Jump to content
movx2000

Спират колите под Евро 5 в центъра на столицата

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Колеги, ето каква статия видях тази вечер, та да ми повдигне духа и настроението.

https://www.pariteni.bg/index.phtml?tid=40&oid=217023

 

За съжаление ние, които караме старите хондички от преди 2000 година мисля нямаме Евро 5, а и много от нас сме си махнали катализаторите.
Аз смятам, че все пак не е редно коли на бензин да бъдат санкционирани на едно с дизеловите, които видимо изхвърлят черен дим и сажди.

Някой ще коментира ли? Според вас това ще се въведе ли? От доста време чета подобни статии, и някак все по-притиснат се чувствам.

 

Тези от вас, които карат нови коли няма да бъдат засегнати, но аз не съм от тези с новите коли.

То и бездруго паркирането в центъра на столицата през седмицата е кошмарно, а и скъпо с всичките тези сини и зелени зони, които все повече се разширяват от центъра навън, целта е да се обхване целия град, както е тръгнало.

Докъде ще му излезе края, човек да се откаже от автомобил. Ще ни принудят по този начин.

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно на никой не му пука от това.

Тогава да ви "зарадвам" и с ново увеличение на ГО.

https://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/vdigat-cenata-na-grazhdanskata-otgovornost-6084938

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На japanese fever му пукаше,  ама ти го скастри. Новинарска емисия ли правиш с темата или искаш да вмениш вина за незаинтересованост. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 56 минути, kvd74 написа:

На japanese fever му пукаше,  ама ти го скастри. Новинарска емисия ли правиш с темата или искаш да вмениш вина за незаинтересованост. 

 

Може би съм имал причина да го скастря. Той реално ме нахрани, а не прояви някакъв интерес или "пукане".

Колкото до новинарската емисия, не виждам какъв е проблема да се обсъждат подобни въпроси, които касаят всички в общите дискусии.

За вменяването на вина - не съм компетентен, потърси някой психоаналитик ако се усещаш с вменена вина.

 

 

Но считайте, че нищо не съм написал. Много моля модераторът да изтрие цялата тема. Благодаря.

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека остане, дано има коментари по същество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Настоявам да бъде изтрита. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се ядосвай @movx2000! Излишно е.

Следя действията на управляващите по тази тема (екологичност; Евро 2,3,4,5), тъй като и аз съм със стара 20-годишна "бабетка".

Даже си купих чисто нов катализатор :), който се надявам да сложа съвсем скоро.

Да... жалко ще бъде, ако парите, дадени за катализатора, отидат съвсем на вятъра и не мога да карам в центъра на София, когато ми се наложи. Ако не ме лъже паметта, моята Д15-ка (1998 г.) е Евро2.

Ще направя каквото мога, за да приведа мотора в изрядно състояние - това поне зависи от мен и в момента ми струва много по-малко от нова кола. После... ще видим.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая работа е като в нашенската народна поговорка: "видяла жабата че подковават коня, та и тя вдигнала крак". Принципно така трябва да е, но за това се работи с десетилетия. Не става от днес за утре, а ако дръзнат, най слабите социално са най-многобройни и който го въведе е "пътник" (барабар с партията си). Да, екологията е важна, но София е място дето "вятър го вее на бял смог" и кел файда че в центъра ще е забранено за "старите печки", като домашните печки са навсякъде. Друго трябва да се измисли и то не утре ами вчера, но никой не му се мисли, особено пък за напред. Всеки си вика "след мен и потоп". Правят пътища, а ще спират най-масовите коли - хайде холам. :) когато почнаха да разширяват улиците за да поемат по-големия трафик, по европата хората отдавна бяха разбрали че в градовете трябва той драстично да се намали и дадоха приоритет на пешеходните зони и вело алеите, а комуналките, градският транспорт и доставката на стоките минава на ток. Още преди няколко години като бях в Амстердам бях жив свидетел с какво негодувание населението там гледа на всеки който се пъха в центъра с кола (без значение колко е нова). На нас ни е рано за това, понеже колата е 1 от основните критерии за себеусещане и социален статус, но идващото поколение не е така пристрастено към тая вещ, така че рано или късно нещата ще си дойдат на мястото. Е - при нас късно, но ние сме си така.

Не се "палете" и дишайте дълбоко, ама нейде нависоко.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod, Би ли споделил откъде и какъв катализатор купи, за какви пари?

Доколкото разбирам, си го купил, но не си го монтирал още, така че не можеш да дадеш отзиви за работата му.

Аз по принцип избягвам да карам в центъра на София заради задръстванията, липсата на места за паркиране, както и платените зони в добавка.

 

Обаче за каруци с коне, управлявани от цигани никъде не е забранено, и те си се вихрят на воля навсякъде. Да, конете осират улиците, но това е екологично замърсяване, а и за паркиране на каруца не се иска плащане, нито се слагат скоби или се вдигат с паяци.

Някак си не мога да го приема това за нормално. Ама нали циганите са електорат.

 

Сетих се за още един абсурд - искат да глобяват шофьорите, които дават пари на онези изнудвачи, които стоят по задръстванията и уж "мият" стъклата на колите. Така щели да се преборят с проблема. Аз никога не съм им давал пари, и всъщност тези цигани и наркомани са още една причина да избягвам определени пътища и кръстовища в центъра на София. Обаче има хора, които ги съжаляват и им дават понякога пари. И сега на тези хора ще им се пише акт или не знам и аз какво. Сигурно ще следят с камери. Вместо да отидат и да ги разгонят за нула време този проблем може да се реши без глупости, ако има воля за това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, movx2000 написа:

@emod, Би ли споделил откъде и какъв катализатор купи, за какви пари?

Купих този - КЛИК

Цена с отстъпката = 557 лв. (Темата на crown_bg от Общите поръчки). Замества 1 към 1 оригиналния на мотора ми. Надявам се да го сложа скоро (ако не утре, то другия уикенд). Отзиви от газанализатор ще мога да дам средата на Септември, тъй като тогава съм на годишен технически преглед. Всъщност... мога да го тествам и по-рано, за да видя предварително какво е положението. Ще пиша, когато имам резултат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази цена е сравнително поносима, бях виждал такав катализатор в бг сайт за 1300 лв., което си е много.

Това с евро нормите,  освен всичко,  си е и още един тормоз върху обикновените хора и проверка прага на поносимостта. 

Movx2000, ако се чустваш засегнат, не съм искал да го правя. Сори от мен. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем.

Впрочем и по-ниски цени съм виждал - към 200-300 лева, но не знам колко са качествени.

1300лв. ми се вижда много. Вероятно в Бултрако е толкова, а може и повече да е там.

Ще чакам отзиви от колегата @emod и тогава ще реша какво да правя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът със замърсяването на въздуха в София е огромен. И според мен ограничаването на замърсяващи автомобили в центъра би било стъпка в правилната посока (която не вярвам да се осъществи, твърде непопулистка е). В същото време има ред други безумни политики у нас, които карат хората да купуват автомобили (и то често най-замърсяващите такива):

  • Живеем в европейската столица с най-бавният градски транспорт и с едно от най-скъпите билетчета ако се нормализира спрямо стандарта на живот (доходите). Няма адекватна инфраструктура за предвижване с велосипед. Тези две неща принуждават много хора да разчитат на автомобили - не само в центъра.
  • България остава единствената държава в ЕС, в която данъкът на автомобилите намалява с възрастта им, вместо да расте с всяко изоставане спрямо текущия Евро стандарт. Причината 10 годишни лимузини да струват толкова малко е, че в западна европа данъците им стават неоправдано високи - мощна кола с 2-3 евро стандарта назад коства няколко хиляди евро на година. У нас е 300лв. Естествено, че Бай Ганьо ще си купи трилитров немски дизел вместо нова малолитражка. Каква е логиката чисто нов Civic 120кс Евро 6+ да има годишен данък от 340лв, а 20 годишно BMW Евро 3 E39 530D с премахнат катализатор и ремап да има 180лв?
  • Преглед все още се минава ако ще колата ти да дими като запален контейнер за боклук. Не се спира от движение и не се вдига данъка за отрязан или неработещ катализатор, което отново кара хората да предпочитат да дават много пари за луксозна стара кола, от колкото за евтина нова.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Т'ва с тия евростандарти е едно голямо лицемерие... Наясно съм, че са различни при дизела и при бензина, но параметрите, по които се определят са еднакви, а най-големия замърсител при дизела са саждите, които изобщо не фигурират при бензина.

 

Да речем, че всичко в държавата ни е наред. Откъде накъде ще го мисля катализатора дали работи или не, след като по спецификация съм евро 3 примерно и попадам под секирата? Докато чисто нов дизеляк евро 6 си дими и движи навсякъде спокойно...

 

Идеята на нашите управници, да се взимат данните за газовете от ГТП, вместо от спецификацията на модела е една идея по-адекватна... обаче пак не отчитаме саждите на дизела, а мерим само вредните компоненти, които фигурират и при двата вида двигатели.

Редактирано от rabbeat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение конкретно за София имаме и доста силно прахово замърсяване, което е не по-малко вредно и е причинено от липсата на каквото и да е желание да се мият качествено улиците (а не както сега някаква женица да се лигави с един маркуч и да мокри тук там). Същото това миене до някаква степен е и невъзможно обаче поради паркиралите навсякъде коли.
Тази година бяхме в Любляна и хванахме пиков час в центъра (поне там където не е пешеходен) и ми направи впечатление, че грам не мирише на гадно, а колите не се движеха. Автопарка е драстично по-нов и доста по-ориентиран по бензина, макар че и нови дизелови колички имаше. За справка тук когато живеех във Витоша(квартала) и ходех по симеоновско многократно в пиков час ми е ставало лошо буквално от смрадта, която се носи и съм прибягвал към задните улички, за да се прибера. Нетърпимо е.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евростандартите всъщност са различни за дизел и бензин и точно заради ограниченията на фини частици новите дизели могат да бъдат сертифицирани само с ДПФ.  И вярвам, че сертификационният процес за евро стандарт е далеч по-стриктен от колкото би било възможно да направят измерването на емисии при технически преглед. Всъщност дизел отговарящ на евро 6 има далеч по-стриктни изисквания от бензин с евро 3 покритие. Но аз не искам да спорим за дизел срещу бензин. Ако се наложи ограничение за евро 5+ в центъра на София, това ще подобри ситуацията значително... само и единствено в центъра на София.

 

За мен тази политика е като на свинче - звънче. Има 150 логични неща, с които можем да подобрим средата на живот на 1.5-2 милиона живущи в столицата, че и на останалите жители на големи градове в България, но вместо да правим нещата, които биха имали най-голям и дългосрочен ефект, говорим за локална промяна, която нито мога да си представя как ще се приеме, нито ако се приеме - как ще се налага. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В час пик по булевардите за пешеходец или колоеьдач е наистина непоносимо, няколко пъти ми се е случвало да се замайвам. За да се подобри положението трябва все повече хора да използват градски транспорт, а пък той от своя страна да бъде по-приятен за използване. Изцяло теоретично, ако колите изобщо бяха забранени в София, нямаше да има задръствания и градския транспорт щеше да се движи на всякъде по график, дори и да има 3 пъти повече автобуси по линиите. Следователно трябва по някакъв начин да се ограничат колите => така и градския транпорт ще е по-привлекателен.

 

Не трябва обаче и да се пренебрегва финансовото състояние на хората. Трябва да дойде времето, където всеки да може да си позволи да си вземе mid-spec VW Golf. Тогава може и да се оправи положението.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aааа, да питам, аааа:

-Кююмура дето го горииим в мааалата койе Евро станМдарт ие?

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ш-ш-ш-т!

Тихо, че ще те накарат да си сложиш DPF филтър на кюнците! ;):D

Редактирано от dandilov
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Истината за мен е, че автопарка може и да е стар заради финансовите ни възможности, но доста хора могат да си позволят да карат по-нови коли с правилната данъчна политика. В момента положението с колите е 40% над 20 години, 43% между 10 и 20 години, 17% под 10 години. 
Колко хора познавате, които с бюджет 10-15 000лв си купуват 6-7 годишен голф, аурис, сивик и т.н. и колко от тях за тия пари ще си купят Акорд 7ген :D, БМВ 3,5,7 серия, Мерцедес Ц,Е или С класа и т.н. на по 12-15 години. 
Въобще дори и със сегашните заплати може да се подмлади автопарка, стига да се въведе адекватна политика за образуването на данъците. Е да изкопират немската схема за данъците и да видим дали няма да се променят нещата.

 

ПП: Досега на моя кола не съм свалял катализатор, първата ми нямаше, втората я купих със свален катализатор от автокъща, третата я "наследих" без катализатор от предишния собственик, сегашната ми - Акорда си е с катализатор и нямам намерение да го свалям. Ако някога се запуши, ще го подменя.

Редактирано от Cap_Slow
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Japanese fever написа:

Колко от пишещите в тази тема са си махнали катализаторите и защо?

Аз съм го махнал.

Причина:

IMG_0703_1.thumb.jpg.8a095e32df3fdc5511e9aee6a64cc1e6.jpgIMG_0713_4.thumb.jpg.ebccd15b5c7d71229b283454ae16755c.jpgIMG_0712.thumb.JPG.87da34e36cb8665ec7f093901c20630d.JPG

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Japanese fever написа:

 

Кой билет се вдига и защо?

 

 

 

Предполагам, че визира билета за градския транспорт. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, Japanese fever написа:

E как като вдигнеш билетчето ще намалиш замърсяването на въздуха?

 

Преди 14 часа, dindin написа:

без особена стратегия, но нали пълнят касичката

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нашата държава, всяко чудо за 3 дни.

 

То и по тротоарите е забранено паркирането ама... на кой му пука?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К'во сте се хванали за тия катализатори. Изгорелите газове при бензина са толкова летливи, че на практика в дробовете ти не влиза нищо от тях, освен ако не си в затворено помещение. Ако автомобила гори масло, катализатора нищо няма да пречисти, а най-много да прегори и той.

Разбира се, че няма да дам 1000лв за катализатор, ако нямах или се запуши, както и не ми дреме кой си го е махнал...

Съвсем друг е въпроса с DPF филтъра, който дори в изрядно състояние бълва доволно много сажди и смрад. Ефекта, който колегата е наблюдавал по Симеоновско шосе в столицата е ежедневие на Орлов мост между 17:00-19:00 - не се диша от дизелова смрад, направо ти прилошава.

Да не говорим, че много от феновете на нафтовите печки обичат зимно време да не гасят двигателия при престои, за да се греят...

Редактирано от rabbeat
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога се очаква КАТ да започне сваля номерата на коли с отстранени катализатори и ДПФ-и, до 20-25 години ли ? Докато прегледът при регистрация в КАТ и годишният технически преглед са такава пародия, ще продължават да се карат неизправни и дори опасни МПС-та.

Редактирано от isullivan
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Japanese fever написа:

Това, което сега е при вас или навлиза, тук са го измислили преди мнооооого години.

 

Защото имат авто индустрия и гледат да продават нови коли. Не че им дреме за екологията, но "падат президенти", ако някои "пипне" военно промишления комплекс и авто бизнеса.

Вземаш си нова кола на оперативен лизинг, плащаш си месечната вноска (която е няколко дневни надници) и си караш. Като ти омръзне им я връщаш и вземаш друга -пак нова. Старата не е твоя, но ако много държиш, може да си им броиш остатъчната стойност и я придобиваш.

У нас обаче стереотипът е друг. Човек трябва да има собствена кола, жилище и т. н. и си ги кътка, нищо че са му "котва".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам дали ако хората тук могат да си позволят нова кола от среден клас, примерно Шкода/Рено/Пежо, хечбек, ще си вземат такова, а не нещо втора употреба, но по-мощно, трилитрово. Дори аз самият съм изпадал в такива дилеми. На мен основният ми довод е факта, че 90% от карането ми е извънградско, най-често по двулентови пътища, и следователно трябва да се изпреварват камиони. Бих искал тези камиони да ги изпреваря възможно най-бързо, та следователно инфраструктурата е фактор при избор на коли, или поне при мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично   замърсяването е промишлено  и от печките?

В цяла София, вече си мирише като на село зимата.

От Владая през Горна Баня, Факултето, всички баровски квартали до Лозен.

И от другата страна, Божурище и всички села около, околоМръсното.

Всички горят въглища и дърва.А сме в полето!

Зимата не мога да си отворя прозореца, а съм "широкия" център на 7ет.

 

Колите наистина замърсяват, но не бива да се гледа само там!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎28‎.‎07‎.‎2018‎ г. at 21:53, emod написа:

Надявам се да го сложа скоро (ако не утре, то другия уикенд).

@movx2000 и @kvd74

Катализаторът е монтиран!

Повече инфо - ТУК

През следващата седмица ще се постарая да мина на газанализатор.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Japanese fever

 

Колега, доста ги разбираш нещата, акъл безплатно раздаваш, заповядай от твоята държава "вЕлика Америкъ" в нашата скромна държава България, да помогнеш да я направим едно по-добро място за живеене :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.08.2018 г. at 7:04, Japanese fever написа:

Това, което сега е при вас или навлиза, тук са го измислили преди мнооооого години

 

Допълнение към предния пост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@movx2000, @dandilov и останалите заинтересовани колеги,

Ето ги резултатите от проверката с газанализатора след слагането на новия катализатор:

WP_20180807_003_forum.thumb.jpg.172ed804b1fbd717320163fd440383c0.jpg

За справка - резултати от теста през 2007 г. без катализатор

WP_20180805_001.thumb.jpg.d78ad5eba9c3d8540098a80bfefc0d53.jpg

А това са стандартите:

Evro_standart_gazove.thumb.png.e86300d483433d0067b9c59d0170fdad.png

Легенда:
CO – въглероден оксид
THC – въглеводород
NMHC - летливи органични съединения
NOx – азотен оксид
PM – финни частици

 

Към момента контролните органи (КАТ и тези, провеждащи ГТП) ги интересуват само СО и  λ (според човека, провел теста).

Това, което разбрах, е че покривам стандарта за СО на 2500 об./мин (режим на ускоряване) и при режим на ниски обороти (празен ход на 750 об./мин.) и то с резерв.

НО... тъй като λ (отношението на действителното количество въздух, участващо при изгарянето на 1 кг гориво, към теоретично необходимото) не е в диапазона 0.970-1.030 (при мен е 1.040) колата няма да премине успешно прегледа.

Причини за това показание могат да бъдат (пак според човека, провел теста): ламбда сонда; пропуск в генерацията (засмуква въздух); бензин; др.

Нямам индикация за проблем с ламбда сондата. Колата си върви безпроблемно, както винаги е вървяла. Генерацията е правена наскоро и няма видим (слухово установим) пропуск или поне сериозен такъв.

 

Ще съм благодарен, ако някой компетентен по възникналия проблем и като цяло по теста с газанализатора може да коментира ситуацията с няколко думи, за да не правим голям :offtopic:в темата.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, Japanese fever написа:

Какво значи това, че ско караш до 2500 оборота покриваш теста? 

Изискванията на теста са обороти на двигателя между 2500 и 3000 об./мин., тъй като се счита, че това е режимът, в който най-често/продължително се кара колата.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросите за смесите са винаги интересни. Значи важно за теста е показанието на ламбда сондата? Тогава защо ламбда 1.16 е в бяло пък 1.04 в червено? Ламбда 1.16 не е ли адски бедна смес...това означава нещо от сорта на 17 единици въздух към една гориво при нормални 14.7:1? Ламбда 1.04 отговаря на 15.3 :1 или нещо греша? Иначе хубаво следят за co емисия, но тя далеч не е най-лошото , което излиза от ауспуха. Има проучвания, които са установили че NOx емисиите убиват повече хора в дадени държави отколкото катастрофите с автомобил. 

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ivailopp написа:

Тогава защо ламбда 1.16 е в бяло пък 1.04 в червено

1.169 е показание на празен ход (750 об./мин) и по отношение на него липсва ограничение (вижда се от разпечатката на теста от 2007 г.; при измерването на празен ход - Ламбда безоловен). Не мога да кажа обаче причината за това.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно подобряване/ нормализиране на ламбда коефициента при повишаване на оборотите говори за дърпане на въздух от някой вакуум маркуч. Трябва да имаш високи обороти на празен  ход ,ако е така. Примерно около 1000. Иначе ,ако не е това ,може и ламбда сондата да е малко "Хахо" :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @emod , много благодаря за информацията, която така добросъвестно ни предостави.

За съжаление не съм специалист в тези неща и нищо не мога да коментирам по същесво освен да изразя съжаление, че колата ти не покрива изискванията, макар и за малко, както става ясно.

Само ми стана любопитно, защо на екрана, който си снимал отдолу пише "неправилно измерване", с червени букви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, movx2000 написа:

Само ми стана любопитно, защо на екрана, който си снимал отдолу пише "неправилно измерване", с червени букви.

Предполагам заради това, че λ е извън допустимите граници.

Имам уговорка към края на месеца да повторя теста с газанализатора, като заредя А98 вместо А95, и ще попитам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...