Jump to content
movx2000

шлайфане на клапани

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

 

Опитвам се да си шлайфам клапаните, взех си шлайф паста - едра и фина, в комплект с гумено вакуум смукало на дървена дръжка.

Но ми е трудно да преценя дали и кога да ползвам първо едрата паста, както и как да установя кога да спра, и как да проверя крайният резултат.

В ютюб гледах няколко клипа как се прави. Едни го претриват с две ръце както се пали огън с въпросният дървен инструмент със смукалото, други слагат смукалото на някаква бормашина и въртят с нея, като повдигат и натискат пак клапана към леглото му.

За равномерност ползват някаква паста, наречена пруско синьо, която в България май не се продава, поне аз не намерих.

За  проверка за теч и хемретичност на клапана видях странна методика със сапунена вода налята откъм челото на клапана, и отдолу сякаш надуват с компресор, но не се вижда ясно точно как го правят.

Някакъв друг начин без компресор? И като се надува, трябва ли да е монтирано всичко заедно с пружината?

Колко гладко и лъскаво трябва да стане? Как да преценя кога да спра с шлайфането? От един момент нататък не забелязвам никаква разлика.

Редактирано от movx2000
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"Kато въртиш клапана - оборот напред, леко отваряш, и пак 1 напред.... шлайф пастата "бяга" и търкаш на сухо ако само въртиш. Не е необходимо на високи обороти с дрелката, даже подходи малко мазохистично - нанижи едно маркуче на опашката на клапана и другия край на маркучето между двете длани и 1 напред отваряш и 1 назад. Ако си мислиш че ти е гадно - представи си какво е да ги правиш на V8 с по 4 клапана на цилиндър -  целта е да постигнеш "белезникава" - шлайфано светла ивица широка около 2 мм, непрекъсната, и между нея и ръбчетата на упл. повърхност да има поне по 1 мм."

 

Непрекъсната ивица както на леглото, така и на клапана. Не знам по ръководствата за Хонда дали има на кой двигател колко точно трябва да е размера на широчината на ивицата. 

Наливаш газ за осветление и чакаш 2-3 часа. Проличава от теча как си паснал клапаните - не трябва да има теч. Тестът се прави при "монтирано всичко заедно с пружината".

Ако няма язви - едрата паста не е необходима.

Редактирано от s.s.d.d.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...