Jump to content
JHM

Стартер

Recommended Posts

Здравейте,днес ходих където ходих с колата и при последващо палене неще,съмнение за стартер.При завъртане на ключа се чува само многократно прещракване и светна "check system",ето:

http://imgur.com/gallery/VNzJOMi

Бутнаха ме и запалих,като вече три пъти въртя от тогава и е "чакмак",върти и пали,а и лампите (check-ковете) изгаснаха (но най вероятно е записала грешки).Някой има ли идея,къде е проблема.На първа инстанция,съм диагностициран,за четки на стартер и че ще ми прави такива номера,докато накрая няма да иска въобще да завърти.

 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатор!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, afe написа:

Акумулатор!

Потвърждавам! Преди да се занимаваш със стартера, намери временно друг акумулатор и ако и с него има проблеми, тогава...(смени твоя с друга кола временно). Или прекъсва клетка или клемите имат лоша връзка/окислени. Виж и масата към купето.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JapCar написа:

Или прекъсва клетка или клемите имат лоша връзка/окислени. Виж и масата към купето.

Между другото имах проблем с хлабави клеми на акумулатора банер,на които полюси има от тези оловните оплътнителни пръстени.Незнам как,но бяха се разхлабили преди седмица.Стягащият болт на клемата беше завит до край и нямаше ход за донатягане.Отидох до "акумуто" до окръжна болница П-в(там от където го купих),за нови по дебели втулки,но нямаха.Решиха проблема по български,което хич не ми направи добро впечатление. Излезе човека с кръстата отверка и видия ,която я зави в процепа на втулката,за да изпъне малко клемата.Стана "бетон",но така наранява полюса на акумулатора,така били процедирали..?:blink:

Току що я въртях в гаража 5-6 пъти и си върти без затруднения от слаб ток.Показанията на мултцета преди да завъртя бяха 12,69V,а на работещ двиг.14,17V.

Според мен акумулатора е здрав.

Симптомите за стартер,като тези горе ли са и трудно ли се сваля?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми го направи абсолютно същото и аз веднага със съмнения за стартер, но всъщност внезапно беше заминал акумулаторът. Сложиха ми новия и не бяха стегнали клеймите до край, един ден имах други симптоми - прекъсвания по време на работа за части от секундата, след като ги стегнах нямам проблем.

Редактирано от isullivan
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди има няма и месец и при мен се получи същото. Дори и звука беше същия и се оказа акумулатора. Нищо, че е на година. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, JHM написа:

Според мен акумулатора е здрав.

Симптомите за стартер,като тези горе ли са и трудно ли се сваля?

Очевидно си си наумил да се занимаваш със стартера преди да си се убедил... За стартер симптомите са най-различни, но за акумулатор са такива или подобни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво да го правя акумулатора,като показанията са му в норма..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, JHM написа:

И какво да го правя акумулатора,като показанията са му в норма..?

Какви показания, просто направи това което писах в първия пост, а и други го казват, от проверка не губиш:

намери временно друг акумулатор и ако и с него има проблеми, тогава стартера...(смени твоя с друга кола временно). Или прекъсва клетка или клемите имат лоша връзка/окислени. Виж и масата към купето

Ако е същото с друг акумулатор, тогава давай със стартера.

И дай накрая резултата...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, JapCar написа:

Или прекъсва клетка или клемите имат лоша връзка/окислени. Виж и масата към купето

С изключение на акумулаторната клетка,всичко е проверено.Имам 2-ри акумулатор,но го бях свалил защото въртеше една идея по слабо от този сега в студовете,а лятото го изкарах с него.За сега няма да ровя по стартера и ще пиша ако пак ми направи този проблем.За сега върти с акумулатора,който е на 2год.и 2 месеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тури му един заряд.

А и на другия - също.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо четене го зареди зареди то е ясно .... След зареждането 7-8 часа според зависи от колко амперово е зарядното , го остави да изстине за 2-3 часа поне, след това взимаш едно мултиЦе и един приятел със теб и правите следното..Той върти на ключа а ти мериш със мултиЦето на акумулатора и при въртене ако волтажа му пада по 8V или върти тегаво провлачено и пак отива към 8те волта и на долу , значи батерията е аут. Или ако не си я заредил все още и имаше мултиЦе я мерни и ако показва 10.50 една клетка е чал , следователно 8.40 2 и тн..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторджиите с товарна вилка гледаха ли го? 

Стартера се сваля много гадно, по-добре провери батерията, за да не съжеляваш.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, даваха му и товар(на "банера"),казаха че е добре.

Днес сутринта на студен акумулатор,12,5V,при първото въртене слезе до 9,7V,а при следващите беше 10,1-10,2V.

Сега съм свалил "банера" 390A,48Ah и поставих "хонда" заредения,цяла нощ ,с инверторно зарядно (лидълско) 420А,45Аh,който въртеше по слабо преди.

При измерен заряд 12,5V първоначално,без товар,по време на въртене на стартера показа 10.25V ,но това е веднага след зареждане,ще го видя след няколко часа как е.Започвам да се съмнявам в интервенцията с видийките, :tooth:защото преди и с разхлабени клеми, го нямаше щракането.Та няма ли по голям диаметър от тези втулки,защото тези без видийка,не могат да стегнат полюса на акумулатора,за "банера"важи само,оригиналния няма проблем със стягането?Мога ли да подложа парче алуминиева ламаринка за да уплътни,вместо тези видий,които поставени в единия край на полюса,е най вероятно да правят така,че клемата да не контактува идеално по диаметъра на полюса.Така си обяснявам нещата,простичко.Относно,свалянето на стартера,го видях в "you tube",че е клинч.Благодаря още веднъж,на включилите се!:)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип след зареждане и свалянето му от зарядно у-во и веднага се измери,  ако акумулара е 12.5 волта спорем мен акумулатора не е дозареден.

Иначе има добри показатели при стартиране и то на този волтаж 12.5 ( които волтаж се води ,че батерията съвсем леко разредена) Иначе клемите на хондите са слабо място , защо не знаем какво е нормално стягане.. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При зареждане напрежението  стига до 14.2v, не трябва да се презарежда.  Малко след заряд (изключен от изправителя), добър акумулатор показва около 13,5v, по-износен може да е 12,5-13...

И при мен плюсовата клема не стяга добре, подлагам дъгичка, (1/3-1/2 от обиколката на полюса, височина колкото клемата) изрязана от меден латун около 02-05мм. Намазва се леко с каква да е грес/вазелин за да не корозира.

Алуминиева подложка не е добра идея, защото се получава алуминиев окис, който не е добър проводник.

Това с винта няма да коментирам, кажи на професионалистите да си го заврат отзад...

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,след два часа закачен оригиналния е с заряд 12,4-12,5V,а при въртене не падна под 9,8V.Оставам с него,да го видя до къде ще изкара.Ако не го бъде,ще си сложа пак "банера",но ще мисля за оплътняване на клемите.

ето малко снимки на решението на леко мургавите"профита" там.

20181214_124928.thumb.jpg.e5469bd4e56428d5a3b93d7a45578a36.jpg
20181214_123649.thumb.jpg.4d1a22a4c36b37e2e0abde27eb1e3a94.jpg20181214_123603.thumb.jpg.29b33384bced81bf2427c36fe3f689af.jpg

И една табличка (качена тук от колегата "dandilov"мисля),която ми дава представа,къде съм аз:

5a64953273137_.jpg.21abba58b8eaf8285d7f866ac419f0f2.thumb.jpg.1e9014c5738539b12107df0f09c285e6.jpg

Редактирано от JHM
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. имаш 60% - 70% от първоначалния капацитет на акумулатора.

Това се дължи или на сулфатизация, или на опадане, на активна маса от клетките, или частично разрушаване на решетки, или по малко от всичко.

Карай за сега така. Винаги може да сложиш резервния, ако те предаде единия от двата.

Пък догодина ще си купиш нов.

За клемите - това са втулките. Хубави, лоши няма друго.

Другият път да знаеш да не си купуваш акумулатор с тънки клеми, а със стандартни!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали знаете, но има преходници за клемите, надяват се отгоре като шапчица ...

втулките както казва dandilov

Нали се сещаш при такъв контакт какъв ток ще може да протече през резбата.

Нямам думи, баси профитата. Вече и за един акумулатор трябва да внимава човек къде ходи. :(

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, dindin написа:

Не знам дали знаете, но има преходници за клемите, надяват се отгоре като шапчица ...

Тези от снимките не са ли същите,за които говориш и ако не,дай насоки за кои става въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това горе са преходници и имаш проблем с уплътняването ...

Не ми изглеждат да са ок от снимките.

 

http://nspauto.bg/akumulatori/klemi-za-akumulator/преходници-за-клеми-на-акумулатор-detail

 

И аз съм с тънки, сложил съм преходниците (купих ги от място, където продават акумулатори) и всичко е наред, не виждам защо е било нужно преправяне, без значение оригинален, Банер или Гигават.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тия тънки клеми, какви преходници...явно съм изостанал... Не съм виждал тънки, моите са си нормални и както казах, + са уплътнявам с медна пластина...

Това с тънките клеми да не е тенденция за новите коли и в бъдеще да се мине на такива?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казва му се JIS стандарт и да - по-малки са от другия стандарт. :) 

Да, J-то ще рече Japan, нали уж им били малки ръчичките...

 

И нищо не уплътнявам, макар че съм с преходници.

За момент помислих, че на колегата JHM са му преправяли оригиналните клеми и се потресох.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите са от френска кола, универсални. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, dindin написа:

 

Да, J-то ще рече Japan, нали уж им били малки ръчичките...

 

" Обичам малките женички, защото са им малки ръчичките и каквото хванат, все голямо им изглежда..."  :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dindin написа:

и всичко е наред, не виждам защо е било нужно преправяне, без значение оригинален, Банер или Гигават.

И при мен всичко беше наред,докато останових,че се въртят и гайката,която ги стяга,няма поввче ход...?:huh:

Сега на оригинала си стегнаха,та за това потърсих мнение за оплътняване,с какво!

Надявам се,че ви е станало ясно защо е забил видиите "профито"-за да изпъне скобата (клемата),в резултат да не контактува по цялата окръжност на полюса.:tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам друга теория.

Понеже клемите на аку-то са "пресечен конус", има вероятност втулките при стягането да се хлъзгат и излизат нагоре. Особено ако не са с вътрешен конус.

Тогава "майсторцуто" като е навил видиите, те са задрали в клемите и пречат на втулките да се изсулят нагоре.

Може би... :rolleyes:

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако 100 пъти го е правил и никой не се е върнал да го бие, сигурно е адекватна, макар и калпазанска мярка.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз затова написах, че съм я сменил. Французите са го измислили по добре, слагаш без ключ и стяга по добре всякакви акумулатори. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, vespa написа:

Ми аз затова написах, че съм я сменил. Французите са го измислили по добре, слагаш без ключ и стяга по добре всякакви акумулатори. 

Да! тези клеми наистина са по добри,и елиминират "майстора".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2018 г. at 13:21, dandilov написа:

Карай за сега така. Винаги може да сложиш резервния, ако те предаде единия от двата.

На път е да ме предава,оригиналния.Две вечери вече без заряд и го усещам, че започва да върти тегаво стартера.Днес го мерих и тока при старт вече беше 7,45V (пиши го бегал:bye:).

Сложих пак "банера",но без видиите този път.:DТока при товар (първоначално въртене)му беше 10,45V.:)

Клемите ги стиснах малко с клещите и ги натегнах,смятам да не пипам там вече (до следващия път де...:D)!

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е напрежението, а не тока!

Та при старт не трябва да пада под 9V.

Явно на оригиналния не му е останала душица...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега сега пък ми направи прекъсване както карах с 80 ,изключих от скорост, светна лампата за акумулатора и изгасна..?

Кви са тия стандарти на полюсите,че да нямат затягане,незнам.:ranting:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш медна пластина между втулката и клемата и стягаш. Аз така си реших проблема. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Ivan 78 написа:

Слагаш медна пластина между втулката и клемата и стягаш. Аз така си реших проблема. 

Това го предложих още в пост 16, но тогава той си беше наумил да ремонтира стартера...

Кофти е ако се случат няколко проблема в едно време и лъже диагностицирането на проблема...може да се окаже по малко от акумулатор, клеми и стартер и нещата са на ръба. Идеята беше, че акумулатор и клеми лесно се проверяват/правят преди стартера...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2018 г. at 11:57, JHM написа:

Така,след два часа закачен оригиналния е с заряд 12,4-12,5V,а при въртене не падна под 9,8V.Оставам с него,да го видя до къде ще изкара.Ако не го бъде,ще си сложа пак "банера",но ще мисля за оплътняване на клемите.

ето малко снимки на решението на леко мургавите"профита" там.

20181214_124928.thumb.jpg.e5469bd4e56428d5a3b93d7a45578a36.jpg
20181214_123649.thumb.jpg.4d1a22a4c36b37e2e0abde27eb1e3a94.jpg20181214_123603.thumb.jpg.29b33384bced81bf2427c36fe3f689af.jpg

И една табличка (качена тук от колегата "dandilov"мисля),която ми дава представа,къде съм аз:

5a64953273137_.jpg.21abba58b8eaf8285d7f866ac419f0f2.thumb.jpg.1e9014c5738539b12107df0f09c285e6.jpg

това с видията ми хареса :D  купи си бош с малко повече амперажи  смени клемите и давай газ на воля,стартер лесно не заминава 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стартера на Хонда е неубиваем.Трябва му само отваряне ,почистване и гресиране. Имам клиент ,който скъса ангренаж на магистралата и кара 120 метра на стартер,докато дръпне колата от лявата лента :)

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...