Jump to content
storm222

Проблем с Dpf филтър и намалена мощност

Recommended Posts

Здравейте, имам следния проблем с Honda Accord 2,2 diesel 8 генерация.

Първоначално ми светна лампата за ДПФ - а и то направо аварийния режим от там колата намали мощноста,

закарах колата в сервиза от там ми казаха запушен ДПФ ,свалиха ДПФ-фа и го почистиха машинно ,след което трябваше

софтуерно да се премахне грешката която показваше компютъра , след 3 дни мъки най-накрая успяха дам ахнат грешката .

Междувременно казаха че единия температурен датчик на ДПФ - а  показвал входна температура от 10 градуса и бил заминал и трябвало и той да се смени,

като цяло колата след това се оправи.  След около 300-400 км ми светна лампата CHECK SYSTEM ,като този път мощността на колата беше ограничена до 75 км/ч.

Закарах я махнаха грешката -номера на грешката беше-   P2002 -(ниска ефективност на дизеловия филтър) , след около 200 км светна отново CHECK SYSTEM  и колата пак е с намалена мощност. Интересното е че когато загася колата и запаля отново колата не е с намалена мощност , след 10 км горе долу пак губи мощност както описах 

по-горе. Междувременно след първоначалното "оправяне на ДПФ-а" закарах колата в Бултрако да я закачат за пълна диагностика , от там ми кзаха че филтъра е наистина свалян и почистен и компютъра показвал няколко % замърсяване което било направо нищо, казаха че всички с-ми работят без проблем.Ще бъда благодарен ако някой изкаже предположение от какво може да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,


Интересно и тъжно, интересно е защото вярно има бая сензори (скъпи) по може би топ 3 на най-малоумната система интегрирана в автомобилите ни и тъжно, че си стигнал до тази ситуация. Преди време (година) моята Хонда имаше сходен проблем, директно влезе в авариен режим (дпф лампа с удивителен) и ограничена мощност описал съм проблемите и какво стана в тази тема: 


Експертите от Дунев тогава споделиха, че въпреки че не е тотално изцапан може някой от датчиците (диференциалния за налягане) да е дал фира, сега проблема е, че този датчик е 1100 лева, за сметка същия такъв но за немска бангия е 100. Ето тук някой път си припомням защо не трябва да карам дизел никога повече в БГ:

 

https://www.parts-honda.uk/honda-cars/ACCORD-TOURER/2012/22-ES/ENGINE/CONVERTER-DIESEL-/17TL4C01/E__3420/1/1410

 

Цените са ориентировъчни, но мисля че парт номерата са както трябва.

 

Драскай за ъпдейти ако имаш възможност, вълнувам се от такъв тип проблеми.

 

Редактирано от GeorgiD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(диференциалния за налягане), точно за този ми каза човека при който я карах първоначално, до колкото разбрах датчиците по ДПФ- а са 3 единия който мери температурата в началото, един който я мери в края и един вътре някъде .  Ще я карам пак в Бултрако да видят от къде идва точно тази грешка, преди малко се обадих в един сервиз за ремап от там ми казаха 750 лв. като колата ще стане 180 коня  и ако наистина е от тоя датчик ще махам цели ДПФ колкото и да не ми се иска. Но въпреки всичко не мога да си обясня защо когато е изгася и запаля отново колата има мощност и я губи след 7-8 км

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам теория базирана на догатки, ламБата светва след като този датчик е ззамерил завишено налягане (цапа се питата и се понижава пропускливостта -> завишава се налягането),   предполагам потокът от изгорели газове малко или много зависи от работна температура и количество изгорено гориво, бих го намерил за нормално да светне след 7-8 км но зимата, сега по-скоро човек разбиращ от тези неща трябва да си даде мнението.

 

Можеш ли да питаш в Бултрако какви са цените на тези датчици по ДПФ-а ?

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола е със софтуерно премахнат филтър, но физически си е там. Според мен това е добра алтернатива. Колата не хвърля сажди,  също така на техническия преглед лично ходих да видя дали са в норми показателите - в норми бяха. Единственото, което не видях тогава, е дали показателите влизат в стандарт Евро 5, или са по зле. Не се бях сетил тогава - на следващия технически ще проверя.

 

Не мога да препоръчам къде да се нарпави тази интервенция, защото аз колата я купих в това състояние, а тя е правена в Италия някъде... От Бултрако и от сервиза на Слави ми казаха, че е направено читаво и да не го пипам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха интересна заобиколка, питане за теб, притеснения дали в някакъв момент това ще се запуши и ще почнат проблеми ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм наясно как функционират точно , иначе за цени мога да ти кажа:

 1 - този който е на входа все едно е вързан към ламбдата е 200лв - поръчвал съм го от bosh

 2-на снимката струва 600 лв нов 

за третия който казваш за налягането си нямам идея.

 

Софтуерното премахване е решение донякъде , незнам дали е достатъчно да се "каже" на компютъра няма повече да влизаш в авариен режим , доколкото си мисля технически въпроса няма да се отстрани , колата няма да влиза в регенерация и филтъра ще запушен , най-вероятно след време може да има последствия по цели мотор като се започне от турбото

0-02-05-6b45f2878a5ee344cde017ce8d1064aeae4bb1bf8594f91fb5deacefa2beebbb_f61fe469.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питал съм се същия въпрос, дали не може да се "запуши". Пак по моя информация самото софтуерно премахване не е просто да се изключи. До колкото знам целият модул (компютър) се сваля и се пренаписва отгоре нов софтуер (моят компютър видимо е свалян, даже има с маркер писани някакви работи...), който пак прави регенерации, но ги прави по различен алгоритъм. Тези допълнителни "логики", за да се сложат на компютъра, имат страничен ефект - круиз контрола спира да работи (моят не работи). 

 

Не мога да претендирам, че това е истина. Не разбирам толкова, това са ми го казвали от два различни източника. За 55к километра все още не съм имал проблем с ДПФ, или поне не съм разбрал да имам. Може и да се дължи на факта, че карам доста извънградско. Колата по километраж е на 155к километра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dzrasd написа:

Моята кола е със софтуерно премахнат филтър, но физически си е там. Според мен това е добра алтернатива.....

........От Бултрако и от сервиза на Слави ми казаха, че е направено читаво и да не го пипам :).........

Цитат

 .......Тези допълнителни "логики", за да се сложат на компютъра, имат страничен ефект - круиз контрола спира да работи (моят не работи).......

 

И кое е вярното от двете удебелени, че според мен не вървят заедно ?

 

п.п. Забравих да ви кажа, да проверите в Бултрако, дали за вашият автомобил е предвидена сервизна акция, за промяна на софтуера на горивната система, именно заради проблемите с ДПФ филтъра . Има такава акция точно за Акордите с този двигател между 2011 и 2013 година. 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Emicha написа:

 

И кое е вярното от двете удебелени, че според мен не вървят заедно ?

 

 

Ами за да се "махне" читаво, спира да работи круиза. Слави ми каза, че в неговият опит не е виждал Акорд, който да е с премахнат софтуерно филтър, да не прави проблеми, и да има круиз.

 

Лошото е, че мога да си базирам мнението/решенията само на това кой какво ми е казал... Но тъй като до сега проблеми не съм имал, не ми се рискува да дам една торба пари да ми пипат по компютъра и евентуално да ми оправят круиза, след като човек с добра слава ми е казал, че той такъв сценарий не е виждал до сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Emicha написа:

 

И кое е вярното от двете удебелени, че според мен не вървят заедно ?

 

п.п. Забравих да ви кажа, да проверите в Бултрако, дали за вашият автомобил е предвидена сервизна акция, за промяна на софтуера на горивната система, именно заради проблемите с ДПФ филтъра . Има такава акция точно за Акордите с този двигател между 2011 и 2013 година. 

 

 

Питане, точно за Акорд с двигател N22B1 ли е тази акция ? Моят Акорд е произведен 26.11.2009, регистриран е на 10.01.2010..... влиза ли не влиза ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато първоначално им закарах колата ми казаха че разполагат с най-новия софтуер и дали съм искал да го качат, попитах ги добре ли е колата да с този софтуер и ми казаха „да добре е , обаче незнаем какви аномалии може да се появят след това„ което ми се стори доста странно.

 

 

П.п ..  На 4-ти ще я карам пак да ми кажат от къде идва проблема и ще пиша

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, GeorgiD написа:

 

 

Питане, точно за Акорд с двигател N22B1 ли е тази акция ? Моят Акорд е произведен 26.11.2009, регистриран е на 10.01.2010..... влиза ли не влиза ли ?

 

До колкото си спомням, казаха че акцията е за коли с двигател N22B3 и то за произведени в определен период,  с определен VIN - от този до този.

Това не пречи да се провери.

И щом има писан нов софтуер, значи са установили нещо нередно и може би, са го отстранили.

На моето CR-V, когато ходих при  акцията за подмяна на възд.възглавници, му смениха софтуера, докато чакаха отговор от централата дали влиза в акцията,  въпреки че после се оказа че не е влизало. Видими разлики не усещам, но смятам че е за добро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същество.

Колко струва физическото премахване на дпф-а, плюс софтуерно изключване и препрограмиране на компа и къде?

Отговора ще е полезен на много колеги.

Явно това е единствения вариант.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Физическото премахване е най-малкия проблем.

Софтуерния е този който дава проблемите и е около 500 лв.(+-200лв.), според зависи кой "специалист" го прави и какво ти обещава.

И немога да се съглася, че премахването е единствения вариант (лично мнение). 

Ако не може да се изчисти, нещо е прецакан, стопен или счупен, има алтернатива за нов.

Естествено варианта Бултрако отпада - заради безумната цена.

Както споменах скоро в една друга тема,правих гърне на друга кола в Ем комплект и докато чакам ги питах евентуално за такъв филтър - офертата им беше, че могат да доставят чисто нов филтър, с две години гаранция, за около 800лв.

Така че цените падат и има решение.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, този чисто новия дали няма да представлява свален от горубянка и изчистен машинно при тях но с гаранция е супер, според мен реалната цена на това трябва да се определя от качеството на частта а н както в Бултрако. 

 

Има и друго което загатнах в по-ранен пост, хора, Хонда са безумни в цените си за датчици по тази система сериозно, не може сензор за деференциално налягане да е 1100 лева моля ви...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят DPF е премахнат в Русе преди 3,5 години(катализатора си е на мястото).Всичко по колата си работи(включително и круиза).Колата върви много добре след физическото,софтуерното премахване и ремап. Няма никакви пушеци и ускорява страхотно.Акорда е 2.2 I-dtec автомат 2009.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, sparky79 написа:

Моят DPF е премахнат в Русе преди 3,5 години(катализатора си е на мястото).Всичко по колата си работи(включително и круиза).Колата върви много добре след физическото,софтуерното премахване и ремап. Няма никакви пушеци и ускорява страхотно.Акорда е 2.2 I-dtec автомат 2009.

 

Може ли да поясниш как катализатора си е там при условие, че хардуерно е махнат ДПФ-а ?

 

Какъв разход извън града имаш със този автомобил автомат и дизел ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, след поредното посещение в Бултрако-Пловдив нещата изглеждата така:

Първоначално ми казаха че грешка P2002 - Ниска ефективност на дизеловия филтър , тая грешка била свързана с диференциалния датчик за налягане (1100 лв.) , обаче след замерване се оказа че той си работи нормално и без отклонения ,попитах ги откъде идва грешката след като дпф е чистен те ми кзаха че за много малко време във филтъра се образуват частици 5г/за няколко км, което било много от там колата се опитва да влезе в регенерация повишава температурата в ДПФ-а но не успява да изчисти филтъра и колата влиза в авариен режим.Като цяло много противоречия в това Бултрако , от една страна датчиците са наред ДПФ-а е чистен и трябва да работи както трябва , а от друга филтъра се пълни  боклуци  и  регенерира постоянно.Почти съм сигурен , че и те не са наясно за какво точно става въпрос , точните думи на момчето където беше там „дошло му е времето„ , и ми каза ако искам да ми го сменят с нов чиято цена е 5200лв. Попитах го дали познава парите тоз човек................ . Взел съм решение с елиминирането на ДПФ-а изцяло физически и софтуерно + 30 коня отгоре .

 

Само да отбележа че досега опитите ми да се справя с тоя ДПФ ми струваха към 700 лв.  Чистене 300 + 200 ламбда +200 диагностики и кво ли не - няма смисъл от гадатели и хора които не знаят за кво става въпрос.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
23 minutes ago, storm222 said:

„ , и ми каза ако искам да ми го сменят с нов чиято цена е 5200лв. Попитах го дали познава парите тоз човек................ .

 

Бултрако, с каква надценка работят..500%. Части за болиди от Ф1 и Ф 35 самолети ли продават...Що за ненормалщина?..да предлагат филтър за 5000лв. Тези са за линч и съд! :rant:!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като пуснете запитване до Honda UK примерно цените как са? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не очаквай чудеса,почти същите ще са.:)Какъв омагьосан кръг само..?Абе я ги изчервяйте и не си хвърляйте парите на вятъра,видя се че изхода с траен ефект,си остава този.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, въпросът за цената беше риторичен. :)

Sent from my Aquaris X5 using Tapatalk
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неоригинален с доставката е около 800 паунда..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички, в крайна сметка премахнах DPF-a физически и софтуерно, цялата манипулация беше извършена в Madness Пловдив,

резултата е елиминиране на филтъра запазване на катализатора повишаване на мощността с 40 коня (от 150 на 190 ) и повишаване само с 30 нм, 

минал съм около 2500-3000 км разход извънградско 5.5-5,8  - градско 6,5-6,8  без никакви пушеци . 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то и като пръднеш не се вижда, ама да не ти развалям кефа сега. :)

 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.10.2018 г. at 15:47, storm222 написа:

Здравейте на всички, в крайна сметка премахнах DPF-a физически и софтуерно, цялата манипулация беше извършена в Madness Пловдив,

резултата е елиминиране на филтъра запазване на катализатора повишаване на мощността с 40 коня (от 150 на 190 ) и повишаване само с 30 нм, 

минал съм около 2500-3000 км разход извънградско 5.5-5,8  - градско 6,5-6,8  без никакви пушеци . 

Колко те одръстиха?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...