Jump to content
note

Миризма на бензин при палене. Нормално или...?

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

От вчера усещам остра миризма на суров бензин при запалване. Струва ми се, че не е от ауспуха, а по-скоро отпред - от страната на шофьора. Разнася се бързо и изчезва. По време на движение и на загрял двигател, както и при следващо палене през деня засега няма никаква миризма. На пръв поглед около двигателя и под колата всичко е сухо. След престой като вляза в купето също няма миризма.

 

Автомобилът пали и върви без проблем. Газова уредба нямам.

 

Може да е нормално и да е от богата смес при палене, но тогава не би ли трябвало да мирише от ауспуха? Дали някой маркуч не сълзи - тогава пък миризмата щеше да е постоянна. За съжаление нямам време да я карам на майстор сега. Какво мислите?

 

Вероятно няма връзка, но от време на време като паднат температурите веднага след запалване за 1 секунда се чува стържене откъм стартера/двигателя. Това мисля е обсъждано тук, май стартерът е за почистване/смазване? Точно вчера и днес обаче нямаше такъв шум.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следобед като я запалих проверих дали мирише в салона при затворени врати. Няма нищо. Отвън пак полъхна на бензин, но не можах да установя точно откъде. Отворих и капачката на резервоара, че е пълен - чу се малко свистене като издишане. Сигурно е съвпадение, но започнах да усещам проблема именно след като заредих догоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същият проблем на Зафирата.При мен беше от гарнитурата на кошницата ( датчика на нивомера ) Явно понеже не я пълня винаги до горе се разсъхва и се навлажнява и до като изсъхне минат две седмици.За това и пълня винаги на половина или малко от горе.

Не казвам,че при теб е това но пълненето до горе според мен има връзка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, аз винаги пълня догоре, но може да не съм обърнал внимание и винаги да е миришело...При теб в купето усещаше ли се?Иначе точно имам чувството, че нещо се навлажнява и като запаля изпарява и изсъхва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако винаги пълниш до горе а си го забелязал това от скоро отиди да прегледат колата да не стане беля.Или преди да я запалиш извикай някой приятел но да разбира поне малко от ДВГ и тогава палете и гледайте то ще се види щом е от коша.При мен миришеше в купето,много не приятно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и при мен е така и то най вече когато е по-студено навън и на студен старт. Това се случва само на първо палене за много кратко време, след което миризма няма въобще, аз обаче имам и газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, от колко време е така и проверявал ли си обстойно за течове? Аз лично визуално нищо не забелязвам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това при мен го забелязах в момента, в който времето застудя, пак казвам, че се случва само сутрин. Проверявал съм за течове, но нищо не откривам, според мен ако има течове би трябвало непрекъснато да има миризма, а да не е момента. На старата кола имах течове и миризмата беше перманентна, докато тук е друг случая. Предполагам като теб, че миризмата е от по-богата смес на бензина при първо палене, тъй като мисля, че при студен старт се използват long term тримовете, които са различни от short term.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото и моя стартер е тръгнал и днес съм я вкарал в сервиз за да го обслужа, ако има някакви течове ще ми кажат, в което се съмнявам, но ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.10.2018 г. at 10:32, note написа:

Може да е нормално и да е от богата смес при палене, но тогава не би ли трябвало да мирише от ауспуха? Дали някой маркуч не сълзи - тогава пък миризмата щеше да е постоянна. За съжаление нямам време да я карам на майстор сега. Какво мислите?

 

Мисля, че това, което си написла е причината за миризмата.  

Според мен нещо си се заблудил, че не е от ауспуха, защото хипотетично дори и да имаше миризма идващата от друго място ... миризма задължително има и от ауспуха, когато колата е студена, няма как да не мирише от ауспуха на бензин. Моята е така и всички бензинови Хонди, които съм виждал, също.

Другият вариант е да имаш пробив в изпускателната система .. и да излиза и някъде по-напред. 

Но ако е теч на бензин ... нямаше да го усещаш само при тези условия.

 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK, успокоително е, че не е само при мен. В момента нямам възможност да оставям колата в сервиз. Между другото днес май не усетих мирис. Но вчера изпуснах налягане от капачката на резервоара, а и вече съм минал петдесетина километра след зареждане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.10.2018 г. at 21:01, Митко Йотов написа:

Имах същият проблем на Зафирата.

Едната ми кола е Опел Астра и имах същия проблем,когато напълних бензин до горе. Под задната седалка има ревизия от която може да се изкл. ръчно бензиновата помпа.Под нея е фланец на резервоара,болтовете леко бяха разхлбени и беше намокрено с бензин.

Пукал ми се е маркуч на бензин в двигателя и ако е теч от двигателя си отвори прозореца или си увеличи вентилатора да ти вкарва повече въздух в купето.Ще го усетиш веднага.Но тази миризма би била постоянна .А при теб явно не е така,че би трябвало да е заради сместа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги. Днес я погледна майстор, направихме и компютърна диагностика.

Не се установиха проблеми с течове, обаче се оказа, че дроселовата клапа е за почистване и адаптация. Преди  6 хил. км. е правен реглаж на клапаните, но било препоръчително след това да се адаптира дросела. Според майстора това ще успокои и една вибрация на двигателя на празен ход, която се наблюдава в момента.

Не знам точно до каква степен процедурата ще се отрази на сместа. Като имам време ще я дам в сервиза и ще споделя резултатите.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ note

 

Би ли споделил дали след адаптацията на дросела споменатата вибрация на мотора изчезна?

 

И при мен се наблюдава същата.

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм намерил време да отида още, иначе ще споделя в темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа, най-сетне направих адаптацията.

Вибрацията на самия мотор изчезна, НО ако говорим за характерното за нашия модел треперене в купето при спрял автомобил - то определено не е от дросела и си го има, особено при включен климатик.

Друга промяна засега не усещам, ще трябва да покарам малко и да засека разхода.

Относно прословутата миризма на бензин - убедих се, че е напълно нормална, а и в сервиза не са открили проблем. Просто при студено време си вони и това е. В момента е топло и не мирише толкова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си тампоните на двигателя  при 1ген 5 на брой.С времето гумата върте в тампона старее и не обира вибрацията.Обстойно да ги огледа майстор един по един ,също ако се купи некачествен тампон вибрацията  може да се удвои.Ако са ти оставени и оборотите  на празен ход ниски също има вибрации.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 3/18/2019 at 2:06 PM, note said:

Такааа, най-сетне направих адаптацията.

Вибрацията на самия мотор изчезна, НО ако говорим за характерното за нашия модел треперене в купето при спрял автомобил - то определено не е от дросела и си го има, особено при включен климатик.

Друга промяна засега не усещам, ще трябва да покарам малко и да засека разхода.

Относно прословутата миризма на бензин - убедих се, че е напълно нормална, а и в сервиза не са открили проблем. Просто при студено време си вони и това е. В момента е топло и не мирише толкова.

Би ли споделил преди адаптацията какви обороти подържаше на празен ход. При мен държи 600-700 и има вибрации.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И преди и след адаптацията държи твърдо около 700 когато е загряла. Оборотите никога не са ми играли.

Мисля, че по спецификации трябва е 650+-50 без фарове и други уреди.

Почистването и настройката ги направихме заради една лека вибрация на самия двигател, която сега изчезна. Всъщност цялата процедура е препоръчителна и май няма много смисъл от нея. В момента разходът градско даже ми се е покачил, но съм изминал под 100 км.

Тампоните са оригиналните, проверени са.

Ако някой е намерил решение на вибрациите в купето при нашия модел, да подскаже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...