Jump to content
Nikito82

Треперене на волана

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, от април съм с чисто нови джанти и гуми. От известно време към скорост 80, някога пък на 120 като пудна волана и претреперва. Викам си ще направя баланс на ново. Направиха днес, едната искаше 20гр другата 50гр. Преди малко се прибирам и там където е претрепервал волана сега двойно повече почна да трепери. Какво ще ме посъветвате. Видях като ги балансира, пак ги завъртя 0 0 изписа машината. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако няма звук, вътрешно каре в голяма част от случаите предно дясно, голяма болка е нашите акорди 7-ма но може и лявото да е. Ако има звук е външно, повярвай ми ще разбереш че е външно, понякога звуците са плашещи :D . Ново каре вътрешно, заедно с опорния лагер и полуоската нови са 900 лв по спомен от Бултрако. Афтърмаркетите не карат защото тези в Бг са с кофти качество. Алтернативата е втора употреба, оглеждаш го на място ако е възможно дали има луфт и как се държи като цяло да не е по-зле от твоя. ( ориентировъчно в диапазон 140-200 лв вървят втора )

 Аз смених предно дясно но въпреки всичко понякога пак се усеща, в началото беше окей, но след време пак го долавям.

Предно дясно се намира трудно, понеже това е като задна дясна лагер главина ( болка им е ) и намирането си е трудно.

 

Редактирано от Valkov90

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не ми се вярва да е каре, със зимните гуми нямах тоя проблем, а и след баланса да почне по зле да се държи си мисля нещо свързано с гуми и джанти 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди да ти направят баланса на друго място.  Ако искаш да провериш дали една баланс-машина е точна, след като ти балансират една от гумите, нека да я свалят от машината и качат отново. Ако машината е точна, ще покаже същите показания (0:0), но ако покаже, че пак има нужда от баланс... 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Токио, принципно ходя при Сашо, до хотела Ривър Сайд. До сега на другата кола не съм имал ядове и затова след като април съм сложил джантите с гумите в Стара Загора и усещъх трептене на по късен етап реших да ги балансирам на ново при Сашо, но... Ти къде би ме насочил? 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Nikito82 написа:

Ами не ми се вярва да е каре, със зимните гуми нямах тоя проблем, а и след баланса да почне по зле да се държи си мисля нещо свързано с гуми и джанти 

Това че вчера си нямал проблем, а днес имаш говори само че определено има нещо. Не ти го казвам с лоша умисъл, из английските и руските форуми има ли тресене в този диапазон който описваш по-горе е 90 % каре, при мен беше същото както и при още няколко колеги, дано проблема ти да изчезне след поредното балансиране, поздрави и успехи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами може ще видим на есен. Ама определено ще ми е 1ва и последна хонда. Много здрави пък с маслото проблеми нормално имала, с каретата, с актуаторите, с ръждата, не върви, вса модоли. Ми то кво здраво има у нея не знам! Да нв говорим за комфорта и лака на боята. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още ,:Dно са все "козметични",за разлика о др. марки,където ремонта почва с трицифрена сума .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми тва каре 900лв? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, не се ядосвай.

Това, че караме "НоВи" коли, е една от последиците, за нашето "щастие":).

Едни уцелват, малко по-изтормозени, други доста по-изтормозени, трети пълен скраБ, ама съдба..... 

Сега, за да си сигурен, че проблема не е в гумите, (щото колко и да са нови, при нас идва енто качество и аз си мисля, че точно от тях ти е проблема ),  отиди на гумаджия, демонтирай ги и провери на баланса само джантите. Това ще изключи вероятността за криви джанти. Монтираш гумите, качваш ги на баланс и гледаш какво е положението. Ако има нужда от доста тежести, преди да ги залепите, спадате гумите и ги завъртате на 45 градуса спрямо джантата. Проверете пак и ако положението е по-лошо, пак ги завъртате с още 45 градуса  и така докато намерите най-малкото отклонение, след което вече балансирате. 

Важно обаче е, да изчистите джантата от вътрешната страна (там където ляга на барабана/диска), както и самия барабан/диск.

Пробвай това, пък ако не се оправи, може да имаш и нещо разбито отпред и трябва да огледаш. 

Лично аз смятам, че проблема е от самите гуми, но може да е и от много други неща. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Извинявай имах предвид четирицифрена сума на някои от европейските марки.Наистина не е приятно колега,повече да правиш отколкото да караш, но просто му е дошло времето на каренцето,ако се окаже че е то разбира се.Моят съвет е ако се стигне до купуване на ново да направиш запитване за цена в coxmotorparts с пращане на парт номера на частта и рамата на автомобила ти.Или тук,след това Бултрако.Силно се надявам проблема ти да приключи с проверка и нов баланс по гумите и джантите,както ти е описал Emicha.Не изключвай и фактора сервиз и балансмашина,има го!

Дори и нещо по предницата да е, не го приемай като болка за умиране, а че все пак това не е нов автомобил и че ти си над него.

Успех!:)

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никито! Ако усещаш вибрация в диапазон от 30-50км, без значение дали почва от 80 или 120, това вероятно е за баланс на гума или крива джанта. Ако усещаш вибрация само при ускорение (без значение от скоростта), тогава е вътрешно каре. Тоест - подаваш газ - усещаш вибрация, отнемаш я - вибрацията изчезва.

Моля те, след като напишеш нещо (и преди да го постнеш), да го прочетеш и да си помислиш дали това си имал предвид, и дали някой би го разбрал правилно според начина по който си го описал.

"...и там където е претрепервал волана сега двойно повече почна да трепери." Така написано означава че преди и след баланса си минал по един и същ участък с дребни неравности (и вероятно причината е в тях), а разлика е нормално да има ако гумите са дори с 0.2 атмосфери разлика при 2-те минавания. Пробваш само на места в чието абсолютно равно покритие си сигурен.

Волана не е жив че да претреперва, той предава вибрации.

Хондите принципно са добри коли, ма на твойта ко и стана? :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването е проверявано, сменил съм големите тампони на долните носачи. Да го ре долу 20 30км е диапазона на вибрация и за това отидох пак на баланс. Нямам вибрации при ускорение. Ще пътувам утре и ще видя пак как е. 

Ако пак е така ще я закарам да проверят джантите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, каза че на втория баланс са добавени 50гр. по спомен, това е доста за втори баланс, или материала на гумата е кофти, или джантата е крива, има вариант и да са объркали посоката.

Ако от карето усещаш толкова много вибрации, то ще е леж, а от раз не става това.

 

Провери тампоните на ДВГ и скоростите, при ниски обороти има повече вибрации, за всеки случай.

 

Но ако случайно е каре, не взимай друго освен оригинално, и то взимай цялата полуоска.

 

Маслото не й е проблем на колата, не е дефект.

Актуаторите също не са проблем, просто съхранението и поддръжката са важни.

 

Не се фрустрирай, изчакай да ти мине и тогава мисли какво искаш да правиш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50 грама за баланс на гума е ужастно много. Става дума за лек автомобил а не за камион. Ходи за баланс на друго място. Може пък и гумите/джантите да са криви. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери някъде наоколо човек, който може да ти направи динамичен баланс или да има на машината и "повърхност" върху която да се симулира триене. Щото двете неща са малко различни, но повечето хора и на двете казват динамичен баланс. Ей това представлява - 

 


Така ще ти отпаднат всякакви съмнения за гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще трябва да ходя пак, че положението е много зле, от 80 до 110 треде много

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.07.2018 г. at 20:27, Nikito82 написа:

след като април съм сложил джантите с гумите в Стара Загора и усещъх трептене на по късен етап реших да ги балансирам на ново при Сашо

 

На 28.07.2018 г. at 23:09, Nikito82 написа:

Да нв говорим за комфорта

Абе колега,ти не беше ли си играл с ЕТ-то на джантите отпред и отзад?Дали пък там не се крие нещо нередно...?Пък за комфорта една идея си го загубил от тази интервенция с по големите цолажи.

Да ама имаш визия...!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех, че колегата е с оригиналните си джанти. Ако са по-големи и е слагал фланци, тогава да си върне оригиналните джанти и да види дали ще има тресене и с тях. Прави ми впечатление, че по-голямата част от проблемите си ги създаваме сами, а после виним марката за тях.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17" са 7.5, отпред ет 45 отзад 38

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върни си старите джанти с гумите и ще разбереш дали е от тях, или има нещо друго. Надявам се сега да си с 4 еднакви гуми и джанти и междуболтовото разстояние на новите джанти да е точно 114. 3 мм

Редактирано от Tokio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно толкова е джантите само офсета е различен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Nikito82 написа:

Точно толкова е джантите само офсета е различен

Така, както си го написал, разбирам, че офсета отпред и отзад е различен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да отпред е 45, отзад ЕТ38 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли, че джантите са различни?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не едни и същи са и по ширина и цолаж и модел, единствено ет е различно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година оправих баланса, на чистоновите гуми и джанти, продължава да претриса при спиране. Някъде след като падне на 80км го няма. Гумаджията вика втулките на джантата понеже не били плътни, но джантите имат дълбока фаска и като си купя готови втулки и влизат много навътре та не се качват изобщо на главината, понеже тя излиза много малко навън. Не намерих подходящи и си направих нови от алуминий сам, плътни, на +0.05мм, Обаче като мерих отвора на джантата оригиналната е +0.2мм над размера (64.2мм). Вчера пътувах пак е същата работа, много ме дразни. Зимата като сложих зимните гуми, пак така и те са нови гуми. Гумите ми и двата чифта имат по 5000км навъртяни. Когато карам около 105 до към 125км има едно треперене на самия волан. Вече нз от какво е. Всичко това се случи след като и сложих нови дискове и едновремено и нови гуми. Мерих дисковете 2ст биене имат. Реших да си сложа старите дискове, с които купих колата и не правеше така и пак същата работа. Като стана така смених долните големи тампоно на долния носач, които си бяха скъсани, и втулките на горния превантивно, на които им нямаше нищо, но ефект нула. Нищо по окачването не мърда. Какво може да е? Когато ускорявам няма тресене, то започва в диапазона 105 125км и на 130 няма проблеми. 

Благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има дискутиран подобен проблем

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако вибрира при спиране - шарнир на горен носач. При мен го имаше точно така: само при спиране между 130 и 80. Под и над тая скорост нямаше треперене на волана.Имаше и тропане само при каране по павета. Все едно си с криви дискове. И на 2 места умниците ми казаха : нацелил си дефектни дискове, връщай ги. В крайна сметка смяната на шарнира доведе до изчезване на тропането и вибрацията на волана при спиране, но трябваше кадърен майстор.

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шарнирите тогава ги гледахме, изглеждат бетон, не чувам тропане, но ако ърябва ще ги сменя, каква е цената на шарнира? И каква марка трябва да е? Имам и тресенена волана в тоя диапазон и без натискане на спирачките. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Nikito82 написа:

 ... Всичко това се случи след като и сложих нови дискове и едновремено и нови гуми...

 

Каква марка гуми си сложил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/4/2018 at 4:25 PM, Nikito82 said:

Да отпред е 45, отзад ЕТ38 

Какво те накара да направиш това в случая едните са по-навън отзад ЕТ38. Променяш доста натоварването отзад  че и отпред на окачването предвидено с заводските джанти и тяхното ЕТ което е 50 или 55.Променяш изцяло параметрите на ЕТ на джантите различни отпред и  отзад ,защо  ли се появяват някъкви вибрации. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ВесКо написа:

 

Каква марка гуми си сложил?

Зимни дебица, летни нексен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Какво те накара да направиш това в случая едните са по-навън отзад ЕТ38. Променяш доста натоварването отзад  че и отпред на окачването предвидено с заводските джанти и тяхното ЕТ което е 50 или 55.Променяш изцяло параметрите на ЕТ на джантите различни отпред и  отзад ,защо  ли се появяват някъкви вибрации. 

Въобще не мисля че вибрациите може да са от различните ЕТ на джантите. 

Оригиналните нали са еднакви? Защо е същото положение? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега, пробвал ли си да раздвижиш волана на изгасен двигател, не трябва да им никакви луфтове и почуквания?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм, ударно ли трябва да го направя или плавно? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко въртиш волана, наляво и надясно, буквално с няколко милиметра в двете посоки, без да оказваш сила да не счупиш нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако върти с по няколко милиметра, нищо няма да усети. То зависи и от налягането, типът гуми и покритието под тях, но за да се усети луфт и чуе тропане си трябват поне 2-3 см ход във всяка посока. При мен има потропва на угасен мотор, но нямам никакви вибрации при всякакви скорости, така че, едва ли от рейката е проблема, а накрайниците и са здрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля, когато сменяхме тампоните на носачите, вадихме дясната полуоска цялата, нещо пречеше и при сглобяването, майстора нещо не му хареса, май имаше доста луфт в шлиците към кутията, нещо такова. 

То преди да сменя дисковете проблеми нямах, но колата не спираше изобщо добре. Слее смяната им, сменихме и спирачната течност, в системата имаше въздух. Дали дето запопна вече да спира по добре и се появи трептенето, понеже има нещо износено, не знам. Но трябва да го оправя, защото много ме дразни. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Nikito82 said:

Въобще не мисля че вибрациите може да са от различните ЕТ на джантите. 

Оригиналните нали са еднакви? Защо е същото положение? 

И аз не мисля че е от това .Но появата на луфтове в повечето части по окачвонето идва от използване на джанти с различно от заводското ЕТ.

Ако си проверил всичко по окачването при читав майстор и нищо не е хванато.Залагам че има износени полуоска , луфт частично хванат когато сте сменяли тампоните на носачите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...