Jump to content
petko_z

Данък 2019-2020-2021-2022

Recommended Posts

Здравейте,

 

Като цяло се запознах с методиката на изчисляване на новите данъци МПС, които ще са в сила от 2019 год.

Интересно ми е как ще умножат с коефициента за еврото, ако то не е вписано в талона? Моя Акорд примерно е дошъл от Испания. Съответно в испанския талон евро не е вписвано. Документ от оторизиран сервиз не съм вадил, защото над 74 kw (101 к.с.) до сега нямаше облекчения.

 

Опасявам се, че във всички случаи като моя ще се счита, че нямаме евро категория. Т.е. най-високия коефициент. Това предполага, че в началото на 2019г. трябва да вадим документ от Бултрако и да го носим в данъчното с декларация за промяна на обстоятелствата.. Или в КАТ да сменяме талони, а те от своя страна по служебен път да подават инфо към данъчните. Във всички случаи според мене все ще е прецакан крайния потребител.. :)

 

Предполагам не на всички от Вас е вписана евро категорията в талона..

Нека някой, ако научи нещо или знае от къде (от каква база данни) ще се взима евро категорията на автомобила да напише..

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пазя си сканирани оригиналните документи от Италия.

Да ти кажа и там не е писана категорията.

Предполама общините ще използват някакъв каталог тип Schwacke и като цяло работата по български ще е - ние ще те цакаме както си решим, пък ти доказвай, че нямаш сестра.

Но ... да видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мързяло ги е да пишат. Има позиция (V.9), която е точно за Евро стандарта на всяко МПС.

Вероятно ще гледат годината, а ако някой е в граничните стойности, ще се чудят и кумят къде да (му) го сложат. :(

Накратко: http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/36162-parlamentyt-prie-po-visokiia-danyk-za-stari-koli/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

      На моя талон също не пише нищо в графата V9.  Случайно се бях видял с приятел преди три седмици, та той точно отиваше в данъчно да подава молба за отстъпка( при него в графата пише   euro2 -за Мерцедес става въпрос.) Попитах и аз и ми отговориха ,че от оторизиризиран сервиз трябва да издаде документ . Ходих при нашия Апостолов (тъй като съм от Бургас) и ми обясниха че единствено в Бултрако София можело да се издаде този документ. Казаха ми че Харви 2002 е с Евро 3. Не съм се интересувал още как ще се сформира точно данъка спрямо Катализатор , Евро и година, но темата е много полезна. Поздравления!

Редактирано от pet71

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че при мен си пишеше.Интересното е обаче,че от дилъра в Швейцария колата излезе с евро 5 а тук от КАТ и сложиха евро 4.Точно от някакъв каталог гледаха и изобщо не даваха и дума да се издума за някаква корекция.Останах силно разочарован.

Не ми се снима талона и да го качвам тук защото все пак това са си данни и не искам да имам никакви притеснения за в бъдеще.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Облекченията за катализатор отпадат заради "злоупотреби". От години говорят за затягане на контрола, ама защо да го правят ...

Който още не си е продал ката да отива.

 

"Екологичният" компонент при оформянето на новия данък е само прах в очите.

 20-30 лева отгоре за 70% от автомобилите е доволна финансова инжекция за бюджета. И Европа доволна, и партийната касичка.

Предизборно. :D

 

Предполагам на всеки му е минало през акъла колко данък плащат мощните черни Бенц-ове с немски и не само регистрации, които се карат от определена прослойка - 0.

Нашите хора са както винаги незасегнати.

 

В края на статията има резонни точки.

http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/35908-shte-skochi-li-naistina-drastichno-danykyt-za-starite-koli/

 

Пак казвам да видим, но тоя го гледаме отдавна - на repeat ...

Като въведат и тол такси по магистралата (защото реално имаме една) ще стане весело - толове И винетки. :D

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко което се тиражира последните седмици, май наистина е прах в очите - бонус малус ама след 2 години като стане гражданската 500 лв ще плащаме 450 защото не се блъскаме и нямаме по 20 акта, тол система и тн, реални облекчения за коли които замърсяват по-малко - пародия. А и на повечето хора екологията не им е приоритет и карат без катализатори, дпф-и и други екстри без проблем и като идат на технически преглед винаги им казват всичко е в норми, даже по малко сажди от като нова хвърля, и по закон си облекчен защото колата ти е евро 4+

Редактирано от isullivan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо вече не е "прах в очите на хората". Нашенеца вече си знае че не е за негово добро, но не му се занимава, а и преглъща както винаги. Точно това е лошото, че и на управляващите не им дреме за мнението му и обслужват определени интереси. Като държавата не може да застави структурите си да работят коректно, възлага функции на частния застрахователен бизнес, който си я "кърми". Тоя "бонус/малос" можеха да го препишат от "напредналите" държави, а еко данъците да се определят според състоянието на всеки автомобил, нооо -некои требе да мислат, ма не за себе си (чрез прехрана от корупционни вратички). Търговците на "нов внос" стари коли се притесняваха за бизнеса си, но сега с това досие на автомобил по новите граждански, отново ще се предпочитат външни, а не тукашни коли втора употреба. Цялата система е опорочена. Искат да "приземят джигитите" и да намалят катастрофите, но манталитет не се променя с административни мерки, особено когато въпросният контингент е достатъчно платежоспособен. Няма ли строг контрол и не корумпирано бързо съдебно производство, резултатите ще са все същите. Ако тези структури работеха, въобще няма нужда от гражданска отговорност. Причиняващ щета или контузии, хващат те, отсъждат материални и морални щети и си плащаш, а ако трябва и "лежиш". Ако това работи, всеки ще пази себе си, а няма да му пука че не пази околните. Няма да има фонд за взаимопомощ от който се изплащат суми на потърпевшите, които се събират доброзорно от всички нас, а се разпределят от бизнес, комуто не сме делегирали права.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз живеех с илюзията , че моята Хонда - от.09.2008 год . е, е с ЕВРО 5. Проверих си талона - оказа се ЕВРО 4 . Явно като при колегата Митко Йотов е ситуацията :( .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А коя категория си когато си на газ?

А коя когато си без ДПФ и/или катализатор или когато гориш масло литър на 1000 км?  :D

Айде темата да седи отворена и след НГ всеки ще сподели информация за автомобил/община/данък преди и след :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма специалисти във властта и се приемат келяви закони.Няма логика - има лобита. На застрохавателите ,на вносителите ,на монополистите.Извода е само един-властта не става и трябва да се смени.Не съм пророк,но ще стане както 1000 пъти досега.Заплашват с 50% ,минават няколко протеста и после свалят на 30% ,да млъкнат ревящите.

Данъците трябва да се определят според замърсяването-безспорно.Но това може да се определи само на годишния преглед и тогава да се калкулира данъка. Няма БМВ дизел 2010 година,което да покрива Евро 5.,Даже и Евро 3 не покрива.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, dindin написа:

А коя категория си когато си на газ?

 

Спокойно покриваш Евро5 при настроена уредба и катализатор.Разхода на масло остава в катализатора...до едно време

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, stany681 написа:

Аз живеех с илюзията , че моята Хонда - от.09.2008 год . е, е с ЕВРО 5. Проверих си талона - оказа се ЕВРО 4 . Явно като при колегата Митко Йотов е ситуацията :( .....

Euro 5 е от 01.09.2009.

 

преди 22 минути, dindin написа:

А коя категория си когато си на газ?

Наличието на газова уребда не е повод за промяна на Euro норма. Все пак можеш винаги да се движиш и на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което научих (чрез познати) е че пак ще се гледа годината.. Т.е. кола 2008ма следва да е Евро4..

Това предполага, че няма да има нужда всички да летим като линейки да вадим документ за еврото, да сменяме талони и да пълним пак на някой гушата.. Дано е така..

Ама все си мисля, че пак ще има куп сгрешени.. и пак ще ни разкажат играта.. Просто никога нищо гладко при нас не минава..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-много ме кефи доводът защо не може да има отстъпка от данъка за газифицирани коли. Нямало как да се разбере ако имаш газова уредба дали ще караш на газ. Ама да ме извиняват "умните" ни управници. Аз тези 1000+ лв. инвестиция ги давам защото са ми излишни и ще имам уредба с гориво за 1 лв. ама нали съм богат ще сипвам бензин на 2 пъти по-висока цена.

А за застраховките имам едно питане. Ако бебе бъде заченато в колата кой е бащата? Новия или стария собственик?

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, plambeto написа:

 Ако бебе бъде заченато в колата кой е бащата? Новия или стария собственик?

По новата система ще си върви с колата.. :)

Майтапа на страна, ама тия ни направиха на маймуни..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах в пост №8, всичко е :puke: но винаги има оправдание. Явно някому е светнала червената лампичка и сега почват с обясненията.

http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/36186-maloumni-li-sa-naistina-promenite-po-grajdanska-otgovornost/

Поразителното е как малоумщините от сегашния проект се оправдават с недомислици от предишните закони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи @plambeto и @DTEC по принцип сте прави за газта, но само по принцип и то от административна гледна точка.

Ако една кола е фабрично на газ/метан и то е единствено гориво тогава спор няма.

Но сигурно 99% от хората, които имат газова уредба карат САМО на газ (или поне докато обърне), мисля че е ясно защо. Аз не мисля да си я разхождам тази бутилка в багажника като багаж. :)

А един стипцав колега (да си се познае) си е направил газовата да обръща на 25 градуса, демек харчи още по-малко газ. :D

 

off: Както и да е, чакам колите с антигравитационен двигател. :P Тогава ми е интересно на какви ще се делим хаха.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна простотия и пародия и никога, ама никога няма да се оправят нещата, докато управляват некадърници и идиоти, дето мислят само за собствения си джоб, а не могат да разделят слама на две магарета. Като не им стига акъла как да го направят, да видят как ги правят нещата другите държави. Има толкова много примери, при това работещи. Нарушенията щели да се пишат на МПС-то :bash:

Редактирано от Wyvern
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора да ви напомням ли че в държавата няма пари и от някъде трябва да влезнат свежи пари? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свежите пари са по офшорките. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 11 часа, DanielDenev написа:

Хора да ви напомням ли че в държавата няма пари и от някъде трябва да влезнат свежи пари? 

 

Нямам нищо против да плащам по високи данъци застраховки или такси в рамките на нормалното, но искам и да виждам нещо насреща, а не някакви лисугери по сутрешните блокове да ми обясняват кое и как било правилно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, DanielDenev написа:

Хора да ви напомням ли че в държавата няма пари и от някъде трябва да влезнат свежи пари? 

 

 

Грешиш, в "държавата" има достатъчно пари, просто трябва да се оправят законите, да се затворят вратичките и да започне да се събира всичкото ДДС и данъци, които се укриват и крадат. Работата е точно там, че тези които могат и трябва да го правят, нямат интерес това да стане. Най-лесно е да се вдигат данъци за щяло и нещяло, пък раята да плаща.

Редактирано от Wyvern
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще изразя може би непопуляно мнение. В нашата държава манталитета е такъв, че всеки да мине "метър", да прецака системата по някакъв начин, независимо дали го прави от принуда, защото няма средства, или защото така му харесва. Има адски много коли, които са регистрирани N1 като товарни, без да са такива, само и само да им е нисък данъка. Много от законите се приемат така, че да няма начин за злоупотреба (дали това се получава е отделен въпрос). Та по двете точки:

 

1. Бонус-малус: Тук със сигурност коефициента трябва да е в/у шофьора. Не собственика, не колата, а шофьора. Лошото е, че в момента май няма система, която да го поддържа това, и следователно са приели по-малкото зло -> колата, защото колата винаги я има в данните на застрахователите, докато шофьора (не собственика) не знам дали до момента е фигурирал изобщо. Идеята да е в/у колата в момента е, да не може да се правят "шмекерии", да регистрираш кола на баба си, която дори няма книжка, или след "лоша" година да я прехвърлиш на дядо си и така да си изчистиш коефициента. Най-европейско ще е да не се въвежда това нещо докато не се въведе система, където може да се следи шофьора по време на ПТП (от страна на застраховател).

 

2. Данък стари МПС-та: Колите на газ със сигурност са доста екологични. Но каква е "дефиницията" на "кола на газ" ? Да има газова уредба ? Ето сценарий: Купувам си V12 Ламборджини от 2005, ама защото съм схемаджия слагам в багажника една 500мл бутилка с едни тръби до двигателя, които всъщност нищо не пръскват вътре. Това сега газова уредба ли е ? Ще имам ли отстъпка от данък ? Сертификат ли трябва да имам ? Какви са критериите изобщо.

 

Лично аз бих се радвал изобщо да забранят колите в София, да има едни големи паркинзи на изходите на града, градски траспорт да е символичен. Като няма коли, няма задръствания, с автобус/метро/трамвай/тролей ще можеш да стигнеш винаги на всякъде доста бързо. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна гледна точка, има смисъл в нещата, които казваш, съгласен съм. Но, не би ли било по-смислено да се измерват емисиите при ГТП и на база тези измервания да се формира данъка? Или не, защото така ще влезнат по-малко пари в хазната.

 

Отосно точка 1: да, може да има хора, които да сложат евтина газова само за да плащат по-малък данък, но да си карат на бензин. Моите разсъждения все пак са такива: ако колата е с висок данък (скъпа,нова, мощна), не мисля, че много хора биха си сложили газова уредба само по тази причина. А ако колата е с по-нисък данък, но пак искаш да си я караш на бензин, то след колко години ще ти излезе икономията от данъка, да си избиеш инвестицията в газова уредба? Разбира се може би ще има и такива, които биха сложили газоиви само за да спестят от данъка, но мотивите са ми малко конфликтни – хем уж пазиш мотора като караш на бензин, хем си надупчил колата и си прекарал тръби и електроника за газова уредба.

Горните размисли са с предположението, че, за да ползваш отстъпка за газова уредба, трябва да си я вписал в големия талон, със съответните документи за инспекция от производител – тоест не просто 500мл бутилка с 2 тръби.

 

Относно точка 2: да, в такава ситуация има смисъл тази система – за да обезкуражи такова поведение. НО има много недостатъци, които според мен са по-тежки отколкото предимствата. Не съм фен на идеята да се правят промени, които имат силно негативен ефект само за частичен позитивен. Ако ще се правят промени, по-добре е да са силно аргументирани, с ясни предимства пред старата система.

 

В моите очи и двете промени са направени така, че да изпълнят основната цел – повече пари от данъци за държавата (управляващите), като имат поне някакви аргументи, на които да стъпят, за да не е съвсем безумно като „данък МПС / гражданската се вдига цялостно с 20%, за да накараме хората да ползват повече градски транспорт“.

 

И все пак съм съгласен, че има някои позитиви от промените и е хубаво да се споменават и те в дискусиите, а не само хейт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз обещавам ако имам щастието да си купя каквото и да е W 12 /дано да е Ламборгини/ да не си слагам газ за да ми е по- евтин данъка :)

Съгласен съм с всичко друго с изключение на т. 2  :)

 

 

Редактирано от DMZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм съгласен, че вероятно 90% от хората си слагат газово с цел икономия. Но от правна гледна точка нещо трябва да работи на 100%, а не на 90%, да няма "вратички". Трябва да се изясни какво е газова уредба. Тези сертификати в момента се издават от всякакви сервизи, какво ми пречи да ми издадат сертификат без да имам газово ? Някой ще каже "Ще се види на техническия преглед". Да, но за да се види, "газова уредба" трябва да е ясно дефинирано какво е... Аз на служителя в ГТП-то мога да му кажа, че това е ново поколение газова, която е монитрана в резервоара и няма външни белези, че има моментирана така. Имам и сертификат ! Той как ще ми обори тезата без да има дефинирани параметри кое е газово и кое не

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да няма външни белези, че имаш газова. Пълначката трябва да е изведена извън купето, на задното стъкло трябва да имаш стикер, че колата ти е с газово, трябва да смениш талона на овтомобила и можеби други условия, с които не съм запознат. Нямаш право да паркираш в подземните паркинги на молове например. Не виждам кой ще си причини всички тези неудобства само за да му е малко по- евтин данъка.

А и ако при преминаване на ГТП ми отчете ниски стойности на вредни емисии, тогава какво значение има с какво гориво карам? Не се прави разлика и между коли, които са с катализатори и такива, които са с премахнати такива. Има много неща, които трябва да се изпипат.

В тази връзка да попитам някой запознат ли е при хибридите дали има някакви облекчения? Зощото ако искаме да дишаме по- чист въздух би трябвало да се насърчават хората да си купуват хибриди или електромобили. Аз не знам да има бонуси в тази насока. Ако има се извинявам предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-голямата отстъпка е за най-високия клас Евро норма или електромобил. Хибридите получават „бонуса“ си чрез по-високата си евро-оценка.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Акорд 8 2010 - V9 пише Euro 5A. Ще видим как ще се отрази на данъка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Topper написа:

Аз съм с Акорд 8 2010 - V9 пише Euro 5A. Ще видим как ще се отрази на данъка. 

Би следвало догодина да платиш по-малко от тази..

Па да видим...

 

Моята явно си е Евро4, защото е от първите 8-ци..

Въпроса си остава - дали ще трябва да доказвам това, след като графа V9 ми е празна?.. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, този, онзи, почнаха да обясняват (някои подробно и логично), но както винаги с голям лаг и чак след като народа стана и излезе по шосетата. Като знам в колко области нещата са зле, тоя народ не трябва да се прибира изобщо. Не може ли управниците да мислят напред и ако не могат, барем да си купят спецове (с нашите пари), които да го правят вместо тях, но в интерес на работодателя си -тоест народа (част от който са и те).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До каква степен само е унижен само българският народ, че пак се опитват да го "яхват".Поредните политически игри,отклоняващи вниманието към съществените теми от мизарното му битие.:offtopic::(

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм 100% обеден,че протестите са платени.Не,че няма за какво да се стачкува но при условие,че Орешарски направи горивото Октомври месец 2013-та  2.60 лв за литър, сега лъжата да ме подкокоросва,че видиш ли такова скъпо гориво никога не е било,ай сектир.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това, че основната причина за протеста е, че вече ще им е по-скъпо на хората да си карат 15-20 годишните немски премиуми, дето бълват сажди като комин, е друг въпрос. Обществото ни е в такъв преиод, където ако човек има възможност да си вземе нова Хонда Джаз, или 10 годишно AMG, ще избере второто, за да се покаже. Все още сме в "преход", "преход" от нямане към имане, и вече като имаш, трябва да се покажеш...

 

Но въпреки това, притестита са резонни. Гледах в Австрия, защото е със сходно население и малко по-малки размери, цената на горивата. Ами там са с 8 стотинки пвоече от тук, но там бизнесмена плаща Австрийски: заплати, данъци, наеми, логистика, сметки. И въпреки това си е на печалба. Явно си има нещо гнило тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Митко Йотов написа:

Аз съм 100% обеден,чепротестите са платени.....

 

Мите , това горното, си противоречи с това долното:

 

Цитат

.....Не,ченяма за какво да се стачкува .....

 

Обаче ще те поправя и за това долното, защото: -  Не се сещам , ЗА КАКВО може, да не се стачкува !?! 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, dzrasd написа:

.......Обществото ни е в такъв преиод, където ако човек има възможност да си вземе нова Хонда Джаз, или 10 годишно AMG, ще избере второто, за да се покаже......

 

Обществото - това съм и аз :) и естествено бих предпочел 10 годишно AMG, (защото не мога да си позволя ново), пред някаква си Джазка, но не да се покажа , а за да се изкефя. 

Дано разбереш какво искам да кажа.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ceco_accord написа:

Гледам, този, онзи, почнаха да обясняват (някои подробно и логично), но както винаги с голям лаг и чак след като народа стана и излезе по шосетата. Като знам в колко области нещата са зле, тоя народ не трябва да се прибира изобщо. Не може ли управниците да мислят напред и ако не могат, барем да си купят спецове (с нашите пари), които да го правят вместо тях, но в интерес на работодателя си -тоест народа (част от който са и те).

 

Цецо, внимавай какво пишеш, че ще ни "дръпнат шалтера" :).

 

п.п. Както казва Бранко - "Бих ти сложил няколко :thumbs1:, обаче немога" :D.

п.п.п. Както казва пак Бранко - "Безкрайно ми е интересно да те чета....все едно аз пиша ":lol:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...