Jump to content
itcebel

Чистачките прекъсват

Recommended Posts

Чистачката за почистване на задното стъкло спира по 1/2 пъти при движение от дясно на ляво и още толкова при обратния ход!?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това 1/2 как да го разбираме?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един или два пъти,дано е по-разбираемо!?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега какво следва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва да се закара колата на ел майстор да отвори отзад механизма и да види проблема,първо проверете бушоните на тези които са спрели може да е от там.

Не се пробваите да отварята там личен опит отворих изпадна едно зъбно колело с едни пътеки по него които контактуват с мисля три пластини бяха,два часа и повече докато го наместа да работи в норма и много нерви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, 

от днес и моята чистачка спря да работи, преди прекъсваше от време навреме и то първите 5-6 маха след като я вклюа, после се оправяше...

Днес сутринта тръгна пак по същия начин... следобед ми се наложи да мръдна с колата и вече нямаше никой..:)..къде да търся бушон, реле за задната чистачка преди да се хвана с разглабяне...и ако имате някакви съвети...от хора патили от същия проблем

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...има ли някакво реле за мотора на задната чистачка? Свалих корите, смених бушона -  чистачката метна наляво надясно 5-6 пъти и бушона изгоря....сложих нов, чистачката пак тръгна, изминава си част от пътя и спира за известно време и после пак тръгва - така е и в двете посоки на движение...моторчето изглежда като ново няма следи от корозия, течове по него, не чувам никакви странни шумове при работа...Някой борил ли се е сериозно с този проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качете 2-3 снимки за да го видя как изглежда. По принцип масово се използва много прост механизъм - червяк върти зъбно колело, което чрез рамо движи малка зъбна предавка. Общо взето няма начин да се сглоби погрешно. Зъбното колело контактува през 3 пластини - едната е постоянен плюс, която няма контакт на изходна позиция на колелото, другата е плюс от лоста (импулс), която има контакт само в изходна позиция, третата е общ изход към мотора с червяка. Като се подаде импулс, зъбното колело се отмества и тогава започва да контактува постоянния плюс. Заради това колелото прави цял оборот дори вече да няма импулс. 

 

При задвижване на мотора, една верига се отваря и блокира следващия цикъл, ако е направено със забавяне. През един кондензатор веригата се затваря отново след известно време и така моторът може да направи нов цикъл. 

 

Това е принципно устройство на най-масово използвания механизъм, но не значи, че и на този модел е така. Ако е така - няма нищо сложно и може да го отвори всеки и да го ремонтира. Проблемът обикновено е в това, че през пластините минава ток, те се нагряват и след много цилки вече не се притискат добре към пистите на колелото, заради което спират да контактуват изобщо в определени участъци от пистата. От вибрациите може леко да се размести самото колело, а като се размести - пластината прави контакт и колелото продължава. 

 

Някои моторчета са така конструирани, че с времето навлиза вода между оста и корпуса ѝ, което води до корозия. Тогава обаче се наблюдава постепенно забавяне на движението в продължение на няколко месеца. Идва момент, в който колата е стояла няколко дни без задната чистачка да е ползвана, корозията протича в последен етап, оста блокира, чистачката не се движи, а шофьорът си мисли "Кво му стана на това изведнъж, до миналата седмица си работеше, сега не работи..." Ако блокира по този начин, през мотора протича голям ток. Това може да изгори него или бушона му. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, съвсем същото, което описах. Вижда се добре на снимките. През това време направих и една рисунка на колелото и пластините. На снимките се вижда, че няма как да се сглоби грешно. Колегата по-горе нещо е объркал, за да изхаби толкова време и нерви. 

 

В оранжевото кръгче са пластините. Черните линии между цветните кръгове са мостовете между пистите. 

 

Untitled.thumb.png.152086522a272d3597b04a0155702f51.png

 

На синьото идва импулс, колкото да придвижи колелото до там, където жълтото започва да контактува и предава към червеното. Като спре импулсът, колелото вече е на позиция, при която има постоянен +12 и си прави цял оборот, докато жълтата писта излезе от контакт. Тогава пак синята е влязла и чака новия импулс. 

 

Еми, успех, колега, дано да се справиш бързо и лесно. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, разглобих моторчето...оказа се че оста е клеясала - почистих я сглобих и тествах моторчето - тръгна много леко, но прекъсването пак го имаше не всеки път но го има, разглобих втори път почти на всички съставни части погледнах контктните пластини - без нагар по пъпчиците, почистих пистите по зъбното колело, почистих контактната повърхност на ротора, проверих четките...сглобих, тествах.... и никой, не мръдна и на милиметър  ... и шах. С мултицета тествах двата извода от моторчето - има съпротивление - значи четките опират в ротора, проверих и повечето от контактите - и с тях всичко е ОК...Не съм добър електричар и изпаднах в недоумение какво д проверявам и тествам още..в корпуса на моторчето до четките има няколко елемента, единият мисля че е кондензатор, може би керамичен поне на това ми прилича, две бобинки-здрави са, има още един елемент, но не знам какъв е и съм до тук...ще кача малко снимки..

20190320_151221.jpg

20190320_151242.jpg

20190320_151358.jpg

20190320_151415.jpg

20190320_152218.jpg

20190320_152246.jpg

20190320_152256.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клеясалата ос сякаш е запазена марка на задните чистачки. Напълни ли я с грес? Мислех, че поне в Хонда са измислили нещо, което да пречи на това, но изглежда и те са изпуснали момента. За съжаление не мога да кажа нищо повече така, само с гледане на снимки. Единствено ми идва на ум това - да не би да си почиствал с нещо, което е токоизолиращо и да е останал изолиращ слой по пистите на колелото? Другото - неволно да си подал напрежение към крачето за импулс, а не към постоянния +12, а колелото да не е било в изходна позиция? Третото - при всичко свързано - мери ли къде има и къде няма напрежение? В смисъл такъв - къде се губи по пътя? 

 

Тоя ротор добре ли изглежда? Да не е повреден той? Самото колело - имаш ли снимки на него и на пистите? Буксите пръска ли с контактен спрей? Провери ги с отделна мъжка кабелна обувка дали влиза хубаво, стегнато, без да се клати. 

 

Неприятно е когато проста механика не работи и не можеш да разбереш защо... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знае ли някой дали става мотора на задната чистачка от 2ра ген.  за 3ген.? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че машинките са различни.

Захвата  е друг, хода е различен , а и визуално са различни.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...