Jump to content
dandilov

Менте накладки или дискове?

Recommended Posts

Днес смених, сложените преди една година, задни накладки и дискове TRW.

Закупени са от средностатистически магазин за авточасти, тук в БГ.

Ето на какво приличат дисковете:

20180724_130940.thumb.jpg.d54dca23a84164708ce0bc5826699034.jpg

 

По същото време в сервиза сменяха и предни дискове, и накладки (марка ABE) на едно Поло. Слагани преди няколко месеца.

Картинката беше същата!

Техникът, къде на шега, къде на истина каза,  че ги правят в един и същ гараж, само им слагат различни надписи...

 

Да поясня, че спирачни апарати, супорти и водачи са обслужени преди година и работят безпроблемно.

 

Вече съм с нови накладки Borg & Beck, купени от Англия и стари, но запазени дискове - без ръб.

 

Повече афтърмаркет части от БГ няма да купувам! :rant:

  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста са надрани дисковете. Нещо, което не би трябвало да става въобще.

Само не знам дали проблемът е в накладките или в дисковете или и в двете. Проблеми със спирането или скърцане имаше ли? То вярно, че задните по-малко се натоварват, но все пак.

 

Аз лично съм сложил на предните колела дискове и накладки ATE, и нямам поблем с тях, а на задните - Делфи дискове, и не помня в момента точно какви накладки сложих, май пак ATE. Също нямам проблем с тях.

Не че съм застрахован, но избягвам да купувам неща от произволни средностатистически магазини.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, movx2000 написа:

Проблеми със спирането или скърцане имаше ли? То вярно, че задните по-малко се натоварват, но все пак.

Нямаше скърцане. А относно спирането - няма как да разбера дали задните са упражнявали достатъчното необходимо спирачно усилие, освен на стенд. Зимата минах ГТП и нямаше забележки. Както се вижда от снимката, накладките са лягали равномерно върху диска по цялата си ширина, но явно феродото не е качествено. Може и дисковете да са менте. Макар, че скапано феродо може да надере и най-добрите дискове.

Направи ми впечатление, че като свалих пластинките с надпис TRW, отдолу върху самите накладки нямаше никакви надписи. За сравнение, новите Borg & Beck - имаха.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мин. година, ми се наложи да сменя предни апарати TRW, взех предни и задни дискове Brembo, накладки ABE..Сервиз в Плевен(Елмира- никога не ходете там, едно че частите им не струват, ами и не познават парите). Ситуацията беше следната, поръчах си диксовете, накладките и апаратите от известен саит за авточасти, всичко дойде, закарах колата в "сервиза" и след 2 часа ми звъннаха да ми кажат, че задните дискове не ставали(Brembo), питах ги какво предлагат, като вариянт - Делфи, дадоха гаранция че са добри....1 год. по-късно, отпред диска брембото е като ново, отзад делфито, изглежда точно като на колегата dandilov...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 25.07.2018 г. at 23:17, Markony написа:

Всеки търговец в Алиекспрес си има магазин и в Ибей и в Амазон.

Да, и в ибей е пълно с търговци с адрес в Лондон, но с китайски или арабски имена. Като поръчаш, в 50% от случаите стоката идва от Китай. Най-лесно се познават като видиш free shipping или твърде евтин shipping на търговец от UK.

Сега се сетих за една наивна грешка, която допуснах преди десетина години. Поръчах си фарове от ибей от UK. Търговецът си беше наред, и фаровете бяха оригинални, само че за кола с десен волан. Известно време се чудих защо хората ми присветват с фаровете. :)

Сега като се замисля, търговецът трябваше да ме предупреди за това, но не го направи. Най-малкото трябваше да го отбележи в обявата. Но за англичаните друго освен тяхното няма на света.

Редактирано от movx2000
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е за ментетата, които се продават тук в БГ!

Основните вносители на авточасти са 2 - 3 на брой (примерно). Има също толкова на брой големи складове, от които се снабдяват всички търговци. Внасят се всякакви боклуци, които няма как да се реализират в търговската мрежа на западна Европа, понеже там има контрол!

С минимум средства се постига максимум печалба и те така... Такива са и въпросните дискове и накладки - Боклуци!
 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.07.2018 г. at 23:29, Japanese fever написа:

Ебей не е Алибаба и Алиекспрес - нале се сещаш? Тук, ако продадеш менте 1-2 пъти и после ти затварят кепенците.

Споделям,но трябва според мен и търговски усет от страна на нас купувачите (типично по бълхарски) или най малкото цялостно прочитане на детайлите по обявите.Като дойде брекзита,с носталгия ще си спомняме за ebay.co.uk, и швабкият ще оглави лидерството.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отне ми време, но успях да изровя предните дисковете, с които взех колата през 2006 г.

Колата е била обслужвана в сервиз на Хонда. Предполагам, че дисковете са ОЕМ. Износени бяха извън лимита - под 19 мм дебелина. Накладките бяха Бош.

Ето как изглеждат дисковете:

WP_20180729_019.thumb.jpg.ef8008b75d7831b5beecd6a5cd5d27d5.jpgWP_20180729_020.thumb.jpg.4355091f4bf9bf512239272681c8a9f7.jpgWP_20180729_021.thumb.jpg.f30c05f457adb5a202acc9b1a215616e.jpgWP_20180729_022.thumb.jpg.269969bd143c6043b58ba78dc2e37e9f.jpg

WP_20180729_016.thumb.jpg.9efef90bb5a065971d27e2ec7af9b179.jpgWP_20180729_017.thumb.jpg.7038877cc34778c912bc323b224ad180.jpgWP_20180729_018.thumb.jpg.c3739c15426873b4d60837017ac26719.jpg

 

От тогава съм сменявал предни дискове и накладки многократно - Делфи, ТРВ, Феродо, и т.н. - всички купувани от БГ. Резултатът в повечето случай е бил като при dandilov. За мен лично проблемът се дължи като на дисковете, така и на накладките - и двете не са с добро качество.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз с голям мерак си купих оригинални комплект дискове и накладки но вече втора година си свирят при спиране.Преди бях с накладки ате от тук и бяха ок. Не смятам да си давам парите повтпрно за оем накладки,а ще се доверя отново на тукашното ате, пък дано да улуча пак на сносни.:D

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза, че само ATE са читави от продаваните тук афтърмаркет дискове и накладки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Brembo дискове, Pagid накладки..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка една накладка свири, няма такава която е безшумна. Спирснето и триенето на накладката в диска поражда вибрации те от свой ред звук. Тук идва момента в кои честотен диапазон е това свирене дали е чуваем или не. Като цяло това и основния проблем на произвидителя. Едни и същи накладки в различна комбинация от диск и апарати могат да свирят или не 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съгласен съм с довода ти,но за оригинален комплект,би трябвало да са ги напаснали..?Нито съм ги претоварвал в първите 1000км.,разработвани са внимателно,като свиренето е само на ниски скорости в градско,в сухо и топло време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е довод а си е факт. Аз лично плзвам само ате и делфи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
37 minutes ago, Japanese fever said:

Примерно, ако спират добре ще са шумни, ще цапат джантите и ще ядат дисковете.

:thumbs1:

37 minutes ago, Japanese fever said:

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Japanese fever написа:

и ще ядат дисковете.

Да, ще ги ядат, но равномерно. Тоест ще ги износват по-бързо. А дисковете трябва да изглеждат като огледало, не надрани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една накладка има работна повърхност. Тази повърхност се износва и подготвя" за работа със самата такава. Едно две агресивни спирания и опичане на накладката в повечето случай правят чудеса. В добрия смисъл на думата. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,вече около година и половина и 30хил.км.направиха спир. комплекти отпред и отзад,като феродото по накладките е износено равномерно.За мое учудване задните накладки си имат солидно износване,което е радостно и признак че си вършат добре работата.Да отбележа,че старите задни накладки "надживяха два комплекта предни и още имаха.

мисля,че причината би могла да се търси в супортите. Сегашните са нови,пък и имах един път проблем със задържане отзад със старите.

 

Изпратено от моят SM-G960F с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM

Какви са накладките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задни афтермаркет ATE ,предни оригинални honda (jurid).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надирането на дисковете не е никакъв проблем, а дори обратното. Диск с улейчета, има по-голяма триеща повърхност, което значи, по-добро спиране. Все пак, тези надирания, не са милиметри, а части от милиметъра, което няма да ви съкрати живота на дисковете осезаемо. Единствен недостатък е, че когато сменяте накладки, ще искат повече време за напасване на триещите повърхности.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се прехласвайте толкова по ОЕМ-а. За пример, на моето ЦРВ дисковете са сменени на около 100К в Бултрако. (Знае се, че другарят японец се е изложил с размера на предните дискове и бързо се износват) Сложени са ОЕМ дискове и накладки. Предишният собственик ми каза, че като е покарал след смяната,  дисковете започнали да бият. Ходил разправял се и му ги сменили отново гаранционно. Сега отново се усеща леко биене при по плавно спиране, но майстори ми казаха, че за толкова малко не си струва да се сменят (засега). Така че ОЕМ-а ...

За сравнение:

Джетата си я продадох на 175К с оригиналните дискове в мн. добро състояние.

На стария ми Меган съм сменял предни дискове преди около 10 г. (предполагам е бил на около 200К) с най-евтините - Allied Nippon. До ден днешен жена ми кара Мегана и дисковете са супер.

По принцип най-добри са частите за първоначално вграждане. От там нататък и ОЕМ-а и другите са на късмет. Само цените са различни.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не направиш ревизия на апаратите,и главния виновник е задържало бутало и такова работещо неравномерно,и извънземни части да сложиш все тая,ще  прецакаш новите дискове и накладки.

Стара спирачна течност ,корозирало бутало,износени водачи, всичко това при нови накладки и дискове нищо води до описаните проблеми..

Замери ли дисковете на този Меган колко са изтънели, на тази Джета, на око всичко е ок.

В ръководството на Хонда си има допуска колко да  са дисковете, на 100% никой не го спазва и пак има добри спирачки,докато не дойде проблема.

Ето тук виж пост №23

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наближава да сменям накладки на Харвито и като прерових разни сайтове установявам накладни на един производител, но различен идент. номер и разлика в цената почти двойна... Не разбирам от къде идва тази разлика...

 

https://t-auto.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82-3551628-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB-blue-print-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D1%87%D0%B5%D0%BB%D1%8E%D1%81%D1%82%D0%B8-adh24113.html

 

https://t-auto.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82-3551627-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB-blue-print-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D1%87%D0%B5%D0%BB%D1%8E%D1%81%D1%82%D0%B8-adh24112.html

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Елементарно Уотсън!".

 

Защото, цитираната от теб фирма BluePrint НЕ Е производител а дистрибутор.

Тази фирма просто продава Нещо, произведено Някъде и брандирано с името BluePrint. Така правят и много други фирми, доставчици на авточасти (включая и ОЕМ части).

Именно това е причината за разлика в цената - Къде е произведено Нещото.

В сервиза, в който работех (във Англия) всеки разговор около ремонта на дадена кола започва така (легенда: С - сервиз, К - клиент):

 

- С. На твоята кола трябва да се смени Това, Това и Това.

- К. Колко ще ми струва?

- С. Зависи, какви пари искаш да вложиш в части - Бюджетни, Маркови, ОЕМ ... ?

- К. Бюджетни.

- С. Добреееее, да отворим тогава каталога на BluePrint. :D

 

Тааааааа, тетака!

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всички фирми, посочени долу в страницата, явно производители трябва да са тези, които предлагат само един модел...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, ако искаш да си (почти) сигурен в предлаганите части, проверяваш името, отпечатано на кутията в Чичо Гошо. Поне аз съм пробвал така. Обикновено се разбира, кой е производител, кой е дистрибутор.

 

Загледах се пак в първия линк. На снимката на продукта има ситен надпис -"BluePrint is a Bilstein group brand". Направи ми впечатление името Bilstein. 

Преди време имаше тема за марка амортисьори за Хонда. Tам се споменаваше някаква марка, за която Гугл ме препрати пак към Bilstein. Mарката се оказа име на дистрибутор, в чиито кутии има амортисьори Bilstein.

 

Ииии, пак - тааааа, тетака :P

 

п.п. Аз мисля, че вероятноста да намериш Нещо истинско в кутия BluePrint, купена от eBay uk  e много голяма. Може би е,  колкото вероятноста да намериш Нещо менте в кутия TRW, купена от България. :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не... Блупринта го дадох само като пример. Май ще правим заявка от общите поръчки, то се е видяло...🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах, че е само пример, още когато зададе въпроса за разликата в цените. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те така е у нас... цената е за 1 бр. диск. От 158 лв. отстъпка 14% и плащаш 134.30 лв.

 

https://www.autopower.bg/спирачен-диск-ate-honda-hr-v-gh-1.6-16v-4wd-240123-01041-g7367c2-i9518479.html

 

А така в Англия... цена за 2 бр. От 60.48 лири, отстъпка 24% и плащаш 46 лири

 

https://www.onlinecarparts.co.uk/ate-957456.html

Редактирано от 5 GTT

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери пак. Метни два броя в "количката" . За 2бр. цената е £ 92,30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си! Видях 2 бр. и цената, но не пробвах с количката, но въпреки това пак е по-добра цената там.

92 GBP = 204.82 BGN

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

Off Topic
Преди 2 часа, 5 GTT написа:

Те така е у нас ...

А така в Англия ...

Това е тема, която никак не искам да коментирам, предвид камбанарията, от която гледам.

Имам си теория относно автомобилите - придобиването, стопанисване, купуване на части и консумативи ... ама, както казах - камбанарията. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси, от толкова голям избор по магазините, толкова дълга тема :) С 4 диска АТЕ + 2 комплекта накладки пак АТЕ съм. Последва смяна на предни накладки, отново АТЕ. Свирят като влакова композиция. Купени са от 1 и също място. Менте? Нямам идея. Важното е, че спират добре. Най-меките накладки с които съм карал са на Pagid. Спират добре, тихи и се износват адски бързо.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Mkilla написа:

Свирят като влакова композиция.

Да ама когато е сухо...:D,инъче спират на "гръм"!

И аз ги експлоатирам отпред,като са купувани от тук и проверени за оригиналност в сайта на АТЕ,има такава опция.

АМА СВИРЯТ...:D!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свирнат ли и съм ги изхвърлил. Засега съм доволен от ТРВ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, JHM написа:

Да ама когато е сухо...:D,инъче спират на "гръм"!

И аз ги експлоатирам отпред,като са купувани от тук и проверени за оригиналност в сайта на АТЕ,има такава опция.

АМА СВИРЯТ...:D!

JHM, да, абсолютно си прав. Само като са сухи свирукат. Намокря ли ги, спират временно. Нямам обяснение. Иначе коват без проблеми, дори и като ги натоваря по магистралата. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опред съм с дискове и накладки Textar слагани от мен.На 60 000 сменени с същите накладки-спират добре и е тихо.След провека на гуру от форума са окачествени като меки и износването на дисковете е минимално.Купувани са от тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...