Jump to content
hristo2299

Терморезистор или транзистор?

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Предвид не до там познанията ми по електроника и т.н., се опитвам да намеря проблема в моята вентилация, което спря на духа. Колата е - 1.7 CTDI - 3 врати. След като подадох външно на вентилатора ток, той работи. Но степените не работят, а духа една постоянна сила. След прочитането на няколко теми тук и на други места, някой наблягат на терморезистор, други на транзистор? Благодаря предварително. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпротивления брат, съпротивления, зад жабката трябва да са, май!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този пост има препратка към две теми по проблема ти, както и самата тема. Може би и при 7 ген. Сивик е така.

https://forums.hondabg.com/topic/106273-проблем-с-парно-и-степени-за-регулиране-препоръчайте-сервиз-в-пловдив/?do=findComment&comment=1057528198

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери къде се намира модула за управлението на твоята кола ,свали го и ще видим тогава според описанието ти какво е за смяна ,зависи дали е транзисторен или резисторен модула .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, borko 30 написа:

Намери къде се намира модула за управлението на твоята кола ,свали го и ще видим тогава според описанието ти какво е за смяна ,зависи дали е транзисторен или резисторен модула .

Ок, ще разровя и предполагам, че и той е някъде около вентилатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито една от степените ли не работи ,дори и максималната ?Ако е така провери първо да не е изгорял някой предпазител .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, borko 30 написа:

Нито една от степените ли не работи ,дори и максималната ?Ако е така провери първо да не е изгорял някой предпазител .

Когато подадох на вентилатора, работи на максимална степен. Но започна ли да въртя, не намаля... Бушоните съм ги проверил, няма изгорял. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, hristo2299 написа:

Когато подадох на вентилатора, работи на максимална степен. Но започна ли да въртя, не намаля... Бушоните съм ги проверил, няма изгорял. 

borko 30 свалих ето това - https://fr.aliexpress.com/item/SmartSense-Heater-Blower-Fan-Resistor-For-Honda-Civic-Accord-Acura-RSX-79330S6A941-79330-S6A-941-RU/32813715317.html?src=google&albch=search&acnt=479-062-3723&isdl=y&aff_short_key=UneMJZVf&albcp=345105676&albag=16802497996&slnk=&trgt=aud-30186416528:dsa-88692509356&plac=&crea=86783068396&netw=g&device=c&mtctp=b&memo1=1t1&albbt=Google_7_search&aff_platform=google&gclid=CjwKCAjwrNjcBRA3EiwAIIOvqyUh7jNYvvmdQtgaPFCKI-rYQSIT0Vs7-7e35qVhqNuaqbP4hEQt8hoCREoQAvD_BwE!

 

В крайна сметка - явно е транзистор и изобщо има ли терморезистор, тая кола..? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е плочката със съпротивленията за степените на вентилатора.Просто е добавен радиатор за по добро охлаждане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази кутийка която си свалил,не се ли отваря ,за да видим какво има вътре .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, borko 30 написа:

Тази кутийка която си свалил,не се ли отваря ,за да видим какво има вътре .

Отваря се да, има една платка. А има ли някакви стойности на които да отговаря, за да мога да замеря, дали работи? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резистори ли има на платката ,снимай я ако можеш.Ако са резистори ,мериш ги съм омметър да не са прекъснали един по един .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно за това говорите. Преди два месеца същия проблем вентилатор спря. Беше изгорял терморезистора смених го и готово.
Взех го от елемекс за 40стотинки.
138 C° 2A - мисля че са тези стойноститеIMG_20180705_184525.jpegIMG_20180705_184407.jpeg

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от снимката на Чавдаров като го гледам така ,изглежда ми на транзисторно управление ,от дясната страна на снимката ми прилича на запоен мощен транзистор -от лявата страна вероятно има запоен термофус ,въпросния за който колегата говори и е прекъснал при неговия случай .Христо ,отвори твоето за да видим с какви елементи е и какво ще сменяме .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Христо,ако не съдействаш ,не знам как ще ти решим проблема ,имам желание да ти помогна ,но без твое участие не става просто .

На някои марки пробива този транзистор -мощен полевак ,и работи само на последна степен вента .При тебе не разбрахме резисторен блок ли е или транзисторно управление .

Редактирано от borko 30
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.09.2018 г. at 23:49, borko 30 написа:

Христо,ако не съдействаш ,не знам как ще ти решим проблема ,имам желание да ти помогна ,но без твое участие не става просто .

На някои марки пробива този транзистор -мощен полевак ,и работи само на последна степен вента .При тебе не разбрахме резисторен блок ли е или транзисторно управление .

Здравей, borko 30, съжалявам за закъснението. Терморезистор е като на снимките на Чавдаров. Намерил съм частта и ще го сменя в най-скоро време, надявам се да е от него. Благодаря за съдействието. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измери на изводите му на платката ,трябва да дава пълно късо ,ако е изправен ,или безкрайно съпротивление ,ако е прекъснал .Смяната му е малко пипкава -транзистора също се отпоява за да излезе платката .На колко градуса е оригиналния термофус ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Транзистора е хванат за радиатора с малко болче не е нужно да се разпоява. Съвсем леко се избутва пратката като се внимава да не се скъса някое краче на транзистора. Новия терморезистор който ще сложиш сигурно няма да е като дефектиралия като размер затова като го слагаш го изолирай.

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елемента е термофус или термопредпазител ,не е терморезистор .Има си температура на прекъсване и ток на прекъсване ,колегата първо да го замери без да го сваля ,ако не дава връзка след свалянето да му види точните параметри за смяната .Най -безопасно е с отпояване на транзистора ,после се отвива болта на транзистора към радиатора и се проверява пастата ,ако е твърда се сменя с нова ,ако не е се сглобява всичко по обратния ред .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...