Jump to content
klastrinov

Непостоянна загуба на турбо

Recommended Posts

Здравейте, колеги

 

Имам civic 8 2.2 ictdi 2007 с дпф, който е почистен и тестван преди няколко месеца. Проблемът е следния: При последното ми каране на колата на дълъг път (300+ км) всичко беше наред. След няколко дена се качвам до магазина и забелязах, че й липсва обичайната мощност при развъртането на турбината. Помислих си че съм си внушил, защото така й така карах спокойно (колата не беше загряла). На другия ден я покарах малко повече, колата загря и се убедих че наистина има проблем. Колата се държи всякак няма турбо, при каране под 2000 оборота не се забелязва, но като настъпя педала го няма очакваното поемане от турбината, в резултат на което ускорява доста бавно. Като се заслушах, даже не се и чува турбината. Добре, обадих се на майстора и се уговорихме да я закарам. Единствената разлика с когато колата беше наред е че външната температурата беше паднала на 3-5 градуса, а предния път беше по-топло.

 

На другия ден трябваше отново да ползвам колата и за мое учудване турбото работеше отново, абсолютно нормално, няма виене, пушеци и т.н. Така установих, че проблема ту се появява, ту изчезва на случаен принцип. Check engine-a не свети.

 

След като майстора я погледна каза че е проверил променливата геометрия на турбото и се е движела нормално, също така е проверил маркучите и видимо е нямало проблеми, замерил е вакуума и е установил че при натискане на спирачката вакуумът падал и му отнемало известно време да възвърне първоначалните стойности, което го насочвало че проблема е във вакуум помпата, но не беше абсолютно сигурен.

 

Мисля си аз, ако проблема е в помпата, тогава би трябвало и усилвателя на спирачката също да не работи и да се втвърди педала, а такова нещо не се случва, без значение дали турбото работи в дадения момент. Някак си ми се струва нелогично, а и според мен би трябвало да има по-кадърен начин проблема да се диагностицира от "май е вакуум помпата". Ще съм ви благодарен ако споделите мнения или предложения, също така и препоръчате сервиз, където могат да я диагностицират. Живея в Благоевград, но ако се наложи ще я закарам и до София (въпреки че не знам колко е добре да се кара в това състояние).

 

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуумен регулатор (онази сферична на турбото) , на диагностика би трябвало да го покаже. 

P. S. Без претенции да съм специалист. Просто съм го преживявал.

Редактирано от Хондьо Сивиков екс Акордов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега! Най-близо до Благоевград са Кирил Величков в Кюстендил и Иван Фена Иванов в Дупница.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Хондьо Сивиков екс Акордов написа:

Вакуумен регулатор (онази сферична на турбото) , на диагностика би трябвало да го покаже. 

P. S. Без претенции да съм специалист. Просто съм го преживявал.

Колега, вакуумния актуатор ли имаш предвид (това от снимка 1) или соленоида, който контролира пускането на вакуум към него (снимка 2) ? 1384238138_.thumb.png.a4ee33d90d2c47933e9b134f6512a29e.png1116141282_.thumb.png.b8b9280d6924756e49b1c11c27593aa8.png 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше 1. Намерих употребяван, но ми поискаха неразумна цена и направо си взех друго турбо. 

Това ми се случи с предишната кола, която беше Акорд. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега. Малко ъпдейт:

 

Вчера покарах малко и експериментирах с колата. Проблема общо взето е постоянен в момента, поне последните 5,6 карания го има. Турбото развърта и се усеща (и се чува) но чак към 3000 оборота и нагоре, преви това е доста умряла работата. Закачихме я и на диагностиката на приятел и стойностите на MAP сенсора го потвърждават.

 

Ето снимка от графиката на таргет стойностите на налягането и реалните. Както се вижда налягането много бавно достига целевите стойност. Това е при педал до долу и ги достига доста над 3000 оборота, почти до червено.

1195553827_.thumb.png.895aaca259bc1da799f56eb569f2c7b9.png

 

Ето и още една графика, на която не ги достига, но тук не изчаках оборотите да стигнат почти до червеното.

1066955330_.thumb.png.bd9dc347a8245f79877b783f466af9c6.png

 

Ето и стойностите на MAF сензора при работа на място. Може би някой с познания би споделил дали са нормални.

675941394_.thumb.png.911f864037eb74b1a811b3bb1a8d3158.png

 

Ще търся някой друг сервиз, който може да реши проблема като ще им предоставя тази информация. Повечето майстори явно не им се занимава да диагностират с компютър, а на принципа проба-грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм подобни проблеми на други коли (mazda premacy 2.0 ditd и vw transporter tdi) и се оказаха вакумни маркучета или съединения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт по темата: 

Ходих в сервиз, в който установиха че изпускателния колектор е спукан и казаха че като го свалят, ще проверят и турбото, но най-вероятно е запичаща променлива геометрия. Това ще стане след празниците. При последното пътуване, след около 90 км по магистралата турбото спонтанто се завърна и от тогава пак си работи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...