Jump to content
Anton_stype

Проблем с предни дискове и накладки Accord 7 изкривяват се постоянно

Recommended Posts

Здравейте на всички! Ще се радвам ако може да ми помогнете със съвети и насоки...

 

Карам Акорд 2007, 2.4 бензин, седан. Колата е като чисто нова и съм много доволен като цяло. 

Когато купих колата (нов внос швейцарка) смених 4 диска с накладки - Октомври 2017.

 

В сервиза ми препоръчаха да не давам много пари за скъпи дискове и ми предложиха Феродо дискове и Брембо накладки. Съгласих се.

След около  2-3 хил. км при спиране дори с 80-100 км се усещаше тресене, също така дисковете ръждясваха и стоеше много грозно на type s джантите.

Отидох за рекламация, измериха ги и имаше отклонение. В сервиза, който направи рекламация, казаха, че мога да доплатя за по хубави и тогава взех АТЕ 300мм предни , но останаха старите накладки Брембо. Отзад нищо не съм пипал, съответно защото няма как да се усети дали има проблем. 

 

С новите дискове АТЕ след около пак 2-3 хил.км пак започна да тресе...карах, карах, но почна да става неприятно и пак отидох в сервиза (Технопарт на симеоновско шосе.) Пак ги замериха казаха, че са изкривени и сложиха пак нови , които отново след ходене до Гърция и нашето Черно море почнаха да тресат. 

За няма и една година се изкривяват и сменям 2 комплекта дискове и третия е на път за смяна. 

 

Говорих с майстори тук там всеки казва или караш и спираш агресивно или материала (дискове спирачки) не е добър. Карам колата супер леко и икономично в града и извън и никога не спирам екстремно.

 

Имам право на още една смяна преди да мине една година гаранция в Технопарт и наистина не знам какво да правя. Дадох не малко пари и ако пак ги сменят и разтресе, ще трябва да купувам пак нови . Там провериха и спирачните апарати и казаха, че работят добре. И те не знаят защо става така.

 

От Юбико ми предлагат оригинални(х190лв бройката) или Ашика ( на по добра цена + ашика накладки) 

Какво мислите Вие? Какъв би могъл да е проблема? Дали, че останаха накладките Брембо, а не сложих АТЕ с новите дисковете на АТЕ. 

Някой има ли представа как да се оправи този проблем? 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те тия накладки ще излязат големи герои, щом след 3 смени на дискове нищо им няма . Трябвало е още на втората смяна на дискове да сложиш нови накладки АТЕ. Карам АТЕ от 5 год и никога съм нямал проблеми. Меки са и за около 150-200 км се напасват и колата спира перфектно. Махай го това брембо, сложи си АТЕ и си карай спокойно.

 

П.С. Айде хвърли едно око на сегашните си накладки и кажи има ли още "хляб" в тях да карат, че ми е много интересно...

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ами надявах се , че когато съм в голям сервиз те ще ме посъветват кое как да се смени...но уви..

Иначе сега като отида за трета смяна ще искам и нови накладки АТЕ с новите дискове. Защото сега и да ги сменя те вече тресат и май няма да има смисъл.

 

А, възможно ли е от това, че когато съм я карал на автомивка е могло да са горещи и от това да се кривят също?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са били горещи, е възможно, да. Но по принцип (някой ще ме поправи, ако греша) дискове и накладки е препоръчително да са една марка. Аз карам комбито вече близо 2000км с Феродо дискове и накладки отпред и проблеми нямам (тресене/скърцане/спиране/прашене и т.н.). Не е много като километри, ест, ще видим по-нататък.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Anton_stype написа:

 

А, възможно ли е от това, че когато съм я карал на автомивка е могло да са горещи и от това да се кривят също?

 

Ако си миеш колата на някаква автомивка на магистралата или някой град след планинско каране има някакъв шанс така да си ги изкривил, и пак нали трябва веднага почти след карането да си отишъл да я миеш и веднага да са я вкарали колата. 

Реално погледнато дискове да се кривят от темп. разлика е доста голяма рядкост, от автомивка още повече. Далеч по-реално е след няколко сериозни спирания да минеш през локва и така да ги скапеш. И пак това е доста рядък случай. Сигурно в 8 от 10 случая се касае до части менте и/или неправилен монтаж. 

Имаше един колега две години кривил предни дискове, щото задните му не държали грам и от там колата спирала почти на 100% само с предните, а е ходил на 2-3 места да му раздвижват задните апарати. 

Според мен иди някъде другаде да погледнат какво е положението със спирачките. Съмнява ме всички части, които си сложил досега да са менте. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има обширна тема за този проблем. Моля колегите да постнат линка тук, че в този "добре подреден" форум никога не мога да намеря нещо, кето ми трябва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука има писано за този проблем:

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever Пишеш "криви дискове" в търсачката.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, благодаря ви за съветите. 
Искам да попитам...сегашните дискове АТЕ са на не повече от три месеца, а накладките са от миналия Октомври. Погледнах накладките и са на около 50 % някъде. 

Дали да сменя веднага с АТЕ накладки на същите дискове или задължително трябва да са с нови дискове от началото. Да не стане да сменя с нови АТЕ накладки ( 119лв) и да няма ефект, защото дисковете са тръгнали.


В момента колата има  съвсем леко  вибриране  на волана при спиране с  80-100км и то се усеща само на супер гладък асвалт където няма неравности.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 hours ago, Pavel_Pavlov said:

Ако са били горещи, е възможно, да. Но по принцип (някой ще ме поправи, ако греша) дискове и накладки е препоръчително да са една марка. Аз карам комбито вече близо 2000км с Феродо дискове и накладки отпред и проблеми нямам (тресене/скърцане/спиране/прашене и т.н.). Не е много като километри, ест, ще видим по-нататък.

 

Първите дискове бяха феродо и за месец-два каране пожълтяха от ръжда...и тресяха супер много. Ръждата се появи по тази средната част на диска, която го държи за главината май се казва..но явно проблема дойде от това, че сложих различни накладки и дискове....а и най-вероятно не бяха оригинални. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
17 hours ago, Pascualle said:

Те тия накладки ще излязат големи герои, щом след 3 смени на дискове нищо им няма . Трябвало е още на втората смяна на дискове да сложиш нови накладки АТЕ. Карам АТЕ от 5 год и никога съм нямал проблеми. Меки са и за около 150-200 км се напасват и колата спира перфектно. Махай го това брембо, сложи си АТЕ и си карай спокойно.

 

П.С. Айде хвърли едно око на сегашните си накладки и кажи има ли още "хляб" в тях да карат, че ми е много интересно...

 

Изглеждат на около 50 %. Мисля да ги махна и сложа АТЕ накладки сега, докато диска е сравнително нов. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е, че още в началото не си тропнал с крак (след първите изкривени дискове). Аз лично не бих слагал нови накладки на дискове работили с тези накладки, с които караш сега.

За да се кривят толкова бързо, значи от първия момент в който тия накладки, с които караш, докоснат диска започват да го съсипват.

 

Хубаво е, да отидеш при някой който разбира от апарати, за да потвърди че всичко е ОК с твоите. Хубаво е също и главините да се проверят, спирачната течност, маркучите, АБС-а, ако вече не си го направил.

Моят съвет е да провериш всичко, което споменах преди да слагаш нови дискове и накладки, така или иначе ще трябва да ги смениш, но преди това си потвърди че всичко друго е тип-топ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dindin написа:

@Japanese fever Пишеш "криви дискове" в търсачката.

 

А защо не е закована като важна в съответния форум, тъй като се установи, че това е фабричен дефект?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога е установено, кой го установи и кога ни уведомихте? 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда са го установили и има recall за ремонт на предните спирачки на този модел.

 

Ами ако беше следил темата щеше да разбереш, че за тази кола и този проблем е имало гаранционен recall в САЩ - престъргване на дисковете, както са на главините и смяна на оригиналните накладки.

 

Пуснал съм линкове в какво точно се състои ремонта и какво се сменя.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://honda.oemdtc.com/131/front-brakes-judder-2004-2007-acura-tsx

 

https://honda.oemdtc.com/TSB/B07-021.pdf

 

 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Благодаря на всички за съветите. 

Реших да изчакам гаранциония срок на тези дискове изтича след 2 месеца. Надявам се до тогава да се разтресе още повече за да ги сменят отново гаранционно и тогава да сложа и нови АТЕ накладки с новите дискове. Това ще е четвърта смяна за една година. Ако тази смяна се осъществи ще закарам колата веднага за проверка на цялата спирачна система + главината за да изключа други възможни причини .

Не ми се рискува да слагам нови накладки АТЕ на тези дискове, понеже вече може да са тръгнали...

 

Казаха ми, че с индикаторен часовник се проверява биенето на главината и ако там няма отклонения, проблема е от това, че накладките и дисковете не са еднакви и не слягат добре и от там идва и вибрирането при по висока скорост.

 

Какво ще кажете за Ашика дискове и накладки ? Дайте и препоръка за изпитан и доверен сервиз в София...Други съвети и препоръки са добре дошли . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
25 minutes ago, Japanese fever said:

Колага, Благодаря за коментарите и съветите!

 От написаното в линковете разбирам, че с престъргване (refinish)  на дисковете и слагане на нови накладки проблемът се решава, така ли е ? Съветваш ли ме да го направя с тези дискове, които са на почти 3 месеца и вече има леки вибрации при 80-100 км спиране? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, престъргват се дисковете, ако вече не са под нормата за дебелина и се сменят накладките. Ако ги престържеш и станат по-тънки от спецификациите е възможно да ги изкривиш пак.

 

 

Най-важното е, че диковете се престъргват, докато са на колата, т.е. не се свалят:

 

Цитат

 

Refinish the brake discs using a commercially available on-car brake lathe. Refer to service bulletin 00-037, Brake Disc Refinishing Guidelines.

 

 

On-car brake lathe e струг, който престъргва дисковете, докато са на главините. Как и къде става прцедурата е описано в темата, която ти е дал goga-та - прочети я цялата, тя е само три страници.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно престъргването на диска изравнява повърхността (и съответно тресенето), но отнема от масата на диска (намалява капацитета за поемане на топлина) и не променя вече изкривената геометрия. Това са мои разсъждения и не знам колко практически релевантни са (например премахнатата маса може да е доста малко в сравнение с цялата на диска), но са си факт. Просто е компромисен/по-икономичен вариант спрямо смяната.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, Anton_stype написа:

 

Съветваш ли ме да го направя с тези дискове, които са на почти 3 месеца и вече има леки вибрации при 80-100 км спиране? 

 

 

Не знам, което е по-евтино. 

Хонда са написали изрично, че дисковете не се сменят, а само се пристъргват, докато са на колата. Дали това е за да имат по-малки разходи по ремонта (защото се е извършвал гаранционно) или нещо друго, само те си знаят. 

Ако са само на 3 месеца аз бих само ги престъргал, но също сложи нови накладки. Отделно проблемът може да не е в дисковете, а в нещо друго, което от Хонда са решили да ни го спестят. 

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 minutes ago, Japanese fever said:

 

Не знам, което е по-евтино. 

Хонда са написали изрично, че дисковете не се сменят, а само се пристъргват, докато са на колата. Дали това е за да имат по-малки разходи по ремонта (защото се е извършвал гаранционно) или нещо друго, само те си знаят. 

Ако са само на 3 месеца аз бих само ги престъргал, но също сложи нови накладки. Отделно проблемът може да не е в дисковете, а в нещо друго, което от Хонда са решили да ни го спестят. 

 

Сега се чух с ИНКАР сервиз. Могат да ги престъргат с Про кът незнам си каква машина, струва 70лв за двата предни диска , отнема 2 часа и препоръчаха нови накладки АТЕ за моите дискове понеже са АТЕ.  Ако имало проблем по главината, да не се притеснявам, защото дисковете се пристъргвали спрямо главината. Това не ми прозвъча много професионално.


Ценово звучи добре, но имам гаранция още 2 месеца и се чудя дали да не ги разтреса повече и да ги сменя с нови. А американската хонда- акура не е ли с по различна спирачната система от европейската...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

03-08 Хонда Акорд и 04-08 Акура (Екюра) TSX са една и съща кола: 

https://en.wikipedia.org/wiki/Acura_TSX 

 

Спирачките на ТSX - част от service manual-а:

https://cardiagn.com/2004-brakes-disc-tsx/

 

Всчики компоненти на TSX - целият service manual:

https://cardiagn.com/acura-tsx-2003-2008-service-manual-pdf/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, Anton_stype написа:

 

 Това не ми прозвъча много професионално.


Ценово звучи добре, но имам гаранция още 2 месеца и се чудя дали да не ги разтреса повече и да ги сменя с нови. А американската хонда- акура не е ли с по различна спирачната система от европейската...?

 

 

Кое точно не ти звучи професионално?

 

Ако има проблем с главините ще ти изкриви и новите дискове. За това подчертах по-горе, че Хонда не сменят дисковете, а само ги престъргват, защото проблемът, може би не е в тях. Toва са искали да ти кажат и от сервиза.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да вметна тука набързо - сервизната акция за спирачките на ACURA няма нищо общо с европейските акорди. Въпреки че колите си приличат на външен вид - това съвсем не значи, че цялата 7 гнерация акорд в целия свят е с дефектни спирачки. Малката подробност, че спирачките на TSX са различни с тези на акорда няма да я споменавам - който не вярва да погледне парт номерата на апарати, дискове и накладки. 

 

До колегата с кривите дискове - аз на твое място бих погледнал спирачните апарати и най-вече състоянието на водачите. Ако приемем, че в сервиза си разбират от работата и са монтирали всичко както трябва, като са почистили повърхността на главината, където ляга диска - остава проблема да е в апаратите.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, престържи си дисковете с procut машина, сложи нови накладки, напасни си ги 200-300 км и си карай колата. Много надълбоко се влезе в тая тема с главини, фабрични дефекти и т.н. Ако влезеш в сайта на procut, дори препоръчват престъргването на чисто нови дискове, именно поради разликите в геометрията на диска и главината. 

Преди 3 год., заради кофти накладки, престъргвах дискове в София за 50 лв. двата и останах много доволен. За мен това е най-доброто решение.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че парт номера ще е разичен, защото говорим за различна марка на различен контитнент, т.е. Хонда и Акура дилърите са съвсем различни бизнеси. Това, обаче не значи, че частите не са едни и същи. Както и бар кода на един и същи продукт е разичeн за различните държави.

 

Ама нали трябва да ходиш след мен като поклесар. Хвала да ти е.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си голям шегаджия обаче - защо тогава парт номера за бубините на TSX и акорд 2.4 е един и същ, нали са различни марки, бизнеси и континенти? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как така са еднакви, нали не били една и съща кола?

 

Акура TSX e Хонда Акорд R в Европа. Това колко по-различна кола я прави от обикновения Акорд?

 

Разбира се, че Хонда ще гледа да направи колкото се може по-малко recall-и, защото са за тяхна сметка. За САЩ, обаче, където са най-притенциозни клиентите и се продават най-голям брой коли и хората карат мин. по 15 000 - 20 000 мили на година - ще предпочете да го направи. А за Европа, където хората не четат чужди бюлетини и не се интересуват много-много - ще си блъскат главата и ще сменят няколко комплекта дискове и накладки, докато разберат, че проблемът не е в техния телевизор. 

И така Хонда ще икономисат няколко милиона долара от европейски recall. 

 

Друг е въпросът дали не е имало recall и в Европа, обаче никой дори да не е разбрал. Щот тези работи не се тръбят по новините. Който чете и е разбрал - са му ги шлайфнали гаранционно, който не - да се оправя сам.

Да не говорим, че тази процедура със шлайфането на място, сигурно трябва да се прави винаги когато се слагат нови дискове отпред.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак насра темата, ама как да е. Accord R в Европа няма - има Accord Type-S. Постарай се малко да разбереш написаното. Двете коли си приличат, но не са еднакви. Спирачките им са различни (поне отпред), сигурно имат и други разлики - затова написах че сервизната акция е само за USA, не е за целия свят.

 

П.с. ей опасен тоз Japanese пак намери конспирация :) виждам заглавията утре във вестниците - Дилъри по целия свят инсталират машини за шлайфане на дискове - защото Japanese Fever така казва, всички нови дискове ще се шлайфат, няма тън-мън.

 

 

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, разбрах.

Сменяйте тогава накладки и дискове по няколко пъти в годината и се радвайте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, Wyvern написа:

 

П.с. ей опасен тоз Japanese пак намери конспирация :) виждам заглавията утре във вестниците - Дилъри по целия свят инсталират машини за шлайфане на дискове - защото Japanese Fever така казва, всички нови дискове ще се шлайфат, няма тън-мън.

 

 

Не е коспирация и не е за всички коли, а само за тези при които Хонда са се осрали нещо при монтажа на главините, лагерите (или кой знае какво друго), към които коли несъмнено спада Хонда Акорд 7-ма ген и Акура TSX 1-ва ген. Нали не мислиш, че ако е по-лесно Хонда няма само да смени дисковете, кето е работа за 20-30 минути, ами ще ги шлайфа и то на колата?

 

Казвам, че ако аз имах Хонда Акорд 7-ма ген. и слагах нови дискове щях веднага след това да ходя да ми ги шлайфат, какот са на колата. А не съм казал, че на всяка кола трябва да се прави тази процедура. И да, казвма, че тази кола има хроничен проблем заложен фабрично. Какъв е точно, само човек, който е работил в Хонда би могъл да ни каже. 

 

може и да се поразтърся, но нали съм шегаджия с афинитет към конспирации. :lol:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever Продължавай в същия дух и ще получиш пак заслужена почивка.

 

На 10.09.2018 г. at 16:51, Pascualle написа:

Те тия накладки ще излязат големи герои, щом след 3 смени на дискове нищо им няма . 

 

Над това размишлявам още. :)

 

Колегата, пуснал темата - да не се юрнеш да шлайфаш чисто нови дискове! Игнорирай @Japanese fever и писаниците му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я ми изтрий мненията най-добре всички мнения в тази тема, а?

И на теб съм ти давал инфо за Атлантик Експрес (сеш ли се?), а после ми се правиш на мъж.

 

Айде, ако информацията не е вярна според теб, искам да я изтриеш!

После пак ме питай кой не те е уведомил като следващия колега пусне същата тема.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не бих стъргал гаранционни дискове.

Изчакай да ги смениш, тогава смени и накладките, но първо провери и другите неща, които препоръчах.

 

 

Относно еднаквостта на спирачките на ТСХ 1-ген със Акорд Еуро 7-ген, предните със сигурност са различни, пише си го в техните форуми - по- дебели са от на Акорда, което значи че и апаратите са други.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А главините и техния дизайн дали не са едни и същи?

 

Пак казвам, ако проблемът е в дисковете от Хонда няма да препоръчват да се шлайфат, а направо ще кажат да се сменят. 

 

Тези хора знаят по-добре от нас къде е прoблема, защото те са го създали. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, crown_bg said:

 

 

След месец отивам за поредна рекламация, защото си тресат и пак ще има отклонение...слагам и нови АТЕ накладки с новите дискове и веднага я вкарвам за проверка на апарати, главина и цялата спирачна система за да отстраня евентуални други причини. После ще карам и ако пак се разтресе ще пробвам и с престъргване на дисковете, защото вече няма да са гаранционни и няма да имам друг избор освен да пробвам и това...но дано да не стигам до там, а с новите накладки и дискове всичко да се оправи.

Препоръчаха ми сервиз в Овча Купел до Кауфланд...Слави се казва човека и работи само Хонди. 

Ще пиша тук какво става.

Благодаря на всички за съветите и коментарите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese Fever не мога да те разбера какво се опитваш да докажеш. Виж главината на колко модела Хонда и Акюра се слага. В Европа са 3 (Акорд, ФР-В и сивик) в USA са 7. Ако проблема беше там, мислиш ли че само 2 от всичките 10 щяха да са засегнати. В TSB-то, което ти си пуснал, от Хонда ясно са казали къде е проблема и това са накладките или по-точно фрикционния материал, от който са направени.

 

Освен това ти правиш ли разлика между recall и TSB?

 

Стига си търсил под вола теле, единственото което ще намериш е ..Й

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прочете ли цялата тема, която goga-та е дал по-нагоре?

Хората са карали и експреиментирали с много разлинчни дискове и накладки, и резултатът е бил един и същ. И тук, и в САЩ също.

 

Към автора на темата:

Колега, някога чувал ли си, че когато се сменят дисковете, задължително с тях се слагат и нови накладки?

А не, както ти си направил - нови дискове АТЕ със старите накладки Брембо. Или, ако не ти се дават толкова пари за нови накладки поне да ги беше челосал.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 minutes ago, Japanese fever said:

Колега, прочете ли цялата тема, която goga-та е дал по-нагоре?

Хората са карали и експреиментирали с много разлинчни дискове и накладки, и резултатът е бил един и същ. И тук, и в САЩ също.

 

Към автора на темата:

Колега, някога чувал ли си, че когато се смеят дисковете, задължително с тях се слагат и нови накладки?

А не, както ти си направил - нови дискове АТЕ със старите накладки Брембо. Или, ако не ти се дават толкова пари за нови накладки поне да ги беше челосал.

Колега, така ми казаха от сервиза където ми сменят дисковете, че няма нужда да сменям накладките...но ще го направя, за това и писах тук за да разбера повече 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...