Jump to content
Sign in to follow this  
Kissman

Единия ми ксенон за късите светлини започна да свето розово

Recommended Posts

Здравейте колеги,днес вечерта забелязах,че единия ми ксенон за късите светлини ( те са фабричен ксенон)започна да свети розово.Това означава ли,че скоро ще изгори?Ако е така някой има ли представа за Акорд 7 генерация,2006 год.,фейслифт,2.4 бензин колко струват такива крушки и къде да намеря?Благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей.

 

Крушката е D2S и в зависимост от марката е между около 40 и 120 лв. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това което съм чел аз е, че си заминава щом се промени цвета.

Иска си истински крушки, Осрам или Филипс, че с ментаците прегарят запалките.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубаво е да смениш и двете.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав е колегата, ако смениш само едната, ще светят различно после, но ти си знаеш.. все пак са си цифра :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега имах същия проблем като я взех преди 2 години. Смених ги с Осрам 2 те по-спомен 60 лв парчето от Англия ги поръчах и до сега всичко е перфектно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Осрамките (обикновени) се намират по около 62-3 лв - цена за краен клиент. А не е трудно да се намерят и с отстъпка, на съвсем дистрибуторска цена. Найт брейкър Unlimited са 100 лв. / бр. и от каталога на Осрам май е най-добрият избор. Това е само в случай, че отнякъде не изпаднат NB Laser, не съм следил докъде стигна развитието и дистрибуцията на модела, дали ги има за D2S и дали някой ги внася у нас. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,

 

Съвсем скоро и моята дясна крушка замина именно като светна в розово и после съвсем изгасна. 

 

Аз размених крушките преди да купя, за да не се окаже, че е запалка или баласт, но имах късмет. 

 

Та взех от ebay.co.uk комплект D2s Osram Night Breaker за 160лв. До вратата ми. Много съм доволен, свети невероятно! 

 

Успях да ги сменя без да свалям нито фарове нито броня, но това е при 2.0 бензин. До колкото знам при дизел не може да минеш без да свалиш бронята. 

 

Успех! 

Edited by ShEfA

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при дизела става без сваляне на бронята ;) Само ако сменяш баласт-а, понеже е под фара.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз се присъединявам към колегата. Днес единия фар започна да свети леко лилаво и явно ще си заминава. 

Колебая се между:

1. Osram xenark original 

2. Osram xenark night breaker 

3. Hella Xenon 

4. Phillips C1 vision xenon 

 

Всичките са 35w. Утре ще разменя крушките, да съм сигурен, че баластите са наред. От изброените само Филипса е малко по-скъп, другите са много близки като цена. Има ли колеги с отзиви за някой от моделите? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм си харесал ето тази разновидност: D2S - Xenarc NIGHT BREAKER LASER. Водят ги нов модел 2019. Светели с 200% по-добре, каквото и да значи. Още не ми е дошло време, но покрай форума към тях се ориентирах.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много им е висока цената още ,и аз съм си ги заплюл.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, aleksandur написа:

Много им е висока цената още ,и аз съм си ги заплюл.

какво точно търсиш,пиши на лично 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези на снимките се евтини китайски крушки,нямат нищо общо с Osram!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако някой ще дава 40лв за no name китайчета поне да си ги вземе от тук. Имат гаранция и е доста по-лесно връщането/замяната. 

Edited by Cap_Slow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз все пак да си споделя развитието на случката. За мое съжаление в неделя отивайки да тествам чрез размяна на крушките дали баластите са наред установих, че крушката е изгоряла. Доста странно поне според мен, в сряда вечерта последно ползвах фаровете и нямаше проблем. В петък светеше лилаво вечерта (карах така към към 3 часа) и при следващото палене, което беше в неделя вече беше заминала.

 

В понеделник реших да мина през познат майстор, който ни е правил безброй неща по колите (парктроници, дрл модули и т.н.) да погледне и той и да ми смени крушките. До последно се чудих дали да не си ги сменя сам, но отивайки там той много силно ми препоръча да не се взимам Осрам от града, тъй като магазините са заляти с ментета, включително и разни сайтове, които ги пускат на тънки цени и много хора са ходили при него с най-различни проблеми, от прецакани баласти до почти съсипани фарове. Препоръча ми или да си взема Осрам от проверено място (където xenarc-a беше 110лв/бр), или от ebay да си взема (нямаше как предвид, че същата вечер трябваше да пътувам).

Това ако държа на Осрам, той от друга страна ми препоръча да си взема Starline, тъй като от много време ги ползва, както на клиенти така и на личната си кола и нямал грижи. 2 такива ми излязоха 60лв. Вечерта като тръгнах не усетих никаква разлика. Нито в цвета, нито в дължината на снопа. Преди това минах и през един реглаж за всеки случай, знам че е добре да се прави при смяна на крушки. В заключение мога да кажа, че ако някой посред нощ ми беше сменил крушките с тези нямаше да разбера никога. От фара свалихме Osram Xenarc 4300k. Според мен тези крушки са по-добрия вариант от нещо без име за подобна сума. Времето ще покаже колко са читави.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, съжалявам, че го казвам, но си направил горе-долу нещо като спасяване на положението. Все едно си сложил гума патерица, а не истинска, понеже някой кара с такава и няма проблеми. Нова лампа да ти свети по същия начин като оригинална Осрамка на няколко хиляди часа е меко казано абсурдно. Като знам моите колко са отслабнали, вече на 14 години и плачат за нови, се съмнявам твоите да са били в значително по-добро състояние, ако са оригиналните от 2003-та. На моите само аз съм им "навъртял" над 500 часа за година и половина. Сложи си нормални лампи и не се излагай, моля те! 62 лева са за един брой, в оригинална запечатана опаковка с баркод за проверка на автентичност. Моите уважения към човека и труда му, но в случая те е подвел да вземеш лошо решение. Аз ако съм човек, който се занимава с такива неща - никога не бих предложил на клиент на фабричен ксенон да сложи нещо различно от оригинална лампа. Но аз винаги търся най-доброто, ама не всеки е като мен. 

 

Имам две чисто нови Osram NB Unlimited, ще ти ги дам за проба. Ако няма разлика в светенето - даже и аз ще си купя Старлайнки, а и който сменя - ще знае че има добър алтернативен вариант. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами въпросния се занимава с ксенони, аларми, парктроници, диагностики всякакви ел. неща от близо 15 години. Крушките са с една година гаранция, афтърмаркет ксеноните, които слага са с 2 години гаранция. 

Ако бяха толкова трагични и му правеха проблеми, досега да е фалирал 10 пъти. 

А пък дали ще светят повече и колко реално трябва да се направи по професионално замерване, а не да ги сменя и на око да преценя дали са по-добре или не. Плюс това дължината на снопа се определя от лупата, а не от силата на крушата. Най-вероятно ще са по-добре, но нито имах възможност тогава да постъпя по различен начин, нито ми се занимава с други крушки. 

 

И както съм писал в коментара си, този вариант за мен е по-добър от крушки без име по 15лв без гаранция и такива за по 20лв с гаранция, по простата причина, че поне на теория не са китайски. Не знам защо ги сравняваш с NB, които са 3 пъти по-скъпи. Оставаше и да са еднакви като качество. 

 

Аз също имам опит с Осрам, само че на старата ми кола с H7. Взех първо nightbreaker, които изгоряха за 9 месеца. После сложих CB Hyper(в последствие разбрах, че ги препоръчват за офроуд), с които бях като сляп на мокро и ги дадох на приятел. После CB Intense, които издържаха точно 12 месеца. 

Накрая сложих една Хела и карах с нея почти 2 години и така продадох колата. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега си свалих картата от видеорегистратора, за съжаление по-старите ми клипове от нощно каране са се презаписали. Едната снимка е от вечерта, в която единия фар вече светеше лилаво, другата снимка е с новите. Така като ги гледам наложени една до друга, може би новите осветяват малко по-добре. Ако някой желае да приложи снимка, може да направим сравнение. 

За информация - видеорегистратора ми се намира възможно най-близо до огледалото за обратно виждане. Там има едни като точици, върху които реално не можеше да се залепи, затова съм го закрепил максимално близо до тези въпросните точки.

Starline-a е в ляво. Извинявам се за качеството, уж е 1080п и 2мин клип е 450мб, но за нощното снимане явно се иска топ камера, за да изглежда добре.

 

 

starline vs osram.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

За Акорд 7 2.4 2004г пак ли са DS2 крушките? В момента от къде ги купувате хубавите крушки? Аз не съм забелязал да ми сверят розово, но напоследък нещо ми са слаби фаровете. Че единият иска полиране иска, но чак пък толкоз. Ксенона отслабва ли с времето? На жената на сивика, обикновени крушки светят по-силно от ксенона ми. При дъжд да не говорим, направо нищо не свети. 

Каква марка ще ми препоръчате, и 4300К ли да търся или 5000к? Благодаря ви. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, D2S е.

 

Ксенонът определено отслабва с времето, да. Зарозовеят ли, отдавна им е минало времето за смяна. Поне ако предпочиташ да смениш лампите преди силата значително да е спаднала.

 

Ако смениш лампите, ще светнат доста (щом си забелязал, че не светят „напоследък“). Ако полираш фаровете (за предпочитане + фолио), ще светнат още повече. Ако почистиш и лупите, сигурно още повече.

 

За цвят – предпочитам 4300–4500. 5000 може да не ти хареса в дъждовно време.

 

За избор на марка / модел – ако търсиш добра производителност за похарчен лев, много по-важна е правилната геометрия на лампата (позиция на балона) отколкото марка/модел. И китайски лампи (стига да уцелиш добра геометрия) ще светят много близо до най-евтиния Осрам например. Между оригиналния класически Осрам и най-скъпите Найт брейкър лазер, разликата в светенето не е осезаема, а в цената е над двойна. Ако вземаш два пъти по-евтина лампа (но все пак качествена) и сменяш два пъти по-често, ще имаш като цяло много по-добре светещи фарове отколкото по-скъпа, по-рядко сменяна.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да.До 2007г. е с парт.номер 66040  след 2007-ма е 66240.

Edited by aleksandur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето как светят, като лявото ми стъкло е много зле и ше ходя да ги полирам. 

20211218_174143_copy_1209x1612.jpg

20211218_174218_copy_1209x1612.jpg

20211218_174058.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така като гледам, лявата си е заминала. Оригинално крушките с каква светлина идват на акорда? 5000к?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osram Xenarc Original D2S.
Модел: 66240/66040
Kelvin: 4300K
Lumen: 3200 LM
85V 35W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, но тези (с цвят 4300К) вече не се произвеждат. Актуалният модел на Osram Xenarc Original е с цвят 4150 – малко по-топъл. Линкът, който си дал, е със същата лампа, само не съм сигурен дали е последния модел. Но мисля, че можеш да намериш комплект за под 100лв, ако потърсиш.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://fenix-light.bg/osram-d2s-xenarc-original-ksenonova-krushka-za-predni-farove-na-kola-soft-cover-box-66240-1scb-35w-p32d-2-scb1.html

Тива намерих с 4150К и с цена около 100лв за 2. Въпросът ми е кой от къде си поръчва и кои сайтове са надеждни. Да не взема някой ментак с гаранция франция. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като купувах последно взех от ТехКо с отстъпка за 90лв двете. Провери Омега Лайт – имат добри цени като цяло за крушки и осветителни тела. Имат и магазин за автокрушки. На твое място нямаше да ме притеснява риск от ментета.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защо да не ме притеснява този риск от ментета? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами съмнявам се, а и не съм чувал, за ментета точно на ксенони на Осрам. Не е оборотно като масло на Кастрол например. Пък и си имат солидна гаранция.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лазер версията определено свети по-добре и има по-дълъг живот от обикновен Осрам, знам го от опит.

И сменяването на ксенон крушка няма общо с Н1 смяна.

Ксенон се сменя доста по-трудно.

Оригиналния Осрам е 4350К., поне на модела 2003-2005г.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Nikito82 написа:

Защо да не ме притеснява този риск от ментета? 

На самата кутия има код, който можеш да провериш в сайта на Osram

https://www.osram.com/appsj/trust/frontend/trust.do?locale=bg_BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гледах и лазер версията ама скъпо идва. 100лв за брой с 1 година гаранция. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, crown_bg said:

Лазер версията определено свети по-добре и има по-дълъг живот от обикновен Осрам, знам го от опит.

И сменяването на ксенон крушка няма общо с Н1 смяна.

Ксенон се сменя доста по-трудно.

Оригиналния Осрам е 4350К., поне на модела 2003-2005г.

Радо, не е така. Всяка крушка може да варира, но Осрам публикуват технически данни за моделите си. Средната дължина на живота е еднаква (3000часа), но най-долните 3% са със значително по-къс живот на Лазера – (2000 срещу 1500).

 

Цветът, според същите документи е 4150 срещу 4500. Преди години беше друго.

 

Мерили сме сравнение между силата на светене на нова класическа и нова найт брейкър лазер. Разликата е много малка. Не помня с точност, но от порядъка на 5%, мерено в тъмно на стена на 10м от колата. Основната разлика, която човек усеща след смяната, е, че старата крушка вече е отслабила светлината.

 

ПП: Добавям линкове. Цветът е дори 4100, а не 4150, както помнех.

 

Линк: Original

Линк: Night Breaker

 

Цъкни на data sheet

Edited by Pavel_Pavlov
Добавени линкове

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам останал чифт Осрам найтбрейкър лазер от Акорда и ще проверя какво пише на кутията.

Но по-добре свети на тъмно от оригинал версията.

Има фактор зрение, което е индивидуално за всеки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще се намеся и аз с няколко въпроса. Предстои ми смяна и на двете крушки. Нямам кой знае каква промяна в цвета, но осезателно светят по-слабо, отколкото преди година и половина. Купих колата с тях и при разглобяването на бронята (за да оправя прочутото увисване), видях, че е с китайски комплекти. Нищо фрапантно, тогава си светеха горе-долу о.к. По някое време смених единия баласт, щото изгоря, ама сега положението е отвратително, особено като вали.

Относно марковите: гледам обсъждате само Осрам. Филипса толкова ли е зле, че не го споменавате?

От местния "ксенон център", настойчиво ми предлагат едни "RayTech". Явно някакви "Китайчета" - не намирам никаква информация в нета, за тях. Ако някой има пряк опит с тази марка, ще бъде много хубаво, да сподели мнение. По принцип, с оглед на цената, не пречи да тествам и ако не харесам резултата, да мина на нещо марково.

Върти ми се и друга идея в главата.😀 Да сложа 55W баласти. Знам (на теория), че светлинния поток ще се увеличи, а цвета ще намалее в келвини. Но колко келвина ще трябва да е крушката, че цвета  да не пада под, да речем - 4100К? Разбира се, остава проблема с "живота" на крушката. Не е сериозно намерение, а само идея, но ще се радвам на споделен опит! 

Edited by I_Yordanov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно Филипс – не съм виждал предложения с техни лампи. Сигурно са хубави също. Ако са с не по-скъпа цена от Осрамките и имат нещо в цвят 4300–4500 (до 5000 за 55ватов баласт) аз бих пробвал на твое място.

 

Относно марката – чувал съм я и не съм чувал негативни отзиви, но не знам много. Слагай китайски 55вата ксенон, не го мисли. Свети много по-добре. Относно температурата, пада с ~300 до 500К, трудно е да се каже колко точно.

 

Ако ще слагаш китайски баласт в „местния ксенон център“, попитай ги дали ще запазят d2s цокъла и после можеш да ползваш стандартните за модела лампи, или ще трябва да купуваш от техните съвместими. Не че са проблемни сигурно, но е по-хубаво да си запазиш съвместимостта с оригиналните според мен. Иначе в АлиЕкспрес има адаптори за целта, които могат и в последствие да се монтират.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 23 часа, Nikito82 написа:

Гледах и лазер версията ама скъпо идва. 100лв за брой с 1 година гаранция. 

 

Мога да ти дам старите ми Осрамки, така и нямам къде да ги слагам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...