Jump to content
strunk0

Подмяна на маслото на ръчна с.к. CR-V 2

Recommended Posts

 Здравейте колеги,

нов съм във форума и пускам за първи път тема, като може вече да има такава, за което се извинявам  предварително.

Карам от близо година CR-V 2 със 2.0 бензинов мотор, като съм много доволен от машината. Но маслото в кутията ми е под нормалното ниво, искам да го сменя с ново. Гледах клипчета и разбрах,че може да се смени без спрециализирана намеса, като новото се налее от пробка, която била близо до акумулатора, почти като при автоматик на същия автомобил. Но лично аз не намирам въпросната пробка. Възможно ли е колата ми да няма такава, като в този случай как следва да налея новото масло, по стария начин през пробката на картера, от която ще пусна старото масло ли ?

  Какво масло се препоръчва за смяната, знам че трябва да е от Хонда, но такова не намерих и си закупих на Равенол 3 литра мтф2, дали ще е подходящо ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакам с интерес отговорите за минералката на 25 годининна Хонда, 2 литра ти трябват, пробките за източване  и наливане са на около 15см една от друга. Преди да купиш нещо не гледай само една абревиатура. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си Honda MTF (manual transmission fluid) от някое представителство на Хонда. Ето как изглежда:

 

762322536.jpg

 

 

Смяната на маслото в трансмисията става за 15-20 мин., много е лесно. Гледай това видео преди да го смениш. 

Ако нещо не ти е ясно след като гледаш видеото - питай.

 

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, strunk0 said:

 Здравейте колеги,

нов съм във форума и пускам за първи път тема, като може вече да има такава, за което се извинявам  предварително.

Карам от близо година CR-V 2 със 2.0 бензинов мотор, като съм много доволен от машината. Но маслото в кутията ми е под нормалното ниво, искам да го сменя с ново. Гледах клипчета и разбрах,че може да се смени без спрециализирана намеса, като новото се налее от пробка, която била близо до акумулатора, почти като при автоматик на същия автомобил. Но лично аз не намирам въпросната пробка. Възможно ли е колата ми да няма такава, като в този случай как следва да налея новото масло, по стария начин през пробката на картера, от която ще пусна старото масло ли ?

  Какво масло се препоръчва за смяната, знам че трябва да е от Ходна, но такова не намерих и си закупих на Равенол 3 литра мтф2, дали ще е подходящо ?

Преди да направиш нещо или купиш първо питай,не намерил масло ти къде искаш в кварталния магазин ли да е, знаел че трябва да е Хонда ама купил.................и какви клипове гледаш ,

ето ти го маслото

https://www.olx.bg/ad/honda-technosti-mtf-3-atf-dw1-cvt-f-dps-f-psf-s-antifriz-pro-honda-CID360-ID5DQy6.html

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най разбиращите  люде от масло са хондаджите шапка свалям. Един препоръчва мтф  другия атф. Абе силни сте 

Редактирано от fenabg
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
28 minutes ago, fenabg said:

Най разбиращите  люде от масло са хондаджите шапка свалям. Един препоръчва мтф  другия атф. Абе силни сте 

Незнам явно си в този форум за да спамиш или чел не до чел да отговаряш. Това че продавача е сложил снимка на АТФ първо аз не мога да променя ако си беше направил труда да отвориш обявата щеше да видиш  и че има МТФ

и цена за него

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Благодаря за помощта с клипчето и за съветите за маслото. Като го подменя ще споделя как е минала при мен процедурата и какъв е резултатът.

Относно това,че съм купил масло, преди да попитам, не беше точно така.  Но там където питах, търсих и разпитвах ми казаха ,че нямало. От  кварталния магазин отдавна не пазарувам за колите си, особено лубриканти.

Маслото, което купих е от проверен доставчик, че много ментета са залели пазара ни.Повече се страхувах да не попадна на менте, а не че няма да точно от производителя.  Човека ми каза,че е алтернативен вариант на оригиналното масло - Хонда, което той не може да ми достави. В крайна сметка си е мтф 2  масло, което надявам се кутията ми няма да отхвърли :)

 ТА сега за съвета с питането преди на направя нещо. Имам виене/бучене също може да се нарече/ отзад при колелата, което се получа  между 50-90км. Може ли да са гумите, които определено са много стари или е лагер на колелото? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитъм първо как разбра че маслато в ск кутия е под нормалнато ниво откъде го видя.Няма как да има масла на Хонда в всеки град. Темата за общите поръчки от немския сайт гледал ли си я ще ти помогне много да си вземеш масла на Хонда оригинални пояснявам не заместители и на доста по добри цени от тук.

Въпроса за виене то може и да е проблема в лагер,а сменял ли си маслото на задния диференциал,и да там се слага само  това.Има теми как става това.20180629_190818.thumb.jpg.dbec60f65051a166300b2896683b0613.jpg

За да не отидеш пак при този проверен доставчик пак и знаем какво ще ти каже.

За това какво ще сложиш е само твое решение по принцип маслото в скоростната кутия  ти не  е 2л просто толкова изтичат,и ти ще рискуваш да сложиш нещо друго освен Хонда , аз не бих си направил експеримента

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не сипвай различно масло от това. Поръчай го с общите поръчки:

 

https://www.ato24.de/en/honda-manual-transmission-fluid-0-946-l.html

 

Върни или продай Реванола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Не съм запознат с темата за общите поръчки, може ли линк или някаква друга информация за общите поръчки? Все още нищо не съм сипал в кутията, както и не ми пречи да върна Равенола на продавача. Ще изчакам да видя кака е работата с общите поръчки и ще преценя :)

Лагер не съм сменял, знам че им е слабо място на Хондите, конкретно заден десен лагер, но честно казано се надявах да е от гумите. И като по лек вариант, това с завъртането им, мислех да започна с него.

А, ако я кача на подемник и започна да въртя колела , има ли вероятност да установя дали вие лагер, или си трябват доста обороти за това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я текущата поръчка:

 

Прочети стр. 261 от тази книжка (owner's manual) за 2003 Honda CR-V, ако си с ръчни скорости или стр. 260, ако си с автоматични (може да се клика в/у сините номера на страниците и ще те отведе точно на съответната страница, без да скрол-ваш надолу):

http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/AH/ACR0303OM/enu/CR0303OM.pdfhttp://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/AH/ACR0303OM/enu/CR0303OM.pdf

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде професионалистите пишещи тук да ми кажат на каква база е хонда мтф 3 щото препоръчвате тъпотий. Масло на минерална база го искарахте по добро от такова на синтетична. Алоууу 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Па минерално с добавки.

Фен, не каза за Торкото обикновеното МТФ бива ли за евридейка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, CARPERA написа:

Незнам явно си в този форум за да спамиш или чел не до чел да отговаряш. Това че продавача е сложил снимка на АТФ първо аз не мога да променя ако си беше направил труда да отвориш обявата щеше да видиш  и че има МТФ

и цена за него

В този форум съм да следя за тъпотии писани от незапознати като теб. 

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диндин не искам да пиша при толко бликащи професионални исказвания. Аз карам бегачката  с торко ртф личните си коли с GL4+

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, аз цитирам Honda Owner's Manual. Обади им се да ги питаш. Може би, защото синтетичното масло ще разяде пластмасовите елементи в трансмисиятса, ако има такива. А и минералното MTF e рядко/тънко и с толкова добавки, че си издържа спокойно 50 000 км, колкото е интервала за смяната му. Изкарал съм над 150 000 мили с такова, на две различни коли и трансмисиите са били като нови - включват мазно и на -25°С.

 

 

Цитат

 

Фен, не каза за Торкото обикновеното МТФ бива ли за евридейка.

 

 

Не ти трябва Торко, карай си с Хонда МТФ. Торкото е само, ако ще караш на писта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този форум съм да следя за тъпотии писани от незапознати като теб.fenabg

Незнам защо си в този форум но тъпотиите ги пишеш ти и освен на очен лекар май и друг трябва да посетиш.

Ето още един път само за неразбралите като теб тук в ОЛХ има продавач който продава масла с марката Хонада-не заместители и припокриващи стандартите наХонда

https://www.olx.bg/ad/honda-technosti-mtf-3-atf-dw1-cvt-f-dps-f-psf-s-antifriz-pro-honda-CID360-ID5DQy6.html

За тези които ги мързи да отворят обявата първата картинка е за масло АТФ втората и описанието в темата е за масло МТФ разисквано в тази тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапанезе торко предлагат и за евридей каране масло освен RTF-a. Разрови се малко ще намериш че е проста минералка с присадки мтф3 и даже мотула 10в40 за трансмисий в някои случаи е по добър. 

А за по горния пост на лицето със стъпковото моторче няма го коментирам.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, @Japanese fever интернет ресърча го мога и аз.

За това говоря :

https://www.amazon.com/gp/aw/review/B005DTWT34/R1IP21Z7JI6ZBV/ref=cm_cr_dp_mb_rvw_7?ie=UTF8&cursor=7

Honda MTF си е точно 10W40 с добавки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карайте с каквото решите.

 

Ако трансмисията ти е за ремонт и искаш да я лекуваш с Торко (щот този в Амазон определено има проблем с трансмисията) - твоя воля.

 

Ако вярваш на някакъв случаен елемент на Амазон, а моето киснене по Хонда форуми и каране общо над 150 000 мили с МТФ наричаш интернет рисърч - твоя воля.

 

Ако Фена изкарва пари от ремонт на трансмисии и ти казва да караш с Торко или дори моторно масло, а ти пренебрегваш написаното от Хонда - твоя воля.

Редактирано от Japanese fever
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама много обичаш да извърташ нещата както ти е удобно. :D

Първо беше за писта, сега за развалени трансмисии...

Това, че караш над 150 000 мили с Honda MTF изобщо не е аргумент ПРОТИВ другите масла.

Ако пък мислиш, че Фена ще каже на някой да кара с нещо, което ще му прецака агрегат - бъркаш.

 

Ето например написаното от Хонда за двигателното масло:

Honda Motor Oil is the preferred
5W-20 lubricant for your vehicle. It is
highly recommended that you use
Honda Motor Oil in your vehicle for
optimum engine protection.

 

Я кажи сега ти пренебрегваш ли написаното от Хонда? Щото те знам, че не караш с Honda Genuine Engine Oil. :)

Според теб може ли да се пренебрегне написаното от Хонда за двигателно масло, но да се спазва на 100% за трансмисионно?

Отделно от Хонда казват, че може временно да се кара с 10W40 двигателно масло в скоростната кутия. ;)

 

Не ми отговаряй, че ако видя още едно мнение в тема, различна от Сивик 7 EJ6 D16Y7 ще получиш пак бан.

 

Я, чак сега виждам, че колегата @strunk0 ми е градски. Артик, тургай Ravenol-a, дет си купил.

Има си одобрението на Хонда спецификациите, няма проблем.

 

Honda 08261-99964 Genuine MTF Fluid 08798-9031

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш английски, преведи си - Preferred и Recommended. Я дай абзацът за маслото в скоростите, за да видим дали и там пише - “Preferred и/или Recommended”?

 

 

Според теб може ли да се пренебрегне написаното от Хонда за двигателно масло, но да се спазва на 100% за трансмисионно?”

 

Точно това искам да кажа! Най-малко сегашните моторни масла не отговарят на спецификациите на тези от края на 90-те и началото на 2000-та. А пък за синтетика в ръчна трансмисия - абсурд.

 

Но пак ти казвам - твоя воля.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   След всички съвети , както и всичко прочетено в тази тема ми остана само въпросът, дали да сложа този Равенол в кутията, след като и аз видях ,че е със одобрение от Хонда. Но @dindin ми отговори преди да си задам въпроса.  

 

  Да, градски сме, дори си мисля че се и познаваме, и то доста отдавна, но това е тема, която не е предмет на този пост :)

Благодаря Ви на всички за инфото, което ми дадохте. 

 

  Само да споделя с Вас, че след близо година шофиране на Ходна съм с много добри впечатление, като в тази връзка се замислям следващата ми лека кола да бъда акорд. А CR-V-о няма да се продава, защото ми върши чудесна работа. Моторът му е с номер К20А4, което не знам дали е по-добрия или по-лошия вариант, но работи безпроблемно.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Japanese fever написа:

А пък за синтетика в ръчна трансмисия - абсурд.

 

И обратното съм чувал, а синтетиката има доста предимства. :) 

Примерно в odyclub много хвалеха всякаква синтетика MTF, ATF. От Amsoil до Valvoline и т.н.

Няма смисъл да спорим и да пускаме линкове, Honda MTF може да се сложи на сигурно и няма да се сгреши, но далеч не е единствената опция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я и аз да се включа, че ми стана интересно, пък и не виждам ясно формулиран и конкретен отговор до момента... А също искам да попитам съвсем сериозно.

Та... Като гледам в ato24.de , Honda Ultra MTF-III (https://www.ato24.de/en/honda-ultra-mtf-iii-4-l.html)

е с OEM Number 08261-99964

"Хамериканското" Honda Manual Transmission Fluid ( https://www.ato24.de/en/honda-manual-transmission-fluid-0-946-l.html )

е с OEM Number 08798-9031

А RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 ( https://www.ato24.de/en/ravenol-mtf-2-sae-75w-80.html ) е с approvals: Honda 08261-99964 Genuine MTF Fluid 08798-9031, тоест и двете одобрения по-горе.

Става ли това масло RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80?

По-добро ли е и защо?

Или не става и защо?

 

П.П. Въпросите ми са конкретно към fenabg и към dindin. Но бих искал да видя мненията и на emod и Markony, ако е възможно.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега dandilov,

Вискозитета на Honda MTF  е много далече от 75W-80 и дори от 10W40. По-скоро е близък до 5W30 (ако не и по-рядко), защото е създадено с цел икономия на гориво и гладко превключване на ниски температури. Може да го видиш с просто око, ако имаш две шишета с разичлно масло. Отделно в книжките на Хонда пише, че само временно може да се кара с 5W30 или 10W30 моторно масло, докато стигнеш до някъде, от където може да си налееш Honda MTF. Днешните моторни масла нямат вече ZDDP и разни други добавки като молибден каквото има в старите масла, и ще си прецакаш трансмисията с тях.

 

Имайте го това предвид като хакате по-гъсти масла в ръчните трансмисии! Маслото освен зъбните колела смасва и валовете, на които са нанизаните тези зъбчатки и от там вискозитета е от значение, за да прониква маслото насвякъде по най-бързия начин.

Но това, както казха и по-горе е добре дошло за Фена и за Маркони. :) 

 

472500d1501528094-what-kind-transmission

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever

Цитат

MTF-3 is a GL-4 specification oil with 75w-80 viscosity.

 

преди 41 минути, dandilov написа:

П.П. Въпросите ми са конкретно към fenabg и към dindin. Но бих искал да видя мненията и на emod и Markony, ако е възможно. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани гл4 с който карам е точно 75/80  и го карам вече трета година ма едната. На бегачката съм карал с хонда мтф - гл4 75/80 и торко ртф. С годините съм имал повреди в кутията не от друго а от обороти на мотора. Най много поражения съм имал с мтфа. Затова казвам може да се кара но има далеч по добри масла за кутията.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно API GL4+ щях да коментирам и аз.

Равенолът от първия пост е MTF-2 с тази спецификация.

За Ravenol MTF-3 не мога да коментирам, но доколкото видях в сайта на ato24 не е GL4+, навежда ме на мисълта, че може би е за други приложения, друг вид кутии, LSD и т.н

 

Пиши в  Гугъл synthetic transmission oil vs conventional и излизат линкове с инфо защо аджеба синтетиката е по-добра.

 

Специално за ЦРВ 2 който и гайд да отвориш - на Yacco, Motul, Ravenol, Liqui Moly, ще видиш, че препоръчват алтернативи за кутията, НО за диференциала и хидравликата почти всички насочват към ОЕМ течности.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 става въпрос, а не за RAVENOL MTF-3.

Нека и колегата strunk0, който създаде темата, да знае, че може спокойно да си ползва Равенол-а MTF-2 SAE 75W-80.

Ако не съм прав - поправете ме.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, fenabg написа:

 

Дани гл4 с който карам е точно 75/80  и го карам вече трета година ма едната. На бегачката съм карал с хонда мтф - гл4 75/80 и торко ртф. С годините съм имал повреди в кутията не от друго а от обороти на мотора. Най много поражения съм имал с мтфа. Затова казвам може да се кара но има далеч по добри масла за кутията.

 

 

За писта ли говорим или за улицата?

Аз казах по-горе на диндин, че за улицата Honda MTF си е прекрасно. Казвам го, защото последните 10 години карам само с такова и съм изминал над 150 000 мили, пък нямам никакви проблеми. Разбира се сменям го стриктно на 50 000 км.

 

А иначе вчера си купих Валволин 75W-90, но няма да го сипвам в Хонда, а в друга кола.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво ме цитира а вникна ли в това де съм написал ?  Или едно си баба знае едно си баба бае .  Щом за една и съща цена мога ползвам нещо по добро ,ако ще  Сойчиро да го е бутилирал лично няма да го сложа .

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

 

За писта ли говорим или за улицата?

 

 

Не разбрах дали говорим за нормално каране - улица или състезателно -  писта. Това са две коренно различни натоварвания. На този въпрос ще ми отговориш ли?

Honda MTF, определено не е за каране на писта, както и 0W20 моторно масло не е предвидено за каране на писта, но и двете дават отлична защита и икономия на гориво, когато се кара с тях на улицата и се сменят на определения от производителя интервал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти параметри на мтф3 дерзай 


SAE Viscosity 75W-80
Density at 15C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, C -45
Viscosity at -40C, cP 60,000
Viscosity at 40C, cSt 53.2
Viscosity at 100C, cSt 10.50
Viscosity Index 190

 

На снимката това което ползвам. 

Screenshot_20180928-214736.png

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми отговаряй ясно е че за една и съща цена има и по добро. Колко и да увърташ няма ти се получи . 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а API GL4 ли е?

Ако не е има вероятност да ти прецака синхронизаторите, защото са бронзови (месингови) или там от какъвто цветен метал са направени.

 

http://www.clio197.net/threads/75w80-vs-75w90.57462/

 

Цитат

 

The renault oil is gl4, for phosphor bronze synchros

 

***

 

I'd stick with gl-4, some do use gl-5 which is not as friendly on the most fragile part of a tl-4!

 

 

The Difference between GL-4 and GL-5 Gear Oils as the Manual Transmission Fluid

https://www.linkedin.com/pulse/difference-between-gl-4-gl-5-gear-oils-manual-transmission-daniel-shi/?trk=aff_src.aff-lilpar_c.partners_pkw.10078_net.mediapartner_plc.Skimbit Ltd._pcrid.449670_learning&veh=aff_src.aff-lilpar_c.partners_pkw.10078_net.mediapartner_plc.Skimbit Ltd._pcrid.449670_learning&irgwc=1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе написали са фосфорен бронз ма пише и рено. Gl4+

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво прави @Japanese fever когато започне безмислена дискусия:

1. Измисля си опорна точка

2. Отваря Гугъл

3. Започва да подава фрази докато намери нещо, което подкрепя тезата му (без значение за 

4. Пуска линкове и цитати докато на всики им писне да спорят

5. Когато неминуемо бъде оспорена опорната точка повтаря 2, 3 и 4 с коренно различна опорна точка

6. Това се повтаря докато не се заключи темата, бъде докладван от потребители, получи бан или всичко изброено

 

За да не съм офф - в темата се обсъжда масло за скоростна кутия на ЦРВ втора генерация.

Спортно каране с такава кола гледах само на един клип в YouTube на Нюрбургринг май и не завърши много добре.

Мисля, че е ясно препоръките в темата за писта ли са или за ежедневка.

А пък да се намесва 75W90, за да налива масло (:)в спора си е направо престъпно и обърква колегите, което доста често се случва.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...