Jump to content
emil.petkov

Стъклимиещо и предна броня

Recommended Posts

Здравейте!

Днес ми отказа помпичката за стъкломиещото. Чува се релето цък цък , но звук от помпата няма. Преди време бях решил да сменям цялото казанче, защото течеше и стигнах до подкалника и приключих :). Но явно сега ще се разглобява. Колата е хонда акорд 2006 седан. Някой правил ли е това упражнение? Според мен предната броня много ще пречи... та ако трябва да се сваля има ли нещо особено при самото сваляне, и ако може някакви насоки. Незнам дали е от значение но на предната броня има 2 пръскалки за фаровете (едната е безработна след борба с една друга броня... и нея трябва да правя).

 

Поздрави

Емил Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен без сваляне на бронята няма да може да го смениш.

На тази снимка се вижда къде е казанчето и къде са 2-те помпички. Долната е за пръскалките на стъклото, а горната за тези на фаровете.

6cce916s-960.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, днес тъкмо гледах в ютуб клипове за смяна на казанчето. Помпата е закачена за него и се сменя още по-лесно. Достъпва се през подкалника, като си махнал колелото. Напиши в ютуб "windshield reservoir replacement accord" и трябва да намериш всичко, което ти трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Та ако се наложи, което най-вероятно ще стане, да се сваля бронята-напътствия? А пък помпичка ще потърся нова да видим, ако не 2ра употреба

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма нужда да се сваля бронята (съдейки по видеата в тубата). Но, ако има нужда, и за това има видеа, пак е лесно.

 

ПС: то на теория май всичко изглежда много лесно.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бронята също се сваля много лесно.

 

 

 

Зависи какво искаш да правиш. Като гледам как е закрепени казанчето, не си го представям да го извадиш през подкалника.

 

Малко страничен съвет, без значение как ще решиш да го сменяш. Естествено ако имаш възможност де... Вкарай колата в гараж. Затопли я, в тези студове нещата се чупят значително по-лесно и при разглобяването и огъването на пластмасите има голяма вероятност да си навлечеш други проблеми.

Редактирано от h5rov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя че ако в казанчето има само "гола вода" и ако вън е под 0-та, тя е замръзнала, и се чува само цъкане, но не и жуженето на помпата. Поне моята, когато е спирала, е било от замръзване на водата в казанчето. Като се размрази си работи.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ceco_accord написа:

Само да добавя че ако в казанчето има само "гола вода" и ако вън е под 0-та, тя е замръзнала, и се чува само цъкане, но не и жуженето на помпата. Като се размръзне и си работи.

Дори ако е със зимна течност ако дюзите са замръзнали от разтопен сняг и после замръзнал на бучка лед, резултата пак е същия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Тук е показано как може да се стигне до казанчето само със сваляне на подкалник:

https://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00J54300065001KBRT00.HTML

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да питам: това казанче 6 литра ли събираше до капачката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над 5л. е със сигурност, но колко е точно в момента не мога да проверя.

Онзи ден сипах 5л. туба като имаше още от лятната, и преди да сипя зимната си пръскаше със силно налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При напълно празно вчера налях 5 литрова туба и стигна точно до капачката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Crown_bg сме писали по едно и също време. Еми аз изпръсках лятната, като на стъклото спря да излиза струя и събра 5 литра точно... истината е някъде по средата значи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е с различен обем резервоара при тези с пръскалки на фаровете и задното стъкло, както е при Цецо и мен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, от задното трябва да е значи. Иначе и аз съм с ОЕМ ксенон и доста течност отива фира по фаровете :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз също съм с пръскалки на фаровете и задното стъкло и последно налях 5л като си личеше че още ще поеме. Ама тия пръскалки на фаровете като пръснеш в града в движение ти разхвърлят разпенена течност по целия капак – грозна гледка. Сега докато си пръскам си спирам фаровете :D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за литража на казанчето. Просто взех концентрат и преди да кръщавам с вода, щеката показваше 1/4, та предположих че е около 1.5 литра, сипах 2л концентрат на -60гр и долях още1.5л вода, но не знаех колко е имало.

Леко около темата, но монтирането на модул за дневните светлини на дългите, решава и проблема с преразхода на течност при движение денем. Така за системата фаровете не светят и съответно пръскалките на бронята не се включват.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново. Забравих да пиша. Проблема се реши по следния начин - прибрах колата в гаража вечерта. На сутринта, силен вилен, броня ще свалям. И си викам за последно да пробвам и ЧУДО. Всичко си работи. Сега остава да видя от коя течност повече да не си купувам, или наистина нещо се е случило с помпата. Но свалянето на бронята най-вероятно няма да ми се размине защото след доливане с течност взе сълзи горната помпа. Гледах схеми и там има нещо О пръстен, от помпата към казанчето. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си 100% сигурен че сълзи от където казваш, а просто има вода под десния калник (и ако не е от мократа кола), провери дали добре е закрепена гърловината в която наливаш. Това е 1 тръба (отделен детайл от казанчето) и понякога при отваряне на капачката леко се изважда и тя. Трудно се усеща, но си струва да огледаш, преди да се пипкаш с бронята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Или накосен (спукан) маркуч!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам малко "тъп" въпрос, но е по темата.
Как мога да спра пръскалките на фаровете, че освен да ми напръскат целия преден капак друго не правят.
Единствения начин дето съм открил за сега е да загася фаровете и да си измия стъклото и пак да ги пусна, щото светят ли фаровете пръска и на тях и става мазало...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от неинвазивните начини е да не пълниш казанчето повече от половината. Така те няма да са активни. Целия обем е 5литра+, значи ако сипваш по 2 литра като свърши, няма да се активират изобщо. Другия вариант е да си сложиш DRL модул на дългите; така колата няма да мисли, че си пуснал фаровете, и освен че няма да ги пръска, таблото ти няма да влиза в нощен режим, ще си пестиш ксенона (допускам, че си с такъв) и други плюсове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, rollin написа:

Аз имам малко "тъп" въпрос, но е по темата.
Как мога да спра пръскалките на фаровете, че освен да ми напръскат целия преден капак друго не правят.
Единствения начин дето съм открил за сега е да загася фаровете и да си измия стъклото и пак да ги пусна, щото светят ли фаровете пръска и на тях и става мазало...

Дръпни им буксите,увий ги с нещо да не окъсят някъде по време на дъжд или автомивка.Колеги масово го правят, не само с Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Става и с вадене на бушона №15 отпред в кутията (тази в коша на колата).

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с бушона най ми допада и ако това моторче за пръскалките на фаровете е на отделен бушон наистина, ще е много добре.
Да с ксенон е колата иначе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с ваденето на бушона е най-лесния и безболезнен начин.Направих го малко след като взех колата,защото първо хаби ненужно много течност и второ най-ме дразнеше,че пръскаше върху капака всеки път като искам да си изчистя предното стъкло.Иначе аз съм с комби с ксенон и моето казанче събира близо 7л. (мисля, че беше 6,8л.) и преди ми свършваше за нула време,а сега го пълня и забравям.Даже напролет като сипах лятната течност преди седмица долях концентрат зимна и събра към 3л. и малко та значи е било казанчето на половина още пълно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, още утре ще го направя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя бушон №15 отговаря ли и за нещо друго, или е само за пръскалките на фаровете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е голям предпазител 15ти.

20181209_094627.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят е такъв. Извадих го (за проба), включих фаровете и "пуснах водата" - пръскалките си работят! Значи и тук има разлики, но пък и колегата Александър (дал съвета за бушона) не си е попълнил профила, нито е уточнил за коя кола иде реч. :)

Както и да е, аз само от любопитство. Върнах го на мястото си, понеже имам ДЛР на дългите и нямам проблем с преразход на течност.

 

IMG_3105.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм сигурен кой номер беше бушона,ще проверя и ще пиша.Иначе пак тук го бях прочел в някоя стара тема тоя пиниз с бушона и при мен свърши работа,но ще погледна точно кой беше.Иначе аз съм преди фейс комби type s сигурно има разлика в бушониерта ,на тия дето са напомпани с повече екстри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@h5rov. @ceco_accord, тогава този 30А на позиция 12 за какво е?! :confused:

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно е по-добре да се гледа вярната пиктограмка, а не споменат от някого № на бушон, нооо... :)

Трябва да не излизам на терасата, че току виж, някой рекъл -СКАЧАЙ!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе гледайте,като ги вадите тези бушончета,ключа на хондите ви да ви е в джоба.:D

Имам лош спомен с друга марка,че даже и автоключар не можа да ми я отвори.Добре,че бях само на 40км.от къщи.:D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Zlatozator написа:

@h5rov. @ceco_accord, тогава този 30А на позиция 12 за какво е?! :confused:

То трябва накой да гледа, нямах шанс :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам че не си бях взел очилата и вместо да се зверя, просто дръпнах въпросния голям бушон - дори се зарадвах че не е от малките. Дано няма поражения. За сега се беше нулирала аудио уредбата, та пак сърч и сет на станциите и настройка на часовника. :)

Както вика 1 мой познат - "всичко си го пише - само някой трябва да чете".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така направих и днес забелязах станциите и се притесних, че на акумулатора му има нещо :D

 

Заслужаваме си го като не четем, хаха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто с годините този форум се превърна в оазис на достоверността и това е първият път когато нещо написано се оказва подвеждащо (поне в моя случай). Но и тук прииждат хора, макар марката да е екзотична и вече си трябва "1 на ум".

А основния проблем е че модела е скучен за поддръжка, та се занимавам с глупости. :) Грамотно проектиран, читаво сглобен, солиден като ресурс, с минимум за класа екстри, а на нас и те са ни много, та ще ги деактивираме. Харчел много течност - ми той и гориво харчи, ама никой не откача някоя от дюзите. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето къде са го преместили на дизеловите фейслифотви седани (ако някой случайно се зачуди защо картинките му нямат нищо общо с тези от темата по-напред). 

 

В жълто се вижда картинката, изобразена на капачката на този цокъл. В червено е самият бушон. 

IMG_20181210_220608.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко остаряла темата, но е полезна и искам да кача някои картинки в нея. Вижда се казанчето за течността на чистачките и двете помппи. Заради формата и размерите му, и положението на горната помпа, мога да кажа, че течността, която остава за стъклото, след като на фаровете вече спре да пръска, е около литър, или преко сили - литър и половина. На практика това е само течността в долната част с триъгълната форма, която е съвсем малка по обем. Над този триъгълник е поне 75 % от целия обем. Не е половината, или 3 литра както се споменава в различни теми. 

 

 

IMG_20190803_105806_.thumb.jpg.1dbc79045a7110ed773bedb6ee2211d7.jpg

 

 

IMG_20190803_105800_.thumb.jpg.2124239bcb571c8d8a40dcb05a458824.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...