Jump to content
Стефан Панайотов

Добавяне на Cruise Control на Акорд без такъв

Recommended Posts

Здравейте,

От скоро съм собственик на Акорд 7 фейслифт 2.0 i-vtec 155(Бензин). За жалост няма круиз контрол, въпроса ми е дали мога да си сложа модул и да си намеря волан или пластмасата с копчетата и да си ги сложа?

Благодаря ви предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, добре дошъл и честито + много безаварийни км с колцата.

Въпросът дали можеш е към самия теб. Към нас въпросът би бил - струва ли си, което пак би рефлектирало и върху твоята преценка от необходимостта от тази система. Безспорно е приятна екстра, но лично аз я ползвам рядко (напоследък въобще), понеже е леко "сприхава" и леко качва разхода, а с "малкия" мотор, постоянно ще се пъне да гони зададената скорост, което понякога е досадно. Може би е резонно първо да пробваш на друга кола оборудвана с нея дали удовлетворява представите и потребностите ти и тогава да "влизаш във филма".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се авторът няма да възрази, но един въпрос към тези, които са засичали разход със и без круз контрола: чета, че вдигал разхода, но според мен основно може да го увеличи при доускоряване (малко агресивно доускорява понякога) или при баир, когато вдига оборотите или дори сваля предавка за да поддържа скоростта – ситуация, при която е по-вероятно да карам с по-малко газ / по-ниска скорост без да отключва кутията.

 

Та въпросът ми е: ако се ползва круз контролът без баири и доускоряването, описани по-горе, реалистично ще увеличи ли разхода?

 

ПС: Аз съм с автоматична кутия и говоря конкретно за такава.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е 5 степенна ръчка забравих да добавя. 

Няма проблеми Pavel_Pavlov.

ceco_accord:Може би се не се изказах много добре , екстрата не ми е жизнено важна просто е удобно на магистарала с нея. Карал съм няколко коли с такава екстра и наистина за по-дълго примерно Бургас - София е доста по-приятно. Въпроса ми по-точно е дали е голяма играчка или просто е plug and play. Тоест колата е готова само закачам модул и копчетата и не се впускам в разкостване и дето викаш да "влизам във филма". 

Благодаря за отделеното време :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не мога да ти кажа със сигурност че има начин да се добави (сигурно – то с желание става всичко), но мога да ти кажа, че по всяка вероятност добавянето му няма да е лесно. Най-малкото твоята управлява дросела с жило, а моделите с круз контрол – електронно. Иначе информативно можеш да поровиш из форума – няколко пъти мисля, че е задаван този въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Pavel_Pavlov написа:

Та въпросът ми е: ако се ползва круз контролът без баири и доускоряването, описани по-горе, реалистично ще увеличи ли разхода?

 

ПС: Аз съм с автоматична кутия и говоря конкретно за такава.

И аз съм АТ. Без описаните капризи, разходът на круиз не е по-висок, но именно те дразнят понякога.

В БГ не знам дали има достатъчно дълъг хоризонтален участък от път / магистрала за да се ползва с комфортно усещане?

Иначе отключването на кутията си има чалъм. Като мине на 5-а и е ясно че скоростта няма да падне под 80км/ч, я прехвърлям на ръчен режим и си се движи със зададените 110 за шосе или 140 за магистрала, а ако се пъне да ги поддържа, просто доста по-късно отключва хидротрансформатора, а предавка въобще не може да свали. Така ми е по-комфортно и не ме дразни като мотора иска да скача с хилядарка обороти нагоре, а 2.4 е добър и "изтегля".

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, stefangp9666 написа:

 Тоест колата е готова само закачам модул и копчетата и не се впускам в разкостване и дето викаш да "влизам във филма". 

 

Наистина имаше писано преди време по темата, но не помня къде. Порови се, но се опасявам че щети трябват и пуканки.

Ако редовно пътуваш магистрално, може и да ти е приятно с нея, макар че аз рядко я ползвам, понеже ме успива. Честно казано моят я има не заради самата нея, а понеже ме дразнеше дисбаланса във волана и исках да има бутони и от 2-те страни. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ceco_accord said:

И аз съм АТ. Без описаните капризи, разходът на круиз не е по-висок, но именно те дразнят понякога.

В БГ не знам дали има достатъчно дълъг хоризонтален участък от път / магистрала за да се ползва с комфортно усещане?

Иначе отключването на кутията си има чалъм. Като мине на 5-а и е ясно че скоростта няма да падне под 80км/ч, я прехвърлям на ръчен режим и си се движи със зададените 110 за шосе или 140 за магистрала, а ако се пъне да ги поддържа, просто доста по-късно отключва хидротрансформатора, а предавка въобще не може да свали. Така ми е по-комфортно и не ме дразни като мотора иска да скача с хилядарка обороти нагоре, а 2.4 е добър и "изтегля".

Искаш да кажеш, че на ръчен режим по-трудно отключва хидротрансформатора или го правиш просто защото си ограничил да не сменя предавки? Аз съм забелязал, че когато се движа на 5та със заключена кутия в момента, в който бутна лоста към ръчен режим, понякога отключва и оборотите застават малко по-високо.

 

ПС: всъщност ти си го написал – по-късно отключва. Интересно, ще се пробва.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така съм забелязал че има разлика във времето (и съответните км/ч) при които заключва. Примерно, ако няколко минути съм я "пекъл" при изкачване на2-ра или 3-та), вече на равното заключва по-рано. Версиите са или заради по-високата температура на маслото, или заради различната софтуерната адаптивност на фейсовия автоматик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви отговорите :) 

За сега няма да се занимавам евентуално на пролет.

Ще пиша ако има някакво развитие по темета.

Лек ден и весели празници :santa:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2018 г. at 19:56, ceco_accord написа:

Въпросът дали можеш е към самия теб. Към нас въпросът би бил - струва ли си

 

Цецо, въпросът не е към самия него, а към нас. Ако дадем изчерпателен отговор как и с какво се прави той сам ще си прецени.

Посоката, в която тръгна и тая тема е пак твоята кола, твоите субективни преценки и поуката би следвало да е "трудно е, вдига разхода, дразнещо е, не си с 2.4 АТ, откажи се".

 

На 3-4 места го има питано същото, но явно никой не го е правил или просто никой не дава ясен и точен отговор, та колкото и да "рови" колегата...

Аз не намирам инфо. Линкове към подобна тема са добре дошли.

 

На 15.12.2018 г. at 4:17, Pavel_Pavlov написа:

Най-малкото твоята управлява дросела с жило, а моделите с круз контрол – електронно. 

 

Това е единственото мнение пряко свързано с темата.

Същевременно е и основната, но едва ли единствената разлика (като изключим модула и бутоните) между това да имаш cruise и да нямаш.

Хайде да не си чешем езиците излишно само и само да става приказка.

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постовете извън конкретния въпрос бяха по моя вина, за което се извинявам. Реших, че въпросът ми има някаква стойност и за stefangp9666 и затова го зададох тук. А Цецо ми помогна с неговите отговори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dindin написа:

Цецо, въпросът не е към самия него, а към нас. Ако дадем изчерпателен отговор как и с какво се прави той сам ще си прецени.

Посоката, в която тръгна и тая тема е пак твоята кола, твоите субективни преценки и поуката би следвало да е "трудно е, вдига разхода, дразнещо е, не си с 2.4 АТ, откажи се".

 

На 3-4 места го има питано същото, но явно никой не го е правил или просто никой не дава ясен и точен отговор, та колкото и да "рови" колегата...

Аз не намирам инфо. Линкове към подобна тема са добре дошли.

Поднасям извинения и на теб и на автора на темата. Безспорно, в мнението ми има субективизъм.

За автора ще е най-лесно ако намери някой спец по електрониката, който да проучи конкретния казус, неговия автомобил и евентуално да намери необходимите чарколяци от донор, оборудван със системата. Да припомня че тя е 2 вида -активен и нормален круиз, та авторът ще трябва да уточни кой от 2-та иска. Целта ми бе не да го откажа - ако много иска, ще намери начин.

Темата е сложна и има подводни камъни, но братушките са велики в ТНТМ-то и ето на какво попаднах за минутка сърч в Гуглето: https://www.drive2.ru/l/480625670632767665/   -да се прочетат и коментарите най-долу.

Схемата на круиза има и тук https://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00000000000000EBRT00i021.HTML , макар че не погледнах за коя версия е.

Тук  http://www.civic-club.ru/forum/showthread.php?t=33877  може да се види принципно процеса, но е за Сивик - тоест нещо такова, но не точно. :)

Абе - немощен съм в тая тема, но има толкова спецове из форума ни - белким някой помогне.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...