Jump to content
NikiG

Пуснаха калкулатор за данък МПС 2019 - по новата формула.

Recommended Posts

преди 49 минути, h5rov написа:

 

 

Можем доста да спорим по тази тема. Относно КАТ, те вписват в талона каквито документи им подадеш. Аз преди години не съм имал документ за ЕВРО 4, те не са го вписали. Кой е виновен? А относно след коя година, кой евро стандарт е приет, не съм запознат. Ако не сте разбрали никога държавните институции не са виновни. Както и при грешка която ощетява гражданин не са те активната страна. Никога няма и инициатива при тях, от рода.. аа тук ти липса това, пожелателно, е хубаво е, донеси го, ще ти спести данъци... примерно.

Всеки сам си решава. Аз попитах в данъчното, дали лелята е била запозната или не... по-скоро съм склонен да и вярвам какво каза. Понеже целта на тази промяна (всички се досещаме) е събирането на повече пари.

В моя случай си прецених ( 3 в 1), че по-добре да дам 90 лв. и още тази година да избия около 60 от тях, отколкото да им ги подарявам.

Поредната сива зона , според Европейската директива лек всеки автомобил с дата на първа регистрация 01.2006 до 10.2009 трябва да отговаря на Евро 4, затова например "новата" Лада Нива с 1.7 моторчето от средата на 90-те се води Евро 6 иначе нямаше да е законно да се движи по пътищата.

 

 

 

Редактирано от isullivan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко. Има още време и въпросителни.

Миналата година данъка на колата е платен с банков превод, а в платежното срещу сумата пише "данък МПС за 2018г.“ Сумата съм я видял и превел според актуалната ставка, а въпросното платежно е "гаранция за пред ползващите органи" че данъка е платен и никои не е подлагал на съмнение конкретната сума.

Дали го обясних добре '' между редовете"? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво опитваш да постигнеш? Да си отложиш плащането? Защото малко по малко ги цифровизират и заради такива номера, все по-малко гледат платежни. И да мине номера тая година, ще го платиш догодина с лихва :) Отделно, при мен поне за ГТП / нотариус, не искат платежно от банка, а искат разпечатката от общината - че за дадените периоди всичко е платено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с русенска регистрация и не ми се пътува до там за 1 данък. С тоя документ съм минал ГТП. Не съм правил номера, просто системата го позволява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво, но дори някой така да "излъже" - не виждам как ще избегне да плати данъците в някакъв (по-скоро много скорощен) момент. Та за това питам каква ти е целта. Да спестиш данък, да го отложиш веднъж за догодина, да докажеш, че все още електронната система, която пуснаха преди 6 месеца по спомен и заради която уж ГТП и нотариус ще може да се минава без носене на бележки, все още не работи перфектно, или?

 

Отделно, че може да си си носил бележката, но те все пак да са го проверили в е-системата, която уж вече всички пунктуве трябва да ползват :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, isullivan написа:

Не е ли логично, щом колата ти е произведена 2007 година и няма вписана Евро норма в талона, автоматично да е Евро 4, и споровете да са само за автомобили от преходните за Евро нормите години ? В крайна сметка не са ли виновни КАТ, че на са вписали Евро нормата в талона ?

Абсолютно логично е и нормално това да е правило за всяка държавна институция - да работи така, че да прави всичко възможно да е в улеснение и в полза на гражданите. Освен в българската държавна администрация, която прави винаги всичко наобратно. Дори и за по-старите коли - щом е одобрена за продажба в Европа, през 2003 г. например, задължително покрива поне Евро 3. А както е видно от повечето коли тук от този период - покриват Евро 4. А те тия глупаци не само че не ти признават Евро 3, ами дори те принизяват в още по-ниска категория - Евро 2, 1, или без категория. Евро 2 е била валидна преди 20 години, но пък си си купил кола, която преди 20 години не е била дори на чертожната дъска (Например Акорд 8) и само защото няма написани някъде 5 букви, те сравняват с двойно по-старите коли. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, Veseliq написа:

 Та за това питам каква ти е целта.

Просто ще им преведа сума според калкулатора за определената община и приетите и облегчения за Евро4. Нека докажат че колата не е. Не искам да мамя, а да си платя задължението според презумпцията за невинност. Давам им каквото са гласували, ако искат повече - да докажат че точно аз съм виновен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спекулирам, но според мен данъкът ще ти излезе както колата е по талон - без Евро 4. Ако според талона ти, колата няма Евро 4, това е достатъчно доказателство, че точно ти си виновен. Като преведеш по-малка сума, няма да можеш да минеш преглед когато електронната система заработи, защото ще излезе, че е платен частично...

 

Съгласен съм, че системата не е доизмислена и че би било идеално ако по рама автоматично излиза евро стандарта, но... нека не даваме грешни идеи на другите, за да не си отвори някой тройна работа и да се окаже без преглед.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да подвеждам никого, но докато "мирна главица - сабя не я сече", все ще ни "цакат".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчислен примерен годишен размер на Данък превозно средство

179.09 лева

Изчисленият данък е на база основните параметри на превозните средства и може да не отговаря на определения от общинската администрация. Последната има право да изисква документи, които да удостоверяват факти и обстоятелства, имащи значение за определяне размера на данъка.

За изчислението са използвани следните коефиценти и ставки:

Ставка на киловат - 1.23 лв.

Коефициент за възраст - 1.3

Екологичен коефициент - 0.80

 

Червеното "мамата си трака". Значи невписването в талона на Евро стандарта е умишлено планирано от бюрократите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, не четеш. В Италианския ми талон също няма вписана Евро категория.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох те. :) Ако повечето сме така - ставаме много и общините ще трябва да вземат мерки за потушаване на напрежението. Ако не, "премиерът слънце" ще им нареди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами моята я регистрирах преди няколко месеца (нов внос) и не са се опитали да ме прецакат – имам вписана евро категория. Не мисля, че това е причината да не са я вписали при някои колеги. Много по-вероятно ми се струва да вписват само това, за което представяме документи при регистрацията. Ако няма документи за евро-категория, просто не я пишат. Очевидно е по-лесно така вместо да търсят по таблици или други източници.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно си прав. Администрацията върви по най-малкото съпротивление. Всичко което не им е ясно е с непопълнени данни.

Сега проверих копието си на анулирания швейцарски талон и там в клетка № 72 Emissionscode ясно си пише ***B04 което според първите няколко сърча в Гуглето означава че автомобила отговаря на стандарт Евро4 за вредни емисии.

Ама това - там. За тукашните е просто най-долната дясна графа от талона и ... "ху кеър".

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, dindin написа:

Кога последно сте се интересували какво ви пише в талона или колко сте ЕКО досега?  :)

Той талона е документ, който съпровожда автомобила. Автомобила да си се интересува какво пише в неговия си документ.:slap:

Мен ме интересува какво пише в шофьорската ми книжка и когато при преиздаване от КАТ ми бяха "забравили" една-две категории, си проверих и получих такава с пълни данни.:argue:

 

И сега сериозно: за тези неща не трябва да се интересува обикновения потребител. Много елементарно решение е софтуера за печат върху бланките да покаже грешка и да не печата ако не е въведена информация за поле V.9. Тогава държавния служител зад гишето много лесно ще бъде оборудван с таблици за сравнение от италиански, немски, швейцарски и т.н. талони към български и ще нанесе необходимата информация.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, dindin написа:

Обаче едно не разбирам. Ние почнахме да мрънкаме за тая прословута Евро категория когато видяхме, че ще ни удари по джоба ...

Когато всъщност ще има някакви облекчения за нас, ама видиш ли баси държавата ...

 

Кога последно сте се интересували какво ви пише в талона или колко сте ЕКО досега?  :)

Всъщност Цецо, ти знаеш ли колко ти е новия данък, ама официално от общината и дали са взели Евро4 предвид или само с калкулатора се заиграваш?  :)

За първото си прав.

 

За Екото на седмака знам че е ОК (според хората от ГТП). Предния Акорд преди да го продам му сложих нов катализатор (прецених че е редно), а на Сивика (от подписа ми) до ден днешен му се чудят на ГТП че е ОК и влиза по-висока категория. :)

 

Не съм безотговорен (макар според някои да няма резон), а за новия данък ще пратя човек на място да пита - като му доѝде времето. До тогава пак може нещо да "мръдне" в органите или разпоредбите. Така или иначе няма срок за плащане на тоя данък.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой вадил ли е докумнет за евронормата на американски автомобил? Питам защото днес разговарях с Бултрако и ми казаха, че за Акура не издават такъв документ, а аз останах с впечатлението, че хората, които си вадят такива бележки са с американски автомобили, тъй като за европейските би трябвало да си е отразено в документите. Явно ще си остана без категория :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.01.2019 г. at 17:02, ceco_accord написа:

За първото си прав.

 

За Екото на седмака знам че е ОК (според хората от ГТП). Предния Акорд преди да го продам му сложих нов катализатор (прецених че е редно), а на Сивика (от подписа ми) до ден днешен му се чудят на ГТП че е ОК и влиза по-висока категория. :)

 

Не съм безотговорен (макар според някои да няма резон), а за новия данък ще пратя човек на място да пита - като му доѝде времето. До тогава пак може нещо да "мръдне" в органите или разпоредбите. Така или иначе няма срок за плащане на тоя данък.

 

Само едно уточнение за тези на ГТП-то. Не ги знам с какви уреди измерват, ама там "скъсана" кола не мисля, че има. Дори и когато ти си помолиш да те замерят, че предимно не го правят.

В това число съм ходил в пункт на СБА (бях си взел една от картите им и ползвах безплатен ГТП при тях). Колата, с която бях по онова време беше дизел заводски без филтър за твърди частици, избушен катализатор от джамбаза от който я взех и затапен ЕГР от мен. Отивайки там дори колата ми не беше загряла. Минах с отличен по-всички параграфи за емисиите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е порнография и всички я гледаме. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да качи снимка на удостоверението, което издават от Бултрако за евро категорията. 
В кат могат ли да преглеждат чуждия талон с който е регистриан автомобила?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този файл ми изпратиха от Бултрако, попълних го и след час ми се обадиха, че са готови.

Декл по чл 54 ал 1 от ЗМДТ за лек автомобил.doc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Да спотделя и аз. Понеже имах свободно време в Петък реших да отскоча до КАТ  и се направя на гламав (намерих Швейцарския талон и в графата   euro emissions  пишеше В03 ) Та директно  влизам на гишето  за оформяне на документи  (преди канала )и казвам 

 Да си заплатя преиздаване на голям и малък талон където да впишете Евро емисията. Показвам и пълния комплект документи и в първия момент -шах? Казвам -не сте ми ги вписали преди две години и половина. Замисли се за момент и...Ами те не се изискваха тогава.  Казвам-Да ама сега ми коства 18.00 лв на година.    И следваха за учените фрази. Сертификат от представителство регистрирано до КАТ и тогава може! 😀 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам причина защо да не подпишем петиция за дискриминация от държавни органи, и обединени с другите форуми и граждани, да не я пратим до омбудсмана?

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 hours ago, ceco_accord said:

Не виждам причина защо да не подпишем петиция за дискриминация от държавни органи, и обединени с другите форуми и граждани, да не я пратим до омбудсмана?

Мислех да пиша същото.

Трябва КАТ или данъчните да си направят системи в които да се проверява автомобила каква категория е, а не всеки да вади безмислени удостоверения. При мен в Бургас има разлика от около 80 лева, които вече платих, и ми обещаха да ми "приспаднат" от данъка догодина, ако сменя талона. 
Представяте ли си, ако отидеш в магазин за авточасти, и те ти поискат удостоверение от производителя адресирано до тях, за да могат да ти намерят част. :thumbs2:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да си направят системи, защото ги мързи. Не им се работи. На цялата държава не ѝ се работи. Не искат да са в полза на хората и да им улесняват живота, и да работят за общото благо, а искат да карат хората да хабят нерви, време, и някой друг да им свърши работата. Това е положението. За съжаление културата стана такава, че вече никой не го интересува нищо. Всеки гледа тойда си е добре, а другите - ма**ата им. Показателно е, че на протестите "Системата ни убива" имаше преко сили 100 -200 човека, предимно майки на деца с увреждания. На друго място няма да има 100 дни протест по 200 човека, а ще бъде един ден с 200 000 човека. Но както казах - хората се научиха да плямпат по интернета и да се жалват във фейсбук, за да трупат нЕкви безсмислени "лайкове".... 

 

Май в тая тема по-назад писах - държава, която работи в полза на гражданите, ще приеме, че всяка кола, произведена през 2004 година е поне Евро 3, през 2006-та - поне Евро 4 и т. н., а няма да те връщат в последната група, само защото някоя 200-литрова леличка не е въвела цялата информация. Също така - такава държава ще прегледа служебно всички документи за първоначална регистрация и където има пропуски - ще ги отстрани за своя сметка. То вярно, че сметката винаги ние я плащаме, но поне няма да е пряко. Когато пропуските са отстранени - издават нов талон и ти изпращат известие да отидеш само да го получиш, като през това време подават информацията, а не да висиш с часове по гишета на хрантутници. Самите общини пък веднага трябва да ти приспаднат надвзетото от други данъци, а не да ходиш да подаваш заявления. Да не говорим, пък че на някои места все още се пише МОЛБА! Но както казва един - "нема такава държава".

 

Като искат документи от представителствата, самото представителство може да изпрати официален документ, че всички коли от дадена марка и модел, произведени след определена дата, отговарят на определен стандарт. Ама нали и те трябва да се нагушат! 1000 коли да си издадат документ, по 40 лева - 40 бона. Кой ти ги дава?

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.12.2018 г. at 14:03, malak написа:

Браво на Столична, взели са най-ниските коефициенти и стойности.

Точно пък ако тея данъци се свързват с екологията, а те се свързват точно с нея, в столицата данъка тряя да е дооооста по скъп от всякъде другаде. И след нея да се нареждат всички големи градове с голям трафик. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Колеги, по-рано в темата беше писано, но може ли някой да качи в сканиран вид или снимано с телефон документчето(удостоверение,сертификат и тнт), което Бултрако издават срещу тези 40-50лв....

 

Аз карам дизелов акорд 7 от доста години и в италианските му документи (чийто копия пазя) - V9 графата е попълнена и там пише: 2002/80/CE-B.  Това всъщност означава, че отговаря на ЕВРО 4.  Засечено - ТУК или тук  и тнт...  Естествено КАТ Пловдив не е сметнал за нужно да ми впише тази информация и сега аз съм наказан с липса на еврокатегория.

 

Би трябвало да има начин да се притисне КАТ , при положение ,че случаите като моя сигурно са хиляди, за да си свърши работата до края. В крайна сметка оригиналните документи са влезнали директно при тях и са от страна членка на EU. Предпочитам да дам същите или повече пари, за да се направи накакъв колективен иск или не знам какво, спрямо алтернативата да псуваме как ни е прецакала поредната институция, без да има право или пък да си се спасяваме по единично...

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пуснах заявка за издаване, утре ще го сканирам и ще го кача в темата, или ако не утре - когато ми го дадат. Аз също бих искал да притисна КАТ да си свършат работата, но нямам спомен дали в моите документи пише нещо. Нямам копие от тях, а мисля, че всичко е в КАТ, защото не мога да намеря нищо у дома, а не е като да не си ги подреждам. Няколко пъти прерових всичко и имам единствено договора за придобиване. 

 

Изрично им казах да напишат, че документът трябва да ми послужи пред КАТ и ми показаха как изглежда вече издадена бланка, в която пише "Да послужи пред данъчни, дрън-дрън-дрън, ... и КАТ." Така точно е написано и човекът обясни, че знае за тези случаи, при които на колеги са им се заяждали, че не пише КАТ, та затова и бланката вече е променена и пишело така.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мислех дали да не драснем 1 писъмце на омбудсмана, но като гледам че всеки тук се спасява поединично, реших че няма да се хареса на аудиторията. За подобен протест е нужна масовост. Ако тръгнем по "трънливия път" обаче, вярвам че и поединично спасилите се ще я подкрепят.

Нужен ни е някой юридически грамотен, да проучи законово казуса и да знае как да го представи и къде да го атакува - дано имаме такъв.

Като за начало не пречи и да си лепнем по едно А4 на страничните задни стъкла с примерен текст:

"Аз съм против непризнаването от държавната администрация на Евро сертификата за този автомобил".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, mblast написа:

може ли някой да качи в сканиран вид или снимано с телефон документчето(удостоверение,сертификат и тнт), което Бултрако издават срещу тези 40-50лв....

Ето:

Декл по чл 54 ал 1 от ЗМДТ за лек автомобил (3).doc

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, 

 

сега като се зачетох отново в тази и другата тема и наистина съжалявам много за потрошените нерви на всички участници. Представям си колко много хора минават и ще мина по този 2-3 дневен КАТ-Круиз . Отново заради поредната недомислица, родена от главата на профанизираната ни администрация. За съжаление обаче виждам и онази, все повече изпъкваща, характерна наша черта ,която ни пречи толкова години да си оправим малката държава. Решаването на малкия проблем по единично , за всеки един от нас е някакво моментно решение(реакция,рефлекс), но то не носи никакво удовлетворение, не носи никаква полза за никого... и в единствено число дори. "Спестените" 20-40-100 лв. едва ли са нещо с, което бихме могли да се "похвалим" като успех, а и не би трябвало. След месец-два или след влизане в 1-2 хипермаркета всеки ще забрави сумата , но няма да забрави "преживяването" и със сигурност това няма да го накара да се усмихне...няма да му вдъхне и оптимизъм..

 

Първоначалната ми идея с търсенето на подобна тема от моя страна бе изцяло свързано с надеждата да попадна на някаква инициатива за решаване на проблема или с предприемане на някакви правилни мерки в това отношение...Правя това винаги, когато се се сблъскам с подобна ситуация. Конкретния проблем , естествено не е нещо от национално значение , но е показателен и може да се скалира в мащаб. На вярно никой от вас не обича да  го принуждават да прави нещо глупаво и безмислено, но на всеки (на едни по-често , на други по-рядко) му се налагало да речем в работата или в живота.... Това, как се противим и борим при подобни ситуации, според мен е добър показател за обществото ни като цяло.  От друга страна естествено, че това е черна работа, за хората подели инициативата, но смятам си струва счупените нерви и средства, защото много често в живота си съм се убеждавал, че пътят е по-важен от целта.

 

Излизайки от леко философския поглед на ситуацията , бих казал ,че конкрентно аз не виждам смисъл да предприемам мерки за вписване на Евро категорията си, по описания от институциите ред, за да бъда награден с една сметка от супермаркет, и "невероятни" спомени. Естествено бих изгубил лично време и средства , ако попадна на инициатива за решаването на проблема... Това е като чувството ,което имаш когато дадеш предимство на някой с колата, спрямо същото ,когато му го отнемеш. Вярвам ,че първото е естесвеното човешко поведение, заложено дълбоко в гените на вида, а за да се радваш на второто трябва да има външна намеса/причина...система :)

 

Искам да кажа ,че уважавам всички писали в темите колеги и ни най-малко съдя някой конкренто за нещо, а просто размишлявам на глас за нещата около нас :)

Благодаря на колегите JHM , ceco_accord , ogi28b за отделеното лично време и качването на сканираните документи от "любимите" Бултрако.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата я променят общите действия, а не личните мнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, ама за да има "общи действия" си трябва гражданско общество, пък като знам какво общество си имаме в БГ, направо трябва да вземем да си внесем жълти жилетки от Франция .:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и един друг момент, че в повечето по-малки градове има хора в КАТ, които за 30лв ще ти свършат тази работа и 7лв пълномощно. Поне спомените може да си спестиш така, но в София и Пловдив, знам че е доста по-скъпо. 

Аз пък никога не съм имал оригиналните документи, тъй като моята я взех регистрирана, така че нямам голям избор. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интервю надежда....а може би НЕ ;)

 

В първите 3-4 мин. от интервюто се коментира проблемът, който всички потърпевши виждаме , а администрацията НЕ, но нещото което ми изглежда по-ненормално от самия проблем е човекът яхнал белия кон. Как така бившият шеф на КАТ-София (назначен вече за шеф на новата Агенция за пътна безопасност ) говори така спокойно за някакви малоумни ,който не си били свършили работата. Малко става като онова "Исках, ама нямах желание"...или поне в моите очи изглежда така....

 

Иначе пожелавам успех на новата агенция - можи да и е било "писано" така да стане и обществото да ги обикне още от началото ;)  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...