко качва разхода. При фейса знам, че спойлера над задното стъкло е променен, но мисля, че промяната афектира само капките по стъклото; едва ли има осезаем ефект върху разхода.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко нещо си и ма + и - . Коефициента на съпротивление за седана е 0.26 (един от най-добрите в онези години). Понеже това е челно съпротивление, по обясними причини и на комбито е толкова. Отделен въпрос са страните (където при него потока е по-ламинарен) и задницата (където има по-високо подналягане).  Да, спойлерът на фейса го тушира, понеже стоповете ми никога не са били "непрогледно" мръсни, а централната част на задното стъкло се зацапва дооста по-малко спрямо префейса. Но пък спрямо седана задницата ми си "тежи на мястото", а на седанът олеква, точно заради разликите в обтичането на покрива и дъното (знаете защо летят самолетите).

Никога не съм попадал на сравнителни аеродинамични данни или видео сравнение на седан спрямо комби за Акорд 7, но и принципно говорейки за крейцерска скорост 110км/ч, разликата едва ли е осезаема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коефициентът, който цитираш, е drag coefficient, а не „челен“. Челна е площта, която е друг фактор в изчислението на драг-а. А драг-коефициентът е коефициент на Цялата форма на колата, а не само отпред или отстрани. Най-нисък драг-коефициент има падаща водна капка. Представи си „задницата“ ѝ спрямо посоката на движение. Когато задницата ти е отрязана, там се създава завихряне и ниско налягане, което нарушава потокът на въздух и също „дърпа колата назад“. Когато слиза надолу като седан, нямаш същия негативен ефект.

 

Относно стабилността на задницата – приликата на седана със самолетно крило е вярна дотолкова, колкото въздуха над колата се движи с по-висока скорост от този под колата и съответно има по-ниско налягане. Но разликата е там, че след като слезне надолу, се удря в багажника и го натиска надолу. Този downforce го няма при комбито. Така че ако задницата ти е по-стабилна във висока скорост (в случай, че си сравнявал, аз не знам), то е доста по-вероятно причината да е по-голямото междуосно разстояние и центъра на тежестта, който е изнесен по-назад при комбето, но не мисля, че има общо с профила на колата откъм аеродинамична гл.точка.

 

 

Не претендирам, че съм 100% прав и изчерпателен. Само любителски съм чел неща за аеродинамика, за да изчислявам някакви неща.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да едитна, но понеже видях, че си писал, че не си видял сравнения, се допълвам. От хонда обявяват коефициента на съпротивление за седана (0.26, както казваш), но не и за комбито. Този сайт (много добра симулация имат за различни характеристики на автомобили) са изчислили, че на турера коефициентът е около 0.34: https://www.automobile-catalog.com/car/2006/1141610/honda_accord_tourer_2_4_i-vtec_executive_automatic.html Не знам дали съм уцелил точно твоя модел, но разлика в аеродинамиката няма между комбитата.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За осмицата японеца дава 0.3 за седана и 0.31 за комбито. Което от към разлика си е едно голямо нищо,че чак да се говори за разлика в разхода.по скоро килограмите са фактор.  Не съм проверявал за седмицата но мога да проверя.  0.26 по принцип се води изключително голям коефициент.И кВо от това,комбито е е автомобила.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.4 л / 100 км по борд компютър. Реално някъде около 5 л / 100 км.  Това е обаче при идеални условия - сам в колата, скорост 90 км/ч, затворени прозорци, неработещ климатик, 22 градуса външна температура, равен терен. 

20170414_123801 (1).jpg

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно аеродинамиката е интересна тема, но тя има значение над 100 км/ч. Повечето спортни коли с активен аеродинамичен пакет го задействат на 110-120км/ч, където той служи за допълнително притискане към земята, но води до по-голямо съпротивление и подналягане зад автомобила.

При седана "натискащ" ефект няма, понеже обтичащият поток около страничните стъкла се включва към този слизащ от покрива и в резултат на това се получава въртеливо завихряне в зоната над багажника, което всъщност създава нежелата турболентност. Комбито няма такава, но безспорно задната площ е по-голяма и е логично да създава по-високо подналягане, но тук се вкл. спойлера на фейса и го редуцира доста.

Снимката е правена като изкарах колата от гаража. Предния ден имах дъждовен извънградски преход от няколкостотин км. Ясно се вижда ефекта на спойлера и колко, и къде е мръсна задницата.

Иначе, благодаря за данните (Cd estimated by a-c: 0.34). Точно толкова е стойността и на новото Audi Q8 - браво, отне им само дузина години да ни стигнат. :)

IMG_2045.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивик 6-та хеч с Д14А3 с газов инжекцион, всеки ден по 60км по северната тангента на София, зареждам на една и съща бензиностанция, на една и съща колонка, разход 7,4л/100км по малко не мога да го сваля, пробвал съм и с 80-90км/ч да карам и не става, един единстен път на жената и се наложи да отиде София-Пирдоп и след зареждане беше дала 7,2л/100км рекорд, който аз не мога да бия след 4 месеца каране с тая кола. 

На бензин не съм прави засичане какъв е разхода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...