Jump to content
Trapp

Хонда Акорд 2.0 2007 малко помощ

Recommended Posts

Здравейте,преди 2дни закупих даденият автомобил(фейслифт от Англия). Та ето ми ги и въпросите:

1. Имам си оригинален диск за навигацията,но е малко надраскан и по някога вади ерор. Като го извадя и позачистя малко тръгва,после пак ерор. Трябва ли постоянно дискът да е вътре или може да се запише някак. Навигацията и без това не ми трябва,но е дразнещо. Предполагам и така да си остане няма проблем?

2. Чейнджърът за 6-те диска как се ползва,бутам си дисковете и те си влизат и това ли е.Записани дискове чете ли,или да не рискувам да сагам.

3.Как работи круиса,до сега не съм имал круис контрол.

4. Стоят си и страничните бутони на волана със слушалка на тях,това означава ли че има и блутуут и как се включва.

5. Колата е на 113 000 мили от един собственик,със сервизна история от Хонда. Трябва ли да обърна внимание на нещо,като за смяна и т.н.Колата ще се обслужва само със оригинални части.

6. Размерат на гумите ми е 205/55/16 ок ли са. 

7. Има едно копче на огледалото за задно виждане,то за какво е. Свети си една светлинка и толкова,като го натисна изгасва и после пак се появява.

 

Ами това е ако се сетя за още нещо ще питам,вече усърдно се ровя във форумът. Надявам се не са прекалено глупави въпросите ми. Като цяло съм впечатлен от автомобилът. Не ми се слиза дори. А за скоростите просто нямам думи,всяка една предавка си знае мястото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.Като светне зелено слагаш диск и тръгва  Чете записани дискове. Ама има , някой дискове не ги чете. 

3. Натискаш копчето круйз и ти светва на таблото , после като си харесаш скорост натискаш другото копче Сет и вече си на авто. Като натиснеш спирачката или cancel ,бутона се изключва. 

4. Значи натисни копчето за вдигане на слушалката , ако ти говори някой значи ти работи блутута , ако не ти приказва никой значи не ти работи. Да ги свържеш с тела е лесно , ама ти трябва доста нерви. Има инструкции за блутута. 

Ако не знаеш дали е са сменяни масло филтри си ги смени. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6.Размера е точен.

7.Индикатор за включен димер на средното огледало,против заслепяване от светлините на заднодвижещия автомобил през тъмната част от деня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я оставих да поработи около 20-тина минути. Загря добре,но температурата не успя да стигне до средата,имаше поне 4-ри деления още,а двигателят си позапари. Погледнах под капака и видях,че антифриза е над максимума,дооста. Мисля да го източа малко и пак да пробвам. Ако не помогне,ще сменям температурният датчик. Какъв да е,рук от ибей мога само да пазарувам части и няюа много резултати. Има и за 15  паунда ,има и за 32,35 паунда?Видях как става и е лесно,антифриза източва ли се предварително?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че температурата не е такава, каквато искаш да бъде, не означава, че е повреден датчикът. Ще се получи така, че ще купиш, ще го смениш и температурата пак ще е такава. Тогава ще започнеш да псуваш по търговеца, което няма да е коректно. Източването на антифриза е лоша идея. Той винаги е над максимума, когато колата е работила толкова време. Трябва при напълно изстинала кола да е между минимума и максимума. 

 

За да установиш проблема - започни с тест на работата на термостата. Сутрин рано като е изстинала колата - вдигни капака и пипни двата маркуча, влизащи в радиатора и запомни колко са топли/студени. Пипа се близо до радиатора. Запали колата и я остави да работи на празен ход, докато видиш, че стрелката се помести от най-долната позиция с 2-3 мм, просто да не е най-долу. Не я чакай повече. Пипни отново маркучите. Ако термостатът не е повреден и затваря плътно - единият маркуч ще е по-топъл, а другият - трябва да е така, както е бил преди да запалиш - студен. Ако обаче и двата са еднакво топли, значително по-топли отколкото преди да запалиш, и стрелката едва-едва е отлепила - това е сигурен знак за повреден термостат. Трябва да се смени той, а не датчика. 

 

---

 

Круз-контрола вече са ти описали как работи, а в допълнение имай предвид следното:

 

Зададената скорост се отменя по 3 начина: с бутона CANCEL, с натискане на спирачките и с натискане на съединителя, за коли с ръчна скоростна кутия. Големият бутон работи с функциите, изписани на него с ГОЛЕМИ букви преди да си задал скорост, а фнкциите с малки букви са активни при вече зададена скорост. Например:

 

* За да зададеш скорост, натискаш бутона SET. После за да намалиш зададената скорост - отново него. 

* За да увеличиш вече зададена скорост - натискаш ACCEL.

* Ако по някаква причина си прекъснал движението със зададена скорост, може да възстановиш последната зададена скорост преди отмяната, като просто натиснеш RESET. Това е полезно, ако се движиш със 140, настигнеш бавно-движещо се МПС, натиснеш спирачки и намалиш до 100. После вместо да даваш газ с педала и да натискаш SET, може просто да натиснеш RESET и колата ще ускори до 140. 

* При зададена скорост, можеш да увеличиш скоростта инцидентно, като натиснеш педала на газта. След като го пуснеш - скоростта ще падне до зададената. Натискането на газта не променя настройките на круз-контрола.

 

Важно: при вече зададена скорост (например 120) и ускорение с педала на газта (например до 140), натискането на бутона SET/ Decel.  няма да установи скоростта на 140, а ще я намали до 118, защото както казах по-нагоре - при зададена скорост функцията му е само за намаляване на зададената скорост. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговорите. Ясно,няма да пипам за сега нищо. Ще направя този тест за здрав термостат. Днес забелязах,че индикаторът(светлинката) на копчето,за подгревът на седалката,на шофиорската седалка е заминал,но не е фрапиращо. Има само едно нещо,надявам се да е и последното. На място като превключвам предавките се чуват,дали е нормално или аз си внушавам? Ако е нещо,да го хвана на време и така. Благодаря още веднъж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Trapp написа:

На място като превключвам предавките се чуват,дали е нормално или аз си внушавам? 

Така са,даже аз много им се радвам!:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям друга тема,ще пиша тук. Забелязъл съм точно под номера отпред на автомобила,където е отвора се вижда малък участък от радиатора. Предишният собственик,явно е карал по близо до автомобилите и съответно си има последствия. Не е много лошо състоянието на радиаторът,но си личи как на места има дупчици и прочие. Въпросът ми е дали да го сменям,не дава показатели за сега,че е за смяна и така. Та има ли нужда според вас да се сменя,само заради лошият му външен вид? Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително и моя не е първа хубост, и вече 5 год няма проблем :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от доста време ме притеснява едно нещо и имам нужда от съвет. Ето го и него, индикатор за температурата. Как мислите, термостат? Много бързо я вдига дадената температура и не помръдва. 

 

 

IMG_20180922_172003.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така забравих да попитам за една дреболия. Под капака, точно пред чистачките се намират 2 Казанчета на  които пише спирачна течност. Едното е по голямо другото е много по малко. Не го разбрах нещо, 2 Казанчета за спирачна течност? Или едното е хидравлично за рейкта? 

Редактирано от Trapp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното е за спирачната помпа, другото за тази на съединителя.

Ако вдига температурата за няколко минути и после си стои точно там - всичко е наред.

Радиатора който виждаш зад бронята всъщност е на климатроника. Големият (с перките) е за антифриза и се намира зад него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, наскоро се опитах да си запиша СД диск със около 20 песни. Тръгна 1-вата и до там, нещо по специфичен начин ли трябва да се записват или? На 7-ца е записан дискът. Другото което искам да попитам е, как да си пусна блутуут-а. Пробвах чрез бутоните на волана, казвам му "pair" но не ми връща отговор. Даже и на немски ми проговори и се отказах. Някакви идеи, благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете трябва да са Audio CD, като е препоръчително да ги записваш на ниска скорост. Ако дисковете на които записваш са стари това също прави проблеми. Относно блутут-а - преди всяка команда която подаваш трябва да натискаш зелената слушалка:

- Натискаш слушалката и му казваш "Phone Setup" и то ще ти изброи опциите - "Pair", "List", ...

- Натискаш слушалката и му казваш "Pair" и то ще те пита за 4 цифрен PIN

- Натискаш слушалката и му казваш примерно "0000" или "1111" и то вече чака да се свържеш

- Пускаш си блутута на телефона да търси устройства и трябва да намери Honda HFT и му даваш да се свърже. В този момент ще те пита за PIN и трябва да въведеш това което си му казал в стъпка 3 и си готов.

Така настроен ще може да приемаш обаждания през системата. За да ползваш гласово набиране през системата на колата трябва да добавиш контактите които искаш да избираш в указателя на колата. По спомен командата беше "Phonebook" и там вече следвайки инструкциите добавяш име и номер. Добавянето е доста досадно понеже при много цифри все някоя ще разпознае грешно. Иначе след като си добавил контакти в указателя на колата, за да ги набереш натискаш слушалката и казваш "Call името" или "Dial името". Ще те пита за потвърждение, дали да набере това което е чуло пак слушалката и му казваш "Yes" и то избира. Общо взето е това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а след като си включа блутуут-а, това нещо ще точи ли батерията на колата. И като цяло след като го свържа, ще мога да си слушам музика през телефона? Благодаря за отговорът ти mitko. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам когато колата е на контакт блутут модула си седи включен непрекъснато независимо дали към него има закачен телефон или не. За това и когато дефектира и спре да работи, което май е често срещано, дава утечка и трябва физически да се разкачи, както е описано в други теми тук. Аз го ползвам почти ежедневно вече няколко години и за сега не съм видял проблеми. Относно музиката - за жалост не е възможно да пускаш музика по блутут. Няма и извод с който да си вържеш телефона. За да можеш да пускаш музика от него ти трябва някакво допълнително устройство. Има доста теми във форума където се дискутират подобни устройства.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, дайте ми съвет какъв Aux да си купя. YATOUR не мога да си взема, чак от Китай е. Видях един Aux adapter със жълт етикет е отгоре, има преходник и към USB. Дали ще е солиден и ограничени ли са добавките за аух като цяло. Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yatour има и в България. Предлага се на разни места, дори и в OLX може да има. Ако искаш bluetooth ще се покачи цената, но пък си заслужава според мене. Повярвай ми, не искаш AUX на този автомобил. Ползвай си usb/sdcard/bluetooth, но да размахваш AUX кабели, особено с мултиволан, си е грехота.

Редактирано от smirky

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от доста време се чудя дали е нормално и реших да попитам тук. Става въпрос, при студен старт на колата, след като я запаля я чакам да загрее. Забелязах докато смъква оборотите, точно на 1000 се получава лека вибрация в купето и после изчезва. Това си го имаше и преди смяната на маслото, и сега си го има. За кратко е,но ми направи впечатление. Как мислите, да си я карам ли и да не се тревожа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работи ли климатика докато усещаш тези вибрации?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, не съм засичал. По принцип, като вляза и запаля, докато чакам си пускам парното(фреон нямам за климатика) и така. Вибрациите ги усещам повече с гърба си,но са за кратко. Може и да си е нормално. Като загрее, мотора не се чува. Повечето пъти, не я чакам толкова, че да паднат до 1000 и направо тръгвам. Пускал съм и диагностика, няма грешки и така. Оборотите на място,като загрее са 700.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполага се че всичко е нормално, но си сипи фреон, защото климатика ще ти трябва и зиме.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с фреона, въобще не го разбрах. Дори и да не ползвам климатик, трябва да си има фреон, така ли? Ако е нещо важно и трябва да има, още утре отивам да го заредя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Trapp написа:

Дори и да не ползвам климатик, трябва да си има фреон, така ли?

Ще го ползваш,когато включиш обдухването на предното стъкло.:)Много важно за зимния сезон!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ти се замъглят стъклата зимата, най-ефективния начин за премахване на конденза е обдухване със „сух“ въздух (т.е. от климатика. Когато натиснеш копчето за „размразяване“ на предното стъкло (не знам дали така му е официалното име), то реално пуска изсушен въздух от климатика върху предното стъкло.

 

ПС: а, изпревариха ме

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така сме на тема климатик. Има едно копче със кола на него и стрелка завъртян на 360градуса. Знам че въпросът е глупав, но когато го натисна какво следва? Въздухът в купето се върти и не вкарва външен въздух и трябва ли докато шолфираме да е включено. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, върти само въздуха в колата, без да вкарва външен въздух. Обикновено се ползва в две ситуации: вън мирише гадно и временно спираш външния въздах (например в дълъг тунел); когато навън е много студено или много топло и влизаш в колата можеш да спреш външния въздух, за да се охлади/загрее вътрешния по-бързо. Това второто климатроникът го прави сам когато е нужно на Auto режим.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, JHM написа:

Ще го ползваш,когато включиш обдухването на предното стъкло.:)Много важно за зимния сезон!

Зимата ако съм на ауто климатик, компресорът постоянно ли работи или се саморегулира по някакъв начин ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постоянно работи, без значение дали духа топло или студено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва да се уточни че ако иде реч за Акорд 7, то модела е оборудван с климатроник, а не с климатик. Уточнението е понеже има принципна разлика в работата на 2-та типа системи. При климатроника не винаги когато системата е включена е включен и компресора. Може да се установи много лесно, по оборотите и леките вибрации по купето. Слагате на АУТО и въртите регулатора на температурата. Щом в купето е под зададените градуси, ще усещате нещата по различен начин, спрямо този при който в купето е над зададените градуси. И в 2-та случая системата е активирана, ноо ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатроник не е ли вагаджийска дума за автоматичен климатик ? 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, isullivan написа:

Зимата ако съм на ауто климатик, компресорът постоянно ли работи или се саморегулира по някакъв начин ?

Саморегулира се, пуска го, когато прецени. Ако не искаш да се пуска, цъкаш AC off и така климатичната система пак е напълно автоматична, и прави всичко, като на фул ауто, просто си й забранил да пуска компресора.

Като дори и на "AC off" режим знае, че ако трябва да сушиш стъклото трябва да пусне компресора. Когато спреш да сушиш се връща на режим без компресор. 

Цяла зима можеш да караш на AC off и не губиш никакво удобство, но и си сигурен, че няма да реши да пусне компресора да охлажда, ако нещо те е напекло февруарското слънце.

 

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресорът не може да охлажда до безкрайност. Охлажда до около 3-4-5 градуса, така е проектирана системата. При по-ниски температури съществува сериозен риск от обледяване на изпарителя и трудното му изсъхване. Затова когато навън е по-студено от такава температура, компресорът не тръгва по никакъв начин, защото постъпващият въздух е по-студен, отколкото компресорът може да го направи. Така че ако е много студено - около и под 0 гр, няма значение дали управлението е на АУТО или компресорът е ръчно изключен, нито има значение дали духа на предното стъкло или в краката - компресорът ще си остане изключен. 

 

Който не вярва - да пробва като стане 0 градуса (отчетени на таблото на колата), да натиска компчето за включване и изключване на компресора и ще види, че няма промяна в работата на двигателя. Иначе, когато компресорът се задейства, се усеща кратко колебание в оборотите, а по време на движение с постоянна скорост, се усеща леко "забиване" на колата. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една термопомпа се ползва за пренос на температура и на влажност.В купето има датчик за замръзване ,точно в питата на климатика и наистина под 0 градуса компресора няма да се включи.НО в момента в който клапата е затворена и се върти въздух само в купето,след като той стане на 1 градус компресора ще включи.Външната част на системата може до работи до -15 с ниска ефективност,но за опушването на предното стъкло стига.С други думи ,не външната температура е фактор , а вътрешната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, преди 2 седмици забелязах, докато сменях маслото, че леко дъното на скоростната кутия е леко омаслено. Забърсах го тогава, но днес реших пак да погледна и си висше една капчица масълце. Няма нищо по кората от доло, но явно омаслява. 

IMG_20181111_135441.thumb.jpg.32a5756462746755d881f11c72be721a.jpg

 

До колкото успях направих снимка, но кората ми отпред, болтовете са заминали от ръждата и няма как да ги сваля. Само задните се свалят, за сега. Гарнитура може би? Трябва и масло предполагам да се взима ако е това. И не на последно място, трудна ли е процедурата, че тука взимат на час... 

Поздрави:Миро. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да попитам също, вчера пак ми изписа сд ерор-ра и след като изгасна дисплея, стана бледо черен и не реагираше никое копче. Само да вметна, дискът ми е от 2007...Някакво решение освен да записвам копия, че четох някъде тук из форума, че спирала навигацията после да работи. Гледам има от 30-тина паунда и на горе дискове, за какъв трябва да се оглеждам,за да работи и в Бг. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че диск ще ти помогне. Май си за смяна на ром-а. Но ще се радвам, ако греша, че и мен ме чака същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.11.2018 г. at 10:23, Markony написа:

Една термопомпа се ползва за пренос на температура и на влажност.В купето има датчик за замръзване ,точно в питата на климатика и наистина под 0 градуса компресора няма да се включи.НО в момента в който клапата е затворена и се върти въздух само в купето,след като той стане на 1 градус компресора ще включи.Външната част на системата може до работи до -15 с ниска ефективност,но за опушването на предното стъкло стига.С други думи ,не външната температура е фактор , а вътрешната.

Акорд 2005 2.4 190к климатроник имам Сивик 1997 има клапа която затваря външния приток на въздух днес карах зад една Алфа кълбета дим съвет от къде да сменям притока на външен въздух  и церкулация само в купето карам е от скоро мерси. 

Редактирано от Румбата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...