Jump to content
ivailopp

Треперене на двигателя на празен ход

Recommended Posts

Здравейте, проблемът е следния: на празен ход цялата кола вибрира .Не е нещо фрапантно, така карам повече от година откакто я имам. Седан, 2.0 с ръчни скорости. Държи 600 оборота, мисля, че са ниски. Когато се натовари електрически работата се изглажда, няма никакви вибрации по купето. Тогава поддържа около 720 , което е нормално май. Смесите са в норма, дълъг трим е между +2 и -2 .Късия не съм сигурен, различни данни получавам с  две различни диагностики. Няма грешки освен за ниска ефективност на катализатора.Дросела е чист на сълза, както и персонално изчистих IACV (клапа за обороти на празен ход, излезе ми душата докато отвъртя двата винта дето я държат за дросела) , като откачах целия дросел , включително и маркучите за антифриз. Правил съм обучение на празния ход, след зануляване на компютъра неколкократно, че и един път в сервиза.Охладителната система би трябвало да е обезвъздушена добре, но не съм сигурен.Свещите са на 10к км Denso Iridium TT . Проверявано е неколкократно за спукани маркучета , от които да дърпа въздух и няма такива. Няма и никакъв проблем с колата в движение според мен. Освен нещо, на което да не обръщам внимание, ама ме съмнява.Клапаните са регулирани , маслото правилното за автомобила. Помагайте, ако на някого му идват идеи къде да се вгледам. В сервизите нищо не казват, но аз се ровя, понеже малко ме дразни вибрацията , особено на д-то. Благодаря!

 

Пс. Почти съм сигурен ,че не са тампони на двигателя, но ако някой смята ,че е това да каже какъв тест да направя( ако има такъв) , за да разбера дали са те.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам съмнение ,че колата по-скоро работи с леко богата смес. От там и ниските обороти с треперенето. Ламбда сондата чете от 14,5 до 14.8 на празен ход. Повече сменя в ниските стойности. MAP сензор ? Забравих да кажа, че колата има и газова уредба и няма никаква разлика в работата между двете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да повдигна темата... Някой някакво предложение/ идея? Каквото и да е.. 2.0 с ръчни скорости. Ако сте на мнение да не се занимавам, пак ще е полезно. Двигателя си подскача, а трябва да е почти неподвижен.Благодаря :)

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изключиш от скорост пак ли е така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да... 600 оборота... Трябва да са 650. Освен да не съм изчистил добре стъпоковия мотор и нещо да заяжда в недостатъчно отворена позиция. От там недостатъчно въздух и ниски обороти? Възможно ли е от износени валове/ шупли?Досега не съм ги виждал , но е правен регулаж на клапаните два пъти и не са ми казали в сервиза.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще видя в сервизния наръчник какви са оборотите за 2.0.

Аз не мога да съм ти много от помощ понеже съм с автомат и с друг ДВГ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм такъв проблем, но на др.марка автомобил. Оказа се стъпковият мотор. Двигателят като достигнеше работна температура и на празен ход цялото купе потреперваше, все едно се опитваше да изгасне. На пуснат климатик спираше да го прави. Първоначално симтомите се проявяваха само на бензин, но в последствие и на газ се наблюдаваше същото поведение. Може да повториш чистенето на ст.мотор, ако не се е получило добре първия път. Успех с разрешаването на проблем!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем наскоро. Оказа се маркучето дето взима масло за (уж) мазането на клапаните . Беше излезнало и понеже то влиза след дроселната клапа и бърка всичко тоя допълнителен въздух дето влиза.

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт : изчистено повторно стъпково моторче, обстойно . Изчистен map сензор. Възможно ли е треперенето да е във връзка с шупли по валове( още не съм отварял персонално капака на клапаните , за да проверя) или запушения катализатор? Предполагам, че ще разбера като сменя катализатора и отворя капака на клапаните, но все пак да попитам, ако някой знае или е чел да даде мнение. Не са разкачени маркучи. Няма проблеми и с измислената мазалка за клапани, която ще махна сигурно, след като четох отзивите във форума. Засега работи и има масло.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си правил реглаж на клапани, това е първото нещо, към което трябва да се насочиш. Моята кола (К24) на 15 хил км след всеки реглаж започва леко да мени оборотите и да претриса. Тя колата си показва, че и е време за нов реглаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са регулирани преди 5к км. И веднага след регулажа си го имаше проблема. Насочвам се към запушения катализатор. Ако не е от него, проверявам evap клапата, ако не оставям така и не се занимавам повече. Проверих в autodata там пише ,че от шупли във валовете се получава проблем с празния ход. Ще видим като отворя аз капака. Ще дам инфо като приключа . Мерси на всички , които писаха. Ако на някого все пак му идва нова идея, да пише.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ivailopp написа:

Клапаните са регулирани преди 5к км.

Тогава не проверихте ли за шупли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами правиха го в  София,овча купел при Слави. Нищо не са ми казали. Аз попитах най-общо има ли проблеми с колата,  те казаха не. Ама ако е често срещан  проблем, но повечето хора си карат така , си мисля ,че може и да не съобщават на клиентите си за този проблем. Ще проверя собственоръчно и ще знам другия път. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за видеото, със сигурност ще ми свърши някаква работа, понеже ме насочи към проверка на вакуумните маркучи ,които имат тампоните. Тях не съм ги проверявал. Другото е ,че не можах да разбера как се прави тест на въпросните тампони- преден, заден, странични.Визуално при мен лесно се вижда десния( тоест от пасажерската страна) , той не е. Видеото е за преден до колкото разбирам, понеже руския ми е като китайски. Трябва ли визуална инспекция на всички или си има начин за диагностика по друг начин?

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ням си и на идея.Не ми се е налагало до сега да ги проверявам и не мога да помогна със съвет за да не те подведа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем. Свали клапана за празен ход и го разлоби - ,дросела и корпусното тяло. Накисни го с вд40 и го изчисти много добре. После раздвижи оста ,щото при мен беше блокирала, може на ръка, може и със сгъстен въздух с духалка. Слагаш го обратно на колата и когато загрее добре ще видиш резултата. При мен се наложи да коригирам оборотите на 750 въртейки  дросела, щото бяха по-високи. Дросела подлежи на въртене спрямо корпуса щото е с ексцентричност на ушенцата и така регулиаш оборотите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, не ми стана много ясно обяснението. Самата клапа за оборотите на празен ход( стъпков мотор, IACV)  съм я вадил, чистил собственоръчно и съм раздвижвал оста много добре( на някакъв магнитен принцип е). Резултатът е същия.Виж промяната на оборотите не съм я установил как става. Държи ниски ... 590 , а трябва да са 650 по ръководство. Почвам да си мисля ,че все пак има омекнали тампони. Ако можеш обясни как става номерът с ушенцата . До колкото знам празния ход е регулируем само от компютъра и там се прави обучение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах същия проблем с оборотите на празен ход въпреки многократно чистене моторче за празен ход.Всичко се оправи с сваляне на дросела и основно почистване направено с киснене в обезмаслител ,после регулиране на стойностите и на  на ТПС-А, МАП,и IACV но с компютър направено от Маркони и сега колата върви като самолет преди това просто съм мислил че го прави.Това което ми обясни Маркони че по дроселаовата клапа има канали които се запушват с времето и е нужно свалянето и почистване.Така да въртиш нещо и да го настройваш по слух само ще объркаш повече нещата според мен.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно , колега... също не се съмнявам в уменията и познанията на Маркони, но до колкото разбирам си с б20 двигател , а той е доста различен от к20. Дросела и компютъра са доста различни също. Примерно , мисля ,че при теб оборотите се настройват простичко с едно винтче на самия дросел.За каналите и дупките съм се погрижил ... :D Виж регулирането на стойностите на сензорите софтуерно си е висш пилотаж, съгласен. Може и някой ден да ида до Русе, нищо ,че е точно на другия край.

Редактирано от ivailopp
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво служи вакуума на тампона на мотора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай ако съм те подвел в ника ми си личи какво карам CRV 1gen . На дросела и IACV имат такива винтчета добре че не съм пробвал да ги настройвам .Препоръки е да я закараш ако успееш да си запишеш час при Маркони,на милион въпроси които зададох незнам как издържа да ми отговори толкова подробно и разбрано,няма да казвам колко простотии и нередности откри правени от предния газаджия и майстора на аларми,от втория колата и оставаше броени седмици да се самозапали от късо в инсталацията му. Оставаш твоята кола дават ти  оборотен автомобил може да се влюбиш пък в HRV,взимаш си колата като от завода , никога не е вървял автомобила по-добре а газовото монтирано от него 6++++.Това което ми беше казано дросела и всичките му там изброени сензори имат сервизно обслужване на  определени км,но кой да ти го направи .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
31 minutes ago, CARPERA said:

[…]Това което ми беше казано дросела и всичките му там изброени сензори имат сервизно обслужване на  определени км,но кой да ти го направи .

Да, в книжката пише на 120к км, че се прави профилактика на системата за празен ход. Поне в моята – за Акорд 7, 2.4.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решен ли е проблема? :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, колата се кара така. Няма проблеми при шофиране, има си мощност. Няма грешки в компютъра. Или е нещо свързано с газовата уредба  и настройките им там или износени валове или опоскани сегменти и нещо с компресията. Някъде така ми казаха. Яде масло ама само 0w20 и 5 w 20. W30 вече е нормален разход за автомобил на близо 290к км. Евентуално тампони на двигателя, но са малко вероятни. Ще видим. Бобините не са проверявани. Определено се иска МНОГО опитна ръка с хондите и евентуално газовите уредби, за да се реши проблемът. Хондаджии майстори са я гледали вече и нищо. Много дразнещо, но май съм се примирил. Който не иска проблеми си купува нова и кара.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъшност има нещо нередно с втората ламбда сонда която е в катализатора. Май е станала "мързелива". Очаквам да сдуха скоро. Чат пат се появява грешка за нея и после изчезва. Обаче не би трябвало тя да има отношение към работата на двигателя нали? Тя само оговаря за следене работата на катализатора?Или при хонда не е така и тя също участва в  определянето на инжекторния импулс? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ivailopp Здрасти колега, имам същите симптоми, потреперване на празен ход, усеща се в цялото купе само на напълно загряло кола и в покой, бях в Мотобокс при Слави, каза че може да е от ламбда сондата и да не я сменям, но не беше много сигурен сякаш. Оправи ли този проблем в крайна сметка, че е много дразнещо това потреперване? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@brohonda зависи какво е потреперването. На моменти ли е или постоянно? Оборотите променят ли се? Има ли някакви грешки? Ако е постоянна вибрация без грешки и промяна на оборотите значи е преден тампон на мотора.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...